HELMIJÄMÄT viikonloppuun, onko täällä enää muita???
Meillä ei kertakaikkiaan mitään edistystä! Joko olen täällä aivan yksin mahoineni??
Manna ja eekuli 41+1
Kommentit (8)
Viime metreillä ajattelin ilmottautua mukaan kun pinot näyttää kutistuneen minimiin. Ahkerasti päivittäin olen pinoja lueskellut.... Ensimmäistä lasta odotellaan ja laskettuaika oli ja meni 27.2.06, perheeseen kuuluu mies ja kaksi koiraa. Asutaan pohjois-savossa joten synnyttämään mennään KYS:iin. Supistuksia ja kipeitä sellaisia on tullut koko viimeviikon mutta aina ne sitten loppuu yönaikana joten kai ne ovat sitten vaan sellaisia harjoitus suppareita ja valmentaa tulevaan ;) voimia kaikille loppusuoralla olioille!
emma-kaisa rv 40+5
Ei mitään edistystä synnytyksen suhteen, blaaaaaah. Huomenna ya-konrtolli, toivottavasti ronkkii oikeen kunnolla alapäätä, se rupeaa olemaan ainoa toivo, muuten luulenkin että joutuvat käynnistämään jossain vaiheessa. Tää ei voi olla totta ;-o
rv41+2
Viime metrit on tuskaisia mutta jos hiukan lohduttaa palkinto on ihana :) Ja kohta pääset jo tuonne vauvapuolelle :)
Kovasti tsemiä myös muille viime metriläisille. Tiedän että on tuskaa mutta ei kauaa enää niin nyytit on haettu !
Minkki kera Oskarin 12 vrk
Kummallista kyllä kun mitään ei vain tapahdu...jotenkin sitä on lakannut jo odottamasta että mitään edes tapahtuisikaan. Menossa viikot 41+2 ja vauva ei osoita mitään pois tulemisen merkkejä, muuta kuin noita samoja vanhoja harjoitussupistuksia ja kaikenlaisia ilkeitä vihlaisuja alhaalla.
Vähän pelottaa kun tietää että vauva voi kasvaa 150-200g viikossa ja synnytys ei siitä varmasti helpotu. Muutenkin kun nukkuu huonosti, niin tuntuu älyttömältä että väsyttää itsensä aivan loppuun ennen kuin edes varsinaiset vauvan kanssa yövalvomiset alkavat. Onko kellään muilla samanlaisia tuntemuksia?
Toivotaan että pian tää odotus loppuu meiltä kaikilta!
täällä itkeä tihutan koneella kun ottaa kaikki niin päähän, miehen kanssa tulee jatkuvasti riitaa, sillä ei ilmeisesti ole minkäänlaista käsitystä kuinka koville tämä voi ottaa... mä olen kaiket päivät pojan 2v4kk kanssa kotona, jokapaikkaan sattuu eikä mitään jaksa. Plääh!
Joku puhui tuosta vauvan koosta...mun esikoinen syntyi rv 42 tasan ja painoi 4550g, joten muakin hiukkasen hirvittää tuo vauvan koko, tämäkin kun nyt viime metreillä pomppasi tuonne yläkäyrien yläpuolelle... missään vaiheessa en pientä vauvaa odottanutkaan, mutta elin toivossa että syntyisi edes vähän aiemmin ettei ehtisi ihan valtavaksi kasvaa. Nyt sitten toiveena olisi vaan ettei ihan yli viiden kilon mennä... toisaalta esikon synnytys oli kyllä ihan suhteellisen helppo, kestikin vain 5,5 h ja ihan mukava kokemus, tosin eppari tehtiin ja vielä repesinkin sen lisäksi joten istuminen oli tuskaa pari viikkoa. Että sikäli en synnytystä sen kummemmin pelkää, vaikka olisihan se mukavampi pusertaa vaikka tuommoinen 3,5 kg =)
Eipä tässä sitten muuta tänään, uusi viikko tulossa ja eiköhän mekin kaikki jo silloin saada nyytit syliin. Ties vaikka jo ensi yönä..... Mulla on huomiseksi kolmas vyöhyketerapia-aika varattuna, on se ihan mukavaa vaikkei synnytystä käynnistäisikään.
Minkki jos vielä näitä lueskelet, kiitos kannustuksesta ja ihana tuo teidän Oskari, kuvaa kävin kurkkailemassa =)
Manna ja eekuli 41+2
Täällä olen vielä minäkin. Viikot 41+3, huomenna yliaika kontrolli. Toivon ettei tarvitse jäädä vielä sairaalaan, jos ei ole oikeasti tosi kyseessä. Hiljaista on ollut... Pientä vihlontaa ja välillä tuntuu että jalka lähtee alta.
Suht hyvin olen kuitenkin jaksanut odottaa ja eiköhän ne käynnistele sit ens viikolla... Toivon kuitenkin et alkais luonnollisesti.
Kaikille muillekin voimia ja jaksamista!
niiskuneiti26
Mannalle erityisesti. Tiedän tunteen. Ja jos lohduttaa yhtään, ensimmäiseni painoi lähemmäs 6 kg ja tämä viimeinen 5 kg ja ripaus päälle. Ekasta tehtiin eppari - tikit 3 kerroksessa. Tästä tuli pari nirhaumaa, joista kätilö ei ollut varma pitääkö edes tikata. Eli jos olet jo synnyttänyt ja vielä ison, niin vähintään sen kokoinen mahtuu kyllä hyvin tulemaan ja varmasti vielä nopeammin kuin ensimmäinen. (Meillä ekasta ponnistusvaihe 1 h ja tästä tokasta 8 min.). Tsemppiä!!
Ja ne sanoivat sairaalassa, että vauvat eivät enää viimeisillä viikoilla juuri kasva.
TU ja Vili 13 vrk
Mie täällä taustalta hyppään mukaan... Jep yli ollaan menty jo mukavasti melkein viikolla.. Tänään 40+6 ja loppua näy. Viime yönä tuli ekat supistukset ja koko tän päivän supistellut toivottavasti ens yönä jatkuu niin päästään eteenpäin... hiljasta on jo meidän pinossa:)