Mitä syötte aamupalaksi?
Kommentit (47)
Viikonloppuisin aina tuore sämpylä torimyyjältä ja päälle kinkkusiivu ja juustosiivu ja kasa kurkkusiivuja sekä muutama kuppi kahvia.
Kahvia kuohukermalla ja apteekin "täydennysravinnejuoman" (250 kcal) vai miksi noita voi kutsua.
Olen aika huono syömään aamusta... Tai nykyään tämä syöminen on pakkosyömistä, sillä näläntunne katosi viime kesän sädehoitojen seurauksena eikä mikään enää maistu hyvälle.
Painoa yritän nostaa. Syöpähoitoja ennen olin 58/171. Nyt jotain 47 kg... Eikä nouse.
Tuorekaurapuuroa, jonka lisukkeena on marjoja, pähkinöitä ja chian siemeniä sekä pellavansiemeniä.
Mulla aina sama kotioloissa.
Iso muki kahvia maidolla ja litran purkista jukurttia kippoon , johon sekoitan 2 ruokalusikallista kuitua.
Ärtynyt suoli ei ihmeitä kaipaa 🤦..
Sitten jo n.3 tunnin kuluttua "välipalan välipala" 🤭, ennen lounasta.
Tänään oli esim kaurapuuroa, jonka joukkoon lisäsin siemensekoitusta ja marjoja. Huomenna teen kvinoalettuja, päälle marjoja ja vähän vaahterasiirappia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rahkaa tai proteiinijuoman. Mulla ei ole aamulla ruokahalua, mutta pakko on jotain syödä.
Miksi on pakko jotain syödä? Teetkö jotain fyysistä työtä, että jaksamisen takia on pakko syödä?
Ruokahaluttomuus ja nälkä eivät ole sama asia. Minulle ainakin iskee tietyssä vaiheessa nälkää joko nirsous tai ruokahaluttomuus. (Tällaista nälkää en onnekseni usein joudu kokemaan, mutta yhdessä vaiheessa jouduin paljon paastoamaan verikokeiden takia, ja kun en iltapalaa oikein osaa syödä, niin kyllä tuli oltua tosi nälissäänkin välillä.)
Vierailija kirjoitti:
Kahvia kuohukermalla ja apteekin "täydennysravinnejuoman" (250 kcal) vai miksi noita voi kutsua.
Olen aika huono syömään aamusta... Tai nykyään tämä syöminen on pakkosyömistä, sillä näläntunne katosi viime kesän sädehoitojen seurauksena eikä mikään enää maistu hyvälle.
Painoa yritän nostaa. Syöpähoitoja ennen olin 58/171. Nyt jotain 47 kg... Eikä nouse.
Aika laiha olet...
Vierailija kirjoitti:
Puuron jälkeen enemmän nälkä kuin ilman aamiaista.
No sitten sinä et varmaan syö puuroa.
Minä syön puuron, jossa mustikoita ja muutama saksanpähkinä sekä lisäksi yhden kanamunan. Nälkä pysyy hyvin poissa lounaaseen asti, syön sen melko myöhään.
Ja ei, en halua aloittaa päivääni pelkällä kananmunalla ja saksanpähkinöillä, vaikka jonkun mielestä ne tässä nälkää pitävät. Vatsani tykkää puurosta eikä tule ongelmia sen toiminnan kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä syödään vaikkapa ihan tavan voileipiä, niitä voi syödä ilman munaakin? Hedelmiä, vihanneksia, jugurttia müslillä, puuroa, ihan mitä vaan.
Mikä on tavan voileipä?
Se syödään tietyn tavan kunniaksi, niitä on olemassa monenlaisia tapaleipiä.
Espanhan serkku on tapas.
Väärin. Tapas on monikko sanasta tapa.
En mitään. Koko aamupalan ajatuskin vie aikaa nukkumiselta.
Vähärasvaista kreikkalaista jugurttia ja mysliä + banaani.
Ajattelin vähentää sokeria. Joten tänä aamuna eilen tekemääni kiisseliä, johon ripotin puurohiutaleita kuumana. Kahvia ja kauraleipää.
Raikkaan sitruunajukurtin tai proteiinirahkan, ruisleipiä ja kurkkua ja juustoa.
Riittää virkeyttä ja energiaa lounaalle asti.
Olen urheilja.
Kahvikupillinen ja kauraleipää 1 siivu tai sämpylän pala, päällä Hummusta tai jotain leikkelettä.Viikonloppuna voi kauraleivän tilalla olla kampanisu.
Arkiaamuisin yleensä vaan jogurtin työpaikalla kun kotona en kerkeä.
Viikonloppuisin teen herkkupuuron. Kaurapuuro soijamaitoon tai tavan maitoon. Lautasen pohjalle desi pakastepuolukoita. Banaani pilkottuna sekaan. Puuron päälle vielä maapähkinävoita.
Pirkan Crunchy maapähkinävoi on paras tähän.
On niin hyvää!!
2 ruisleipää (ruispalan puolikasta), voilla ja kermajuustolla, kuppi kahvia. Leipä voi vaihdella joskus. Aamupala taitaa olla päivän ainoa eväs josta puuttuu kasvikset lähes aina. Muuten syön paljon vihanneksia ja marjoja mutta tähän aamupalan olen jumiutunut enkä kaipaa vaihtelua.
Just söin aamu- ja iltapalaksi yhden ruisleivän juustolla ja kasviksilla, palan leipäjuustoa ja proteiinirahkan.
Eron päälle iski vielä korona, ja ruokahalua ei ole ollenkaan.
Normaalisti kauan en syö aamupalaa, ei vaan ole nälkä, kahvilla sinne iltapäivään asti.
Kun söin virallisterveellisesti ja yritin pakottaa sen aamupuuron alas, niin olin paljon pullukampi ja sit kohta oli kuitenkin nälkä taas.
Paistettu muna ja pala leipää juustolla. Kahvia.