Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Marin sanoi Orpolle: Te esitätte kaikkien köyhimmille keppiä ja raippaa jälleen kerran

Vierailija
13.01.2023 |

Syyttelyn sijaan olisi kiva tietää mitä Marin tarjoaa köyhille. Meinaako ottaa taas lainaa vai mikä on suunnitelma? Outoa lähteä vaaleihin vain vastustamalla muiden politiikkaa ilman omaa teemaa.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000009325198.html

Kommentit (664)

Vierailija
161/664 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanna taitaa syyllistyä yleistämään ja syrjimään PS kannattajia. Ihan kuin SDPn joukoista ei löytyisi mätiä omenoita. Ja nekin omput ovat kannattajat eduskuntaan äänestäneet.

Mahtaako tehdä työtään yhtä impulsiivisesti ja antaa kiukun johtaa järjen sijasta. Tuskin oikeasti ajattelee että +20% suomalaisista on rasisteja

Vierailija
162/664 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Marin on nyt kepittänyt neljä vuotta. Vaihdan hänet oikein mieluusti Purraan tai Orpoon.

En hyväksy kelakorvausten poistoa. Se käy kipeästi köyhän kukkarolle kun terveyskeskukseen ei saa ikinä aikoja ja lääkärikään harvemmin osaa suomea.

Älä höpötä. Kelakorvaus ei kattanut edes yksityisen toimistomaksua. Sen poisto ei kenenkään kukkarolle käy. Jos kykennee sen 120€ maksamaan lääkärikäynnistä, kykenee maksamaan sen alle 20 euroa vielä lisää.

Silmälääkäri maksaa 197 euroa ja siihen toimistokulut päälle. Eikä tuossa ollut vielä mitään tutkimuksia.

Silmälääkäriä ei ole kunnallisella puolella ollenkaan.

Minusta kelakorvauksia olisi pitänyt lisätä.

Puhumattakaan gynekologeista. Miksei tähän joku tasa-arvovaltuutettu puutu että naiset joutuvat hoitamaan nämä asiat aina yksityisellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/664 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä mä olen ihmetellyt kun kuulema joka asiassa yhteiskunnan raha sataa hyvätuloisten laariin.

Mä tienaan 5 tonnia kuussa, mitään tukia en saa.

Missä rahat?

Mulla on sama ihmetys. En tosin tienaa yhtä paljon kuin sinä, mutta alle 4000e brutollahan oli hyvätuloinen. Surullista on myös tämä hyvätuloisuuden kirous periytyy vielä lapsillekin. Lukiolainen osti 17-vuotiaana ajakortin ja auton. Onnistui saamaan vielä erityisluvalla tuon ajolupansa, kun hänen työpaikkaansa on niin pitkä matka. Nyt sitten hän on kurjassa kierteessä, kun joutuu raasu tekemään töitä, kun eihän Kelasta saa kuin 40e, kun on liian rikkaat vanhemmat jotka pelkkää kiusantekoa eivät ojentele rahaa jälkikasvulleen. Harmi, saisi enemmän, jos olisi köyhät vanhemmat. Nyt joutuu alaikäinenkin tekemään töitä. Näin se hyväosaisuus periytyy salakavalalla tavalla.

Vierailija
164/664 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marinin esiintyminen oli todella noloa. Huutaa ja puhuu päälle ja heiluttelee käsiä. Kun pitäisi puhua asiaa, mitään ei irtoa. Eipä ole ihme, ettei häntä ole näkynyt kovin monessa keskustelutilaisuudessa vaalikauden aikana. Eihän tuo saa sanotuksi mitään järkevää, ellei sitä ole käsikirjoitettu etukäteen. 

Vierailija
165/664 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olemme valmiita verottamaan isoja varallisuuksia, suuria pääomia enemmän, olemme valmiita poistamaan verotuksesta porsaanreikiä, Marin ilmoitti.

Ihan kiva että olette valmiita. Minäkin olen valmis imuroimaan lattian mutta en silti imuroi tänään.

Miksei näitä ole tämän hallituskauden aikana jo tehty? Niinpä niin.

Keskusta on vastustanut, niin ei ole onnistunut.

Vierailija
166/664 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Marin on nyt kepittänyt neljä vuotta. Vaihdan hänet oikein mieluusti Purraan tai Orpoon.

En hyväksy kelakorvausten poistoa. Se käy kipeästi köyhän kukkarolle kun terveyskeskukseen ei saa ikinä aikoja ja lääkärikään harvemmin osaa suomea.

Älä höpötä. Kelakorvaus ei kattanut edes yksityisen toimistomaksua. Sen poisto ei kenenkään kukkarolle käy. Jos kykennee sen 120€ maksamaan lääkärikäynnistä, kykenee maksamaan sen alle 20 euroa vielä lisää.

Silmälääkäri maksaa 197 euroa ja siihen toimistokulut päälle. Eikä tuossa ollut vielä mitään tutkimuksia.

Silmälääkäriä ei ole kunnallisella puolella ollenkaan.

Minusta kelakorvauksia olisi pitänyt lisätä.

Ideologisista syistä on parasta, että kaikki ovat samassa jonossa jonottamassa palvelua, jota ei saa. T: hallitus

Vierailija
167/664 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Orpon hallitus olisi jos on hallituksessa niin  SUOMEN TUHO...Siksipä ei jatkoon urpon puoluetta..

Vierailija
168/664 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan Marinin hallinto otti kaikki tuet oman itsensä ja eliitin tueksi ilman tulorajoja mutta riittävän isoilla alarajoilla etteivät muut kuin eliitin jäsenet hyödy niistä... ja tosiaan hallinto tietenkin rakensi samalla itselleen hyvät tuet... mutta Suomessahan ei ole korruptiota on vain veronmaksajien rahojen siirto rikkaammille julkisesti...

Vierailija
169/664 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marin vois yrittää opetella käytöstapoja

Vierailija
170/664 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Marinin esiintyminen oli todella noloa. Huutaa ja puhuu päälle ja heiluttelee käsiä. Kun pitäisi puhua asiaa, mitään ei irtoa. Eipä ole ihme, ettei häntä ole näkynyt kovin monessa keskustelutilaisuudessa vaalikauden aikana. Eihän tuo saa sanotuksi mitään järkevää, ellei sitä ole käsikirjoitettu etukäteen. 

Mutta Suomen pääministerinä ramppaa hömppäohjelmissa kouluttamattomamman kansanosan ääniä kalastellen.

Vierailija
171/664 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko ap tosiaan niin palikka, ettei tajua, mitä köyhille on jo tarjottu tämän hallituskauden aikana?

En mä ainakaan tajua mitä köyhille on tarjottu.

T. Köyhä

Vierailija
172/664 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoitajana, nykyisin ex-hoitajana, en saanut lisää palkkaa ja menetin koulutusta vastaavaan  työni koronarokotuspakon vuoksi.

En sulata enää influenssarokotuspakkoakaan. Siitäkin keskustelimme paljon töissä, kun osa koki, että ovat olleet tiheämmin sairaina sen jälkeen, kun tuli pakolliseksi. En ole rokotekriitikko muuten, mutta rajansa kausirokottamisella ja pakottamisella. Kunkin on saatava tehdä päätökset kehostaan itse. Olen ollut hyvin terve sen jälkeen kun poistuin hoitoalalta.

Amen, täällä toinen sotealan toimija jolta lähti Marinin takia ihan hyvä työ alta. No, onneksi olen nyt työssä jossa saan päättää itse terveyteeni liittyvistä asioista ja soteala rokotepakkoineen saa haistaa pitkät. Kaivakoot hoitsut jatkossa vaikka Venezuelasta.

Vierailija
173/664 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä mä olen ihmetellyt kun kuulema joka asiassa yhteiskunnan raha sataa hyvätuloisten laariin.

Mä tienaan 5 tonnia kuussa, mitään tukia en saa.

Missä rahat?

Et ole hyvätuloinen. Oikeasti hyvätuloiset eivät juuri maksa veroja koska järjestelevät omaisuutensa. Varallisuuserot kasvavat ennätystahtia.

Nämä ihmiset maksavat Suomen suurimman tuloverokertymän

Suurimman osuuden Suomen tuloverokertymästä maksaa niin sanottu suuri keskiluokka. 

"Veropäivänä” verotietojen tullessa julki uutisoidaan erityisesti yksittäisten suurituloisimpien tuloista. Mutta minkä tuloluokan ihmiset oikeasti maksavat Suomessa suurimman tuloverokertymän? Kenen veroista Suomen veropotti koostuu?

Veronmaksajien keskusliiton kokoamien tietojen perusteella eniten tuloveropottia kerryttävät Suomessa ihmiset, joiden kokonaistulot ovat vuodessa 50 000 ja 100 000 euron välillä. Heitä on 13,3 prosenttia tulonsaajista ja he maksavat 33,5 prosenttia kaikista Suomen tuloveroista.

Tuloveroihin lasketaan ansio- ja pääomatulovero, kunnallisvero, kirkollisvero, sairausvakuutuksen sairaanhoito- ja päivärahamaksu sekä yle-vero.

– Suuret summat tulevat kokonaisuudessa työssä käyvältä, ikään kuin suurelta keskiluokalta, Veronmaksajien keskusliiton pääekonomisti Mikael Kirkko-Jaakkola sanoo. https://www.iltalehti.fi/talous/a/a059416b-b428-4deb-9599-1f97590d691f

Vierailija
174/664 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoitajana, nykyisin ex-hoitajana, en saanut lisää palkkaa ja menetin koulutusta vastaavaan  työni koronarokotuspakon vuoksi.

En sulata enää influenssarokotuspakkoakaan. Siitäkin keskustelimme paljon töissä, kun osa koki, että ovat olleet tiheämmin sairaina sen jälkeen, kun tuli pakolliseksi. En ole rokotekriitikko muuten, mutta rajansa kausirokottamisella ja pakottamisella. Kunkin on saatava tehdä päätökset kehostaan itse. Olen ollut hyvin terve sen jälkeen kun poistuin hoitoalalta.

Amen, täällä toinen sotealan toimija jolta lähti Marinin takia ihan hyvä työ alta. No, onneksi olen nyt työssä jossa saan päättää itse terveyteeni liittyvistä asioista ja soteala rokotepakkoineen saa haistaa pitkät. Kaivakoot hoitsut jatkossa vaikka Venezuelasta.

Marin ei tukenut hoitajia mitenkään hankala hetkenä. Käänsi selkänsä.

Vierailija
175/664 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Johan Marinin hallinto otti kaikki tuet oman itsensä ja eliitin tueksi ilman tulorajoja mutta riittävän isoilla alarajoilla etteivät muut kuin eliitin jäsenet hyödy niistä... ja tosiaan hallinto tietenkin rakensi samalla itselleen hyvät tuet... mutta Suomessahan ei ole korruptiota on vain veronmaksajien rahojen siirto rikkaammille julkisesti...

Sannallahn on omat säännöt omaa käytöstään varten. Kansa raatakoon niska limassa, että Sanna voi nostaa hyvää palkkaa, lyhentää luksusasuntonsa lainaa ja bilettää ja somettaa.

Vierailija
176/664 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas haukutaan Kokoomusta aivan kiimassa, mutta se sentään on osannyt sanoa mitä äänestäjilleen tarjoaa. Mitä Marinin SDP tarjoaa, se on täysi mysteeri. Rikkailta ei saada kuin korkeintaan muutaman miljoonan, vaikka verotus kiristettäisiin tappiin. Samoin alkoholi-, auto- ja tupakkaverot voi pieniä puroja joista ei juuri hyötyä ole. Jäljelle jää se sama velanotto mitä on tehty viimeiset 4 vuotta. Olisi rehellistä tunnustaa äänestäjille, että sillä mennään jos demareita äänestää.

Tämä!

Kukaan ei kai ole kuitenkaan vielä uskaltanut sanoa sitä, eikä uskallakaan, että sosiaali-ja terveysmenot on paisuneet aivan valtaviksi. Tämä on se osa-alue joka pitäisi laittaa ensimmäiseksi leikkuriin. Meillä on niin hyvät sosiaalietuudet, että töihin ei kannata mennä. Onhan se nyt kivempaa maata kotona. Näiden ihmisten äänillä demarit on ollut vallassa.

Oletko ikinä ajatellut, mistä nämä kaikki traumatisoituneet ihmiset tulevat? Keitä he ovat? Suurin osa heistä identifioituu vihervasemmistoa. Pistää miettimään...

Vierailija
177/664 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääministerillä pitäisi ehkä olla jokin omakin linja. SDP jää PS:n taakse jo seuraavassa gallupissa, jos visiota ei löydy.

Marinin visio on somessa hurmaaminen kuvankäsittelyn avulla. Siinä visiota kerrakseen!

Vierailija
178/664 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääministerillä pitäisi ehkä olla jokin omakin linja. SDP jää PS:n taakse jo seuraavassa gallupissa, jos visiota ei löydy.

Toivottavasti kukaan itseään arvostava suomalainen ei äänestä sdp:tä, vihreitä eikä vasemmistoa...

Vierailija
179/664 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Marin on täysin oikeassa. Eihän tuo ole edes mikään uutinen, vaan tosiasian toteaminen.

Voi olla, mutta mikä sen oma linja on? Pitäisi puhua omasta politiikasta, eikä muiden politiikoista.

Ei saisi kritisoida muiden politiikkaa? Outoa.

Vierailija
180/664 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Marin on yli keskituloinen, koska hänellä on ollut varaa ottaa suuri, yli 700 000 euron asuntolaina. Vuorineuvos?

Pssssst, Hän on meidän valtion pääministeri.

Suuri tuloisin pääministeri koskaan Suomen historiassa. Somettamisestako se palkka hänelle maksetaan?