Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MeNaiset:"Heidi, 37, halusi mahtua vanhoihin farkkuihinsa ja kokeili Martina Aitolehden hittitreeniä Ruokasuhteeni vääristyi, mutta yksi hyvä tapa jäi käyttöön

Vierailija
15.01.2023 |

Saako tällä palstalla olla kriittinen tällaisia ohjelmia kohtaan?

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä hittoa? Pizza on huono ruoka. Huonoja ruokia on olemassa.

Haasteen loputtua tajusin kuitenkin, että ruokasuhteeni oli ehtinyt vääristyä neljässä viikossa. Jaottelin päässäni ruuat hyviin ja huonoihin (kanasalaatti hyvä, pizza huono). Kesti useamman viikon ennen kuin sain ajatusmallini taas oikeille raiteille: hyviä ja huonoja ruokia ei ole olemassa.

https://www.is.fi/menaiset/hyva-fiilis/art-2000009325163.html

On terveellisiä pizzoja ja epäterveellisiä pizzoja.

Minkälainen pizza on sun mielestä terveellinen?

Vierailija
22/32 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haasteen loputtua tajusin kuitenkin, että ruokasuhteeni oli ehtinyt vääristyä neljässä viikossa. Jaottelin päässäni ruuat hyviin ja huonoihin (kanasalaatti hyvä, pizza huono). Kesti useamman viikon ennen kuin sain ajatusmallini taas oikeille raiteille: hyviä ja huonoja ruokia ei ole olemassa.

Olen samaa mieltä tuon ylläolavan kanssa että liika kieltäytyminen on pahasta. Itse täytän ensin vatsani vihanneksilla, jos tekee mieli pizzaa, ja syön sitten vain pienen viipaleen. Se riittää tyydyttämään mielihalun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä se yksi hyvä tapa oli, joka jäi käyttöön?

Palasi takaisin omaan ruokavalioon, mutta välipalojen syönti tuli uudeksi tavaksi. Eli syö enemmän?

Terveelliset välipalat kyllä tasoittaa verensokerin heilahtelua.

Vierailija
24/32 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkälainen pizza on sun mielestä terveellinen?

Eihän pizzan koostumuksen tarvitse loppujen lopuksi mitenkään hirveästi erota esim. pasta-ateriasta. Vehnää (voi olla vaikka täysjyvää), tomaattikastiketta ja vihanneksia, ehkä pieni määrä juustoa. Ei tuo nyt mitenkään superepäterveellistä kuullosta osana tasapainoista ruokavaliota.

Vierailija
25/32 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viljatuotteet ja sokeri pois . Kyllä tepsii. Nyt on jouusuklaat syöty että vois taas kerran yrittää. 

Jos tuo oikeasti tepsisi, olisit jo hoikka, eikä tarvisi taas kerran yrittää ;)

Mitään ei kannata jättää pois, jos ei mitään allergioita ole. Kaikkea voi syödä kohtuudella, paitsi kasviksia saa vetää niin paljon kuin huvittaa.

Pizza on oikeasti huonoa ruokaa, mutta voi sitäkin joskus syödä. Ei kuitenkaan joka viikko.

Vierailija
26/32 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika hiilaripitoinen dieetti. Itse käytän fatsecret-sovellusta aterioiden seuraamiseen, ja olen saanut pikku hiljaa painoa pois. Olen huomannut sen myötä, että ruokavaliossani on yllättävän paljon piilorasvaa, vaikka vältän hiilihydraatteja. Minulla tuollaiset pikadieetit eivät toimi, ne johtavat jojotteluun.

Aivot käyttävät hiilihydraatteja ja lihakset, itse en ymmärrä ihmisiä jotka pelkää hiilihydraatteja, varsinkin jos urheilee tarvitsee paljon hiilihydraatteja ettei elimistö käytä sitten ravinnokseen lihaksia.

Vierailija
27/32 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika hiilaripitoinen dieetti. Itse käytän fatsecret-sovellusta aterioiden seuraamiseen, ja olen saanut pikku hiljaa painoa pois. Olen huomannut sen myötä, että ruokavaliossani on yllättävän paljon piilorasvaa, vaikka vältän hiilihydraatteja. Minulla tuollaiset pikadieetit eivät toimi, ne johtavat jojotteluun.

Aivot käyttävät hiilihydraatteja ja lihakset, itse en ymmärrä ihmisiä jotka pelkää hiilihydraatteja, varsinkin jos urheilee tarvitsee paljon hiilihydraatteja ettei elimistö käytä sitten ravinnokseen lihaksia.

Joo mutta minusta tuokin dieetti sisältää liikaa hiilihydraatteja. Sitä paitsi suuri osa hiilihydraateista on aika höttöä, esimerkiksi pasta työmaaruokalassa tai riisi ei ole koskaan kokojyvää.

Vierailija
28/32 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen samaa mieltä tuon ylläolavan kanssa että liika kieltäytyminen on pahasta. Itse täytän ensin vatsani vihanneksilla, jos tekee mieli pizzaa, ja syön sitten vain pienen viipaleen. Se riittää tyydyttämään mielihalun.

En sanonut että pizzaa ei saa koskaan syödä.

Vierailija
29/32 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo mutta minusta tuokin dieetti sisältää liikaa hiilihydraatteja. Sitä paitsi suuri osa hiilihydraateista on aika höttöä, esimerkiksi pasta työmaaruokalassa tai riisi ei ole koskaan kokojyvää.

Olen hänen kanssa samaa mieltä. Elimistö tarvitsee hiilareita. Mä syön riisiä viitenä päivänä viikossa. Joskus pastaa. En ole lihonut. Olen laihtunut.

Vierailija
30/32 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kummastuttaa tuo sana "puhdas" ruuan yhteydessä. Mitä hän mahtaa tarkoittaa sillä?

Vierailija
31/32 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen hänen kanssa samaa mieltä. Elimistö tarvitsee hiilareita. Mä syön riisiä viitenä päivänä viikossa. Joskus pastaa. En ole lihonut. Olen laihtunut.

Onneksi olkoon. Vähähiilarisen ruokavalion on todettu kuitenkin olevan tehokkain ja pysyvimpiin tuloksiin johtava. Ei sekään tarkoita, ettei hiilareita saisi ollenkaan syödä, vaan kohtuudella.

Vierailija
32/32 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua kummastuttaa tuo sana "puhdas" ruuan yhteydessä. Mitä hän mahtaa tarkoittaa sillä?

Sitä kuuluisaa pestyä jauhenlihaa?  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kuusi