Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Auto pysäköity pihatiemme eteen, en pääse mihinkään

Vierailija
14.01.2023 |

Volvo XC60 jätetty ainoan kulkureitin eteen meidän pihalle. Ilmeisesti tienvarrella olevan yrityksen asiakas. Ja tämä on pieni paikkakunta missä valtavasti pysäköintitilaa myös tuon lähempänä tietä sijaitsevan firman pihassa.

Kai se sieltä lopulta lähtee mutta silti, mitä ihmettä liikkuu tällaisten autoilijoiden päässä kun blokkaavat pihatiet pysäköinnillään? Ovatko jotenkin henkisesti vajaita vai muuten vain dementoituneita? Jos talon taakse kulkee ajotie, kai sen jokainen normaalijärkisen olisi tajuttava ettei sitä voi blokata? Samalla huolestuttava esimerkki siitä millaisia kuskeja liikkuu liikenteessä.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita omistajalle, ja sano, että tilaat hinauksen paikalle hänen laskuunsa jos ei auto liiku pian.

Vierailija
2/26 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rekisterinumeron perusteella saat selville auton omistajan puhelinnumeron, ellei ole kieltänyt antamasta tietojaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soita omistajalle, ja sano, että tilaat hinauksen paikalle hänen laskuunsa jos ei auto liiku pian.

Harmi vaan ettei noin vain voi toisia laskuttaa, kannatan kyllä että tuo olisi mahdollista.

Vierailija
4/26 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse polttaisin baskan pois kyselemättä. Molotovin cocktailin tekemisen verran olisi aikaa häipyä. Eli sellainen 5 min.

Vierailija
5/26 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä auton omistaja lukee vauvapalstan ja näkee tän. Kyl se sit siirtää sen.

Vierailija
6/26 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene pyörällä, problem solved

Vierailija
7/26 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliisille/pysköinninvalvontaan soitto. Sakko rapsahtaa tuosta.

Vierailija
8/26 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on traktori niin itse hinaisin pois tieltä, vaikka johkin hankeen

Vierailija
9/26 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä voit soittaa kyllä poliisitkin paikalle, sanot sulla tärkeä sovittu meno.

Vierailija
10/26 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entinen Mersu kuski vaan unohtanut auto merkkinsä.

Vierailija
11/26 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moukaroi lekalla se, tiiliskivikin käy.

Vierailija
12/26 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja jotain sopivaa tavaraa pakoputkeen...ei hajoa auto, muttei käynnistykään putsaamatta😂

Vierailija
13/26 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et voi tilata mitään toisen laskuun.

Vierailija
14/26 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisillä on kummallinen käsitys parkkipaikoista. Meillä on pätkä metsäistä, kapeaa yksityistietä kotiin. Ihmiset luulevat, että tien levennyskohdat ovat heille tehtyjä marjastajien parkkipaikkoja. Eivät ole, ne ovat tontinomistajien ohituspaikkoja. Yksityistie tarkoittaa sitä, että siellä ei ole julkisia parkkipaikkoja, näin yleistäen. Fillarilla tai jalkaisinkin pääsee metsään.

Vierailija
15/26 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu ilmiö. Tampereella moni (melkein kaikki) pysäköi ihan kerrostalon etuoven eteen niin ettei pääse kävelemään sisään eikä ulos, paitsi jonkun puskan kautta, ison penkan kautta, pelkäämällä peruutusta tai liukastumalla auton alle. Onneksi viime aikoina osa on väistänyt ja huoltoauto osasi mennä toiselle puolelle sisäpihan suuntaan, nerokasta. Ongelmia pysäköinnissä oikein on ollut ruokaläheteillä toistuvasti, takseilla, joillakin kuljetusautoilla jos on pidempään siinä, henkilöautoilla ensisijassa jne. Vaikka säännöissäkin sanotaan selvästi asia, mutta ihmiset eivät hahmota. Joskus meinasin jo tulostaa oikean pysäköinnin papereita ja piirtää kohdan.

Vierailija
16/26 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikset työnnä? Vai eikö teillä ole etukuormaajaa?

Vierailija
17/26 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee niinkuin Jetro teki. Pane koko auton ympärille elmukelmua tiukkaan. Siinä menee sitten kuskilla aika pitkä aika, kun purkaa sitä kelmuviritystä, ennen kuin pääsee taas sisään autoon. 

Vierailija
18/26 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun tämä on täällä pk-seudulla ihan päivittäistä. Minulla on onni asua rivitalossa. Naapurissa on paritaloja. Ongelma on se, ettei tässä taloyhtiössä ole omaa autopaikkaa kaikille asunnoille. Maa on kallista, jolloin on ajateltu, että julkisillahan täällä kuljetaan. Vaan kun ei aina kuljeta. Jos minä menisin julkisilla omalle työpaikalleni, lähtisin bussiin pysäkiltä 300 metrin päästä, jäisin pois väärään suuntaan 3,5 km päässä ja odottaisin työpaikan suuntaan menevää bussia, kulkisin sillä noin 9 km ja vaihtaisin kolmanteen bussiin, joka menee työpaikan viereen (matkaa noin 4 km). Tai toinen vaihtoehto, että menisin bussilla sinne väärään suuntaan 3,5 km, nousisin metroon, ajaisin työpaikasta syrjään ja kulkisin bussilla työpaikan eteen. Ajallisesti tuo kolmen bussin malli olisi tehokkaampi. Siinä ei kuitenkaan ole mitään järkeä, koska pääsen omalla autolla ajaen työpaikalle 13 km, siis kotoa työpaikalle. Aikaa menee noin 20 min., vähän liikenteestä riippuen. Että käyttääkö työmatkoihin päivässä 40 min. vai 2 t, siitähän siinä on kyse, valitseeko julkisen liikenteen vai oman auton.

Minun autoni seisoo tien varrella oman kodin edustalla. Hyvin usein jos laitan auton esim. ennen kulkuväylää pihalta, joku vielä käy änkeämässä oman autonsa siihen minun auton eteen ja blokkaa puolet pihatiestä. Olen kerran kutsunut hinauksen paikalle, kun minut oli saarrettu lumipenkan ja toisen auton väliin eikä autolle löytynyt omistajaa. Kaupungin hoitama katualue. Minä en ala päiväkausia odottaa, jos sattuisin pääsemään omalla autolla liikkeelle. Jos on tehty temppu, että joku estää minua lähtemästä, saatan selvittää auton rekisteritiedoilla omistajaa ja soittaa hänelle. Jos ei vastaa, soitan katujen kunnossapitoon, että tämmöinen juttu. Kyllä ne hinauttaa pois autot, jotka tukkii tiet tai estää toisten pääsyn pois tien varresta. Meillä periaatteessa on 8 tuntia pysäköinti paitsi asunnon omistajilla erillinen lupalappu.

Vierailija
19/26 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysäköintivalvojalle soitto jatulevat sen laputtamaan. Jos estää liikennöinnin kutsu liikennepoliisi avaamaan väylän, äläkä usko jos alkaa mussuttaa. Käske niiden tehdä velvollisuutensa.

Vierailija
20/26 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee niinkuin Jetro teki. Pane koko auton ympärille elmukelmua tiukkaan. Siinä menee sitten kuskilla aika pitkä aika, kun purkaa sitä kelmuviritystä, ennen kuin pääsee taas sisään autoon. 

Linkkarilla avaa oven ja lähtee ajaa, olipa kauan. Onko jetroläski muuten maksanut jo 6 miljoonaa ulosotossa?