ENSIKOT VKO 35
edellinen pino täällä: [http://www.vauva.fi/web/vauva/keskustelut?_foru...|http://www.vauva.fi/…]
tervetuloa lorelai! mukava saada tänne tosiaan useampikin keskustelija. onko kaikki mennyt hyvin? ja kerro tosiaan sitten ultrakuulumisia :) minuakin kiinnostaa tuo synnäriasia, kuten pariisitarta, kun itsekin pk-seudulla pitäis synnyttää (naistenklinikalla).
miiru on suuntaamassa rakenneultraan samoin. kivaa :) meillä on viikon päästä neuvolalääkäri, saa nähdä ultraako se sitten... että päästäänkö enää pikkuista näkemään ennen kuin sitten ihan livenä. mulla kävi hb kans aika alhaalla (108) ja obsidania oon syönyt jo varmaan 20 viikkoa. vihdoin se sitten alkoi noustakin! ensinnä se ei siis noussut, mutta osasyynä oli varmaan se, että otin sen yhtä aikaa kalsiumin kans, mikä estää raudan imeytymistä... mutta viimeksi oli siis jo 122 eli tehonnut on! ilmeisesti myös raskausviikot vaikuttaa asiaan, silloin kun pieni vielä kovasti kehittyy ja kasvaa, hb on alhaisempi.
marjapensaan risteily kuulosti kivalta! kävittekö ihan maissa asti? tukholmassa vai tallinnassa? toivottavasti vatsapöpö on jo hellittänyt ja oot saanut levätä! mulla ei ollut myöskään kummoisempia oireita kuin väsymistä ja mielialavaihteluja ja tuntui ihan epätodelliselta ajatella, että oisin raskaana... ekat sydänäänet rv 10 sitten teki asiasta konkreettisemman :) mutta kiva, että pääsette ultraan myös!
ja vilkutuksia takaisin pariisittarelle :) treffit on toki voimassa ja minusta myös on kiva nähdä ihan oikeasti! kuinkas moni meistä asuukaan pk-seudulla? voitais järjestää tapaaminen kaikillekin :)
omaan napaan kuuluu hyvää. vauveli möyryää välillä kovasti ja välillä taas viettää hiljaisempia päiviä. huomenna olisi neuvola (ja oma terkka on lomalla eli saadaan sitten kokeilla sijaistätiä mekin) ja tutustuminen nkl:n perheosastolle. paino ei näyttänyt tän aamun perusteella nousseen yhtään kahden viikon aikana... kysyin just mieheltä, että saako laittaa enemmän vaatetta ja vähän juksata... ;) pitää syödä tänään reippaasti ja ilmeisesti alkaa syödä vielä useammin (nyt syön n. 2h välein). tai sitten syödä epäterveellisemmin ja kerätä kaloreita. mulla ei vaan oo tullut mitään hillittömiä mielitekoja raskauden aikana! toki välillä on herkkupäiviä, mutta nekin sitten ovat tasaantuneet ja varsinkin viime aikoina on tehnyt mieli lähinnä hedelmiä, jogurttia ym. raikasta. aloitin nyt sitten ihan kaloreiden laskemisen, jotta tulee syötyä tarpeeksi.
mutta hyvää uutta viikkoa kaikille ja kerronpa lisää kuulumisia huomenna!
korka 35+2
Kommentit (23)
Taas tulen ja lähden ihan pikana :D
Supistuksista... sitä on kyllä kieltämättä aika hankala selittää, vatsa vaan "kovettuu" vähäksi aikaa... se jotenkin tuntuu tietyllä tapaa selässä ja vatsalihaksissa. Ei satu,mutta inhottava tunne !
korka, sinähän oot ihan terästä ! :D Piti oikeen kaksi kertaa katsoa että luinko oikein, noin pitkän aikaa olit kaupungilla pyörinyt ! Tunnen itseni ihan raihnaiseksi, tuntikin kaupungilla niin olen ihan kuollut ja vatsaa ja jalkoja kivistää ihan hulluna . No kai sekin on henk. kohtaista :) Nyt on kyllä kunto niin heikentynyt lyhyessä ajassa, että mietin lähdenkö ollenkaan sinne Ikeaan ... Saahan netistäkin tilattua vaikka mitä ihanuuksia napin painalluksella ;)
Pariisitar, hirmu äkkiä sinunkin viikot on menneet ! Ompa mukavaa että saat palkkaa kolmelta kuukaudelta :) Kyllä närästys on selkeästi pahentunut... kiitos vinkeistä , testattuja kaikki ovat . Ei vaan tunnu oikeen helpottavan. Rennie on ainoa millä lähtee heti pois, ei niitäkään tosin viitsisi montaa päivässä napsia :o
Miiru84, mulla liikkeet tuntui jo rv14, ( neuvolatäti oli sitä mieltä että ei ole mahdollista tuntea vielä kun ensikkoa odotan !) Mutta kyllä nyt itseäni ja omaa kehoani uskoin tietysti. Niitä pikku kuplia ei voinut olla huomaamatta !
Santtu-82, aloitin itse 30 päivää ennen, mutta nyt olen sairaslomalla kaksi viikkoa ennen äp-loman alkua !
Tää viikonloppu oli hieman urheilullisempi , ja sen kyllä huomaa jaloissa :o Napsun pikku vaatteita olen pessyt ja viikkaillut kaappiin..niitä tuntuu olevan aivan järkyttävä määrä ! Ollaan kaikki saatu jostain muualta, ihan muutaman vaaleanpunaisen bodyn olen ostanut. ( Ja iskä osti tulevalle prinsessalle sellasen mustan hevi-bodyn missä on pääkallo :D)
Tuleva synnytys alkaa jo mietityttää ja jännittää. En pelkää itse kipua vaan sitä että kaikki menisi hyvin. Sairaalakassia alan kyllä pikkuhiljaa pakkailemaan... tosiaan lähtö voi olla lähelläkin näiden suppareiden perusteella :o ! ( No katsotaan vaan niin mä tuskailen vielä kaksi viikkoa yliajallakin ;))
niin siis joo nyt taas toi nappi häriö tai mikä se nyt oli...
Korka me asustellaan täällä salon seudulla ja olen kaiholla katellut teidän treffi keskusteluja... en vaan voi lähteä sinne asti kun autossa istumisesta tulee edelleen huono olo ainakin pidemmillä matkoilla. työmatka alkaa jo sujua ilman ongelmia.
mä taisin tänään ylittää itseni kun pitkästä aikaa jaksoin lähteä ulos kävelemään. kyllä tuli hyvä olo kun tulin takaisin.
Santtu