Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Menen miesten seurassa paniikkiin

Vierailija
13.01.2023 |

En pysty olemaan miehen kanssa samassa tilassa kahden tuntematta ahdistusta. Erityisen ahdistavaa on, jos joku mies katsoo minua arvioiden.

Kommentit (97)

Vierailija
81/97 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Nuorena minua haukuttiin vaikka millä nimillä ja minua nöyryytettiin julkisesti. Kasvonpiirteitäni ja ilmeitäni arvosteltiin ja punastumiselleni ilkuttiin.

Jos olisin miehen kanssa kasvotusten, minua ahdistaisi suunnattomasti se, että se mies näkisi kasvojeni virheet, tuomitsisi minut niiden takia ja ehkä sanoisi jotain niistä.

Tämä vaivaa minua kovin, ja joillain tasolla kai haluaisin pystyä seurustelemaan. Haluan läheisyyttä ja hyviä kokemuksia siinä missä muutkin. En vain pysty siihen. " 

Ap. Ketjussa on ollut useita hyviä neuvoja, lisään vielä yhden, mitä ei ole vielä sanottu:

Sinun tulee kehittää etukäteen suojamuuri, jonka avulla pystyt menemään treffeille ja päästämään miehet näkemään sinun kasvosi läheltäkin. Suojamuurilla tarkoitan että mietit etukäteen puolustautumisstrategian valmiiksi.  :

Pelkäät että jos mies huomauttaa ja sanoo rumasti, no, nyt mietit etukäteen siihen strategian, reippaasti valmistaudut ja se vie sinulta pelkoa koska olet valmistautunut KAIKEN varalta: jos mies alkaa tuijottaa sinua ja huomauttaa rumasti sinun punakkuudesta tai mistä vaan, NIIN sinä katsot takaisin (harjoittele itseluottamusta vaikka peilin edessä, päätä että pystyt katsoa, sinulla on oikeus pitää pääsi pystyssä... ymmärrätkö) ja sanot hänen epätäydellisyydestään samoin huomautuksen, esim että sinulla on ilmeisesti kaljamahaa.

Mieti etukäteen sanomisia, äläkä mieti ettet pysty, kyllä sinä pystyt ja se tulee auttamaan sinua pääsemään ylitse tuollaisesta alistumisen linjasta. Kun alat pystyä pitämään puoliasi, sinulla alkaa mennä paremmin. Tietenkin on väärin, että on sellaisia ihmisiä, jotka kohtelevat huonosti, ja vastuu on heidän eikä heitä kannata enää tavata tietenkään (eivät muutu ja voit olla kiitollinen, että näit merkit ilmassa ennenkuin jouduit huonoon suhteeseen), mutta jotta sinä pääset pelostasi ylitse ja olemaan tässä maailmassa etkä alistumaan, niin luepa tarkkaan.

Valmistautuminen auttaa sinua, koska nyt olet jotenkin ihan avuton eikä sinulla ole keinoja käsillä, niin näin tee EVÄÄT itsellesi mukaan. 🥪🥘🍱🍱🍡

Tuo on vain kaiken pahan varalle. Aivan hyvin voi käydä niin, että mies on mukava eikä sano mitään ikävää. 

Vierailija
82/97 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko niitä naisia jotka tuon jälkee syyttää miehiä ahdistelusta vaikka mies ei tehnyt yhtään mitään muuta kun oli paikalla. Osaatko lukea ajatuksia vai mistä tiedät että sinua katsotaan arvioiden?

Arvioivalla katseella tarkoitan enemmänkin sitä, että mies arvioi tai arvostelee ulkonäköäni. Joskus sen katseen huomaa, se on sellainen päästä jalkoihin mittaileva tai vähän halveksiva. Kokemuksistani johtuen tämä on minusta erittäin kiusallista.

- ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/97 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

" Nuorena minua haukuttiin vaikka millä nimillä ja minua nöyryytettiin julkisesti. Kasvonpiirteitäni ja ilmeitäni arvosteltiin ja punastumiselleni ilkuttiin.

Jos olisin miehen kanssa kasvotusten, minua ahdistaisi suunnattomasti se, että se mies näkisi kasvojeni virheet, tuomitsisi minut niiden takia ja ehkä sanoisi jotain niistä.

Tämä vaivaa minua kovin, ja joillain tasolla kai haluaisin pystyä seurustelemaan. Haluan läheisyyttä ja hyviä kokemuksia siinä missä muutkin. En vain pysty siihen. " 

Ap. Ketjussa on ollut useita hyviä neuvoja, lisään vielä yhden, mitä ei ole vielä sanottu:

Sinun tulee kehittää etukäteen suojamuuri, jonka avulla pystyt menemään treffeille ja päästämään miehet näkemään sinun kasvosi läheltäkin. Suojamuurilla tarkoitan että mietit etukäteen puolustautumisstrategian valmiiksi.  :

Pelkäät että jos mies huomauttaa ja sanoo rumasti, no, nyt mietit etukäteen siihen strategian, reippaasti valmistaudut ja se vie sinulta pelkoa koska olet valmistautunut KAIKEN varalta: jos mies alkaa tuijottaa sinua ja huomauttaa rumasti sinun punakkuudesta tai mistä vaan, NIIN sinä katsot takaisin (harjoittele itseluottamusta vaikka peilin edessä, päätä että pystyt katsoa, sinulla on oikeus pitää pääsi pystyssä... ymmärrätkö) ja sanot hänen epätäydellisyydestään samoin huomautuksen, esim että sinulla on ilmeisesti kaljamahaa.

Mieti etukäteen sanomisia, äläkä mieti ettet pysty, kyllä sinä pystyt ja se tulee auttamaan sinua pääsemään ylitse tuollaisesta alistumisen linjasta. Kun alat pystyä pitämään puoliasi, sinulla alkaa mennä paremmin. Tietenkin on väärin, että on sellaisia ihmisiä, jotka kohtelevat huonosti, ja vastuu on heidän eikä heitä kannata enää tavata tietenkään (eivät muutu ja voit olla kiitollinen, että näit merkit ilmassa ennenkuin jouduit huonoon suhteeseen), mutta jotta sinä pääset pelostasi ylitse ja olemaan tässä maailmassa etkä alistumaan, niin luepa tarkkaan.

Valmistautuminen auttaa sinua, koska nyt olet jotenkin ihan avuton eikä sinulla ole keinoja käsillä, niin näin tee EVÄÄT itsellesi mukaan. 🥪🥘🍱🍱🍡

Tuo on vain kaiken pahan varalle. Aivan hyvin voi käydä niin, että mies on mukava eikä sano mitään ikävää. 

Kiitos neuvoista, mutta en aio käydä treffeillä. Olen viime päivinä mietiskellyt paljon kaikenlaista ja jotenkin alkanut sisäistää sen ajatuksen, että yksinkin voi elää ja se voi olla vieläpä ihan hyvää elämää.

Kiitos hyviä neuvoja antaneille.

- ap

Vierailija
84/97 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko niitä naisia jotka tuon jälkee syyttää miehiä ahdistelusta vaikka mies ei tehnyt yhtään mitään muuta kun oli paikalla. Osaatko lukea ajatuksia vai mistä tiedät että sinua katsotaan arvioiden?

Arvioivalla katseella tarkoitan enemmänkin sitä, että mies arvioi tai arvostelee ulkonäköäni. Joskus sen katseen huomaa, se on sellainen päästä jalkoihin mittaileva tai vähän halveksiva. Kokemuksistani johtuen tämä on minusta erittäin kiusallista.

- ap

Sivusta. Tuollaisen "kuin halpaa makkaraa"- kiireestä kantapäähän arviointikatseeseen voit sanoa näin:

"Sinulla on arvosteleva katse, tuntuu kuin katsoisit kuin halpaa makkaraa päästä varpaisiin."

Tässä sinulle eväspussiin lisää. Säilytä sanomiset mielessä, olet valmistautunut, sinulla alkaa mennä paremmin.

Ymmärrän että aiemmat kokemuksesi, koulukiusaaminen jne, ovat vaikuttaneet juuri niin, että on tällaisten tilanteiden kanssa hieman haussa tai peloissaan. Ymmärrän ja osaan auttaa. Been there done that, better gear. Yay! 

Pääset kyllä etiäpäin, rohkeutta. 🌟🧡

Vierailija
85/97 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos neuvoista, mutta en aio käydä treffeillä. Olen viime päivinä mietiskellyt paljon kaikenlaista ja jotenkin alkanut sisäistää sen ajatuksen, että yksinkin voi elää ja se voi olla vieläpä ihan hyvää elämää.

Kiitos hyviä neuvoja antaneille.

- ap

Se on sinun oikeutesi ja vapautesi. Mutta jos joskus vielä tulet toisiin aatoksiin, niin oikeasti muista "eväät" ja aiemmat neuvot. Eväät/suojamuuri auttaa sinua ihan suoraan, se on actiontyyppinen treenilinja, jonka seurauksena sinä pärjäät ja jonka vaikutuksesta nouset siitä, mihin olet jumiutunut vaikka se tuntuisi epämiellyttävältä alueelta. 

Kirjoitin toisen viestin sinulle, jossa sanon että kirjoitan näitä ihan ymmärryksellä. Toivon sinulle hyvää ja toivon, että maailmassa olisi vähemmän pahaa. Niin kauan kuin ei ole, meidänkin on hyvä omata vähän eväitä. 🧡 Tässä maailmassa. 

Vierailija
86/97 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei kukaan halvenna ap:ta ulinaiseksi tmv., vaikka hän sivusta toiseen ulisee ja uhriutuu?

Tuplastandardit taas näemmä.

Muistaakseni olen saanut tylyjä vastauksia tässä ketjussa. Parantaako tämä tieto oloasi?

- ap

Vierailija
87/97 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu minulla, kova ahdistus on päällä.

Vierailija
88/97 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ihan samat oireet. En ole koskaan seurustellut enkä siihen pystyisikään, kun menen miesten seurassa ihan lukkoon.

Vierailija
89/97 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sosiaaliseen ahdistukseen auttaa vain altistusterapia. Eli ei todellakaan mitään miesten välttelyä, menee vain pahemmaksi sun tilanne. Puolet maapallon ihmisistä on miehiä, niitä on aika vaikea vältellä, ellei muuta erakkona vuorille. Auttaisi varmaan, jos tutustuisit mukaviin miehiin tai saisit kivoja miespuolisia kavereita.

Lähtökohtaisesti miehet haluavat tutustua vain sellaisiin naisiin, joita pitävät viehättävinä eli joita haluavat pan.na. En tiedä miltä ap näyttää, mutta jos ulkonäössä on jotain vikaa (niinkuin ilmeisesti on), tutustuminen ja kaveruus on mahdotonta.

Vierailija
90/97 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sosiaaliseen ahdistukseen auttaa vain altistusterapia. Eli ei todellakaan mitään miesten välttelyä, menee vain pahemmaksi sun tilanne. Puolet maapallon ihmisistä on miehiä, niitä on aika vaikea vältellä, ellei muuta erakkona vuorille. Auttaisi varmaan, jos tutustuisit mukaviin miehiin tai saisit kivoja miespuolisia kavereita.

Lähtökohtaisesti miehet haluavat tutustua vain sellaisiin naisiin, joita pitävät viehättävinä eli joita haluavat pan.na. En tiedä miltä ap näyttää, mutta jos ulkonäössä on jotain vikaa (niinkuin ilmeisesti on), tutustuminen ja kaveruus on mahdotonta.

Tämän voin kyllä allekirjoittaa.

M35

Vierailija
91/97 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina jo joku mies kehtaa arvostella, edes vitsillä, niin ajattelen vaan että toikin rumilus luulee itsestään liikoja. Nekin haluaisi kuitenkin vaan sänkyyn, ja mun sänkyyn eivät pääse koskaan joten... kuka häviää.

Ja jos ihmisellä ei ole käytöstapoja, sellasten kanssa ei kannata olla tekemisissä muutenkaan.

Vierailija
92/97 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et voi puhua kaikkien miesten puolesta. Tiedän monia miehiä, jolla on naisia kavereina. Eivät nuo ystävyyssuhteet perustu ulkonäköön.

Vierailija
93/97 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et voi puhua kaikkien miesten puolesta. Tiedän monia miehiä, jolla on naisia kavereina. Eivät nuo ystävyyssuhteet perustu ulkonäköön.

Useimmitenhan miehen naiskaverit ovat jotain kavereiden tyttöystäviä tms. tai ehkä työkavereita. Jotta minkäänlainen kaveruuden tapainen olisi mahdollista, naisen täytyy olla joko a) ulkoisesti miellyttävä; b) edes jollain muulla tavalla miestä viehättävä, flirttaileva ja "iloinen". Panohaluja herättämätön nainen ei kiinnosta miestä edes kaveritasolla.

Vierailija
94/97 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän voin kyllä allekirjoittaa.

M35

Tulihan se sieltä.

Vierailija
95/97 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi minulla on pari miespuolista kaveria. Olen ajatellut heitä hyvinä mukavina kavereina. Jatkan edelleen samaa ajattelua. Koko kaveruus menee pilalle jos täytyy ajatella jompaakumpaa heistä seksuaalisesti.

Vierailija
96/97 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko pakko hakeutua itseään ahdistaviin tilanteisiin?

Eivät kaikki hakeudukaan, ja uskoisin että helposti ahdistuva pyrkii välttelemään noita tilanteita. Kuitenkin työelämässä ym. joutuu olemaan tekemisissä kaikenlaisten ihmisten kanssa, ja joskus se tuntuu hankalalta.

Vierailija
97/97 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkosi on luonnollinen. Mies on aina uhka, sekin jonka tunnet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kuusi