Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt kun olen ostanut vain terveellisä ruoka-aineksia, kauppalasku on yli 40e enemmän. Viikon ruuat 120e kahdelle.

Vierailija
14.01.2023 |

Ostin vihanneksia, juureksia, hedelmiä. Kanaa ja vähärasvaista jauhelihaa. Maitorahkaa, maustamatonta jogurttia, raejuustoa, maitoa. Riisiä, tortilla-ainekset, kananmunia. Keittokinkkuleikkelepaketin. Aurajuuston kun oli tarjouksessa. Ketsuppi, väkiviinaetikka. Salaatinkastike.
Meni euroa tai kahta vaille 120e. Samanlainen satsi viikko sitten. Kaksi aikuista syömässä. Ja valitsin silti kilohinnoiltaan halvimmat tuotteet.

Kun aiemmin jätin kaiken terveellisen pois ja ostin vain halvinta mahdollista (lenkkimakkaraa, leipää, makaronia, halvempaa jauhelihaa, jne), niin viikossa meni noin 80e. Onko tässä mitään järkeä, kysyn vaan? Kuukaudessa 160e enemmän, jos haluaa syödä tuoreita kasviksia, hedelmiä, ja vähärasvaista lihaa.

Kommentit (66)

Vierailija
21/66 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Onko tässä mitään järkeä?" No, onhan siinä se järki, että kun syöt terveellisesti niin pysyt terveempänä, aivosi toimivat paremmin, sinulla on enemmän energiaa, vartalosi, ihosi ja hiuksesi voivat paremmin, mielen terveyskin saattaa parantua jne.

Vierailija
22/66 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei käynyt ilmi mitä ne kasvikset oli mutta talvella ei kyllä kannata ostaa muuta kuin kaaleja ja juureksia. Kaikki maan pinnalla kasvavat pois lukien kaalit on tosi kalliita ja väsyneen makuisia. Kesällä sitten niitä kun ovat halpoja ja hyviä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/66 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mahdollista niin käy kaupassa aamulla mahdollisimman lähellä avautumisaikaa. Ainakin meidän lähikaupasta löytyy silloin aina hevi-osaston hävikkilaatikoita kahdella eurolla.

Olen eri mutta meidän kaupoissa ei ole ikinä ollut hävikkilaatikoita.

Itsekkäät kauppiaat ottavat mieluummin 100% hävikin omaan takkiinsa kuin antavat yhtään etua/hyötyä merkityksettömälle riviasiakkaalle. hästäg läpeensähalpuutettu omankylän kiusaamistavapaasti kissmyS.

Vierailija
24/66 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuo pavut ja linssit esiintyvät joka ketjussa.

Puputtakaa niitä ketkä puputtavat, mutta älkää niitä kaikille tarjotko.

Tekee pahaa jo ajatuskin niiden syömisestä joka päivä.

Mikä hitsi on kun tavallinen perustuoka on näköjään nykyään pahinta myrkkyä.

Sitten kaikenlainen ulkomailta tuotettu soija/chia/ hummus/pähkinät yms. on niin terveellistä ja kannattavia syödä.

Hölönpölö, peruna, porkkana ja muut tavalliset ruokatarvikkeet ovat ihan käypiä.

Mutta kun ne ovat kuulemma vanhanaikaisia.

Olen mielelläni vanhanaikainen ja käytän omaa järkeäni.

Ei niitä tarvitsekaan joka päivä syödä. Mutta jos kerran puhutaan ruoan hinnasta, ja yritetään löytää halvempia vaihtoehtoja, niin kasvisruoka on hyvä vaihtoehto. Ei tässä ole kyse mistään muoti-ilmiöstä, kasvisruokakin voi olla sitä perusruokaa, johon käytetään perunaa, porkkanaa ja muita tavallisia ruokatarvikkeita. Toki sinä voit jatkaa sitä jauhelihan syömistä ihan rauhassa.

Vierailija
25/66 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menee n. 60e viikossa. Elän tulojen mukaan.

Vierailija
26/66 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten kaikenlainen ulkomailta tuotettu soija/chia/ hummus/pähkinät yms. on niin terveellistä ja kannattavia syödä.

Hölönpölö, peruna, porkkana ja muut tavalliset ruokatarvikkeet ovat ihan käypiä.

Ei niitä tarvitsekaan joka päivä syödä. Mutta jos kerran puhutaan ruoan hinnasta, ja yritetään löytää halvempia vaihtoehtoja, niin kasvisruoka on hyvä vaihtoehto. Ei tässä ole kyse mistään muoti-ilmiöstä, kasvisruokakin voi olla sitä perusruokaa, johon käytetään perunaa, porkkanaa ja muita tavallisia ruokatarvikkeita. Toki sinä voit jatkaa sitä jauhelihan syömistä ihan rauhassa.

Kasvissyönti on yhä maailmanlaajuisesti marginaali-ilmiö ja moni tulee järkiinsä 1:n vuoden sisällä aloitettuaan.

Vierailija
27/66 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ootko yksin asuva?

Vierailija
28/66 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis syöttekö koko päivän omaa ruokaa vai duunilounaat lisänä?

Eihän 60 per viikko per nenä nyt ole paljon mitään.

Vierailija
29/66 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveellisen ei tarvitse olla mitenkään erikoisista raaka-aineista.

Perus ruoka ja juuri vaikka se halpa pasta tai makaroni on terveellistä.

Vierailija
30/66 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kahdella aikuisella viikoksi ruokaa ja oli siinä pesuaineita ja hygienia tuotteitakin maksoi 160 euroa. 

Ei olla muutettu mitään ruoka tottumuksia hinnan nousujen takia mutta ennen hintojen nousua lasku oli paljon pienempi joku 100-130 euroa korkeintaan. 

Eläkkeellä pitää luultavasti alkaa kuluja karsimaan. Ruokalaskusta pystyisi karsimaan jos tekisi itse enemmän ruokaa. Toki varmaan eläkkeellä olisi aikaakin enemmän. 

Boonuksia tuli viime vuodelta Prismasta 700 euroa. Ostetaan muualtakin kaikkea muuta paitsi ruokia jos ihan selvästi halvempaa eikä laatu eroa ole. 

Vierailija
31/66 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunhan valitsee niitä tummia ja täysjyvä vaihtoehtoja. 

Vierailija
32/66 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu minä samaa mieltä tuon papujen, linssien ja halvan kaalin ehdottajille. Näin suolistosairaalle täysin sopimattomia. Kasvikset on kalliita, rasvainen epäterveellinen ruoka halpaa, näin se vaan on. Itsellä menee korkeintaa 100 euroa kuukaudessa pelkkään ruokaan, ei ole vara enempään.

Vierailija
33/66 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kaupassa kyllä alle 1€ kilohinnalla olevia porkkanoita, parsakaalia, mandariineja. Juurekset ovat nyt edullisia samoin nuo kaikki sitrushedelmät. Avokadokin oli tarjouksessa pussillinen 2,99 eli ei kovin kallista. Lohi tarjouksessa 19,90 kg.

Vierailija
34/66 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinäkin säästyy monta euroa, kun jättää kinkkuleikkeleen ostamatta. Laittaa vaikka ohuen pienen palan juustoa leivän päälle tai vaikka suolakurkkua tai muuta levitettä.

Leivän päälle ei välttämättä leikkelettä tarvitse.

Vierailija
35/66 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä vähärasvainen jauheliha ei vaan mee mun päähän. Mä en ymmärrä sitä. Itse kun tiristän yleensä paistorasvan jauhelihasta pois oli se ihan mikä vaan jauheliha -yleensä siis kaupan halvin.

Vierailija
36/66 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä. Saatan syödä kerran talvessa valkoisia papuja polentan joukossa. Linssejä ja papuja joka viikko ei tule kuuloonkaan, ei sitä iäkkäämmän ihmisen vatsa kestäisi alkuunkaan. Hernekeittoakaan en tee tästä syystä. Perunoita ja porkkanoita keittelen ja teen niistä hyvää muussiakin voin kera. Punajuurisalaattia, lanttu- ja porkkaraastetta syö mielellään. Fenkolia ja ruusukaalia, kaalikääryleitä ilman jauhelihaa ohraryyneillä teen usein talvella. Minä olen myös mielelläni vanhanaikainen ja minulle kelpaavat lähes kaikki sesonkituotteet. En todellakaan tartte hummuksia, soijaa ja avokadoa mihinkään. Niin ja mitään lääkkeitä en tarvitse, olen terve kuin pukki ja jalka nousee reippaasti. Maalaisakka 73 v.

Vierailija
37/66 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ootko yksin asuva?

2 aikuista.

Vierailija
38/66 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis syöttekö koko päivän omaa ruokaa vai duunilounaat lisänä?

Eihän 60 per viikko per nenä nyt ole paljon mitään.

Ei syödä töissä. Omat eväät.

Vierailija
39/66 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös sitä terveellistä kotiruokaa tehdä eurolla/päivä kun osaa etsiä tarjouksia.

Näin muistan täältä lukeneeni.

Vierailija
40/66 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kunhan valitsee niitä tummia ja täysjyvä vaihtoehtoja. 

Syön perunoita, ne ovat hyviä. Vain joskus pastaa mutta ei koskaan sitä halvinta sorttia. Ne tummat pastat eivät ole niin kovin erikoisia ja terveellisempiä kuin mainostetaan. Näin tutkimusta dokkarissa niistä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kahdeksan