Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Apua: lesbona seurakuntaan?

Lesbosuhteessa elävä
15.01.2023 |

Olen rakastavassa parisuhteessa naisen kanssa, ollut jo yhdeksän vuotta.

Olen viimeisen parin vuoden aikana löytänyt sanoman Jeesuksesta, ruvennut rukoilemaan ja lukemaan Raamattua. Olen siis kristitty ja tiedän Raamatun opetukset ja että monet kristityt ajattelevat homoseksin olevan synti ja opettavan mustavalkoisesti että suhde samaa sukupuolta olevan kanssa on synti ja väärin.

Koen, että rakkaus tulee Jumalalta ja myös meidän keskinäinen rakkautemme tulee Jumalalta. Mielestäni ero olisi kohdallamme se isoin synti. Me olemme sitoutuneet jakamaan arjen ja tukemaan toisiamme. Olemme saaneet kasvaa yhdessä kun on voinut olla täysin avoin toiselle. Eikö se olisi isoin synti jos tällainen parisuhde täytyisi rikkoa ja erottaa?

Haluaisin löytää kristittyjen yhteyden, mutten kehtaa mennä seurakunnan toimintaan mukaan. Pelkään, että minut tuomitaan. Asumme pienellä paikkakunnalla.

Haluaisin löytää kristityn yhteisön, sellaisen missä minut hyväksytään. Onko palstan kristityillä neuvoa?

Kommentit (215)

Vierailija
121/215 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu varmasti hirveästi seurakunnasta. 

Minä itse erosin kirkosta koska se ristiriitainen ajatusmalli ei vaan uppoa ei millään. Että kaikki ollaan jumalan lapsia ja tärkeitä. Paitsi homot.

Uskon itsekseni omalla tavallani. Siihen en seurakuntaa tarvitse.

Kaikki ollaan jumalan lapsia, mutta valtaosa ei pelastu syntiensä takia.

Virheellistä teologiaa. Kaikki ihmiset ovat Jumalan luomia, mutta Hänen lapsiaan ovat ainoastaan ne, jotka kuuluvat Jeesukselle. Ts. uskovat Jeesukseen Herrana ja Vapahtajana.

Periaatteessa tuo *ei pelastu syntiensä takia* on itse asiassa väärin. Jos pelastuminen riippuisi onnistumisestamme vaelluksessamme, me kaikki päätyisimme helvettíín.

Kyse on siitä olemmeko hengellisesti kuolleita vai elossa. Hengellisesti kuollut ihminen ei koe tarvitsevansa Jeesusta mihinkään, koska hän katsoo eläneensä oman näkemyksensä mukaan riittävän kunniallisen elämän - ja Jumalan olisi siten parasta hyväksyä ja palkita tuo suoritus jollain tapaa.

Hengellisesti eläväksi tullut ihminen näkee itsensä Jumalan edessä syylliseksi sekä pahoihin tekoihin että Jumalaa kohtaan perustavalla tavalla vihamieliseen asenteeseen. Tästä syntyvään hätään vastaa Jeesus, jonka verí puhdistaa uskovan. Ei hänen onnistumisensa eikä kilvoituksensa, vaan verí. (Ei tipu lupaa jatkaa synnin tekemistä, mutta siitä pääset irti ainoastaan omistamalla uskossa Jumalan armon. Armo irrottaa synnistä, ei oma hampaat irvessä yrittäminen.)

Jos joku miettii näitä asioita, niin vastaan hänelle, että et saa mitään yhteyttä Jumalaan, kunnes tunnustat ääneen Jeesuksen pelastajaksesi. Hänet pitää myös kutsua elämääsi ja sydämeesi. Pyytäkää rohkeasti ja nöyrinä Jeesusta ilmaantumaan elämäänne. Uskoon löydettyänne saatte Pyhän Hengen kasteen. Pyhä Henki johdattaa teitä uskossa. Raamatun lukemisessa ei ole mitään järkeä, ellei ole saanut Pyhää Henkeä elämäänsä. Se avaa Raamatun sanoman teille. Silloin myös tiedätte mikä on syntiä ja mikä ei.

Vierailija
122/215 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene vanhoillislestadiolaisten seurakuntaan. Siellä saarnataan homoseksin synnistä ja helvetistä ja nähdään itsensä parempina kuin muut ihmiset/lahkot/kultit. Vaikka itsekin rypevät hyväksikäytön syvässä suossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/215 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos on esim. Naispari, jolla on hedelmöityshoitojen kautta lapsia? Jos äidit tulevat uskoon niin pitääkö silloinkin erota koska homoseksuaalisuus on syntiä ja lapset joutuvat kasvamaan eroperheessä? Onko se Jumalan mielen mukaista?

Vierailija
124/215 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

lesbous vai helvetti kirjoitti:

lesbous vai Jeesus ja totuus

valitse

Ei tarvitse valita näiden väliltä. Jeesus ja totuus eivät ota kantaa ihmisen seksuaaliseen suuntautumiseen millään tavalla, ainoastaan moraaliin. Ihmisen moraalikäsitykset eivät ole Jumalan moraalikäsityksiä. Tästä syytä ihminen on tuomittu "kuoleman omaksi", kunnes sisäistää Jumalan moraalikäsitykset.

Sinä taidat julistaa jotain toista jeesusta kuin raamatun Jeesus.

Jeesus sanoi olevansa yhtä Isän kanssa. Siten Jeesus ei ole eri mieltä mistään, mikä on käsketty tai kielletty Vanhassa Testamentissa. Ja kyllä vain siellä kielletään homosuhteet ihan kuolemanrangaísŧuksen uhalla.

Mutta, siellä kielletään myös katkarapujen syöminen ja sekoitekankaisten vaatteiden käyttäminen.

Joten nytpä koen johdatusta saarnata teille sekoitekankaisista vaatteista. Tämä on vertauskuva asusta, jossa ihminen varustautuu kohtaamaan Jumalan. Polyesteri on omia tekoja, puuvilla Jeesuksen meille kerta kaikkiaan hankkima lahjavanhurskaus.

Älä sekoita näitä toisiinsa kun menet Jumalan eteen, vaan pukeudu pelkkään puuvillaan. Näin saat osaksesi täydellisen armon, olitpa millainen syntisäkki tahansa. Tämä on varmaa.

Yhtä varmaa on myös että sitä kohtaamisesta tulet muuttuneena, etkä enää halua tehdä kaikkia niitä asioita, joista ennen sait nautintoa. Kaikki synti ei lähde heti, kuningas Daavid pääsi vasta kuolinvuoteellaan eroon tarpeestaan panna kaikkia lähettyvilleen tulevia kauniita naisia. Mutta niin vain Jumalan armo riitti ja lopulta vapautti Daavidinkin hänen helmasynnistään.

Jeesus oli kyllä aika monesta asiasta eri mieltä, kuin esim. fariseukset ja lainoppineet pyhien kirjoitusten tulkinnassa. "Te tuomitsette lihan mukaan; minä en tuomitse ketään." "Te eksytte, koska te ette tunne kirjoituksia ettekä Jumalan voimaa." Vanha testamentin kirjoitukset ovat vertauskuvallisia, samoin kuin Jeesuksen puheet. Sekä Vanha että Uusi testamentti puhuvat vertauksin ihmisen ja Jumalan välisestä suhteesta, ei ihmisten keskinäisistä suhteista. "Sentähden minä puhun heille vertauksilla, että he näkevin silmin eivät näe ja kuulevin korvin eivät kuule, eivätkä ymmärrä." "Tuomioksi minä olen tullut tähän maailmaan, että ne, jotka eivät näe, näkisivät, ja ne, jotka näkevät, tulisivat sokeiksi"

Jeesus puuttui siihen että fariseukset ja lainoppineet olivat pystyttäneet kokonaan omia käskyjään ja pitemmälle meneviä kieltoja kuin itse asiassa oli kirjoitettu.

Esim. sapattina ei saanut tehdä töitä, josta oli sitten omavaltaisesti tulkittu että saa kävellä vain tietyn matkan ja edes kaivoon pudonnutta lammasta ei saanut pelastaa.

Mutta itse Laista Jeesus opetti ettei siitä katoa pieninkään piirto. Eli Jeesus vahvisti ja täytti Lain.

Vierailija
125/215 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"monet on kutsutut, mutta harvat valitut"

he ottavat sanan ilolla vastaan, mutta joutuessaan ahdinkoon sanan tähden, he luopuvat kohta

"usko ilman tekoja on kuollut"

SInä siis uskot että Jumala on yksi. Niin uskovat pahat hengetkin ja vapisevat. Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo ymmärtää että ilman tekoja usko on kuollut.

Vierailija
126/215 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos on esim. Naispari, jolla on hedelmöityshoitojen kautta lapsia? Jos äidit tulevat uskoon niin pitääkö silloinkin erota koska homoseksuaalisuus on syntiä ja lapset joutuvat kasvamaan eroperheessä? Onko se Jumalan mielen mukaista?

kukaan uskoon tullut ei jatka lesboseksiä. Moni homo elää selibaatissa. Usein se toinen lähtee koska haluaa seksiä, joten valinta ei ole sen uskovan.

Vierailija
127/215 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tule asumaan Helsinki. Helsinki Diakonsalaitoksen kirkko hyväksyy sinut kuin kaikki muutkin ihmiset.Kouralinen ihmisiä vain oli saatenkaari messu siellä kesällä? Missä olitte? Sepä se.

Vierailija
128/215 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano asuvasi äidin tai siskon kanssa, kumpaako se kumppani sitten eniten muistuttaa. 😁

Vierailija
129/215 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tule asumaan Helsinki. Helsinki Diakonsalaitoksen kirkko hyväksyy sinut kuin kaikki muutkin ihmiset.Kouralinen ihmisiä vain oli saatenkaari messu siellä kesällä? Missä olitte? Sepä se.

Asutaan kaukana Helsingistä pienellä paikkakunnalla. Täällä on hyvä työ, luontoa ja läheisiä. En halua Helsingin ruuhkiin ja ihmispaljouteen.

Mutta hienoa, että se kirkko hyväksyy kaikki ihmiset.

Vierailija
130/215 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sano asuvasi äidin tai siskon kanssa, kumpaako se kumppani sitten eniten muistuttaa. 😁

Ja menee pienen paikkakunnan seurakunnassa läpi? 😁 Eiköhän täällä suurin osa tiedä että olen naisen kanssa parisuhteessa.

Vierailija
131/215 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kukaan uskoon tullut ei jatka lesboseksiä. Moni homo elää selibaatissa. Usein se toinen lähtee koska haluaa seksiä, joten valinta ei ole sen uskovan.

Olisitko sinä valmis elämään loppuelämäsi selibaatissa? Ei edes itsetyydytystä.

Vierailija
132/215 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

olen, ja moni elää, ja heterot etenkin. Vastoin tahtoaan, tai omana valintana. Myös sinulla on lupa avioitua miehen kanssa. 

Vierailija
133/215 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ehkä tekemässä huorin kuten olet heitä opettanut? Sepä se.

lue Ilm. Tyratiran seurakunnalle.

"....Mutta sitä en sinussa hyväksy että suvaitset tuota naista,---joka johtaa opetuksellaan minun palvelijoita harhaan----ja harjoittamaan siveettömyyttä.....

......mutta hän ei halua luopua siveettömästä elämänmenostaan....."

Vierailija
134/215 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

olen, ja moni elää, ja heterot etenkin. Vastoin tahtoaan, tai omana valintana. Myös sinulla on lupa avioitua miehen kanssa. 

Et edes masturboi? Kiinnostavaa. :-)

Vierailija
135/215 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän Raamatussa tuomita samaa sukupuolta olevien välistä rakkautta (siis tunnetta), vaan seksuaalinen kanssakäyminen samaa sukupuolta olevien välillä.

Onko teidän välillänne niin voimakas seksuaalinen vetovoima, että ette pysty elämään yhdessä ilman seksiä? Vai miksi seksin loppuminen teidän rakastavassa parisuhteessanne aiheuttaisi eron?

Vierailija
136/215 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et edes masturboi? Kiinnostavaa. :-)

Kerro minulle, missä kohtaa Raamatussa kielletään masturbointi. Onanin tarinalla ei ole mitään tekemistä masturboinnin kanssa. Lue koko juttu Raamatusta, niin tajuat. 

Vierailija
137/215 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On erottava ja ainakin sen jolle lapset jäävät on lopetettava synnin teko. Lapsille on selitettävä lesbouden olevan syntiä ja kummankin katuvan sen harjoittamista. Eläen jatkossa ilman tätä syntiä.

Vierailija
138/215 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

lesbous vai helvetti kirjoitti:

lesbous vai Jeesus ja totuus

valitse

Ei tarvitse valita näiden väliltä. Jeesus ja totuus eivät ota kantaa ihmisen seksuaaliseen suuntautumiseen millään tavalla, ainoastaan moraaliin. Ihmisen moraalikäsitykset eivät ole Jumalan moraalikäsityksiä. Tästä syytä ihminen on tuomittu "kuoleman omaksi", kunnes sisäistää Jumalan moraalikäsitykset.

Sinä taidat julistaa jotain toista jeesusta kuin raamatun Jeesus.

Jeesus sanoi olevansa yhtä Isän kanssa. Siten Jeesus ei ole eri mieltä mistään, mikä on käsketty tai kielletty Vanhassa Testamentissa. Ja kyllä vain siellä kielletään homosuhteet ihan kuolemanrangaísŧuksen uhalla.

Mutta, siellä kielletään myös katkarapujen syöminen ja sekoitekankaisten vaatteiden käyttäminen.

Joten nytpä koen johdatusta saarnata teille sekoitekankaisista vaatteista. Tämä on vertauskuva asusta, jossa ihminen varustautuu kohtaamaan Jumalan. Polyesteri on omia tekoja, puuvilla Jeesuksen meille kerta kaikkiaan hankkima lahjavanhurskaus.

Älä sekoita näitä toisiinsa kun menet Jumalan eteen, vaan pukeudu pelkkään puuvillaan. Näin saat osaksesi täydellisen armon, olitpa millainen syntisäkki tahansa. Tämä on varmaa.

Yhtä varmaa on myös että sitä kohtaamisesta tulet muuttuneena, etkä enää halua tehdä kaikkia niitä asioita, joista ennen sait nautintoa. Kaikki synti ei lähde heti, kuningas Daavid pääsi vasta kuolinvuoteellaan eroon tarpeestaan panna kaikkia lähettyvilleen tulevia kauniita naisia. Mutta niin vain Jumalan armo riitti ja lopulta vapautti Daavidinkin hänen helmasynnistään.

Jeesus oli kyllä aika monesta asiasta eri mieltä, kuin esim. fariseukset ja lainoppineet pyhien kirjoitusten tulkinnassa. "Te tuomitsette lihan mukaan; minä en tuomitse ketään." "Te eksytte, koska te ette tunne kirjoituksia ettekä Jumalan voimaa." Vanha testamentin kirjoitukset ovat vertauskuvallisia, samoin kuin Jeesuksen puheet. Sekä Vanha että Uusi testamentti puhuvat vertauksin ihmisen ja Jumalan välisestä suhteesta, ei ihmisten keskinäisistä suhteista. "Sentähden minä puhun heille vertauksilla, että he näkevin silmin eivät näe ja kuulevin korvin eivät kuule, eivätkä ymmärrä." "Tuomioksi minä olen tullut tähän maailmaan, että ne, jotka eivät näe, näkisivät, ja ne, jotka näkevät, tulisivat sokeiksi"

Jeesus puuttui siihen että fariseukset ja lainoppineet olivat pystyttäneet kokonaan omia käskyjään ja pitemmälle meneviä kieltoja kuin itse asiassa oli kirjoitettu.

Esim. sapattina ei saanut tehdä töitä, josta oli sitten omavaltaisesti tulkittu että saa kävellä vain tietyn matkan ja edes kaivoon pudonnutta lammasta ei saanut pelastaa.

Mutta itse Laista Jeesus opetti ettei siitä katoa pieninkään piirto. Eli Jeesus vahvisti ja täytti Lain.

Eli toisin kuin rappeutunut Raamatun hylännyt valtionkirkko opettaa on homous vieläkin synti.

Vierailija
139/215 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä jos menet johonkin vapaampaan paikkaan tai jos vedät itse sellaista, ei ole pakko mennä Kirkon seurakuntaan, siellä on omat säännöt. On mahdollista että suurin osa ei hyväksy tai sitten jos se on avarakatseisempi seurakunta, niin ongelmaa ei ole. On hankala sanoa koska ei tiedä etukäteen.

Kirkon seurakunnan säännöissä ei missään kohtaa lue, että "lesbot älköön tulko paikalle". Kirkko ja sen toiminta on avointa kaikille. 

Lesbo ihmisenä hyväksytään, mutta ei sitä, että hän harjoittaa lesbouttaan.

Käytännössä hyväksytään lesbouden harjoittaminenkin. Eihän se ole sen kummempaa kuin se, että avionrikkoja-heterot harjoittavat heterouttaan ja saavat siihen kirkollisen siunauksen.

On niitäkin pappeja, jotka eivät suostu eronneita vihkimään.

Vierailija
140/215 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin evankelisluterilainen kirkko on nykyisin sellainen friikkisirkus ja rappion temppeli, että sinne ovat tervetulleita kaikki muut paitsi uskovat.