Yllätysraskaus ja miehen reaktio
Olemme naimisissa ja yhteinen talo,yhdessä 5v. Olen ollut kerran suunnitellusti raskaana, mutta meni kesken. Nyt olin saanut miehen puheista sen käsityksen, että ehkä jossain vaiheessa voisimme taas alkaa yrittää. Söin minipillereitä, mutta unohdin alkukierrossa ottaa niitä. Kerroin miehelle ja ehdotin että voidaan käyttää kondomia. Ehdotin myös puolivälissä kiertoa jälkiehkäisyn hakemista hänelle. Ei käytetty kondomia eikä haettu jälkiehkäisyä, ja mies halusi seksiä vielä joka päivä. Nyt olen sitten raskaana, mikä paljastui eilen. Mies ilmoitti ettei halua lasta ja lähtee lätkimään, jos pidän lapsen jne. Onko tämä joku shokkireaktio vai miten pitäisi suhtautua?
Kommentit (29)
Minä suhtautuisin niin että mies on lapsellinen ääliö jos ei ymmärrä raskauden mahdollisuutta tuossa. Ei se abortti ole aina mikään pikkujuttu ja kerrasta ohi, tuttavallani ei meinannut onnistua millään ja kesti viikkoja. Hirveä fyysinen ja henkinen taakka.
Tee nyt kuten sinusta tuntuu. Minun kokemukseni mukaan miehien alkujärkytys isäksi tulemisesta voi kestää pahimmillaan vuosia, joten varautuisin olemaan paljon yksin.
Vierailija kirjoitti:
Mies on tasan tarkkaan tiennyt mitä tästä voi seurata, mutta himot vienyt mennessään. Ensimmäisenä tulee mieleen, että hän on vastuunpakoilija. Toki hän voi olla nyt shokissa eikä osaa ajatella järkevästi. Teinä rauhoittaisin tilanteen ja pikkuhiljaa alkaisin käymään vaihtoehtoja läpi kun asiaa on saatu sulatella. Sinuna alkaisin myös pohtimaan kaikkia mahdollusia vaihtoehtoja, jos mies ei halua lasta pitää. Minulla herää myös kysymys kuinka paljon puolisosi sinua oikeasti rakastaa kun tälläisellä hetkellä on heti ottamassa hatkat... Tsemppiä paljon vaikeaan tilanteeseen!
No ap.kö ei ole tiennyt mitä tästä voi seurata, mutta himot on vienyt mennessään?
Etenkin kun hän on itse paremmin tiennyt tilanteen, mm. sen unohdettujen pillereiden lukumäärän? On ollut epävarma onko raskauden mahdollisuus, mutta on suostunut seksiin ja jättänyt jälkiehkäisyn hakematta?
Missähän se syyllinen seisoo..
Ihan näin naisena pakko kommentoida että todella tyhmää.
En pitäisi lasta, jolla ton miehen geenejä. Hirviö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erikoista tässä on se että mihin tarvitset sitä miehen lupaa hakeaksesi jälkiehkäisyn? Jos asia sua vaivas, miksi et hakenut sitä silloin kun tarvitsit.
Heillähn oli auki se, että joskus voivat yrittää vauvaa.
Joskus. Eli miten se tähän kiertoon otettu jälkiehkäisy pilleri estää sen, ettei Joskus voi yrittää?
Eikö puolison kanssa tule keskustella siitkin, että mitäs jos nyt?
Meillä kävi vähän samalla tavalla, olinkin yllättäen raskaana ja mies olisi halunnut päättää nopeasti miten asia hoidetaan, että ehtii varmasti keskeyttää. Minulle oli itsestäänselvyys että lapsi saa tulla. Sanoin että pidän lapsen, oli hän mukana kuvioissa tai ei. Mies koki tämän epäreiluksi itseään kohtaan, koska jos ei halua lasta, menettää myös minut elämästään.
Annoin hänen olla yksin että sai miettiä asiaa, enemmän kuin viikko siinä taisi mennä. Tuli tulokseen että pysyy kanssani. Paljon myöhemmin, kuitenkin jo raskausaikana kiitteli minua siitä että olin ollut niin määrätietoinen asian kanssa ja antanut hänelle aikaa miettiä asiaa rauhassa. Olisi ollut iso virhe häneltä häipyä suhteesta, kuten oli aluksi suunnitellut tekevänsä.
Alkuraskaudessa mies ei liiemmin välittänyt minun vauvajutuistani, sain yksin hehkua asiasta mutta kyllä hän jossain kohtaa alkoi suunnitella yhteistä elämää eteenpäin lapsen kanssa. On hyvä isä kuten arvasin jo aiemmin.
Vierailija kirjoitti:
Pillereiden teho on luultua parempi ja nainen voi unohtaa useammankin pillerin tulematta raskaaksi. Ja kummasti nämä vahingot sattuu samaan aikaan kun mies on lähtemässä suhteesta.
Käsittääkseni riippuu kierron viikosta. Ensimmäinen taitaa olla kriittisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies on tasan tarkkaan tiennyt mitä tästä voi seurata, mutta himot vienyt mennessään. Ensimmäisenä tulee mieleen, että hän on vastuunpakoilija. Toki hän voi olla nyt shokissa eikä osaa ajatella järkevästi. Teinä rauhoittaisin tilanteen ja pikkuhiljaa alkaisin käymään vaihtoehtoja läpi kun asiaa on saatu sulatella. Sinuna alkaisin myös pohtimaan kaikkia mahdollusia vaihtoehtoja, jos mies ei halua lasta pitää. Minulla herää myös kysymys kuinka paljon puolisosi sinua oikeasti rakastaa kun tälläisellä hetkellä on heti ottamassa hatkat... Tsemppiä paljon vaikeaan tilanteeseen!
No ap.kö ei ole tiennyt mitä tästä voi seurata, mutta himot on vienyt mennessään?
Etenkin kun hän on itse paremmin tiennyt tilanteen, mm. sen unohdettujen pillereiden lukumäärän? On ollut epävarma onko raskauden mahdollisuus, mutta on suostunut seksiin ja jättänyt jälkiehkäisyn hakematta?Missähän se syyllinen seisoo..
Ihan näin naisena pakko kommentoida että todella tyhmää.
Käsittääksen ap:lle oli ihan ok, että lapsi saattaa syntyä, joten missä vaiheessa hän teki väärin (paitsi miehen valinnassa)? Ei hän ole muuttanut mieltään, mies on.
Ap on nyt tyytyväinen, koska sai provon onnistumaan ja mammat tuohtumaan.
Ap ei kommentoi, joten provo.