Apua: lesbona seurakuntaan?
Olen rakastavassa parisuhteessa naisen kanssa, ollut jo yhdeksän vuotta.
Olen viimeisen parin vuoden aikana löytänyt sanoman Jeesuksesta, ruvennut rukoilemaan ja lukemaan Raamattua. Olen siis kristitty ja tiedän Raamatun opetukset ja että monet kristityt ajattelevat homoseksin olevan synti ja opettavan mustavalkoisesti että suhde samaa sukupuolta olevan kanssa on synti ja väärin.
Koen, että rakkaus tulee Jumalalta ja myös meidän keskinäinen rakkautemme tulee Jumalalta. Mielestäni ero olisi kohdallamme se isoin synti. Me olemme sitoutuneet jakamaan arjen ja tukemaan toisiamme. Olemme saaneet kasvaa yhdessä kun on voinut olla täysin avoin toiselle. Eikö se olisi isoin synti jos tällainen parisuhde täytyisi rikkoa ja erottaa?
Haluaisin löytää kristittyjen yhteyden, mutten kehtaa mennä seurakunnan toimintaan mukaan. Pelkään, että minut tuomitaan. Asumme pienellä paikkakunnalla.
Haluaisin löytää kristityn yhteisön, sellaisen missä minut hyväksytään. Onko palstan kristityillä neuvoa?
Kommentit (215)
lesbous vai helvetti kirjoitti:
lesbous vai Jeesus ja totuus
valitse
Mieluummin lesbous kuin helvetti, kiitos. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomionhakuisuutta väkisin mennä julistamaan syntisyyttään niille, joiden tietää sen tuomitsevan. Tyypillistä sateenkaariväelle, että tahallaan provosoidaan härkkimällä sieltä, missä tietää varmuudella älähdyksen tulevan.
Tämä. Uhriutumista viimeisen päälle. Joka paikkaan pitää mennä libido ja seksuaalisuus edellä. Kuvottavaa sakki, eikä tämä kuvottavuus liity heidän seksuaalisuuteensa, vaan narsismiinsa.
Uskovaisena ei saa edes ajatella mitään seksuaalisia juttuja. On syntiä. Jeesus sanoi että jos katsot vastakkaista sukupuolta seksuaalisesti niin olet tehnyt sydämessäsi huorinteon eli sama kuin maannut fyysisesti. Yhdynta kuuluu avioliittoon miehen ja naisen välille.
Tämä kuuluu sarjaan *Jeesus nostaa Vuorisaarnassa hyväksyttävän suorituksen riman neljään kilometriin, jotta ylpeimmätkin omavanhurskaat tajuaisivat ettei se oma ihan kunnollinen arkinen elämä täytä Jumalan vaatimuksia.*
Te tarvitsette Jeesuksen ja nimenomaan rístíínnaulittuna.
Pointti on siinä että kun tulet uskoon niin kyllä siellä päässä, sydämessä ja sielussa tapahtuu Jeesukseen uskomisena muutos. Synti tuntuu pahalta eikä sitä halua tietoisesti tehdä. Kyse ei ole ylpeydestä vaan halusta nöyrtyä Jumalan edessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun synnyt uudestaan Jeesuksen nimeen niin homoseksuaalisuutesi otetaan pois sinusta.
Tämä vaatii syntien tunnustamista ja että pyydät Jeesusta elämääsi ja annat itsesi täysin Hänelle.
Kuin nappia painamalla tämä tapahtuu, sun mieli muuttuu hetkessä 180 astetta. Tämä on se hetki kun Jumala näyttäytyy sinulle ja ilmaisee parantavan armahtavan voimansa. On pelottava kokemus ja tekee nöyräksi pienen ihmisen. Tämän jälkeen Jumala alkaa siivoamaan muutakin epäpuhdasta elämästäsi ja alat valmistautumaan Taivasten valtakuntaa varten. Onnea matkaan!
Oho! Nyt on väkevät lupaukset!
(Olen ollut uskossa Jeesukseen 25 vuotta, ja näen itsessäni enemmän ja törkeämpää syntiä kuin uskoon tullessani. Jos minulle olisi mainostettu Jeesus-tietä tuollaisena napinpainallusmuutoksena, niin olisinpa heti kohta ensimmäisestä lankeemuksestani heittänyt koko homman sikseen ja hyvästellyt Jeesuksen.)
Mutta tuskin elät niin että haluat tehdä syntiä ja menet synnin perässä kuten ennen uskoon tuloa? Meidän on mahdotonta olla täysin tekemättä syntiä.
En tietenkään. Mutta kun valo lisääntyy niin lika näkyy selvemmin, ymmärrät varmasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olet uskon kanssa tosissasi, niin sori nyt mutta lesbosuhde ei ole oikea tapa elää.
Emme me muutkaan uskovaiset elä tieten tahtoen Raamatun sanaa vastaan. Tai jos elämmekin, niin siinä on kova kilvoittelu ja kamppailu, että pysyisi kaidalla elämään vievällä tiellä.Oletko sinä hyvässä parisuhteessa? Jos olet niin miltä sinusta tuntuisi lopettaa hyvä parisuhde? Olisiko se oikein sinua ja puolisoasi kohtaan?
Olen ollut naimisissa saman miehen kanssa jo yli 20 vuotta. Ihan hyvä parisuhde ja avioliitto on ollut.
Halusin alunperinkin aloittaa parisuhteen ja mennä naimisiin vain uskovaisen miehen kanssa. Muu ei olisi tullut kysymykseenkään.
Jos sinulla on hyvä parisuhde mistä et halua erota niin ymmärrät varmaan ettei pitkässä hyvässä parisuhteessa olevan homoseksuaalinkaan ole helppoa tai järkevää tuosta noin vain erota?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun synnyt uudestaan Jeesuksen nimeen niin homoseksuaalisuutesi otetaan pois sinusta.
Tämä vaatii syntien tunnustamista ja että pyydät Jeesusta elämääsi ja annat itsesi täysin Hänelle.
Kuin nappia painamalla tämä tapahtuu, sun mieli muuttuu hetkessä 180 astetta. Tämä on se hetki kun Jumala näyttäytyy sinulle ja ilmaisee parantavan armahtavan voimansa. On pelottava kokemus ja tekee nöyräksi pienen ihmisen. Tämän jälkeen Jumala alkaa siivoamaan muutakin epäpuhdasta elämästäsi ja alat valmistautumaan Taivasten valtakuntaa varten. Onnea matkaan!
Oho! Nyt on väkevät lupaukset!
(Olen ollut uskossa Jeesukseen 25 vuotta, ja näen itsessäni enemmän ja törkeämpää syntiä kuin uskoon tullessani. Jos minulle olisi mainostettu Jeesus-tietä tuollaisena napinpainallusmuutoksena, niin olisinpa heti kohta ensimmäisestä lankeemuksestani heittänyt koko homman sikseen ja hyvästellyt Jeesuksen.)
Mutta tuskin elät niin että haluat tehdä syntiä ja menet synnin perässä kuten ennen uskoon tuloa? Meidän on mahdotonta olla täysin tekemättä syntiä.
En tietenkään. Mutta kun valo lisääntyy niin lika näkyy selvemmin, ymmärrät varmasti.
Jumala on puhdistava tuli. Johannes Kastaja kastoi vedellä, mutta Jeesus kastaa Pyhällä Hengellä ja tulella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olet uskon kanssa tosissasi, niin sori nyt mutta lesbosuhde ei ole oikea tapa elää.
Emme me muutkaan uskovaiset elä tieten tahtoen Raamatun sanaa vastaan. Tai jos elämmekin, niin siinä on kova kilvoittelu ja kamppailu, että pysyisi kaidalla elämään vievällä tiellä.Oletko sinä hyvässä parisuhteessa? Jos olet niin miltä sinusta tuntuisi lopettaa hyvä parisuhde? Olisiko se oikein sinua ja puolisoasi kohtaan?
Olen ollut naimisissa saman miehen kanssa jo yli 20 vuotta. Ihan hyvä parisuhde ja avioliitto on ollut.
Halusin alunperinkin aloittaa parisuhteen ja mennä naimisiin vain uskovaisen miehen kanssa. Muu ei olisi tullut kysymykseenkään.
"Ihan hyvä" ei kuulosta onnelliselta. Harva pakkoavioliitto onkaan kovin onnellinen, kun liitto perustuu muuhun kuin rakkauteen ja vapaaseen valintaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Halusin alunperinkin aloittaa parisuhteen ja mennä naimisiin vain uskovaisen miehen kanssa. Muu ei olisi tullut kysymykseenkään.Jos sinulla on hyvä parisuhde mistä et halua erota niin ymmärrät varmaan ettei pitkässä hyvässä parisuhteessa olevan homoseksuaalinkaan ole helppoa tai järkevää tuosta noin vain erota?
Toki. Mutta jos haluaa pelastua, ei ole muuta vaihtoehtoa kuin lopettaa tietoisen synnin tekeminen.
Niin jokainen uskovainen joutuu tekemään. Koko elämä on kilvoittelua siinä, että yrittää pysyä synnistä erossa ja olla sitä tekemättä. Synti on muutakin kuin vain seksuaalisuuden alueen synnit. Ei täällä kukaan synnitön ole mutta julkisynnistä pitää irrottautua.
Aloitus on pelkkä trollaus.
Onnea vaan vaivaa nähneille
Hah hah haa.
Taas sai trolli sunnuntainsa ilon
Vierailija kirjoitti:
Hei ap, tää vauvapalsta taitaa olla väärä paikka jos haluat asiallisia vastauksia tuohon kysymykseen...
Mun mielestä nykyinen ev. lut. kirkko on aika maallistunut, hyvinkin suvaitsevainen ja edistyksellinen.
*Se portti on avara ja tie lavea, joka vie kadotukseen.*
Kuulostaako jonkin verran nykyisen Ev. Lut. kirkon menolta?
Vierailija kirjoitti:
Hah hah haa.
Joo näkee kirjoitustyylstä ja siitä mitä mainitsee ja mitä ei 🙄
Trolli polli pakana, istui oven takana.
Mitä siellä tekemässä, vauvapalstalle pränttäämässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärräthän ap, että ei ole kyse siitä, mitä ihmiset sanovat, vaan sinun iankaikkisesta elämästä. Tahdotko antaa elämäsi Jeesukselle? Tahdotko päästä taivaaseen?
Nykyään on paljon myös eksyttävää opetusta, rukoile, että Jeesus johdattaa sulle seurakunnan jossa saat kuulla oikeaa opetusta.
Lue Raamattua ja rukoile, että Jeesus antaa Pyhän Hengen kautta ymmärryksen. Jeesus puhuu sun sydämelle, Hän parantaa ja korjaa asioita.Minäkin elin vuosia avoliitossa vaikka olin uskossa. Lopulta jouduin toteamaan kuitenkin, että avioliitto on ainoa oikea liitto Jumalan silmissä.
Lähdettyäni avoliitosta, Jeesus johdatti Hänen valitsemansa puolison mulle, jonka kanssa olemme nyt olleet 5 v naimisissa. Ja parasta on kun me tiedämme puolisoni kanssa, että tämä kaikki on Hänen johdatustaan.
Elämme Jeesuksen kanssa, Hänen ominaan, Häntä palvellen.Kiitos lämpimästä viestistä ja hyvistä neuvoista! Oliko teillä hyvä avoliitto? Erositko vain siksi että avoliitto ei ollut mielestäsi Jumalan mielen mukainen? Ettekö olisi voinut mennä naimisiin?
Olin valmis menemään naimisiin, tämä mies ei lopulta halunnut naimisiin.
Jeesus haluaa, että me ihmiset rakastaisimme Häntä, vapaaehtoisesti ja täydestä sydämestä, ja kun opimme tuntemaan Häntä ja rakastamaan Häntä, me tahdomme antaa koko elämämme Hänen käsiinsä. Me haluamme jättää syntielämän, kokea kuinka Jeesuksen veri puhdistaa meidän sisimpäämme. Saamme olla puhtaita ja on se varmuus, että omemme matkalla Jeesuksen luo.
Uskonelämä ei ole helppoa, mutta en ikinä palaisi siihen menneeseen elämään. Jeesus tuo rauhan ja rakkauden sydämeen, se on pysyvää, eikä katoa. Jeesus auttaa vaikeissakin asioissa, eikä tarvi yksin yrittää.
Mutta Hän haluaa ihmisen kokonaan, ei vain puoliksi. Siksi joudumne tekemään valintoja, kysymään mikä on Hänen tahtonsa.Me ihmiset usein haluamme jotakin ihan muuta, kuin mitä Jeesus haluaa antaa meille. Meidän tiemme eivät ole Hänen teitänsä, eikä meidän ajatuksemme Hänen ajatuksiaan.
Raamattua itse lukemalla oppii parhaiten tuntemaan Jeesusta. Ilman sanan tuntemusta me eksymme.
Jeesus rakastaa sinua, ja kun etsit Hänen tahtoaan elämässäsi, Hän johdattaa sua, näyttää sulke tien, jota kulkea. Meillä kaikilla on syntimme, joista lovumme ja pääsemme irti, koska Jeesuksen rakkaus on suurempaa, kuin se synti joka on hallinnut meitä.En kaipaa humalaa, en tupakkaa, en irtosuhteita, en mitään sellaista, mikä hallitsi elämääni ennenkuin kohtasin Jeesuksen. Avoliittokin oli väärin, mutta Jeesus oli kärsivällinen kanssani, että ymmärsin ja todella halusin tehdä Hänen tahtonsa siinäkin.
Siunausta sinulle ap.
Minäkään en kaipaa tupakkaa, irtosuhteita, humalaa. Minusta ne eivät tee ihmiselle hyvää. Eivätkä ne kuulu minun ja puolisoni elämään. Mutta se että särkisimme rakkauden ja lopettaisimme toisistamme huolehtimisen on mahdoton ajatus ja minusta tuntuu että Jumalan tahdon vastaista. Me elämme avoliitossa. Mutta tarkoituksena on mennä naimisiin jossain kohtaa.
Onko niin että ex-miehesi ei ollut todella sitoutunut suhteeseen kanssasi jos ei ollut valmis avioliittoon? Ehkä sellainen on tarkoitettukin päättyväksi ja hyvä että löysit sittemmin hyvän miehen.
Mutta me olemme täysin sitoutuneita ja itse asiassa uskon, että Jumalan tahdosta olemme yhdessä.
Minäkin pyydän Jeesusta rukouksessa ohjaamaan elämääni ja viemään sinne minne hän tarkoittaa. Ja en ole saanut sellaista rukousvastausta että pitäisi erota vaan että pidetään toistemme puolta ja toisistamme huolta.
Lesbot on kivoja. Saisi näkyä tavan elämässä enemmän naisia pussailemassa keskenään.
Olen itse ollut vapaaehtoistyössä kirkolla ja uskovaisten kirppiksellä. En ole itsestäni tuonut mitään esille mutta joistakin se näkyy jo olemuksesta tai ulkonäöstä että on seksuaalivähemmistöön kuuluva. Huomasin että herätin hämmästystä ja mitään lähempää suhdetta kenenkään ei syntynyt,olivat pidättyväisen kohteliaita. Eräällä henkilöllä alkoi selvästi olla kiellettyjä tunteita minua kohtaan niin lopetin hommat siellä. Voit varautua siihen ettei sinua hyväksytä lähimmäiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu varmasti hirveästi seurakunnasta.
Minä itse erosin kirkosta koska se ristiriitainen ajatusmalli ei vaan uppoa ei millään. Että kaikki ollaan jumalan lapsia ja tärkeitä. Paitsi homot.
Uskon itsekseni omalla tavallani. Siihen en seurakuntaa tarvitse.
Kaikki ollaan jumalan lapsia, mutta valtaosa ei pelastu syntiensä takia.
Vierailija kirjoitti:
Hah hah haa.
Tietenkin on. Ihan ilmiselvä sellainen. Sateenkaariväkeä ei muutenkaan kirkossa juuri näe, saati että alkaisivat asiasta avautumaan oikeasti.
Tulkaa kaikki porukan ehdokkaatkin kyllä halusivat kovasti valtuustoon mutta kirkossa heitä ei normaalisti useinkaan näe.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Halusin alunperinkin aloittaa parisuhteen ja mennä naimisiin vain uskovaisen miehen kanssa. Muu ei olisi tullut kysymykseenkään.Jos sinulla on hyvä parisuhde mistä et halua erota niin ymmärrät varmaan ettei pitkässä hyvässä parisuhteessa olevan homoseksuaalinkaan ole helppoa tai järkevää tuosta noin vain erota?
Toki. Mutta jos haluaa pelastua, ei ole muuta vaihtoehtoa kuin lopettaa tietoisen synnin tekeminen.
Niin jokainen uskovainen joutuu tekemään. Koko elämä on kilvoittelua siinä, että yrittää pysyä synnistä erossa ja olla sitä tekemättä. Synti on muutakin kuin vain seksuaalisuuden alueen synnit. Ei täällä kukaan synnitön ole mutta julkisynnistä pitää irrottautua.
Ihminen pelastuu yksin uskosta, yksin armosta, yksin Kristuksen tähden. Ei tekojensa kautta.
Raamatussa ei lue, että homot joutuvat helvettiin.