Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä syötte aamupalaksi?

Vierailija
14.01.2023 |

Ideat lopussa kun en syö kananmunaa.

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paistettu muna ja pala leipää juustolla. Kahvia.

Vierailija
22/47 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloppuisin aina tuore sämpylä torimyyjältä ja päälle kinkkusiivu ja juustosiivu ja kasa kurkkusiivuja sekä muutama kuppi kahvia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvia kuohukermalla ja apteekin "täydennysravinnejuoman" (250 kcal) vai miksi noita voi kutsua.

Olen aika huono syömään aamusta... Tai nykyään tämä syöminen on pakkosyömistä, sillä näläntunne katosi viime kesän sädehoitojen seurauksena eikä mikään enää maistu hyvälle.

Painoa yritän nostaa. Syöpähoitoja ennen olin 58/171. Nyt jotain 47 kg... Eikä nouse. 

Vierailija
24/47 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuorekaurapuuroa, jonka lisukkeena on marjoja, pähkinöitä ja chian siemeniä sekä pellavansiemeniä. 

Vierailija
25/47 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla aina sama kotioloissa.

Iso muki kahvia maidolla ja litran purkista jukurttia kippoon , johon sekoitan 2 ruokalusikallista kuitua.

Ärtynyt suoli ei ihmeitä kaipaa 🤦..

Sitten jo n.3 tunnin kuluttua "välipalan välipala" 🤭, ennen lounasta.

Vierailija
26/47 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli esim kaurapuuroa, jonka joukkoon lisäsin siemensekoitusta ja marjoja. Huomenna teen kvinoalettuja, päälle marjoja ja vähän vaahterasiirappia. 

Vierailija
27/47 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rahkaa tai proteiinijuoman. Mulla ei ole aamulla ruokahalua, mutta pakko on jotain syödä.

Miksi on pakko jotain syödä? Teetkö jotain fyysistä työtä, että jaksamisen takia on pakko syödä?

Ruokahaluttomuus ja nälkä eivät ole sama asia. Minulle ainakin iskee tietyssä vaiheessa nälkää joko nirsous tai ruokahaluttomuus. (Tällaista nälkää en onnekseni usein joudu kokemaan, mutta yhdessä vaiheessa jouduin paljon paastoamaan verikokeiden takia, ja kun en iltapalaa oikein osaa syödä, niin kyllä tuli oltua tosi nälissäänkin välillä.)

Vierailija
28/47 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kahvia kuohukermalla ja apteekin "täydennysravinnejuoman" (250 kcal) vai miksi noita voi kutsua.

Olen aika huono syömään aamusta... Tai nykyään tämä syöminen on pakkosyömistä, sillä näläntunne katosi viime kesän sädehoitojen seurauksena eikä mikään enää maistu hyvälle.

Painoa yritän nostaa. Syöpähoitoja ennen olin 58/171. Nyt jotain 47 kg... Eikä nouse. 

Aika laiha olet...

Vierailija
29/47 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puuron jälkeen enemmän nälkä kuin ilman aamiaista.

No sitten sinä et varmaan syö puuroa.

Minä syön puuron, jossa mustikoita ja muutama saksanpähkinä sekä lisäksi yhden kanamunan. Nälkä pysyy hyvin poissa lounaaseen asti, syön sen melko myöhään.

Ja ei, en halua aloittaa päivääni pelkällä kananmunalla ja saksanpähkinöillä, vaikka jonkun mielestä ne tässä nälkää pitävät. Vatsani tykkää puurosta eikä tule ongelmia sen toiminnan kanssa.

Vierailija
30/47 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä syödään vaikkapa ihan tavan voileipiä, niitä voi syödä ilman munaakin? Hedelmiä, vihanneksia, jugurttia müslillä, puuroa, ihan mitä vaan. 

Mikä on tavan voileipä?

Se syödään tietyn tavan kunniaksi, niitä on olemassa monenlaisia tapaleipiä.

Espanhan serkku on tapas.

Väärin. Tapas on monikko sanasta tapa.

Vierailija
31/47 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään. Koko aamupalan ajatuskin vie aikaa nukkumiselta.

Vierailija
32/47 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähärasvaista kreikkalaista jugurttia ja mysliä + banaani.

Vierailija
33/47 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin vähentää sokeria.  Joten tänä aamuna eilen tekemääni kiisseliä, johon ripotin puurohiutaleita kuumana.  Kahvia ja kauraleipää.

Vierailija
34/47 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raikkaan sitruunajukurtin tai proteiinirahkan, ruisleipiä ja kurkkua ja juustoa.

Riittää virkeyttä ja energiaa lounaalle asti.

Olen urheilja.

Vierailija
35/47 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvikupillinen ja kauraleipää 1 siivu tai sämpylän pala, päällä Hummusta tai jotain leikkelettä.Viikonloppuna voi kauraleivän tilalla olla kampanisu.

Vierailija
36/47 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arkiaamuisin yleensä vaan jogurtin työpaikalla kun kotona en kerkeä.

Viikonloppuisin teen herkkupuuron. Kaurapuuro soijamaitoon tai tavan maitoon. Lautasen pohjalle desi pakastepuolukoita. Banaani pilkottuna sekaan. Puuron päälle vielä maapähkinävoita.

Pirkan Crunchy maapähkinävoi on paras tähän.

On niin hyvää!!

Vierailija
37/47 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvi, viineri, hedelmä.

Vierailija
38/47 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi, kaikki ällöttää.

Vierailija
39/47 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 ruisleipää (ruispalan puolikasta), voilla ja kermajuustolla, kuppi kahvia. Leipä voi vaihdella joskus. Aamupala taitaa olla päivän ainoa eväs josta puuttuu kasvikset lähes aina. Muuten syön paljon vihanneksia ja marjoja mutta tähän aamupalan olen jumiutunut enkä kaipaa vaihtelua.

Vierailija
40/47 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just söin aamu- ja iltapalaksi yhden ruisleivän juustolla ja kasviksilla, palan leipäjuustoa ja proteiinirahkan.

Eron päälle iski vielä korona, ja ruokahalua ei ole ollenkaan.

Normaalisti kauan en syö aamupalaa, ei vaan ole nälkä, kahvilla sinne iltapäivään asti.

Kun söin virallisterveellisesti ja yritin pakottaa sen aamupuuron alas, niin olin paljon pullukampi ja sit kohta oli kuitenkin nälkä taas.