Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Joulunpallojen torstai

16.11.2006 |

Laittelenpas jo torstain pinoa kun en kehtaa enää keskiviikon pinoon kirjoitella =)

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
16.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys kaikille!

Heti aluksi onnittelut nefili! Ja hienoa kuulla kultikutrista.

Siitä onkin tosi pitkä aika kun olen viimeksi kirjoittanut, taidan kuulua hiljaisimpiin palstailijoihin. Päivittäin olen melkein lukenut teidän kuulumisia, mutta voimia kirjoittaa ei ole löytynyt.

Jospa aloittaisi tuosta vauvan nukkumisesta. Minulla on vauvalle varattuna tuollainen rottinkisänky, joka on minun vanha. Äiti sitä oli säilyttänyt kaikki vuodet ja sitten antoi sen minulle kun esikoinen synty :)

Aivan ihana vaikka onkin vanha. Eli malli on tuollainen soikea jaloilla seisova jossa on ne verhot (katos) jos tiedätte. Tuolla se nyt odottelee nukkujaa minun sängyn vieressä.

Toiseksi jos nyt uskaltautuisin tunnustautua poika-oloisiin odottajiin. Tietoa ei ole, mutta muuten tämä raskaus on ollut niiiiin erilainen kuin esikosta että varovasti hiipii ajatus pojasta mieleen.

Siitä tulikin mieleen kysyä teiltä kuinka monelta löytyy tuo linea negra ja tiedättekö kumpi on tulossa? Esikosta minulle tuli se heti alukuraskaudesta (tyttö) mutta nyt se ilmestyi vasta viimeviikolla ja on paljon haaleampi kuin esikosta. Tiedä sitten onko mitään merkitystä.

Jouluodotus ja Tuuti ovat olleet kovasti nyt minun mielessä, kohtalotovereita kun ovat tuon perätilan suhteen. Minulla siis myös masuasukki perätilassa, ollut kokoajan eikä tietoakaan että kääntyisi. Itse epäilen jo vahvasti että siihen on jokin hyvä syy hänellä, kun muutenkin on tosi vähäinen liikkuja,liikkeet ovat vain satunnaisia potkuja ja tönäisyjä. Ei siis edes kyljenvaihtoa :( Välillä saa pelätä ihan tosissaan onko kaikki hyvin kun ei mitään tunnu.

Sitten omia tuntoja, pahoittelen valitusta!

Eli todella vaikea on tämä raskaus ja minä rupean olemaan täysin voimaton tämän kanssa! Rv 26 alkoi älytön oksentaminen, minkä vuoksi olen sitten ollut vähän väliä tays:issa tiputuksessa. Ja syynä juuri tuo vauvan perätila! Hän painaa päällään niin paljon mahalaukkuun ettei minulla pysy edes neste sisällä. Syömisen määrien kanssa saa olla ihan sikatarkka, sillä jo ylimääräinen keksi annoksen päälle saa koko mahalaukun tyhjenemään. Eli hyvin vähän kerralla ja jatkuvasti. Ja silti välillä tulee kaikki pihalle.

Samoilta viikoilta sitten hidastui vauvan kasvu ja siitäkin nyt sitten on juostu kontrolleissa. Onneksi vauva kuitenkin kasvaa, eikä mitään ongelmia pitäisi olla. Tiedossa on siis tod. näk. Pienipainoinen vauva, muuten pitäisi kaiken olla kunnossa.

Viimeiset kaksi viikkoa olen elänyt lisäksi panadol:illa kun vauva perätilallisena on päättänyt räjäyttää lantioni. Kivut ovat aivan mielettömät kun hän koittaa laskeutua pylly edellä, ja runnoo kohdun suuta jaloilla. Itku tulee joka päivä, varsinkin iltaisin kun ei enää vain jaksa. Ja Kaiken huipuksi pääsen VASTA ensiviikon torstaina Tays:iin synnytysarvioon!!! Että ottaa päähän. Neuvolassa varoittelevat kokoajan ettei saa lähteä mihinkään kauas kotoa, kun voi käynnistyä synnytys koska vaan. Ja Silti ei edes pääse arvioon miten vauva ulos saadaan turvallisesti.

Jahas, nyt olisi sitten taas aika syödä.. Tulihan sitä romaania jo kirjoitettuakin.

Hyviä vointeja kaikille, viimeisiä aikoja tässä kuitenkin " palloina" vietellään.

Manzu rv 36+3 (kai)

Vierailija
22/26 |
16.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Manzu, tsemppiä oloosi, ei todellakaan kuulostanut kivalta! Olet varsinainen sissi kun tästä selviät! Myös muille " perätilallisille" kovasti tsemiä ja kääntymisonnea roppa kaupalla!

KULTSI, kiva kun kävit kertoilemassa teidän kuulumisia! Loistavasti on teidän neiti taistellut, lujaa tekoa taitaa olla! Toivottavasti pääsette pian kotiin ja hienoa, ettei mitään vaarallista ole löytynyt!

NUKKUMISESTA siis vauvan... Saa koisia eka meidän huoneessa pinniksessä (pääsääntöisesti, joskus äiti saattaa nukahtaa kesken yösyötön jos vanhat merkit pitää paikkansa), mutta toiveissa olisi saada makkari vain vanhemmille mahdollisimman pian eli käytännössä kun yöimetys loppuu. Jos siis olen niin onnekas, että imetys onnistuisi tälläkin kertaa! Olen aika tukki nukkumaan (yleensä), mutta vauvan äänet saa mut heräämään, joten siksi esikoinenkin siirrettiin omaan huoneeseen 6kk iässä, itse kun heräsin pienen jokaisen ähkäisyyn...

Tänään aloitettiin päivä ulkoilulla, mikä meni sinäänsä mönkään, että esikoinen teki kakan vaippaan melkein heti ulos päästyään niin ei siellä viitsinyt kauaa sitten oleskella. Kohta alan siivoamaan ja illalla mennään kylään niin saa neiti purkaa energiaansa ja äiti tuntojaan... Jospa sitä ensi yönä saisi nukuttua...

Tiina 37 edelleen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
16.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli aivan mahtavaa lukea, että teillä tuntuu kaikki olevan nyt hyvin. Ei varmasti ole ollut helppoa tähän asti, mutta on hienoa, että mitään hengenvaaraa tms. ei ole. Olette olleet monet kerrat minunkin mielessäni. Ihan kyllä liikutuin minäkin, kun luin viestisi! Toivottavasti saatte vauvan mahdollisimman pian kotiin.

NEFILI. Onnea minunkin puolestani!

MANZU. Hui, sinulla on kyllä ollut aika hurjaa kyytiä tuo raskaus. Kun olen lukenut vaivoista ja ongelmista, joita muilla on, olen hiljaa omista pikku kolotuksistani. :-)

LINEA NEGRA. Joku kyseli siitä. Minulla ei ollut sitä edellisessä raskaudessa (poika) eikä sitä ole nytkään. Rv 31 kävin ultrassa, jossa veikkailtiin meille tulevan tyttö. Itse päättelin samankaltaisista oireista, että poika olisi jälleen tulossa. Mutta ihan varmahan ei lääkäri ollut.

Erityisesti tsemppiä kaikille, jotka eivät saa nukuttua ja joilla on ongelmia esimerkiksi perätilan takia!

Vierailija
24/26 |
16.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa sulla ollut tosi raskasta tuon perätilan takia! Mulla tuo vauvan pää toisinaan sattuu kylkikaareen ja pyllyn sekä jalkojen työntö tosiaan vihloo ikävästi kohdunsuulla. Mutta tosi helpolla olen päässyt verratuna sun kokemuksiin. Mulla tuo seuraava kontrolliaika sairaalaan rv37+6 ja se on sitten sektio, jos ei ole kääntynyt. En vaan voi ajatella perätilasynnytystä vaihtoehtona, vaikka lantion mitat sen sallisivatkin.

Oletko jo ajatellut kantasi ulkokäännösyritykseen? Entä perätilasynnytykseen tai sektioon? Niitä on kyllä hyvä pohtia etukäteen, kun tuonne synnytystapasuunnitteluun menee.

Voimia viimeisiin viikkoihin! :)

Jouluodotukselle myös tsemppiä perätilan kanssa!

Tuuti 37+1 ei tainnut vauva vielä tänään haluta kääntyä...

Vierailija
25/26 |
16.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nostelenpas samalla kun kävin lueskeleen kuulumisia

Vierailija
26/26 |
16.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

KULTSI: voi miten ihanaa, että vauva voi hyvin! Itse asiassa puhelin eilen miehelleni, että mitenköhän se teidän tyttönne jaksaa. Olette olleet mielessä koko ajan. Oikein paljon onnea ja kaikkea hyvää jatkossakin.

GALLUP: Ompelin vanhoista valoverhoista somisteet äitiyspakkauslaatikon ympärille ja laitoin pakkauslaatikon pinnasänkyyn. Pinnasängyssäkin on patja ja lakanat, mutta kokeillaan ensin vähän pienempää sänkyä jos se olisi turvallisempi. Laitoin varmuuden vuoksi pyyhkeen pinnasängyn lakanoiden ja äitiyspakkauslaatikon väliin ettei laatikosta irtoa pölyä tai likaa.

Tänään ostin hoitopöydän hoitoalustan päälle pehmeitä pyyhkeitä vauvaa varten. Nyt on kaikki hoidettu ja odotellaan. Kävin päivällä myös neuvolassa. Vähän taas painosta huomauteltiin, kun on kasvanut parissa viikossa yli 3 kiloa. Tiedä sitten mikä on siihenkin syynä kun oikein erikseen yritän välttää kaikkea makeaa ja rasvaista. Painoa on tullut jo 16 kiloa. Millainenkohan tankki olen 4 viikon päästä.. :P

rv. 36+5