Mikä saa tavallisen ihmisen hinkuamaan julkisuutta?
Eikö se julkisuudessa olo ole rasittavaa? Kun avioerot, uudet suhteet, lastensaannit - kaikki kuvataan ja kirjoitetaan koko maailmalle reposteltavaksi.
Ehkä alunperin toivotaan ihailua ja koetaan oma itsensä niin mielenkiintoiseksi, että ajatellaan yleisön haluavan tietää kaiken: mitä syöt, miten nukut, mitä puet päälle.
Sitten kun se ulkokuori ei riitä, julkisuuteen tuodaan omat terapiat ja elämän vastoinkäymiset ja siinä samassa kerrotaan ihan liikaa tietoa existä ja nyxistä ja oikeasti se suuri yleisö pudistelee päätään ja ajattelee, että en olisi tätäkään halunnut tietää ja voi vaikuttaja sun lapsiraukkojasi joiden jokainen yskähdys ja oksennus on raportoitu maailman tappiin saakka digiulottuvuuteen.
Kommentit (30)
Tjaah... Kertoo kai niistä muista kaiken. En ota vastuuta minulle einiinmerkityksellisten ihmisten psykobabblesta.
Elämässä on hyviä ja kivoja asioita. Juoruilu ja stalkkailu ei taida kuulua näihin.
Ihmiset vois miettii mitä ne ei itsessään kestä, selvittää sen ja mennä elämässä eteenpäin.
Kriitikot kritisoi koska se on se mihin ne yltää.
Turhat asiat vaan karsiutuu luonnollisesti pois.
Ah, kuinka raikasta. Iloa päivääsi.
Vierailija kirjoitti:
Ah, kuinka raikasta. Iloa päivääsi.
Lopussa kiitos seisoo😉
Sama mikä saa palstailijat paljastelemaan hyvinkin henkilökohtaisuuksia ja tunnistettaviakin sellaisia itsestään ja läheisistään ja jopa lapsistaan muka "hyvien neuvojen" varjolla, ikään kuin kukaan tosissaan odottaisi tältä palstalta rakentavaa palautetta. "lapsellani on diagnosoitu sitä ja tätä...," "mitä teen kun uuden mieheni vehje on blablaa...," "olen töissä tunnistettavassa firmassa ja umpirakastanut pitkään tummaan 47-vuotiaaseen pomooni, jolla on vaimo ja kolme erityislasta...." Koska ihan pakko on päästä jakamaan näitä asioita Suomen suosituimmalla paljastelupalstalla.
Vierailija kirjoitti:
Sama mikä saa palstailijat paljastelemaan hyvinkin henkilökohtaisuuksia ja tunnistettaviakin sellaisia itsestään ja läheisistään ja jopa lapsistaan muka "hyvien neuvojen" varjolla, ikään kuin kukaan tosissaan odottaisi tältä palstalta rakentavaa palautetta. "lapsellani on diagnosoitu sitä ja tätä...," "mitä teen kun uuden mieheni vehje on blablaa...," "olen töissä tunnistettavassa firmassa ja umpirakastanut pitkään tummaan 47-vuotiaaseen pomooni, jolla on vaimo ja kolme erityislasta...." Koska ihan pakko on päästä jakamaan näitä asioita Suomen suosituimmalla paljastelupalstalla.
Kyllä. Olen ihmetellyt mihin tämä tarve tuoda henkilökohtaisia asioitaan julkisuuteen perustuu. Hyväksynnän haku muilta tuntuisi loogiselta syynä tähän.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän näistä suurin osa ole keksittyjä juttuja. Tai jos joku haluaa apua johonkin oikeaa ongelmaan, hän muuntelee ainakin totuutta.
Joillain on aikaa. Ei sen kummempaa.
Voiko ihminen olla julkisuusriippuvainen? Eli ei tunne elävänsä jollei ole julkisuudessa.
Tuo julkisuuteen hinkuaminen voi johtua myös siitä että lapsuudessa ja teini-iässä on syntynyt voimakas kokemus siitä ettei ole tullut nähdyksi ja kuulluksi vanhempien ja muiden ihmisten taholta sellaisena kuin on.
Tuota vaillejäämistä paikataan sitten aikuisena tuolla tavalla olemalla julkisuudessa. Yritetään siis saavuttaa mielenrauhaa julkisuuden kautta. Se vain harvoin onnistuu ketjussa jo aiemmin esitetyistä syistä.