Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten saada vanhemmat suostumaan koiraan (vanhemmatkin tykkää koirista

Vierailija
13.01.2023 |

Oon 11v kohta 12 ja oon halunnu koiraa koko elämän äiti aina ku kysyn on vaa sillee :hmh

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sä et halua kissaa? Se on paljon mukavampi ja paljon helpompi hoitaa.

Iskän luona on jo -ap

Kenelle nyt sitä koiraa haluat, äidille vai iskälle? Miksi kirjoitit että "miten saada VANHEMMAT...", jos he asuvat erillään eivätkä siis ole yhdessä ottamassa lemmikkieläimiä? Ja jos isälläsi on jo kissa, miksi niin hirveästi mangut vielä koiraa?

Kissa ja koira eivät tule välttämättä toimeen, joten isäsi ei kannata hankkia koiraa. Äitisi on väsynyt yh, joka raataa aamusta iltaan töissä teidän kiittämättömien kakaroiden takia eikä hänellä ole aikaa/varaa/voimia ruveta mitään koiria ylläpitämään.

Vierailija
22/45 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Perheessänne EI ole koira Allergiaa, sinäkään Itse Et ole

koiralle allerginen , näin ehkä saat suostumaan. Muistat , että se ei ole lelu, jonka voi heittää romukoppaan vaan on elävä , ihmisistä täysin riippuvainen eläin .

Eikä sitä saa jättää yksin !, Pentu maksaa paljon, ja vaaditaan rokotteita, sirutusta, onhan sinulla

Varaa laitttaa viikkorahasta sivuun

Sillä koira Ei todellakaan ole halpa . Se saattaa elää hyvinkin 10 - vuotta tai enemmänkin.

Pentuna on koiralla herkät luut , eli ei saa päästää hyppäämään , myös , riittävä moni puoleinen ruoka valio, vitamiineja .

Riittävästi unta ja liikuntaa, ulkona lenkkeilyä , opettajan pennun sisäsiistiksi.

Älä päästä koiraa irti! Sopiva kokoinen panta, myös kynnet

kuuluu leikata. Seuraathan koirasi terveyden tilaa , tiedät millin pitää ottaa yhteys eläinlääkäriin vai mitä!?

Se vaatiii hoivaa ja huolen pitoa ja rakkautta kuten ihmislapsikin samalla lailla.

Ota selvää mitä Oikeasti koiran kasvatus maksaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole edes rippikoulua käynyt ja jo pitäisi muka ruveta eläimiä ostelemaan! Jo on aikoihin eletty!

Vierailija
24/45 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, et mitenkään. Kun sä et kuitenkaan suostu heräämään aikaisin ja lähtemään ulkoiluttamaan sitä koiraa. Joka päivä. Ja Joka ilta. Lapset aina ensin lupaa näin, mutta kusettaa tässä asiassa. Vaikka pitäisi kusettaa sitä koiraa.

Lapset lupaa, vei jessus. Lapsille ei ikinä oteta koiraa (tai muutakaan elävää eläintä), vaan vanhemmat ovat koirasta ja sen kusetuksista ensisijaisesti vastuussa.

Ja siksi viisas vanhempi ei suostu mankunaan ellei ole itse valmis vastaamaan lemmikistä.

Vierailija
25/45 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Iskän luona on jo -ap

Kenelle nyt sitä koiraa haluat, äidille vai iskälle? Miksi kirjoitit että "miten saada VANHEMMAT...", jos he asuvat erillään eivätkä siis ole yhdessä ottamassa lemmikkieläimiä? Ja jos isälläsi on jo kissa, miksi niin hirveästi mangut vielä koiraa?

No jos on vaikka vuoroviikot niin pitäähän molempien vanhempien suostua jos koira kulkee lapsen mukana. Kissa on eri asia kuin koira. Ei sillä että kannattaisin aloittajan halua hommata koira, päinvastoin. Kannattaa hommata vasta aikuisena. Mä sain koiran 11-vuotiaana, se oli rahakuluja lukuunottamatta mun vastuulla. En osannut kouluttaa aktiivista ja reaktiivista koiraa, mutta pakko oli käydä höyryjunana vetävän koiran kanssa lenkillä kun kukaan muu ei olisi sitä tehnyt. Joskus yhdentoista vuoden jälkeen elämä sen kanssa alkoi olla leppoisaa :D

Vierailija
26/45 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti et mitenkään. Älä jankuta siitä koirasta vanhemmillesi se on tosi rasittavaa. T: äiti joka painostettiin ottamaan koira ja kyllä kaduttaa

Vierailija
27/45 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota ensin marsu. Ne ovat halpoja, eivät elä pitkään ja opit vastuuta eläimen hoidosta. Häkki pitää siivota joka päivä jne. Sillä saat osoitettua, että sinussa on munaa myös hoitamaan koiraa.

Marsu elää vuosia , ei se kovin lyhytikäinen ole.

Vierailija
28/45 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata ottaa kotieläimiä, niistä on pidemmän päälle vain huolta. Elävät tuhottoman kauan, niistä luopuminen on vaikeaa ja kivuliasta.

Eläinlääkäri kulut, ruokkiminen, hoitopaikan löytyminen matkojen ajaksi. Ei voi suunnitella jäävänsä pidemmäksi aikaa esim. ylitöihin tai kavereiden kanssa olemista. Pitää ruokkia tai pissattaa eläin.

Eläimet sopii mielestäni ainoastaan syrjäseuduille otettavaksi.

Vierailija
29/45 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oot kohta teini-ikäinen ja menot kavereiden kanssa on tärkeitä, ja siinä joku koiran hoito ei sit enää paljon kiinnosta.

Tää aloitus on varmaa perus trolli, mutta pakko tähän kommentoida. 

Itse olin jo lapsesta saakka selkeästi vastuullinen eläintenystävä, ja sain oman koiran 12-vuotiaana. Toki päävastuu oli vanhemmilla, mutta minä sen koulutin alusta saakka ja ruokin. Säästin siihen kaikki rahani, mitä vaan sain, hieman vanhempana työskentelin pari tuntia eläinkaupassa siivoamassa vitosen päiväpalkalla, jotta sain koiralle esim. leluja tai herkkuja.  Sen kanssa lenkkeilin ja harrastin aktiivisesti teini-iästä ja teini-iän menoista huolimatta. Koira oli pahimpina teiniperseilyaikoina ainut asia, minkä takia tulin kotiin, siinä missä muut jäi hengailemaan kaupungille. Koira muutti jopa mun ekaan omaan kämppäänkin mun mukana ja eli 13-vuotiaaksi. Aktiivinen koiraharrastaja olen myös edelleen. 

Kyllä joistain lapsista varmasti aistii, että onko niistä ottamaan vastuuta (päävastuu aina tietysti vanhemmilla) vai mankuvatko muuten vain.

Ja jokaiselle lapselle, joka koirasta haaveilee, antaisin vinkiksi käydä ensin esim. 4H:n dogsitter-kursseja, ottaa sitä kautta hoitokoiria ja vaikka pari kuukautta pimeimpään ja huonoimpaan talviaikaan käy 3x päivässä ulkona lenkillä. Jos innostus silti jatkuu, niin varmasti on kyseessä sellainen lapsi, joka tietää mitä koiran ottaminen vaatii ja sen huomaa myös vanhemmat. Voi myös alkaa itse säästämään rahaa koiraan. 

Vierailija
30/45 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oot kohta teini-ikäinen ja menot kavereiden kanssa on tärkeitä, ja siinä joku koiran hoito ei sit enää paljon kiinnosta.

Tää aloitus on varmaa perus trolli, mutta pakko tähän kommentoida. 

Itse olin jo lapsesta saakka selkeästi vastuullinen eläintenystävä, ja sain oman koiran 12-vuotiaana. Toki päävastuu oli vanhemmilla, mutta minä sen koulutin alusta saakka ja ruokin. Säästin siihen kaikki rahani, mitä vaan sain, hieman vanhempana työskentelin pari tuntia eläinkaupassa siivoamassa vitosen päiväpalkalla, jotta sain koiralle esim. leluja tai herkkuja.  Sen kanssa lenkkeilin ja harrastin aktiivisesti teini-iästä ja teini-iän menoista huolimatta. Koira oli pahimpina teiniperseilyaikoina ainut asia, minkä takia tulin kotiin, siinä missä muut jäi hengailemaan kaupungille. Koira muutti jopa mun ekaan omaan kämppäänkin mun mukana ja eli 13-vuotiaaksi. Aktiivinen koiraharrastaja olen myös edelleen. 

Kyllä joistain lapsista varmasti aistii, että onko niistä ottamaan vastuuta (päävastuu aina tietysti vanhemmilla) vai mankuvatko muuten vain.

Ja jokaiselle lapselle, joka koirasta haaveilee, antaisin vinkiksi käydä ensin esim. 4H:n dogsitter-kursseja, ottaa sitä kautta hoitokoiria ja vaikka pari kuukautta pimeimpään ja huonoimpaan talviaikaan käy 3x päivässä ulkona lenkillä. Jos innostus silti jatkuu, niin varmasti on kyseessä sellainen lapsi, joka tietää mitä koiran ottaminen vaatii ja sen huomaa myös vanhemmat. Voi myös alkaa itse säästämään rahaa koiraan. 

Lisään vielä, että rotu valittiin niin, että se kävi kaikille, eli rotuvalintaan todella perehdyttiin eikä vain otettu sitä mikä mua eniten kiinnosti.

Vierailija
31/45 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille otettiin koira. Tietoisena siitä, että teinin innostus saattaa lopahtaa. Nyt koira on meillä ja teini opiskelemassa. Rodusta riippuen koira elää jopa 15-vuotiaaksi.

Kaikki vanhemmat eivät into piukeana halua koiraa, koska se on todella sitovaa. Lomien ajaksi hoitopaikka. Säännöllistä lenkitystä oli ilma mikä hyvänsä.

Vierailija
32/45 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän poika oli suurinpiirtein sun ikäinen, kun kans halusi koiraa. Minä en halunnut, mutta isänsä halusi ja hankkivat koiran minun mielipiteestäni huolimatta. Poika alkuinnostuksen jälkeen ei vienyt koiraa lenkille, kusettamassa kävi porraspäähän ja sitten sisälle. Minun, joka en koiraa halunnut alunperinkään, oletettiin vievän sitä lenkille. No, en vienyt, mulla oli muutakin tekemistä.

Vierailija
33/45 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Iskän luona on jo -ap

Eli sulla on jo lemmikkieläin, ole tyytyväinen.

Nään sen kerran 2kk -ap

Vierailija
34/45 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja voiks te samal kertoo et oisko siperian husky hyvä ensi koiraks

-ap

Ei missään tapauksessa. Tai jos asutte Rovaniemellä tai Inarissa, niin siinä tapauksessa ehkä.

Ei kai sillä paikkakunnalla niin väliä ole, kunhan ei ole kerrostalossa ja pääsee vetämään jotain niin kuin luontoonsa kuuluu (ei ole pakko olla mikään koirareki umpihangessa).

Aattelin alottaa senkaa ajaa sit rekee

Vierailija
35/45 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ole edes rippikoulua käynyt ja jo pitäisi muka ruveta eläimiä ostelemaan! Jo on aikoihin eletty!

En ees tuu käymää rippikouluu -ap

Vierailija
36/45 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloiteen tekijä ei ole sen ikäinen, mitä esitää.Nuoriso ei tämä sivusto tiedä, ei käy. Heillä on ihan omat sivustot ja chatt . Aloitteen tekijä Valehtelee .

Oon oon syntyny 13.12 2011 -ap

Vierailija
37/45 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloiteen tekijä ei ole sen ikäinen, mitä esitää.Nuoriso ei tämä sivusto tiedä, ei käy. Heillä on ihan omat sivustot ja chatt . Aloitteen tekijä Valehtelee .

Ilmiannoin sut ja miks valehtelisin mun iän -ap

Vierailija
38/45 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä isä heltyi lapsen koiratoiveisiin. Lapsi lähti toiselle paikkakunnalle opiskelemaan vartuttuaan. En katsonut voivani käyttää aikaani koiran palvelemiseen, joten annettiin toiseen kotiin. Siitä seurasi kaikille surua. Täytyy katsoa tosi pitkälle elämään , ennenkuin sitoutuu koiraan.

Vierailija
39/45 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainaa kirjastosta paljon koirankoulutuskirjoja ja koirarotukirjoja. Lue niitä paljon. Anna vanhempiesikin lukea niitä.

Mieti kuka hoitaa koiraa silloin, kun et ole kotona?

Kuka kouluttaa koiraa, kun se on pentu?

Hyviä ja helppoja koirarotuja on mm. labradorinnoutaja ja kultainen noutaja. Pienet koirat usein räksyttää ja sitä on vaikea opettaa pois. Isot koirat tarvitsee pidempiä lenkkejä, ainakin noin 2-3 kilometriä ja lisäksi liikunnallisia leikki- tai koulutushetkiä, myös vesisateella ja talven pakkasissa.

Vierailija
40/45 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuoriso tietää vauva-sivun aivan hyvin!

Ihmeellinen oletus sulla. Taidat itse olla melko vanha. Todellinen vieraantuminen todellisuudesta.

Ps. Nykyään lapsilla ja nuorilla on netti ja puhelin ja ne osaa käyttää sitä. Vauvan mainoksia on mm. iltasanomissa. Kyllä nuoretkin osaa lukea iltasanomia kun sinne on linkki jossain.

Ja mun mielestä nuorille voi vastata asiallisesti. Sillä tavalla me aikuiset opetetaan järkevää nettikäyttäytymistä. Ainakin me, joilla on älyä vähän enemmän.