♥ TERHOKKAAT torstain napakeskusteluun ♥
[color=purple]Omien ja toisten ;)[/color]
Ja tässä eiliset porinat ->
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=8849626&p=1&tmode=1&smode…
Kommentit (35)
vaan tällä(kin) kertaa. Huusholli on siivottu, mies saa vielä nostaa matot sisälle kunhan tulee hommista. Leivoin maustekakunkin päiväkahveja varten. =).
Mietin jo aamupäivällä, että tais jäädä hommat tältä päivältä väliin, kun meinas olla vähän hutera olo, vaikka söin aamupalaksi kaurapuuroa ja banaanin. Mies tuli siinä syömään ja laitoin Eetullekin sapuskaa mikroon lämpenee niin meinas mennä jalat alta. Äkkiä vaan suuntasin vessan lattilalle istumaan, oksetti ja hiki valui naamaa pitkin. Otin paidan pois ja laskin housut pois mahaa painamasta ja nojasin viileään laattaseinään niin alkoi pikkuhiljaa helpottaa. Koitin nousta ku pahin öklötys meni ohi niin alko huipata, joten kaikkiaan puol tuntia istuksin siellä vessan lattialla. Luulen, että verenpaine laski vähän liian alas. Eetua odottaessa kävi pari kertaa samoin. Pikkuhiljaa alkoi olo normalisoitua ja ihan hyvin sain siivoushommatkin tehtyä. Taisi mies säikähtää mua enemmän kun on päivän mittaan monesti kyselly että mikäs on olo ja pitäiskö käydä lääkärissä =). Eetu oli ihana kun se tuli istumaan sinne vessan lattialle mun viereen ja ihan hiljaa vaan istui ja hymyili =)
Tänään käydään kävelyllä jos vaan ei mitään ihmeitä satu!
Zatulle: mä ostin H&M kaks imetyspaitaa, joita voi pitää odotusaikanakin. Ne on molemmat aika vartalonmyötäsiä, toinen lyhythihainen ja toisella on puolipitkät hihat. Pitempihihaisessa on kolme nepparia siinä edessä ja oon pitäny sitä jo pari kertaa. Tosi kiva paita! Ostin sen mustana ja taidan vielä hakea jonkun muunkin värin. Ne kun ei edes ole mitään hirmu kalliita.
Elina ja masukki 29+5
Voi kun te ootte ihania, kun ootte niin huolissanne mun voinnista!! :) Täällä oli vaihteeksi parempi yö takana ja kyllä sitä on heti ihan eri ihminen. Ja tälleen hyvävointisena musta on kyllä oikein mukava olla töissä, varsinkin kun tietää että on niin pitkä kotijakso kohta tulossa... Enkä lopullisesti voisi jäädäkään vielä töistä pois, joulukuun alussa on vielä erittäin kiireinen viikko tiedossa kun pitää tehdä raportit konsernin emoyhtiöön. Mutta kyllä se hyvin järkevää ois olla vaikka pari päivää putkeenkin pois silloin kun tuntuu ettei millään jaksa, mun sijainen on oppinut jo tosi hyvin asioita. Nää oli niin liikkiksiä täällä kun aamulla oli mua odottamassa iso kasa suklaakonvehteja, että päivä sujuisi paremmin :)
Mulla on vähän sellaista ongelmaa, et otan hirveet stressit asioista, jotka muka pitää tehdä (vaikkei sitä missään laissa lue...). Esim. tällä hetkellä mun PITÄÄ jaksaa töissä koska eihän raskaus oo sairaus. Ja sitten mun PITÄÄ tehdä aina omatekoista ruokaa, koska se on terveellistä. Ja työpäivän jälkeen haluan viettää lapseni kanssa laatuaikaa, koska tunnen niin kovaa syyllisyyttä siitä että noin pieni on päivät erossa äidistä. Joten jätän sitten kaikki kotityöt siihen, että tyttö on nukkumassa, niistä sentään tingin, myönnettäköön. Mutta sitten kun välttämättömät kotityöt on tehty, niin mun PITÄÄ lähteä lenkille, että vauva voisi masussa hyvin. Ja sitten sitä kaatuukin puolikuolleena sänkyyn ja yrittää nukkua...
Eli tässä saa opetella löysäämään pipoa aika kovastikin sitten kun lapsia on kaksi :) Asennevinkkejä otetaan vastaan!
FABLE: Ihanaa, että sokerirasitus meni kirkkaasti läpi, pidinkin peukkuja!! Jotenkin helpottaa kun on joku kohtalotoveri tässä kokoasiassa, vaikka tietenkään en kellekään hirveän suurta vauvaa toivoisi. Mutta siis tietää, että on muitakin ja kaikki varmasti menee ihan hyvin, vaikka tuleekin murehdittua.
JOULUKORTTIG: Mä en laita vielä masuasukkia toivotukseen, JOS jotain kamalaa vielä kävisi (ihan siis taikauskoa). Kortit tilasin Ifiltä esikoisen + koiran kuvalla, muutaman varmaan askartelen itse samasta kuvasta.
MONTTU: Sulla on kyllä aamukampa vähissä, vautsi!! Mun työt loppuu joko 8.12. tai 15.12. riippuen siitä talvilomasta. Mut tosiaan, yritän vähän lyhennellä näitä loppuja viikkoja, jos oon ihan yli poikki.
JOULUVALOT: Me laitettiin takapihan terassille jo valoverho, mutta muuten odotellaan varmaankin sitä ensimmäistä adventtia. Etupihan tuija saa omat valot ja sitten useampaan ikkunaan jotain tähteä/kynttelikköä pistetään.
ELINA ja muut yökukkujat: Tsemppiä !!! Vaikkei noista raskausvaivoista mikään kovin kiva ole, niin kyllä tuo unettomuus vaikuttaa ihmiseen aika kokonaisvaltaisesti. Mua ainakin pyörryttää ihan sikana ja muutenkin olo kuin ois hirveässä kännissä, ei kiva.
ÄITIYSKORTTI: Ööh, ei taida kyllä olla aina mukana, ainakin sitä saa kissojen ja koirien kanssa etsiä kun on neuvola... EIkä oo kyllä kännykkäkään aina lenkillä mukana, ehkä tosiaan pitäisi.
Mulla on kaks aivan ihanaa viikonloppua tiedossa!! Ens viikonlopun mies on työreissulla (mikä ei siis tietty oo kivaa) ja oon kutsunut parhaat ystäväni viettämään tyttöjen iltaa, saunotaan, leivotaan joulutorttuja ja juorutaan oikein urakalla. Sitä tulee tehtyä nykyään niin harvoin, että siksi odotan kovasti :)
Ja sitten seuraavana viikonloppuna lähdetään miehen kanssa kahdestaan hotelliin Tampereelle. Shoppaillaan joululahjoja, syödään hyvin ja nautitaan siitä, että ollaan ihan kahdestaan. Esikoinen nimittäin menee mummilaan yöksi! Tulee samalla harjoiteltua tuota synnystilannettakin, siis että mahdollinen yökyläily sitten sujuu.
GALLUP: Tästä on täällä varmaan ollut puhettakin, mutta te, joilla on jo lapsia ennestään, miten aiotte valmistaa muita lapsia vauvan tuloon ja miten yritätte ehkäistä mustasukkaisuutta?
Mä aion ostaa esikolle uuden nuken, jonka vauva saa sitten " antaa" ja esikko voi hoitaa sitten samalla omaa vauvaa ja äiti omaa. Mies jää isyyslomalle ainakin kahdeksi viikoksi heti syntymän jälkeen, joten sitten toinen voi olla koko ajan esikoisen kanssa ja toinen vauvan. Ja eiköhän vauva nuku alussa päivisin paljon, niin tulee tavallaan pehmeä lasku siihen, ettei esikko saakaan enää kaikkea huomiota... Mut kyllä se vähän jännittää, että miten tyttö reagoi ja miten me pärjätään, mitä esim. meinaa siitä kun äiti imettää?
ariella ja 30 -kriisiä lähestyvä paavo (29+5)
Mutta aikamoista säpinää ollunna viime aikoina. Nyttekin poika kiskoo lahkeesta tossa vähän väliä, fröbelin palikat rokkaa taustalla ja siivoilut on kesken. Muskarikin jää tänään kyllä väliin, kun puolen tunnin päästä jo alkaa!
Reilu viikonloppu vietettiin Lappeenrannassa. Nyt tuleekin sit tosi pitkä tauko seuraavaan reissuun. Oli aikamoista istua 3,5 tuntia autossa. Piti vähän väliä pysähtyä pissille ja jaloittelemaan. Alkoi ihmeellisesti koko ajan puutua vasen kylki, vaikka miten vääntelehti asentoa koko ajan. Tais vauva painaa jonnekin hermoon tai jotain. Kovasti melskasi matkalla!
Tiistaina oli neuvola. Oma terkka oli sairaana, niin oli joku opiskelijatyttö. Olipa kerrankin mukava käydä neuvolassa =) Tosin pissanäytteessä oli verta, mut johtuu ilmeisesti tuosta haavaumasta, kun repes taas kunnolla ja vuotaa välillä niin kovin, että joutuu sidettä käyttämään. Siihen lisäks putkahtanu viel pari pukamaa, ni jippii!
Pitkäänhän valittelin täällä vetämätöntä oloa jne, niin nyt on joku ahkeruus iskenyt! Ollaan pojan kanssa leivottu, askarreltu joulukortit, pesty vauvan pyykkiä + olen jopa silittänyt!, kaupoilla on tullut kierreltyä jne. koko ajan kaikenlaista.
Jopa pitkästä aikaa tuli " heppisteltyä" ukon kanssa ja kyllä oli toinen siitä onnellinen =) Ite ei niin osaa enää nauttia tän ison mahan kanssa, mut kiva, et toinen on nyt tyytyväinen =D
Yöt menee heräillessä vessaan parin tunnin välein. Harjoittelua yösyöttöihin...
Sori, kun on niin omanapaista! Täällä on kyllä ihanan lämmin ilmapiiri meillä terhoissa. Kovasti oon yrittänyt joka ilta lukea pinoja läpi ja pysyä mukana jutuissa, mut kommentoimiseen asti ei näköjään muisti riitä, kun ei sitä heti tee!
...Ja sopivasti pojo teki taas haisevat pottaan heti, kun pääsin vauhtiin! No täähän ei siis ollut mitään uutta, näin käynyt monesti ennenkin. =o
Taustalla siis vaikkei kuuluiskaan =) Hyviä vointeja kaikille, niin hyviä kuin vaan mahdollista!
-Tau- 30+5
Olipas mukava herätä tänä aamuna virkeänä. Poika nukkui koko yön heräilemättä ja mun ei tarvinnut kuin kahdesti nousta veskiin.
äitiliinille: mullakin tuli heti fiilis, että älä ihmeessä peru omia suunnitelmiasi, koska olit sopinut ne ennen appivanhempien tuloa. Voisiko miehesi puhua vanhemmilleen ennen heidän tuloansa, että " äitiliini on muuten lauantaina menossa ulos syömään... " etteivät saa sydäriä, kun et olekaan kotona?
beijaflorille oikein rentoutttavaa viikonloppua Helsingissä!
Äitiyskorttia ei ole edes tullut mieleen vielä kuljettaa mukana, ennenkuin Zatu siitä mainitsi.
joulukorttig: en uskalla kirjoittaa masuvauvan nimeä kortteihin, kun koskaan ei tiedä mitä voi tapahtua.
jouluvalog: tekisi mieli laittaa koti jo joulukuntoon, mutta koitan malttaa ensimmäiseen adventtiin asti. Kynttilöitä ollaan kyllä tiuhaan jo polteltu.
ariellan g: paljon on koitettu puhua vauvasta pojalle ja katseltu hänen vauvaaikaisia kuviaan, mutta en usko pojan oikein tajuavan mitä vauvan tulo oikeasti tarkoittaa. Ajateltiin ostaa joku muumipehmo (kova hitti tällä hetkellä) jonka vauva on tuonut isoveljelle ja annetaan se sitten sairaalassa pojalle kun tulee pikkuveljeä katsomaan.
Tänään oli kyllä liikuttavaa, kun meidän poika oli ensimmäistä kertaa koko kerhoajan omassa kerhossaan ja minä sain olla omassani. Kyseessä seurakunnan perhekerho, jossa lapsilla on omat hoitajat ja aikuisilla oma ohjelma. Me ollaan käyty nyt siis kolme kuukautta kerhossa viikottain (mitä nyt kipeenä oli kaksi kertaa) ja aina on jossain vaiheessa tullut itkien äidin luo, mutta tänään oli koko kerhon ajan siellä! Piti vielä liikuttavasti yhden tytön kanssa käsistä kiinni toisiaan, kun me vanhemmat tultiin huoneeseen. Tuli ihan tippa linssiin, jota sitten salaa pyyhin loppulauluja laulaessa.
Nyt tekemään makkarakastiketta!
Taneli
Kerrankin, kun tähän nyt sit istahdin, niin jatketaan...
Synnytys pyörii jo kovasti mielessä. Tulee ihan yöllisiin painajaisiin. Oon aina yksin synnyttämässä ja sit aina paikalla kaks kätilöä, jotka vie nauraen vauvan pois ja väittää, ettei se ole mun. En pysty tekeen mitään, koska oon ihan liikuntakyvytön epiduraalin takia. Tämä uni toistuu usein. Toissa yönä näin kyllä unen, et vauva käänty yhtäkkiä perätilaan ja sen jalat luiskahti ulos. Olin yksin jonkun talon pimeässä kellarissa ja kukaan ei kuullut avunhuutoja. Missään ei näkynyt puhdasta, lämmintä kankaanpalaa mihin oisin vauvan käärinyt, kun putos kokonaa käsiin. (kävipä helposti, heh!) Ja lisäks alkoi syntyä vielä toinenkin vauva... Siihen sit kauhuissani heräsin! Kääks!
Mistä tuli mieleen ÄitiyskorttiG: En oo pitänyt sitä mukana, lojuu tuossa lipaston laatikossa.
Sairaalakassiakaan en oo vielä pakannut, mut Lista on jo valmiina, et mitä pitäis pakata =)
Joulusta ootte kovin keskustelleet. Joulukortit siis jo askarreltu. En maininnut korteissa masuasukkia, kun ei tällä ole oikein työnimeäkään. Poikakaan ei enää eevaksi sano, vaan puhuu vauvaa, niin kuin mekin.
Jouluruokiin meillä kuuluu kinkku, lanttu- & porkkanalaatikko, karjalan paisti, karjalan piirakat, riisipuuro, luumukiisseli tai rusinasoppa, salaatteja, pasteijat. Kököistä tortut, piparit, kakut... Suklaata tietysti reilusti! Tuossa nyt vissiin ne tärkeimmät... Ainiin ja lohi meinas unohtua!
RintsikkaG: Kaarituellisia oon tottunut käyttämään, mutta nyt tosiaan ne ahistaa, kun on niin suuret ryntäät ja maha viel hirmu korkeella! Pitäis jossain vaiheessa ajella Kontiolahdelle nettiemoon imetysliivejä ostamaan, kun en oikein sovittamatta osaa tilata.
PainoG: N. 5,5kg on nyt tullut lähtöpainosta. (välillähän se pari kiloa silloin alussa tippui) Ja ennestään oli ylipainoo silleen, et just rajan bmi:ssä ylitin ja jouduin sokerirasitukseen.
Nyt vaatii tuo meiän " pikkuleijona" sapuskaa, niin mentävähän se on!
-tau- taas...
Hei vaan Tammenterholaiset! Tulin tänne puolelle kertoilemaan kuulumisia, kun täällä silloin kesällä kovasti kanssanne kirjoittelin ennen tuota ikävää tapahtumaa. Varmaan osa teistä muistaakin minut :)
Nyt olen sitten onnellisesti plussannut maanantaina apteekin testissä ja tänään vielä sain varmistuksen terveyskeskuksesta. Eli näin kahden keskenmenon jälkeen taas olisi saumat saada pikkuinen meidän perheeseen. Pelko on kyllä ymmärrettävästi kova ja yritänkin pitää jalat maassa. Mutta päivä kerrallaan :)
Oikein onnellista loppuodotusta teille kaikille ja vilkutukset Zatulle, Taulle, Beijaflorille, nennille, Marialle, tiggerille, Montulle ja kaikille muille odottajille! :)
DreamOne
[color=MediumSeaGreen]Ja heti DreamOnelle: Onnea! Kyllä minäkin sinut muistan. Nyt hirrrrvittävästi tarrasukkia matkaan mukaan! :)
Niinkuin lupasin, tulin nyt vielä kertomaan neuvolakuulumisia. Täytyy kyllä sanoa, että olen aika väsynyt. Miten sitä vielä toissapäivänä jaksoikin tehdä täyspitkän työpäivän, kun nyt olen neuvolakäynnin ja pienen shoppailureissun jälkeen näin puhki. No toki menin kävellen ja tultuani olen silittänyt ostamani vierashuoneen verhot ja ripustanut ne ikkunaan sekä silittänyt pienen kasan vauvanvaatteita sekä miehelle huomiset pikkujouluvaatteet.
No mut mitäs neuvolassa;
RR 129/89 (eli edelleen samaa tasoa)
Hb 105 (se ei sit millään nouse, eilen vaihdoin jo rautavalmisteenkin Spartocinestä Obsidaniin, toivottavasti nyt alkaa nousta)
Pissat miinusta.
Sf-mitta 32.
Pää jo matalalla, syke sitä samaa 150-160/min.
Paino: rikki meni 10kg eli 750g/vko.
Mullakin oli toinen terkka, oma oli lomalla. Tää terkka pitää tulevat synnytysvalmennustunnit. Ihan kivalta vaikutti :)
ÄitiyskorttiG: Tuolla se on käsilaukussa ollut siitä lähtien kun sen olen saanut, ja minähän en liiku mihinkään ilman käsilaukkua... :)
RintsikkaG: Kaikki omat vanhat liivit menee edelleen, eikä kaarituetkaan ahdista. Käytän nimittäin melkein pelkästään kaarituellisia. Saas nähdä kasvaako minun rintani vasta synnytyksen jälkeen?
No mut nyt miehen kainaloon katsomaan telkkaria...
-Sulina-
Kyllä muistan siut! Ja nimimerkki jäi mieleen tosi hyvin, kun tuon mein poitsun lempinimi on One =)
(nykyään pitäis kyllä kutsua pikku leijonaksi)
Toivottavasti, DreamOne, sulla nyt menis kaikki hyvin tällä kertaa ja saisitte oman pienen nyytin! Kaikkea hyvää odotukseen toivottelen!
Ja näköjään nyt sit, kun kerrankin tänne pääsin taas kirjottelemaan, niin täällä pitää sit käydä vähän väliä kommentoimassa ja lukemassa.
Saapi tän illan ottaa lunkisti, kun en huomenna pääsekään shoppailemaan, niin teen nuo loput kotityöt huomenna...
Äitiliini, miekin kannustan täältä menemään vaan sinne tyttöjen iltamiin! Miehesi voi sit seurustella rauhassa vanhempiensa kanssa, kun kerran aina tuolleen kysymättä teidän suunnitelmia paikalle pölähtää. Tsemppiä!
-t-
[color=darkviolet]Ihanaa, ukko alko höyläileen hyllylautoja meiän makkariin :) tarkotuksena heittää hevon kuuseen iän ikunen kirjahylly. Tilalle tulee kirjoille tilaa kiinteisiin hyllytasoihin. Mä haluun ne mahollisimman katonrajaan, katotaan millaset tulee. .
[color=blue]Tigger [color=violet]oot sie himo salityyppi, ku kellon pistät herättään :O oispa itelläki vastaava itsekuri olemassa. Ei sitä koskaan oo vaan löytyny.
[color=blue]Fable [color=maroon]onnittelut selvästä viime yöstä ;)
[color=blue]Vupii [color=violet]no oothan se siekin olemassa :) Mä aion vaan kirjotella valmiisiin kortteihin. Ens vuonna sit harrastaa askartelua.
[color=blue]Maria [color=maroon]toivottavasti oot pärjänny iltaan asti vahvan sumpin voimalla.
[color=blue]Ardisia [color=violet]en tohi varmaan joulukortteihin peipistä erikseen mainita. Kuten moni muukin on aatellu ettei voi tietää tulevaa. .
[color=blue]Nenn [color=maroon]*hmm* millanenhan siittä korista tulee. Ootan kansioomme kuvia :) Sä osaat mahtavan " lunkisti" ottaa tuon, ett kyllä sitä kerkee laittaa vauvaa varten kaikki valmiiksi. Mä tässä vähä oon miettiny, ett onkohan mulla sittenkää tarpeeksi pieniä vaatteita.
[color=blue]Elin@ [color=violet]huh huh millanen olo on ollu :/ Onko sulla hemppa ollu missä korkeuksissa? Tosin nyt kyllä kannattaa mussuttaa vähän väliä jotain ettei pääse verensokeri liian alas noin yllättäen.
Miten niissä paidoissa on nuo kainalot? Eli onko tilaa hengittää? Musta monasti tuntuu, ett jos on ahas kainalo tai siis liian istuva niin se saa hikoileen varmasti :O
[color=blue]Ariellan galluppiin [color=maroon]että meillä akka tosi kovasti oottaa peipin syntymää. Joten sitä on huomaamatta tullu kerrottua sen masussa olosta ja vauvajutuista. Akka jää hoidosta kuukaudeksi kotiin eli neljästään sitten ollaan ja tutustutaan peipiin luonnossa :)
En osaa sen kummemmin huolehtia mahollisia tulevia mustia sukkia. Eiköhän niihin joku valkasukeino löydy ;)
[color=blue]Tau [color=violet]mukava kuulla, ett oot saanu piristysruiskeen :)
[color=blue]Taneli [color=maroon]minkäs ikänen teiän poitsu nyt onkaan? Alkaa sopivasti itsenäistyyn ennenku " kasvaa" isoveikaksi.
[color=blue]Sulina [color=violet]tuosta hempasta niin kaverille oli määrätty sellasta valmistetta ku Ferraforte. Sen kuulemma pitäs nopeesti nostaa hemppaa. Kokemusta ei oo itellä ja kaverikin on vasta alottanu " kuurin" . Apteekkituote kyseessä.
[color=darkviolet]Tänään sain akalle pökät valmiiksi ja nyt teen niihin sopivaa " takkia" . Kylläpä peipi vaan alkaa hirmusesti möyrimään ompelukoneen melussa. Eipä ihme, ku seisaaltaan paljo nyt ompelen. Huomasin ettei kovin hyvältä tunnu könöttää jakkaralla tossa hommassa.
Everwoodia oottelen alkavaksi. Ukko lähtenee potkutteleen akan kanssa. Oltiin vaan aamupäivällä tunteroinen pihalla ja sit laiton akan päikkäreille niin tarvii väsytystä ;) Ja oli mulla vähä taka-ajatuksiaki ukon suhteen, mut katotaan vaan niin taas oon rättipoikki. .enkä kovin hehkee enää peiton alla.
Kurkku on tänään alkanu tuntuun karheelta. Hunajan kera teetä oon naukkaillu + kuumaa kaakaota, ja pitäs ite asiassa laittaa tee tulemaan. Onneksi on tommonen teenkeitin mikä lorottaa valmiiksi kuppiin missä on pussukka ja hunaja. Toivoin kerran joulupukilta teekannua siis sellasta vanhan aikasta posliinista niin sainki tommosen aparaatin :O
Voikaa paksusti ja kantakaa terhot ylpeinä :) :)
[color=darkviolet]Ett ei kai sitä raakata kaikkia karvoja vehkeestä missään. Mä kerkesin olla tosi toimissa ja sitten mentiin kiireellä sektioon niin sen verran raakattiin, että bikiniviillolle tehtiin tilaa.
[color=996699]Täällä ollaan vuoteenomana... Kova flunssa vaivaa, ma & ti olin saikulla. Isänpäivänä alkoi kurkkukivulla, toivottavasti Zatu säästyt tältä. Raskaana ollessa on kamala olla flunssassa!!
Tänään oli vika työpäivä, nopsaan se meni se 5 viikkoa uudessa työpaikassa. Kuitenkin. Viikonloppuna ajattelimme lähteä Ruotsiin, no Haaparantaan vaan :) (reilu 100 km) mutta kuiteski. Lähtään kattomaan uutta Ikeaa, jos löytyisi pinnis ja hoitopöytä/lipasto, niin pääsisi vihdoin pesemään niitä vauvan vaatteita.
Nyt on kyllä niin huono olo, että jää kommentit muille, sori. Omatuntokin soimaa kun oon käyttänyt Nasolinia (lasten vahvuutta kylläkin) mutta lääkärikin vakuutti ettei siitä näin loppuvaiheessa oo mitään haittaa. Nukkumisesta ei kerta kaikkiaan tuu mitään jos ei oo nokka auki. Ja Panadol Hottia oon kans juonu, jospa se tästä. Gallupeihin voisin yrittää vielä vastata, palaan huomenna sitten enempi kommentoimaan, jos olo parempi.
Paino-G: Tullut noin 15 kg, pituutta 170 cm, alkupaino 58 kg ja nyt 73 kg. Veikkaisin että tulee ainakin se 20 kg, niin hyvin herkut maistuu! En ota paineita, lähtee sitten kun lähtee...
Äitiyskortti-G: Kulkenut käsilaukussa rv 7+6 lähtien, jolloin sen sain yksityiseltä alkurask. ultrassa :) Ja mäkään en lähde mihinkään ilman käsveskaa ;)
Olikohan muita galluppeja...?
Zatulle ja Marialle kiitokset napa-nauruista, piristi munkin päivää, kun tuntuu että pää vaan räkää täynnä eikä ajatus luista. :) :)
Palailen huomenissa, nyt mulla ei sitten muuta olekaan kuin aikaa ;) ihanaa.
Sinda & Nipsu rv 30+5
Onpas ihana kun kaivataan =) Siis sattuipas sopivasti että juuri tänään selvisin tänne käymään!!
Kiirettä on olevinaan pitänyt, mutta nyt pitäisi tilanteen taas rauhoittua, olen toista päivää äippälomalla!!!!!! =) IHANAA!!!!
Tänään kävin äippäpolilla, pojulla painoa 1,7 kg ja mikään ei viittaa että olisi sokerivauvaa tulossa, en itse asiassa tarvinnut edes jäädä lääkäriä odottelemaan, koska kaikki oli niin hyvin!! Kohdunsuun tilanteen olisin voinut kyllä tarkistuttaa, koska supistuksia on päivittäin, mutta täytyy pyytää että tarkastetaan sit omassa neuvolassa.
Muutenkin oma napa voi kokonaisuuten ihan hyvin!!
Täytyy vähän päivittää teidän kuulumisia!! Eihän täällä nyt kukaan ole vielä synnyttämään ehtinyt????
Sitten olisi kysymys. Olisiko joku törmännyt sellaiseen vauvojen kynään. Se on sellainen pallo, jossa on kuusi eri väriä, joka " kantilla" .????? Meillä on sellainen, mutta tahtoisin ostaa sellaisen myös kummitytölle. Mulla ei ole minkäänlaista hajua mistä tämä kynä on meille ilmaantunut ja se on jo aika kulunut, joten voisin kotiinkin uuden hankkia. Olen etsinyt suomalaisesta kirjakaupasta, sokokselta, carsonilta, lastentarvikkeesta, askarteluliikkeestä, anttilasta.. ja pari muuta pientä erikoisliikettä. Siispä, jos joku olisi vaan moiseen törmännyt!!! Kertokaa, kiitos!!
Mutta nyt alan päivittää teidän muiden kuulumisia!!
-E- 31+6
[color=pink]Tottakai muistan sut DreamOne! Oli niin surullista alussa kun moni jäi kyydistä pois =( Joka kerta oli yhtä surullinen! Nyt olen jännännyt että saako joku meistä keskosen, ja vieläkin olen iloinen joka päivä kun kellään ei ole vielä vauvaa syntynyt. Mitä pidemmälle päästään, sen parempi!
Paljon onnea sulle ja peukutusta että tällä kertaa jaksaa loppuun asti! Heinäkuun vauva sulle taitaa olla tulossa? Toivottavasti voit nauttia raskaudestasi!
[color=blue]KarvanajoG: neljä lasta olen synnyttyänyt eikä kertaakaan olla edes ehdotettu moista =) Ennen näin taidettiin tehdä. Kysyin siskoltani (joka on viittä vaille kätilö) että kumpaa kätilö ragoi enemmän, ajeltu tai normaalisti rehoittava alapää (kun itse en ole päässyt lähellekään mahan takia viimeisinä 3:na kuukautena =) ) niin hän sanoi että kyllä se on se kokonaan ajeltu mikä jää mieleen, on se kuulemmma sen verran harvinaista. Karvat kuulemma kuuluvat asiaan " synnytyspakettiin" eikä kätilö niitä ajattele sen enempää kuin onko synnyttäjällä ajeltu säärikarvat. On kuulemma tärkeimpiä asioita mielessä ja lisäksi suurin osa meitä hävettävistä asioista on heille ihan arkipäivää ja luonnollista. Eli älköös stressatko näillä asioilla =)
Ariellalle lähetän rentouttamis säteitä ja unihiekkaa ja toivon että saisit nukuttua kunnolla yhden yön! Kynttilää ei pidä polttaa molemmista päistä, muista huolehtia itsestäsi!
Zatu, en osaa ottaa stressiä kun olen huomannut että asioilla on aina tapana järjestyä, vaikka onhan se mukavampi kun asiat ovat valmiina.
Tänä iltana teidän muiden innoittamana hain vaunut ulkovarastosta, pesin patjan ja irtoosat ja kopan mäntysuovalla, nyt vaunu kuivuu saunassa puhtoisena ja raikkaana! Kun vielä sais ne vaatteet kahlattua läpi ja laitettua kaappiin, olisi asiat jo hyvällä mallilla =) Mutta stressiä en suostu ottamaan. Sinua kuitenkin ihalilen kun joka päivä saat jotain aikaiseksi ja leivot ja ompelet ja siivoat, itse olen liian laiska =)
Nyt iltoja kaikille meno yltyy täällä taka-alalla jo ihan hulluksi. Huomenna on neuvola keskipäivällä, palailen sen jälkeen. Maryko se oli menossa ultraan? Onnea sinne!
öö.. mitäköhän piti sanoa... heh..
Siis ekassa synnytyksessä leikattiin eppari ja sillon siltä alueelta ajeltiin karvat pois. Muuten ei.
Keksin tänään alkaa kuvailla videota masusta :D Ei oo aikasemmissa raskauksissa tullu ees mieleen mut nyt saa kivan muiston vaavalle.. Koska toi maha kyllä melskaa puolelta toiselle oikein kunnolla ja on aika koomisen näköstä :) Kuvailkaa ihmeessä masujanne! Tosin kohdetta on hiukan vaikea ennustaa miten liikkuu ja milloin..ja mä kun kuvittelin että kissan pennuista on vaikea saada still kuvia =)
Ostin hirmu kasan herkkuja kaupasta tänään mut ei maistu,mieli tekee aina kaikkea mut ei pysty enää oikein mitään paljoa syömään,kummallista..
Juu äitiliini (????ei muista) Mene sinne tyttöjen iltaan!
Täällä konserttiliput varattu,lähden sitten pois jos alkaa ahistaa!
Nyt bb:n pariin!
T:Isa ja masukki 30+4
Tunnin sisällä pitäs päästä lähtemään sinne Helsinkiin..on kyllä kivaa päästä vanhempien passattavaksi:)
(.) Tänään ei testitikku ollu mun mielestä ihan niin vihree kun eilen. Sanosin että 0 ja yhen plussan välissä ne protskut. Toivottavasti ois tiistaina kontrollissa puhtaat. Joo, kädet ja jalat on kutissu, siitä se hepatoosiepäily. Onneksi nekin tulokset tulee pian. Oon kyll positiivisella mielellä että tuskin tässä mitään on...
RintsikkaG: Vihdoinkin tää rintavarustus tuntuu kasvaneen ihan pikkiriikkisen..on sitä nyt kymmenen vuotta odotettukin ;) Aattelin Helsingissä ostaa parit nätit tavalliset liivit ja jos löydän ni ehkä yhet imetysliivit valmiiksi. Nyt vaan pitäkää peukkuja et ois " jo" B kuppi, oisin ihan ikionnellinen!!! :)
Äitiliini: Juu, mäkin on sitä mieltä että et nyt heti suoriltaan peru tapaamista kavereittes kanssa. Kysy nyt ainakin eka et mitä miehes miettii ja jos hän on sitä mieltä että menet vaan, niin älä ihmeessä anna appivanhempien sotkea suunnitelmia!
hups, nyt tuli kiire, kyyti tuli
Beijaflor rv 32+3