Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minulla ei ole erikseen leikkuulautaa raa'alle lihalle

Vierailija
14.01.2023 |

Pitääkö sellainen olla?

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen asunut itsekseni 25 vuotta, enkä vielä kertaakaan ole leikannut raakaa lihaa. Miksi pitäisi, eikö ole helpompi ostaa liha sen kokoisina paloina kuin se aikoo käyttää? Vai onko teillä jotain kokonaisia hirviä pakastimessa?

No minä ostan esim. kanan rintafileitä ja pilkon ne sitten vaikka intialaiseen kastikkeeseen. En halua ostaa valmiiksi marinoituja paloja. 

Minä leikkaan nämä saksilla ja käytän lautasta apuna. Ei tarvita leikkuulautaa. Ja pilkottuja kanoja saa ostettua ilman marinadiakin.

Eikö veitsellä olisi helpompaa leikata kuin saksilla? 

Vierailija
22/40 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen asunut itsekseni 25 vuotta, enkä vielä kertaakaan ole leikannut raakaa lihaa. Miksi pitäisi, eikö ole helpompi ostaa liha sen kokoisina paloina kuin se aikoo käyttää? Vai onko teillä jotain kokonaisia hirviä pakastimessa?

No minä ostan esim. kanan rintafileitä ja pilkon ne sitten vaikka intialaiseen kastikkeeseen. En halua ostaa valmiiksi marinoituja paloja. 

Minä leikkaan nämä saksilla ja käytän lautasta apuna. Ei tarvita leikkuulautaa. Ja pilkottuja kanoja saa ostettua ilman marinadiakin.

Eikö veitsellä olisi helpompaa leikata kuin saksilla? 

Joo kyllä terävä veitsi aina sakset voittaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten jonku paksun fileen saa edes kunnolla leikattua saksilla? 

Vierailija
24/40 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen hämmentynyt. Siis ei kai vaihtoehdot ole iso marinoimaton vs pienet marinoidut suikaleet? Miksi et vain osta marinoimattomia suikaleita? Eihän marinointi liity asiaan millään lailla.

Joku sanoi että suikaleet olisi kalliimpia? Ei ainakaan mun kaupoissa.

Vierailija
25/40 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen hämmentynyt. Siis ei kai vaihtoehdot ole iso marinoimaton vs pienet marinoidut suikaleet? Miksi et vain osta marinoimattomia suikaleita? Eihän marinointi liity asiaan millään lailla.

Joku sanoi että suikaleet olisi kalliimpia? Ei ainakaan mun kaupoissa.

Jaa kyllä minun kaupassa suikaleet ovat kilohinnalta kalliimpia kuin kokonaiset fileet. 

Vierailija
26/40 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytä lautasta

Vierailija
27/40 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syö pullaa. Käytän leikkuulautaa vain lihan  ja kalan leikkaamiseen. 

Vierailija
28/40 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En syö pullaa. Käytän leikkuulautaa vain lihan  ja kalan leikkaamiseen. 

No joo kasviksia tulee myös leikattua, mutta ne menee saman pataan lihan tai kalan kanssa. 

Vierailija
29/40 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helposti, jos ei ole tarvetta tehdä kovin pieniä paloja. Teen usein kananugetteja ja niihin saa kätevästi leikattua paloja saksilla.

Vierailija
30/40 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme leikkuulautaa; lihalle, kasviksille, leivonnaisille.

Vierailija
31/40 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minullakaan. Kun laitan ruokaa niin teen salaatin ja pilkon kasvikset ja perään samoilla välineillä lihan. Sitten huutelu ja lauta ja veitsi tiskikoneeseen.

Vierailija
32/40 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko teillä myös omat lautaset lihalle ja muulle ruoalle?

Lautanen peseytyy helposti. Leikkulaudan uurteisiin jää helposti lihasta ja kanasta mahdollisia bakteereita lisääntymään. Siksi ne pitää kypsentääkin tiettyyn lämpötilaan, eikä syödä raakana.

Vierailija
33/40 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No voi hyvät hyssykät! Ostakaa oma leikkuulauta lihalle. Ei ole suuren suuri satsaus. Mitrn voitte olla noin avuttomia?

Voi hyvät hyssykät sinun avuttomuutta, jos et osaa pestä leikkuulautaa välissä. Kunnon sika, kun aina käyttää samaa pesemättä.

Vierailija
34/40 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko teillä myös omat lautaset lihalle ja muulle ruoalle?

Lautanen peseytyy helposti. Leikkulaudan uurteisiin jää helposti lihasta ja kanasta mahdollisia bakteereita lisääntymään. Siksi ne pitää kypsentääkin tiettyyn lämpötilaan, eikä syödä raakana.

Opettele tiskaamaan oikein, niin ei taatusti jää :D

Vierailija
35/40 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No voi hyvät hyssykät! Ostakaa oma leikkuulauta lihalle. Ei ole suuren suuri satsaus. Mitrn voitte olla noin avuttomia?[/quote

Tartarpihvi on herkkua! Jos joku ei tiedä niin se on RAAKAA lihaa.

Vierailija
36/40 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mullakaan. Lisäksi pesen koiran kupit samalla tiskiharjalla kuin muutkin astiat. En ole kuollut vielä.

Toivottavasti et tarjoile vieraille näistä astioista mitään.

Joo, harvoin tulee laitettua noita koirankuppeja ruokapöytään. Oli vieraita tai ei.

Vierailija
37/40 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on yksi, muovinen ja astianpesukone.

Vierailija
38/40 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama. Kunnes sekoitan mikä millekin ruoalle olikaan.

Puinen leikkuulauta ja kunnon pesu siinä välissä kuumalla vedellä on nyt käytössä.

Vierailija
39/40 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kasvikset ja leivonnaiset tarvisee eri leikuulaudat? Minä käytän samaa leikkuulautaa ihan kaikelle, mutta pesen sen välillä kiehuvalla vedellä. 

Vierailija
40/40 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ite leikkaan kanan ja joskus kalan saksilla. Sitä varten erilliset keittiösakset joiden terät on erilaiset. Paljon näppärämpää kuin veitsen kanssa. Tavan olen oppinut äidiltäni joka kuitenkin työkseen on aikanaan tehnyt ruokaa.

https://www.fiskars.com/fi-fi/ruoanlaitto/tuotteet/sakset/classic-keitt…