Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuvailkaa elämäänne 3000 e/kk palkalla?

Vierailija
14.01.2023 |

Saatteko siitä jonkin verran säästöön? Pystytte joskus matkustelemaan? Miten asumiskulut?
Terveisin opiskelija, joka miettii, millaista elämä on sitten ku valmistuu

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elän yksin. Olen sinkku ja aion pysyä.

Olen vegetariaani joten syön kasvispainotteisesti mutta kyllä myös maustamatonta Kreikan jogurrtia ja Skyriä sekä kananmunia.

Ruokaan ja päivittäisiin tarpeisiin menee noin 60 - 65 euroa viikossa. En käytä alkoa enkä tupakoi enkä kapakoi.

Vaatteita ostan harvoin ja silloinkin harkiten sekä kunnollista laatua. Saavat maksaa hieman enemmän koska laatu maksaa itsensä takaisin. Sama kenkien yms. kanssa.

Asun omassa kaksiossa josta maksan tietysti lainanlyhennystä sekä opintolainasta on vielä maksettavaa.

On auto mutta bensa- tai siis dieselkulut on pienet koska teen töitä kotikonttorissa. Ajoa ei siten paljon muosotu.

Harrastan liikuntaa mutta en saleja. Pyöräilen, patikoin, teen pitkiä juoksulenkkejä sään mukaan.

Säästöön jää vähän väkisinkin mikä on tietysti hyvä. Siirrän joka kuukausi myös ns. pahan päivän vara-tilille summan johon en koske.  Menot maksan käyttötilitä jossa pidän tarpeeksi isoa saldoa.

Olen 32-vuotias ja minulla on hyvä työpaikka kansainvälisessä firmassa. 

Niin ja se matkusteleminen. Matkustan yksin ja varaan yöpymiset netin kautta, samoin lennot.

En harrasta ns. turistirysiä, haluan nähdä aidompaa elämää ja kokea aitoja elämyksiä. Mielenkiintosia ihan täällä Euroopassa on olleet Romania sekä Albania missä olin useammassa paikassa; Shkoder, sitten joku pikkukaupunki vuoristossa jonka nimeä en edes enää muista, siellä vietin kolme päivää. Sitten Tirana eli pääkaupiunki kolme päivää ja sitten meren rannalla Velipoj missä viikon.

Suunnitelmissa mm. Peru ja myös ainakin Jordania ja siellä ehdottomasti Petra, kadonnut kaupunki.

Kun elää yksin, on helppo suunnitella rahan käyttö ja on myös vapaa menemään.

Vierailija
2/47 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käteen jää 2000e. Juuri riittää elämiseen, ei juuri muuta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin riittää elämiseen ja säästöönkin jää, mutta se johtuu ihan siitä, että elämä muuttuu opiskeluiden jälkeen tylsäksi. Sosiaalinen elämä lakkaa lähes täysin eikä rahaa mene kuin pakollisiin asioihin. 

Vierailija
4/47 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihmeellistä. Auto on, säästöjä on, puoliso on, nykyinen maailmantilanne ei ainakaan vielä vie vararikkoon.

Mutta enpä juuri mitään osta. Vaatteita kerran vuodessa. AIka tylsää.

Vierailija
5/47 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka kuukausi laitan 1500 euroa säästöön/sijoitukseen, loput 700 e riittää kaikkiin muihin kuluihin itselläni.

Vierailija
6/47 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin riittää. 500 säästöön joka kuukausi.

Vierailija
7/47 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkka 3 tonnia käteen.

Kolme lasta, kaksi autoa, okt 50km päässä työpaikasta. Asuntolaina, autolaina.

Kauheena ei mitään käteen jää.

Vierailija
8/47 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuolla pärjäisi, mutta joutuisi kyllä pihistämään nykyisestä elintasosta. Muuttamaan pienempään asuntoon, että olisi varaa maksaa laina.

Vierailija
9/47 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla jää käteen vähän päälle 2100 euroa. Maksan siitä vuokran (700 e), ruuan (n. 350 e), laskut (n. 100 e) ja loppu menee vaatteisiin (ei joka kuukausi), huvituksiin (leffat, suoratoistot, ravintolat, silloin tällöin joku pieni reissu) ja säästötilille.

Vierailija
10/47 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

juon usein shamppanjaa,ajelen uudella bemarilla ja käyn shoppailemassa,mitä haluan,usein kyselen ystäviltäni ihmetellen,että no mikset muka voi lähteä sinne ja sinne matkalle,viikonloppumatkalle vaikka Pariisiin...:)

Vierailija
11/47 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla jää käteen vähän päälle 2100 euroa. Maksan siitä vuokran (700 e), ruuan (n. 350 e), laskut (n. 100 e) ja loppu menee vaatteisiin (ei joka kuukausi), huvituksiin (leffat, suoratoistot, ravintolat, silloin tällöin joku pieni reissu) ja säästötilille.

Vakuutuksiin, sähköön, veteen, nettiin, puhelimiin, matkustamiseen (bussit, taksit, polkupyörät, autot), lääkkeisiin, terveydenhuoltoon, ymsyms riittää satanen? Vau

Vierailija
12/47 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain vuosikausia tuon suuruista palkkaa, eli noin 40.000€/vuosi. Ensin vuorotöissä ja sitten päivätöissä. Olen aina elänyt aivan normaalia, keskiluokkaista elämää. Maksanut asuntolainaa, ajanut vanhalla, keskihintaisella autolla ja käynyt kerran vuoteen ulkomailla.

Sen jälkeen, kun palkkaa on tullut enemmän, ei elämäni ole sen kummoisemmaksi muuttunut vaan olen säästänyt ja sijoittanut ylimääräiset rahat.

Vierailija
13/47 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumiskulut on oma valinta. Itse asuin tuolla palkalla kaupungin vuokrakaksiossa 520e/kk, kun taas kaverini halusi asua keskustassa maksaen tonnin vuokraa.

Nykyisin tienaan pari sataa enemmän ja säästöön jää 11-12 ke vuodessa. En omista autoa eikä minulla ole lapsia. Pystyn pitämään lemmikkejä, harrastamaan, matkustelemaan ja käymään ulkona syömässä tai baarissa.

Vierailija
14/47 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vakuutuksiin, sähköön, veteen, nettiin, puhelimiin, matkustamiseen (bussit, taksit, polkupyörät, autot), lääkkeisiin, terveydenhuoltoon, ymsyms riittää satanen? Vau

Vakuutus on n. 200 euroa vuodessa, sähkölasku on alle 30 euroa, netti+puhelin on n. 25 euroa, bussilippuihin menee parikymppiä kuussa, lääkkeitä en tarvitse, hammaslääkäri on 100 euroa vuodessa. Mitä vielä haluat tietää?

Vierailija
15/47 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän matkustelua, lääkkeitä tai muita terveydenhuollon menoja makseta laskulla. Minä ainakin luen laskuihin vain varsinaiset _säännölliset_ laskut, kuten just sähkö, vesi, vakuutukset, netti... Tällaisia ei edes voisi maksaa muuten kuin laskulla. Mutta en tietenkään bussilippuja, lentomatkoja, särkylääkettä tai antibioottikuurin hintaa. Toki joku voi maksaa kaiken luottokortilla ja sit sanoa että kaikki rahat menee laskuihin..

-sivusta

Vierailija
16/47 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etenkään, jos ei lapsia niin kyllä tuolla pärjää ihan hyvin. Ja varsinkin jos mahdollisella puolisolla vähintään sama palkka. Riippuu myös tietysti missä asuu.

Vierailija
17/47 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palkka 3 tonnia käteen.

Kolme lasta, kaksi autoa, okt 50km päässä työpaikasta. Asuntolaina, autolaina.

Kauheena ei mitään käteen jää.

Jaa, minusta se on jo aika paljon jos rahaa on kolmeen lapseen, kahteen autoon ja omakotitaloon.

Vierailija
18/47 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla jää säästöön kuukausittain 700- 800€. Okt, auto, kolme lasta. Miehellä suht samat tulot ja menot. Asuntolainaa ei enää paljoa, sit saadaan säästöön ihan mukavasti. Eletään tavallista elämää. Ei luksusta tai hienostelua, mutta ei myöskään penninvenytystä.

Vierailija
19/47 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tätä nyt kuvailisi, tavallista keskiluokkaista elämää. Ensin asuin vuokralla, säästin aspia ja sitten ostin kaksion kehyskunnasta. Omassa asuminen tuli halvemmaksi kuin vuokralla, joten sitten jäi enemmän säästöön. Sitten kun tuli puoliso ja perhe, rakennettiin ok-talo. Tontti ostettiin säästöillä ja lainaa nostettiin pankista sitä mukaa kuin talo valmistui, tontti ja talo oli lainan vakuutena. Sitten ostettiin kesämökki.

Tällä hetkellä työuraa on takana 20 vuotta, talosta ja mökistä on lainat maksettu ja rahaa jää taas säästöön. Ollaan reissattu maailmalla ja mietitty että halutaanko loma-asunto johonkin päin maailmaa, mutta ei ehkä kuitenkaan oikeasti haluta sitoutua, vaan tykätään reissata aina eri paikossa. 

Sen olen huomannut, että autoilua kannattaa välttää, jos haluaa säästää. Vielä ennen koronaa tuli autoiltua paljon työ-ja ostosmatkoja, mutta sitten tuli etätyöt ja verkosta tilaaminen, ja sopii kyllä minulle oikein hyvin. 

Vierailija
20/47 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mihinkään kalliiseen ja ylellisyykiin ei ole varaa. Ei ole varaa esim yksityislääkärin palveluihin. Tavallista ruokaa, joskus herkkuja. Vaatteita melko harvoin. Elokuvissa joskus. Kampaajalla 2 kertaa vuodessa. Kaiken tarpeellisen saa 2.100 euron nettopalkalla. Pieni asunto. Aspilla hankittu eli joka kuukausi lainanlyhennys, korko, yhtiövastike. Joku lyhyt matka kerran vuodessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan viisi