Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

***Joulukuisten keskiviikko***

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
18.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas se olisi uusi aamu taas..Kaikki viisi lasta nukkuu, rytmit menneet sekasin, toisaalta hetki omaa aamua on kyllä enemmän kun tarpeen.

Havahduin juuri, että olen melkein puoliväliin päässyt raskaudessa ilman inhottavaa närästystä!! Muutaman kerran lievänä ollut, mutta viime raskaudessakin alkoi jo alussa närästys, hyvä näin! Muutenkin fyysisesti raskaus ei vielä tunnu (kerkiää kyllä tuntumaan...)ei kolota, eikä vaivaa oikein mikään, olisiko raskauksien lyhyt väli ollut tähän apuna, kun edellisen ja sitä edellisen välissä oli 5 vuotta niin olin kyllä raihnanen tässäkin vaiheessa jo.

Ei tässä kummia, ihmeitä ei ole tullut tehtyä vaikka lomalla olenkin, kun mies on töissä, ens viikolla jatketaan lomailua koko perhe, sitä odotellessa ;-)

ponnari ja itu 18+5

Vierailija
2/10 |
18.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas uusi päivä ja uudet kujeet.

Eilen löytyi taas kauhee säkki vaatteita pienokaiselle. Lisäksi ostin H&M:ltä kätevän oloisia frotee liinoja vauvojen osastolle, varmaan hyviä esim pään alle ja suun pyyhkimiseen. Kaukalo on valmiiksi nyt katsottu:-) ja ikeaan käy tie kun pitää sänky ostaa. Ja itselle löytyi kivat kengät:-D

Ei mutta töissä tässä, pitää jatkaa jotta palkkansa eteen näkee vaivaa....

P-M 18+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
18.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin on rytmit kesälomalla, tai lapsetkin valvoo myöhempään ja herää tietysti vasta aamupäiväillä. Täytyy alkaa rytmittää sitten elokuun lopulla, kun esikoulut alkaa syyskuun puolessa välissä.Täällä tuo eskari on kolmi vuotinen ja alkaa sinä vuonna kun täyttää kolme. (kiva jouluvauvalla...) Peruskoulu alkaa 6v, mutta vikalla eskariluokalla opitaan lukemaan, joten se ainakin on hyvä käydä. Ajateltiin kokeilla tuo meidän lokakuussa kolme täyttäväkin laittaa opintielle, kokeilee nyt ainakin tuon parin kuukauden kokeilu/tutustumisjakson ja päätetään jatkosta sitten. Saa rauhassa oppia kielen, ennen kuin varsinainen koulu alkaa. Katsotaan nyt!

Mulla taas tässä kolmannessa raskaudessa alkoi jo viikko sitten lantio vihloo kävellessä ja alaselkä kimpaantui eilen imuroinnista. Onneksi olen kotona, mitä nyt välillä auttelen miestäni tuolla liikkeessä. Syksyllä koulujen alettua oli kyllä tarkoitus autella ja lomittaa enemminkin, mutta suunnitelmat muuttuivat sitten tämän tulokkaan myötä.

Päivän vajaa kaksi viikkoa rakenneultraan... kyllä sitä odotetaankin, hieman jännityksessä.

Doshijas 18+2

Vierailija
4/10 |
18.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään _piti_ olla puoliväli, mutta palauduttiin sitten neljä päivää takaisin. Mähän olin laskenut viikot edellisen ultran mukaan, joten heittoa menkkojen mukaisiin viikkoihin ei tullut kuin yksi päivä. Kaipa mä nyt sitten lasken samaa rataa neuvolan kanssa noita päiviä :P

Mutta se oli ihana! Tuhansien samanlaisten joukosta olisin voinut osoittaa tota ja sanoa, että tuo on mun ja tuon mä haluan. Vauva heilutteli suurimman osan aikaa varpaitaan (miestä huvittaa se, että mä heiluttelen varpaitani usein), availi suutansa, imeskeli nyrkkejään ja oli niin venkurassa asennossa, että kätilöäkin nauratti.

Istukasta kätilö oli vähän huolissaan, se on ihan alhaalla, mutta ei kuitenkaan peitä kohdunsuuta vaan tekee kiekan sen ympäri. Vauvan peppu oli siinä päällä, kun alakautta kuvattiin. Tajusin muuten vasta kotiovella, että siinä peppukuvassahan olisi ollut loisteliaat näkymät, mutta enhän mä innostukseltani tajunnut kysyä, kumpi se on :P Kätilökin vähän vihjailevasti sanoi, että tuossa se peppu nyt on.. Ehkä se sitten ei ole tärkeää :)

Aamulla olin miettinyt monta aihetta, joista tulisin tänne narisemaan, mutta nyt kyllä pyyhkiytyi kaikki mielestä. Ehkä tällä tunteella taas tuprutellaan eteenpäin muutama päivä :) Niin, ja ilmakin on kuin morsian, joten ihanaa loppupäivää muillekin!

Nunia ja Lumikko 19+4

Vierailija
5/10 |
18.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmoista tässä miettinyt, että mites teillä muilla? Onko teillä ollut millaisia raskausoireita?

Mä oon pääsääntösesti kipeenä 24/7. Liekö sitten liitoskipuja vai mitä mutta kipee on! Särkee niin älyttömästi ala-vatsaa, nivusia, polvia, jalkoja... Huono olo seuraa myös kokoajan mukana mutta noi kivut alkaa ny pikkuhiljaa ärsyttää! Mä en pysty istuun, en seisoon, en käveleen ilman, että sattuu niin paljon, että välillä vesi valuu silmistä. Töissä ei pysty olemaan juuri ollenkaan ja yhtätehden olen saikulla. Ainoo mikä ei juurikaan satu on se, että istuu sohvalla puolittain makaavassa asennossa.

Mitään vikaa ei ole löydetty ja lääkäri todennu kipujen olevan vaan tavallisia liitoskipuja. Silti vaan ihmetyttää kun muut naiset käy töissä ja kaikkee ja mä oon ku halvauksen saanu. Ei pieni ihminen taas pysty ymmärtään.....

Perjantaina meen taas yksityiselle gynelle valittamaan. Vaikka en oo ihminen joka valittaa. Pakko vaan silti kun elämisestä ei tunnu taas tulevan mitään. Höh!

beibi07 ja pikkukaveri 18+2

Vierailija
6/10 |
18.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Plääh.. siivota pitäis. Vieraita pukkaa ja villakoirat hyppii joka nurkassa.. Ei yhtään kivaa. :(

Eilen illalla iski kauhee morkkis kun olin ultran jälkeen kokopäivän hehkutellut uutta vauvaa ja käynyt ostaan sille vaatteitakin. En ollut ajatellut tätä esikkopoikaa ollenkaan vaan äkäillyt sille ja komennellut jatkuvasti. Aina kun avaan netin ja menen johonkin nettikauppaan, niin katon ekana et olisko siellä jotain kivaa vauvalle, en kato juuri enää ollenkaan pojalle mitään. Oon niin vihanen ittelleni tästä syystä.. mitäs sitten kun vauva syntyy ja kaikki hyörii sen ympärillä, osaako rakastaa molempia lapsia samalla lailla..? Kaikki varmaan vastaisivat automaattisesti että tietenkin osaa, mutta onko se niin yksinkertaista..?

Onko väärin olla näin onnessaan vauvasta, joka ei ole vielä edes syntynyt, mutta toivottu niin kauan. Pitäisko olla onnellinen ja nauttia nyt tästä ajasta kun saadaan olla vielä pojan kanssa " kahdestaan" ? Vaikeita asioita...

Poika täyttää kohta 6 v. ja on ollut aina meidän silmäterä eikä sen ole koskaan tarvinut jakaa mitään omistaan, varsinkaan vanhempiaan. Tietenkin hän päiväkodissa on oppinut jakamaan tavarat ja ottamaan toiset huomioon, mutta on eriasia kun uusi lapsi tulee omaan kotiin.

Nää on ehkä ihan hulluja ajatuksia, mutta tällasia pyörii mielessä eikä voi mitään. Kyllä se arki varmasti sitten aikanaan alkaa pyörimään ja rakkautta riittää jokaiselle :)

Mutta nyt siivoamaan..

Lauraazia 20+3

Vierailija
7/10 |
18.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

neuvolas oli kaik suht ok,vauvan sydänäänet kuului hienosti,mutta on tosi alhaalla ja neuvola täti sanoikin et mun rauhotuttava ja en saa kävellä pitkii matkoja ihan oikeesti ja nostella painavia ja huilii mahd.paljon jne...nyt ite jo ihan säikähdin sitä...ettei vaan ala liian aikaisin tulee jne...

hb oli ihan hyvä ja rautaa ei viellä tarvii,verenpaine oli alhainen,mutta normaalia et laskis raskauden keskivaiheella...

kun kävelen vihloo koko ajan ihan alamahaan ja nivusiin ja alaselkää juilii ja kävelen kun pingviini vaik mahaa ei oo näkyvis...

väsymys on kauhee ja kun pahoinvoinnista selvis alkoi närästys....

huh hei neidil alkaa nuo pimppi jutut ja ei pitäs nauraa,mut ku huvittaa...tuos äsken heräs päikkäreiltä ja otti vaipan pois ite ja sano pimppi miulla ja ois ruvennu työntää vaippaan tavaroita ja laittaa sit takas vaippaa jalkaa...oih oih!

mielettömän kuuma päivä muuten on...kun kävelin neuvolaa vaik en ois saanu nii meinas tukehtuu tuonne ulos ja piti huilii monesti...

nyt mentävä auttaa neitii nois sen puuhis...

manja ja masuasukki tasan 19

Vierailija
8/10 |
18.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja pieni poikahan siellä kölli jalka toisen polven päällä. Sivuprofiili näytti aivan samanlaiselta hyppyrinenältä kuin kuopuskin :)

Vähän kaivelee, kun tyttöä oikeastaan itsekin (esikoisen lisäksi) toivoin. Tuumasin sitten miehelle paluumatkalla, että voihan sitä vielä koittaa, jos tyttö tulisi. Miehellä oli sellainen ilme, että harkitaampa vielä uudemman kerran. Silloin pahoinvoinnin kourissa ilmoitin, että varmasti piuhat menee poikki, etten halua tuota olotilaa kokea enää uudestaan :D

Onhan se kiva, että nuorimmainen saa pojan leikkikaveriksi, kun isosisko menee kouluun. Miten lie sitten mustasukkainen, kun on sellainen äidin mussukka..?

Vähän tuo masennuskin helpotti, kun näki pojan siellä touhukkaana ja terveenä (kaikki rakenteet normaalit ja vastasi viikkoja).

Itse jo näin, että taisi pojan vehkeet vilahtaa sivukuvassa (ei mikään pieni pippeli..), mutta tarkistin vielä kätilöltä. Kävin sitten ostamassa alennusmyynnistä pienen sinisen hiippapipon joulutontulle.

Kumpa vielä huomisessa hevosen ultrassa näkyisi alkio aluillaan...

Marzi ja Äijä 20+1

Vierailija
9/10 |
18.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

..nyt on poikatonttusia tulossa joulukuussa! Vaikka kyllä varmaan vielä tasottuu kun selviää lisää tulevien tonttujen sukupuolia. Vaikka eihän kaikki edes halua tietää ennakkoon. Tai lapsi ei suostu näyttään... Niinku meillä ei suostunut viime ultrassa. Meen kyllä vaikka kymmeneen ultraan, että jos jossain ees näkis... Minäkö malttamaton?! Mikäs se on.... *punastuu*

Vierailija
10/10 |
18.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo viime viikon lopulla tuli ongelmia korvien kanssa, lihassärkyä jne... Viime yönä sitten alkoi kaikki tulla ulos. Räkää ja limaa tulee niin, että oksensin taas tänä aamuna. Raskaus ja flunssa on kyllä kamala yhdistelmä :( Mulla on muutenkin limakalvoturvotusta, joten pienetkin flunssaoireet ovat sitten todella tuskallisia.

Tässä on esikoinen katsellut Muumeja koko päivän, kun en jaksa mihinkään lähteä. Omalla pihalla on käyty keinumassa ja kävelyttämässä kissaa. Lämmitin päivällä saunan ja fiilistelin miedoissa lölyissä kauan. Avasi röörejä kummasti.

Nyt alan olla varma tuntevani vauvan liikkeitä, vaikka hetojahan ne vielä ovat. Mulla on aina ollut aika voimakkaita ruuansulatusliikkeitä, minkä vuoksi aluksi on vaikea hahmottaa, mikä tulee vauvan taholta ja mikä ei...

Cillama 16+5