Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei te jotka tunnistatte itsessänne välinpitämättömän luonteen, eli ette auta läheistä tai onnettomuuden uhria jne

Vierailija
13.01.2023 |

Olen nyt uutisoinnin myötä taas ruvennut miettimään tuota ihmisten täydellistä välinpitämättömyyttä vaikka mm. rapussa haisee kalma tai työkaveri korahtelee puhelimeen.

Miksi et edes hälytä apua vaan ignooraat koko jutun? Niinkö toivot itseäsi tai esim. lapsiasi kohdeltavan? Esim. että lapsesi on loukannut itsensä ja ihmiset sivuuttavat hänen avunpyyntönsä tai itkunsa? Tai että vanha äitisi makaa kadulla lonkka murtuneena eikä kukaan soita apua?

Näin lähihoitajan näkökulmasta ihmisten edesottamukset tuntuu karmeilta. Itse olen haukkana paikalla jos huomaan että joku on vinossa.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai munahaukkana? :D

Vierailija
2/25 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi monesti saanut paskaa niskaan, kun on jostain soittanut häkeen. Suomessa ei kannata auttaa. Kaikki on tehty niin ikäväksi. Joutuu usein itse ongelmiin. Niin se vaan on

Autan harkinnanvaraisesti. Lapsia toki aina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää ulina pitäis tehdä vielä näkyvästi ja tunnistettavasti, et kaikki tietää kuka moralisoi muille ja on parempi ihminen itse. "KUKAAN MUU ei... Kaikki vaan... Mutta MINÄ"

Vierailija
4/25 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen entinen hoitaja ja työ teki minusta täysin psykopaatin. En auta, koska en halua enää kuulla olevani tyhmä tai luuseri. Nyt uutisissa ollut nainen, joka oli kuollut vartijoiden kiinni pitäessä häntä oli hoitajien elvytettävänä ja heitäkin lehdessä haukuttiin, koska he olivat hoitajia. Totta kai auttaisin, jos joku olisi jossain yksin elottomana, mutta en esimerkiksi tuollaisessa kauppakeskus tilanteessa menisi, missä kaikki ovat näkemässä. 

Vierailija
5/25 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunnista itseäni tuosta. Tuli mieleen koominen tapaus joka sattui vähän aikaa sitten, mutta en halua kertoa sitä koska en halua että tunnistetaan.

Avulias pöhkö

Vierailija
6/25 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen entinen hoitaja ja työ teki minusta täysin psykopaatin. En auta, koska en halua enää kuulla olevani tyhmä tai luuseri. Nyt uutisissa ollut nainen, joka oli kuollut vartijoiden kiinni pitäessä häntä oli hoitajien elvytettävänä ja heitäkin lehdessä haukuttiin, koska he olivat hoitajia. Totta kai auttaisin, jos joku olisi jossain yksin elottomana, mutta en esimerkiksi tuollaisessa kauppakeskus tilanteessa menisi, missä kaikki ovat näkemässä. 

Psykopaatti on synnynnäinen ominaisuus. Kyllähän sinun pitäisi se tietää...

Vierailija
7/25 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää ulina pitäis tehdä vielä näkyvästi ja tunnistettavasti, et kaikki tietää kuka moralisoi muille ja on parempi ihminen itse. "KUKAAN MUU ei... Kaikki vaan... Mutta MINÄ"

Juuri näin.

Tiedän muutaman taliaivon, jotka moralisoi. Ovat varmasti hyväntahtoisia, mutta niin sokeita, etteivät huomaisi vaikka heidän syliinsä tipahtaisi sata kärsivää eksynyttä lasta tai junaraiteella olisi muehuutajakyoro huutamassa apua.

Vierailija
8/25 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Psykopaatti on synnynnäinen ominaisuus. Kyllähän sinun pitäisi se tietää...

Geenit antavat alttiuden, mutta ympäristö määrittelee ilmaantuvuuden.

Vierailija
9/25 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vainajat ei kaipaa ketään. Jossakinhan sitä on kuoltava.

Vierailija
10/25 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet tullut psykopaatiksi? :D ok. Vartijahan sitä naista paineluelvytti ja joku sivulllinen puhalsi, onko siitä jotain tietoa että olisi ollut hoitaja vai mistä ton keksit?

Vierailija
11/25 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmiten välinpitämättömyys ja varmaan jonkinlainen kyynisyys on lisääntynyt. En jaksa enää avustuskeräyksiin lahjoittaa. Aina joku käsi ojossa ja loputtomiin uusia kriisejä, eikä mitään tietoa, mihin nekään rahat lopulta päätyvät. 

Selviä onnettomuustilanteita ei ole kohdalle osunut kuin pari, ja niissä olen kyllä auttanut. Mutta voisin kuvitella, että jos tilanne vaikuttaa liian vaaralliselta tai näyttää olevan jo hallinnassa, kävelisin minäkin ohi. Kovin vienoa kalmanhajua tuskin edes erottaisin, sen verran lähellä kulman takana jo oma dementoituminen häämöttää.

Vierailija
12/25 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosi monesti saanut paskaa niskaan, kun on jostain soittanut häkeen. Suomessa ei kannata auttaa. Kaikki on tehty niin ikäväksi. Joutuu usein itse ongelmiin. Niin se vaan on

Aivan todella luokaton selitys. Ikinä en ole joutunut ongelmiin jos olen soittanut apua jollekin tai kysynyt ystävällisesti onko kaikki hyvin.

Ap

Vierailija
13/25 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse aina ollut säikky ja arka raukka. Mutta kun joku on ollut hädässä, aina olen mennyt apuun. Itken ja vapisen, mutta teen sen minkä voin.  Kadehdin todella noita ammattilaisia ja muita jotka osaavat toimia rauhallisesti ja ammattitaitoisesti. Oma puolisoni ei koskaan hätäännty,  vaan rientää apuun rauhallisesti ja harkiten ja komentaa töllistelijätkin apuun, jos tarvitsee. Mutta hänellä on asiaan koulutustakin.

Olen jo vanha ja jotain 10 kertaa olen elämässäni osunut tilanteeseen, jossa pitää toimia. Ennen vanhaan ensimmäiseksi piti komentaa joku juoksemaan puhelimeen soittamaan ambulanssi, kun matkapuhelimia ei ollut.

Vierailija
14/25 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa hädässä oleva saa olla yksin, kukaan ei halua eikä uskalla sekaantua.

Vierailija
15/25 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla peesupalstalla ukot  sanovat, että ei uskalla vaikka eksynyttä lasta auttaa, kun epäillään pedofiiliksi. Tai ei voi auttaa, koska voi itse joutua syytteeseen. Aika raukkoja.

Yhtään tuollaista tapausta ei varmaan ole Suomessa sattunut.

Vierailija
16/25 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella RAUKKOJA nää jotka jättää auttamatta, eikä edes soita apua.

Miten perustelet sen että itse tulet autetuksi jos tilanne vaatii? Toivotko itse jääväsi kipushokissa makaamaan kadulle niin että kaikki astelevat vain ylitsesi?

Vierailija
17/25 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuolla peesupalstalla ukot  sanovat, että ei uskalla vaikka eksynyttä lasta auttaa, kun epäillään pedofiiliksi. Tai ei voi auttaa, koska voi itse joutua syytteeseen. Aika raukkoja.

Yhtään tuollaista tapausta ei varmaan ole Suomessa sattunut.

Joo mutta niitä tarinoita ei olekaan tarkoitus uskoa.

Vierailija
18/25 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole saanut koskaan paskaa niskaan vaikka olen soittanut häkeen. Jos minulla on siinä eloton ihminen tai toinen makaa verilammikossa niin paskat nakkaan siitä mistä häke tulee peppukipeäksi, sieltä tulee perkele sassiin joku ja sillä siisti. 

Vierailija
19/25 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku on hukkumaisillaan, niin tottakai silloin autetaan.

Vierailija
20/25 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole saanut koskaan paskaa niskaan vaikka olen soittanut häkeen. Jos minulla on siinä eloton ihminen tai toinen makaa verilammikossa niin paskat nakkaan siitä mistä häke tulee peppukipeäksi, sieltä tulee perkele sassiin joku ja sillä siisti. 

Ihana huomata että ihmisyys on jollain tallella 🙏

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kaksi