Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Apua: lesbona seurakuntaan?

Lesbosuhteessa elävä
15.01.2023 |

Olen rakastavassa parisuhteessa naisen kanssa, ollut jo yhdeksän vuotta.

Olen viimeisen parin vuoden aikana löytänyt sanoman Jeesuksesta, ruvennut rukoilemaan ja lukemaan Raamattua. Olen siis kristitty ja tiedän Raamatun opetukset ja että monet kristityt ajattelevat homoseksin olevan synti ja opettavan mustavalkoisesti että suhde samaa sukupuolta olevan kanssa on synti ja väärin.

Koen, että rakkaus tulee Jumalalta ja myös meidän keskinäinen rakkautemme tulee Jumalalta. Mielestäni ero olisi kohdallamme se isoin synti. Me olemme sitoutuneet jakamaan arjen ja tukemaan toisiamme. Olemme saaneet kasvaa yhdessä kun on voinut olla täysin avoin toiselle. Eikö se olisi isoin synti jos tällainen parisuhde täytyisi rikkoa ja erottaa?

Haluaisin löytää kristittyjen yhteyden, mutten kehtaa mennä seurakunnan toimintaan mukaan. Pelkään, että minut tuomitaan. Asumme pienellä paikkakunnalla.

Haluaisin löytää kristityn yhteisön, sellaisen missä minut hyväksytään. Onko palstan kristityillä neuvoa?

Kommentit (215)

Vierailija
201/215 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta kai voit mennä mukaan seurakunnan tilaisuuksiin ja toimintaan. Ei se, mitä teet kotonasi kellekään kuulu.

Seurakunta on perhe (tai sen kuuluisi olla), jossa oman perheen jäsenet tunnetaan, heitä rakastetaan, heitä autetaan ja tuetaan.  Kestämätön ajatus, että voisi omassa perheessä elää valheessa, eli vaikkapa lesbo-suhteessa, mutta salaa sen muilta. Kuulostaako terveeltä perheeltä?

Tietenkin seurakunnissa on käytännössä eri tilanne, harva tuntee kaikki ja voit oikeasti pitää kotonasi vaikka sarjamur haamoa, bordellia tai pahanpuhumiskerhoja, eikä kukaan tiedä. Raamatun ajatus seurakunnasta on kuitenkin toisenlainen.

Seurakunnat ovat pahimpia käärmeenpesiä mitä kuvitella saattaa.

Todellisia pahuuden keitaita, missä paatuneiden pappien suojeluksessa toteutetaan todellista ihmisvihaa tekopyhän ja ulkokultaisen naamion suojissa.

Ns. uskovaiset ihmiset ovat itsekeskeisin ja ilkein joukko mitä löytyy.

Tekopyhät hurskastelijat, joiden ulkokuori kiiltää, mutta sisin on täynnä saastaa,pahuutta ja syntiä. Pthyi!

Varmaan tuollaisia horror-seurakuntiakin on :( Noinhan se ei tietenkään saisi olla, ja voin kertoa, että noin se ei aina todellakaan ole, onneksi.

On myös terveitä, tasapainoisia ja raamatullisia seurakuntia, joissa kilvoitellaan, eikä tekopyhyyttä näy. Meille mahtuu niin alkoholistit kuin eronneetkin.

Usein on myös niin, että luullaan kaikkien uskovaisten olevan tuomitsevia. Kyse voi olla myös väärinkäsityksistä, eli synnistä puhuminen tulkitaan tuomitsemiseksi, vaikka se on vain arkista puhetta, meille syntisille. Kyse voi olla myös omista heijastumista ja peloista,  eli luullaan että tuomitaan, vaikka se on usein toisin päin, eli meidät tuomitaan jo pelkän uskovaisuuden perusteella. 

Toki on sairaitakin ja vääristyneitä seurakuntia, ja sellaisia pitää kaihtaa ja etsiä parempi.

Omalle kohdalle ei ole osunut kuin noita sairaita ja vääristyneitä seurakuntia sekä erittäin sairaita ja vääristyneitä pappeja.

Myös suurin osa seurakuntalaisista on alta kaiken arvosteluasteikon vain muutama heistä on ollut ihmisiä, joista olen todennut aidon rakkauden ja jumallisen hengen. Muut tekopyhiä ja itseriittoisia teeskentelijöitä.

Arviointini perustuu vuosikymmeneni kokemukseen eri kristillisistä yhteisöistä, niiden papistosta ja seurakuntalaisista.

Pääsääntöisesti hirveitä yhteisöjä, hirveitä pappeja ja hirveitä seurakuntalaisia.

Tämä kaikki on tietysti erittäin ikäävää, sillä seurakuntien tulisi olla mielestäni rakkaudellisia ja tosiaan tukevien ihmisten yhteisöjä eikä nykyisen kaltaisia synnin, rappion, pappissäädyn elitismin ja maallisten etujen käärmeenpesiä.

Minua ei noissa kekkereissä enää tulla näkemään koskaan. En saa niistä mitään, enkä myöskään koe olevani niihin tervetullut. Erityisesti papit vihaavat minua, sillä he tietävät minun tietävän.

Samat kokemukset ja tästä syystä olenkin uskossa, en uskovainen.

Vierailija
202/215 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi haluaisit osallistua toimintaan joka yksiselitteisesti tuomitsee elämäntapasi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/215 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en jaksa kanssa yhtään ymmärtää tätä volinaa! Miksi ette mene itkemään ortodoksiseen seurakuntaan? Tai katoliseen? Saa sielläkin olla, kukaan ei tuomitse, mutta oppi on sama! Eivät he vihi sateenkaariväkeä.

Vierailija
204/215 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä jos menet johonkin vapaampaan paikkaan tai jos vedät itse sellaista, ei ole pakko mennä Kirkon seurakuntaan, siellä on omat säännöt. On mahdollista että suurin osa ei hyväksy tai sitten jos se on avarakatseisempi seurakunta, niin ongelmaa ei ole. On hankala sanoa koska ei tiedä etukäteen.

Kirkon seurakunnan säännöissä ei missään kohtaa lue, että "lesbot älköön tulko paikalle". Kirkko ja sen toiminta on avointa kaikille. 

"Naiset ovat vaihtaneet luonnollisen sukupuoliyhteyden luonnonvastaiseen, ja miehet ovat samoin luopuneet luonnollisesta yhteydestä naisiin ja heissä on syttynyt himo toisiaan kohtaan. Miehet ovat harhautuneet harjoittamaan keskenään säädyttömyyttä ja saavat ansaitsemansa palkan."

Room. 1:2627

Hyvä esimerkki siitä, että Raamattua ei voi tulkita sanatarkasti, vaan vertauskuvallisesti. Tällä kohdalla ei ole sinällään mitään tekemistä ihmisten välisen sukupuoliyhteyden kanssa, vaan huorin tekemisestä Jumalaa kohtaan eli Jumalan pettämisestä eli eksymisestä oikealta tieltä.

Kertoo myös 1992 käännöksen osin virheellisestä käännöksestä. Tältä osin 1938 käännös on parempi.

Kuten Johanneksen evankeliumin 8 luvusta voidaan todeta mitä Jeesus asiasta opettaa.

"Opettaja, tämä nainen on tavattu itse teosta, huorin tekemästä. Ja Mooses on laissa antanut meille käskyn, että tuommoiset on kivitettävä. Mitäs sinä sanot?"

"Joka teistä on synnitön, se heittäköön häntä ensimmäisenä kivellä".

"Nainen, missä ne ovat, sinun syyttäjäsi? Eikö kukaan ole sinua tuominnut?"

"Herra, ei kukaan"

"En minäkään sinua tuomitse; mene, äläkä tästedes enää syntiä tee"

Ei. Raamattu määrittää mikä lihan himo on, mikä avioliitto on.

Kun ihminen on uskossa, tulisi hän tehdä parannuksen.

Jeesus kuoli syntiemme puolesta, ei siksi että jatkaisimme tietoisissa synneissä eläminen.

Tietoinen synti on eri asia kun se että olemme tahtomattakin syntisiä, perisynnin vuoksi.

Tietoinen synti on tahallinen.

Tulisi myös aina ymmärtää Sanan vertauskuvallisuus. Ikävä kyllä vain harvat valitut ymmärtävät.

Matt. 13:13, Matt. 13:34, Matt. 24:24, Joh. 8:31, Joh. 5:24, Matt. 7:14, Matt. 22:14

Sana ei kuitenkaan ole pelkästään vertauskuvallista. Sinä tunnut menneen vähän sekaisin vertauskuviesi kanssa, tulkitset ihan selkeät konkreettiset kehoituksetkin omalla tavallasi. Saatana tykkää kun helposta tehdään monimutkainen ja jotkut hämmentyy.

Älä ole diabolos, hämmentäjä joka vie ihmisiä pois väärentämättömän Jumalan Sanan luota!

Itse Sana on vertauskuvallista. Toki Raamattu sisältää myös kerrontaa, mutta itse viesti on kerrottu aina vertauskuvallisesti. Viestin ymmärtäminen edellyttää aina myös vertauskuvan ymmärtämistä. Joh. 10:31,36 ja Joh. 9:39,41

Tietenkin, Sana on itse Kristus. 

Mutta sun monet tulkinnat täällä on aivan outoja, ihan kuin haluaisit vääntää ja kääntää, jotta synti hyväksyittäisiin?

Tulkinta on "outo" vain silloin, kun sitä ei hyväksy totuudeksi. Se, että jonkun "totuus" perustuu opetettuun yleisesti hyväksyttyyn "tulkintaan" ei tee siitä totuutta. Joh. 8:38

Vierailija
205/215 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta kai voit mennä mukaan seurakunnan tilaisuuksiin ja toimintaan. Ei se, mitä teet kotonasi kellekään kuulu.

Seurakunta on perhe (tai sen kuuluisi olla), jossa oman perheen jäsenet tunnetaan, heitä rakastetaan, heitä autetaan ja tuetaan.  Kestämätön ajatus, että voisi omassa perheessä elää valheessa, eli vaikkapa lesbo-suhteessa, mutta salaa sen muilta. Kuulostaako terveeltä perheeltä?

Tietenkin seurakunnissa on käytännössä eri tilanne, harva tuntee kaikki ja voit oikeasti pitää kotonasi vaikka sarjamur haamoa, bordellia tai pahanpuhumiskerhoja, eikä kukaan tiedä. Raamatun ajatus seurakunnasta on kuitenkin toisenlainen.

Todellisia pahuuden keitaita, missä paatuneiden pappien suojeluksessa toteutetaan todellista ihmisvihaa tekopyhän ja ulkokultaisen naamion suojissa.

Tekopyhät hurskastelijat, joiden ulkokuori kiiltää, mutta sisin on täynnä saastaa,pahuutta ja syntiä. Pthyi!

Varmaan tuollaisia horror-seurakuntiakin on :( Noinhan se ei tietenkään saisi olla, ja voin kertoa, että noin se ei aina todellakaan ole, onneksi.

On myös terveitä, tasapainoisia ja raamatullisia seurakuntia, joissa kilvoitellaan, eikä tekopyhyyttä näy. Meille mahtuu niin alkoholistit kuin eronneetkin.

Usein on myös niin, että luullaan kaikkien uskovaisten olevan tuomitsevia. Kyse voi olla myös väärinkäsityksistä, eli synnistä puhuminen tulkitaan tuomitsemiseksi, vaikka se on vain arkista puhetta, meille syntisille. Kyse voi olla myös omista heijastumista ja peloista,  eli luullaan että tuomitaan, vaikka se on usein toisin päin, eli meidät tuomitaan jo pelkän uskovaisuuden perusteella. 

Toki on sairaitakin ja vääristyneitä seurakuntia, ja sellaisia pitää kaihtaa ja etsiä parempi.

Omalle kohdalle ei ole osunut kuin noita sairaita ja vääristyneitä seurakuntia sekä erittäin sairaita ja vääristyneitä pappeja.

Myös suurin osa seurakuntalaisista on alta kaiken arvosteluasteikon vain muutama heistä on ollut ihmisiä, joista olen todennut aidon rakkauden ja jumallisen hengen. Muut tekopyhiä ja itseriittoisia teeskentelijöitä.

Arviointini perustuu vuosikymmeneni kokemukseen eri kristillisistä yhteisöistä, niiden papistosta ja seurakuntalaisista.

Pääsääntöisesti hirveitä yhteisöjä, hirveitä pappeja ja hirveitä seurakuntalaisia.

Tämä kaikki on tietysti erittäin ikäävää, sillä seurakuntien tulisi olla mielestäni rakkaudellisia ja tosiaan tukevien ihmisten yhteisöjä eikä nykyisen kaltaisia synnin, rappion, pappissäädyn elitismin ja maallisten etujen käärmeenpesiä.

Minua ei noissa kekkereissä enää tulla näkemään koskaan. En saa niistä mitään, enkä myöskään koe olevani niihin tervetullut. Erityisesti papit vihaavat minua, sillä he tietävät minun tietävän.

Kuulostaapa ikävältä,  oudoltakin.

Suomessa on reilut parituhatta kansankirkon työsä käyvää pappia, sen lisäksi eläköityneet, vapaat suunnat ja lukuisat pienet kristilliset seurakunnat. Pappeja on laidasta laitaan, ihan joka lähtöön. Mitä nämä kaikkia tietävät "sinun tietävän"? Anteeksi, mutta kuulostaa harhaiselta.

Itse tunnen n. sata pappia, ja ehdoton enemmistö osa on täysin järkeviä, parhaansa yrittäviä, avoimia, mukavia ihmisiä.

Pappe

Vierailija
206/215 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mieltä olisit jos minä naimaton nainen asuisin yhdessä avoliitossa jonkun kanssa, tulisiko asiasta paljonkin keskustelua esim raamttupiireissä jne.  Kyllä.  Tai kuten joku on ollut ilman seksiä vuosikausia koskei viitti synnissä elää,ja sopivaa kumppania ei ole löytynyt. Miksikö?  No kun on Jeesuksen oma, ja Hän antaa armon vaeltaa ilman seksiä. Nyt ap kysy itseltäsi tuomitsenko minä sinua?  En tuomitse, mutta elämme niinkuin valitsemme. Jos valinta miten elät on "synnillinen" (raamatun ulkopuolinen) niin onko se sinulle siunaukseksi ja elämääsi helpommaksi tekevä? Toteutuuko elämässäsi Jumalan tahto.

Rakkaus on hieno asia, ja sitä on olemassa ilman seksiäkin. Kuitenkin nämä syvimmiltään ovat jokaisen omista valinnoista kiinni.  Elämä sitten on valintojemme mukainen, harva saa kaikkea mitä toivoo tässä ajassa.

Vierailija
207/215 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaapa ikävältä,  oudoltakin.

Suomessa on reilut parituhatta kansankirkon työsä käyvää pappia, sen lisäksi eläköityneet, vapaat suunnat ja lukuisat pienet kristilliset seurakunnat. Pappeja on laidasta laitaan, ihan joka lähtöön. Mitä nämä kaikkia tietävät "sinun tietävän"? Anteeksi, mutta kuulostaa harhaiselta.

Itse tunnen n. sata pappia, ja ehdoton enemmistö osa on täysin järkeviä, parhaansa yrittäviä, avoimia, mukavia ihmisiä.

Pappe

Kiitos tästä ainoasta täyspäisestä ja asiallisesta kommentista näiden harhaisten ihmisten kirjoituksiin

Vierailija
208/215 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moi ap.

Kyllä se Raamattu vaan kieltää 4-5 kohdassa (ja ainakin 2 kertaa Uudessa Testamentissa) homoseksuaalisuuden harjoittamisen ja selkeästi ja se on ns.kadottavien perussyntien joukossa.

Eli ei ihan pikkujuttu tai senaikainen kulttuurinen kielto.

Eli kyse ei ole "uskovaisten mustavalkoisuudesta", vaan että homoseksuaalisuus on Jumalan luomistyötä vastaan.

Ja kaikki rakkaus ei ole Jumalasta, vaikka kuinka ihanalta ja normaalilta jokin asia tuntuisi.

Moni perustelee "Jumala loi mut homoksi". Ei luonut. Syntiinlankeemuksen takia meidän geeneissä ja koko maailmassa on rappeutumista, mutta ei kaikkea omassa perimässä olevaa alttiutta saa toteuttaa.

Jollakulla on alttius alkoholismiin, toisella väkivaltaisuuteen.

Terveyttä kohti siis.

Mutta älä ahdistu. Ota iisisti. Sulla on vaan 1 alttius, jollain toisella uskovalla on riesana toinen. Pidä se kumppanisi vain ystävänä, mutta ala vähitellen etäännyttää sukupuolimielessä itseäsi hänestä.

Rukoile Jumalaa. Hän rakastaa sua, mutta ei syntiä.

Ja Jumala tekee ihmeitä seksuaali-identiteetinkin alueella.

Viisaasti kirjoitettu. Näin minäkin olisin kommentoinut, jos olisin osannut noin hyvin kirjoittaa

Vierailija
209/215 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

menetkö naisystäväsi kanssa huoneeseen josta puuttuu kirkolliset symbolit, kun alatte sekstaamaan?

Vierailija
210/215 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut uskossa teini- iästä saakka ja käynyt seurakunnassa siitä saakka. Tuon lauseen Seurakunta on perhe jne olen kokenut todeksi omassa elämässäni. Joku sanoi myös, että seurakunta on syntisten sairaala ja tämänkin allekirjoitan. Sinulla on todella outo seurakunnista, minua huvitti kun luin vuodatustasi. Olet ehkä käynyt yhdessä seurakunnassa, yleistyksesi on ihan käsittämätön. Tuntemani papit ovat työllensä omistautuneita, ystävällisiä, aina valmiita palvelemaan ja hyvin inhimillisiä. Jos seurakunnassa on kaikki noin huonosti, niin olepa sinä sitten esikuvana koko ihmiskunnalle omalla esimerkilläsi vaikka sinun sielusi on täynnä pimeyttä, vihaa ja panettelua. Pthyi! Haha!

Vierailija
211/215 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki naispapit ovat helvetin lapsia lgbt-uskonnossaan

Vierailija
212/215 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

menetkö naisystäväsi kanssa huoneeseen josta puuttuu kirkolliset symbolit, kun alatte sekstaamaan?

No miten on?

Vierailija
213/215 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos kaikille vastanneille tähän mennessä.

Minä jatkan parisuhdettani ja hiljaista kristityn elämää. Jatkan Raamatunlukua ja rukousta (esirukousta sekä sen rukoilemista että Jeesus johdattaa minua elämässäni).

Seurakuntaan mihinkään pienryhmään en tämän keskustelun perusteella uskalla, mutta EV. LUT jumalanpalveluksessa uskallan toki käydä.

Silti toivon että vielä löytyisi esim joku porukka missä tutkia Raamattua eikä muut vaatisi mahdottomuuksia, kuten selibaattia.

Oi kun me kristityt ei ihan niin herkästi tartuttais siihen kivenmurikkaan.

Ap.

Luitko ollenkaan vastauksia: Jo ketjun alkupäässä kerrottiin, että körtit suhtautuvat hyväksyvästi homoseksuaaleihin.

Vierailija
214/215 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesus vihaa luterilaista kirkkoa ja lespopappeja

Vierailija
215/215 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos kaikille vastanneille tähän mennessä.

Minä jatkan parisuhdettani ja hiljaista kristityn elämää. Jatkan Raamatunlukua ja rukousta (esirukousta sekä sen rukoilemista että Jeesus johdattaa minua elämässäni).

Seurakuntaan mihinkään pienryhmään en tämän keskustelun perusteella uskalla, mutta EV. LUT jumalanpalveluksessa uskallan toki käydä.

Silti toivon että vielä löytyisi esim joku porukka missä tutkia Raamattua eikä muut vaatisi mahdottomuuksia, kuten selibaattia.

Oi kun me kristityt ei ihan niin herkästi tartuttais siihen kivenmurikkaan.

Ap.

Luitko ollenkaan vastauksia: Jo ketjun alkupäässä kerrottiin, että körtit suhtautuvat hyväksyvästi homoseksuaaleihin.

Luin, kiitos vinkistä. Meillä tällä paikkakunnalla, eikä lähellä ole herättäjäyhdistystä.