Käyttääkö ekaluokkalaiset kurahousuja? Olisi ollut halvalla henkselimalliset kurikset,
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
No ainakin meidän tokaluokkalainen on parhaillaan pihalla ja on päällä kurahousut, kumisaappaat, kurarukkaset. Ihan karmea keli tuolla. Helsingissä siis ollaan.
Fiksua!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun lapsi ei käyttänyt kurahousuja edes taaperona. Parit ostin, mutta ne olivat kamalat, hiostavat ja inhottavat, ja jotta niillä olisi tarjennut alle olisi pitänyt tunkea toiset ulkohousut. Lapsella oli aina Reiman haalari tai ulkohousut, jotka eivät ikinä kastuneet läpi. En ymmärrä mihin kurahousuja olisi tarvittu.
Vielä nyt 4-luokkalaisena ulkoilee reiman ulkohousuissa. Kun on tyylikäs (Reiman sekin) parkatakki ja mustat ulkohousut, pysyy sekä lämpimänä, että näyttää riittävän coolilta.
Tossa on kyllä jo äidin ennakkoasennetta mukana. Ei tod ole noin kamalat kuin annat ymmärtää.
Yritäpä itse pistää toppahousujen päälle vielä kurahousut ja sen jälkeen lähde juoksemaan pihalle pallon perään. Voi olla, että lähtisi itseltäsikin aika vauhdilla pois. Aikuiset, jotka eivät itse juurikaan liiku ulkona ollessaan eivät tajua, miltä ne vaatteet tuntuvat leikki-ikäisen päällä.
Sitä varten meillä oli vuorelliset kurikset talvikäyttöön, onhan toppahousut tosi kuumat muutenkin plusasteilla juostessa. Varsinkin esikoinen on semmoinen joka valittaa kuumuutta ja hikoamista herkästi, mutta ikinä ei ole kuriksia protestoinut. Joten en usko että ne on erityisen epämukavat.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi käyttää perinteisiä kurahousuja, kun vaikka minkälaisia vedenpitäviä ulkohousuja on kaupat täynnä. Ne ovat paljon mukavampia ja hengittävämpiä päällä erityisesti, kun lapset tuppaavat liikkumaan ulkona ollessaan.
Siksi että ne perinteiset on paljon helpompi huuhtoa kurasta ja liasta kuin ne vedenpitävät ulkohousut, joitten vedenpitävyys alkaa aika pian kärsiä jatkuvista pesuista. Lisäksi ne kurikset on merkittävän paljon halvemmat kuin laadukkaat kuorihousut. Eikä ne nykyaikaiset kurahousutkaan niin epämukavat ole, niitähän käytetään just niissä maassa istumis-läträämis-leikeissä, ei urheillessa.
Vierailija kirjoitti:
Onko kellään kokemusta vuorillisista sadehaalareista kouluikäisillä? Niitä näyttää olevan monella merkillä isompiakin kokoja ja mun silmään olisi kivemmat ja helpommin puettavatkin kuin nuo tavalliset henkselikurahousut muiden vaatteiden päälle.
Meillä on ollut takki ja housut settinä noita vuorellisia. Ulkonäöltään eivät tosiaan juuri poikkea muista ulkovaatteista ja lapsi on kyllä tykännyt pitää. Pitää vaan muistaa kääntää nurin jos on päässyt kastumaan sisältä, muuten eivät kuivu ikinä. Se riippuu varmaan lapsestakin millä tavoin ulkoilee, toiset ei varmaan niinkään sotke itseään enää taaperoajan jälkeen ja toiset tykkää läträysleikeistä isompanakin.
Miksi pitäisi käyttää perinteisiä kurahousuja, kun vaikka minkälaisia vedenpitäviä ulkohousuja on kaupat täynnä. Ne ovat paljon mukavampia ja hengittävämpiä päällä erityisesti, kun lapset tuppaavat liikkumaan ulkona ollessaan.