Parveketupakoinnin kieltäminen on johtanut uusiin ongelmiin. Tupakoijat polttavat liesituulettimen alla ja pyörävarastossa, ne jotka menevät ulos herättävän koko rapun
Kolistellessaan puolen tunnin välein hissille. Klo 3, klo 3.30, klo 4 (en nyt katso kelloa mutta suunilleen noin) PAM sanoo kotiovi, klonk klonk hissi kulkee, PAM sanoo alaovi ja sitten toisinpäin kun palataan kotiin. Liesituuletin- tupakoijat taas eivät jää kiinni kun on vaikea varmasti sanoa, mistä savu tulee.
Jotenkin aavistin että näin tässä kävisi, itse en polta mutta ei minua haitannut että ihmiset polttivat parvekkeillaan.
Kommentit (803)
Jos tupakkaa ei myydä Suomessa,sitä haetaan muualta ja välitetään pimeästi.
Miettikää viinaa ja kieltolakia,miten sen kanssa kävi.
Vierailija kirjoitti:
Minä poltan tuoksukynttilöitä, myös parvekkeella ja naapuri itkee että saa niistä migreenin. Pa"ka homma mutta en riko mitään lakia. Saan grillata parvekkeella,polttaa tuoksukynttilöitä parvekkeella,käydä yöllä suihkussa (töiden jälkeen). Tupakointi on eri asia.
Tupakoitsijat saisi asua ihan omissa taloissaan. Terrorisoisivst sitten vaan toisiaan.
Onneksi minun huu meeni ovat herkut. Naapurit eivät voi valittaa kun haisen hieltä ja pieren hississä, jätän tahmeita jälkiä ovien kahvoihin ja rapistelen auki kokispakkauksia parvekkeelta.
Vierailija kirjoitti:
Jos tupakkaa ei myydä Suomessa,sitä haetaan muualta ja välitetään pimeästi.
Miettikää viinaa ja kieltolakia,miten sen kanssa kävi.
Kieltolaki ei toiminut koska poliisit eivät kunnioittaneet lakia. Myöskään sen valvonta oli heikkoa. Nykyään olisi tilanne aivan toinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä varmaan lompsisin täältä ylimmästä kerroksesta ääneekkäästi portaita pitkin alas joissain kolikoli-kengissä, jos parveketupakointi kiellettäisiin.
Onneksi Suomesta tehdään 2030 savuton! Teille tulee kiire lopettaa. Lopetus vaatii usein useita vuosien aikana tapahtuvia yrityksiä.
Hopi hopi lopettamaan. Mars.
_____
Tupakkalain kokonaisuudistus tulee voimaan. Tupakkalain tavoitteeksi otetaan tupakka- ja nikotiinituotteiden käytön loppuminen Suomessa vuoteen 2030 mennessä.
https://savutonsuomi.fi/kohti-savutonta-suomea/aikajana/
Terv: 12 vuotta savuton
Eikös tuo savuton suomi deadlinea ole siirretty jo 3 kertaa?
Vierailija kirjoitti:
Yläkerran asukas ratkaisi ongelman siten ettei käyttänyt parvekkeellaan tuhkakuppia. Kun varisteli tuhkat kaiteen ylitse ja heitti lopuksi jämät perään, niin parveketupakoitikieltoa oli hänen mielestään noudatettu - omalle parvekkeelle ei jäänyt todisteita. Alakerran parvekkeelta puolestaan löytyi tuhkat, tumpit ja palavien tumppien tekemät palojäljet, mutta eihän ne yläkerran mielestä hänen parvekkeelta tippunut, vaan tuuli on tuonut palavat tupakan natsat jostakin alhaalta tai jostakin kauempaa.
Tupakointikieltoa ei noudateta. Ne, jotka pyrkivät noudattamaan, pyrkivät kostamaan meluamalla ja sotkemalla paikkoja.
Antaa häiriköidä. Onpahan syy heittää pihalle talosta.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se edelleen tahtoo olla, että mennään tupakoitsijoiden ehdolla. Tupakoitsijaa ei saada vastuuseen yksityisyyden suojan takia. Valokuvata esimerkiksi ei voi röökillä olijaa. Isännöitsijä ei voi asialle mitään näköjään. Usein tupakoimaton joutuu muuttamaan.
Eli homma siirtyy poliisille.
Vierailija kirjoitti:
Tupakointi pitää kieltää aivan ehdottomasti kokonaan.
Samoin alkoholi, vape, sokeri, rasva, autot ja kaikenlaiset tuolit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saako parvekkeella syödä ruotsalaista hapansilakkaa? Lopetin tupakoinnin, mutta tilalle tuli uusi pahe. Ruotsalaisen hapansilakan syöminen.
Saa!
Minä jätän helteeseen viikonlopuksi muutaman purkin auki parvekkeen pöydälle, naapureitten iloksi, kun itse olen mökillä.
Poliisit ja kaupungin terveystarkastaja vierailee paikalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saako parvekkeella syödä ruotsalaista hapansilakkaa? Lopetin tupakoinnin, mutta tilalle tuli uusi pahe. Ruotsalaisen hapansilakan syöminen.
Saa!
Minä jätän helteeseen viikonlopuksi muutaman purkin auki parvekkeen pöydälle, naapureitten iloksi, kun itse olen mökillä.Poliisit ja kaupungin terveystarkastaja vierailee paikalla.
Itseasiassa jos haju on oikein kova niin se on riittävä syy poliisin murtautua isännöitsijän avaimella sisälle. Voidaan vedota ruumiin hajuun ym.
Aika vaikea se on edelleen saada tupakoitsijoita kiinni. Minkäs teet, muutat muualle. Ei ole oikein.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se edelleen tahtoo olla, että mennään tupakoitsijoiden ehdolla. Tupakoitsijaa ei saada vastuuseen yksityisyyden suojan takia. Valokuvata esimerkiksi ei voi röökillä olijaa. Isännöitsijä ei voi asialle mitään näköjään. Usein tupakoimaton joutuu muuttamaan.
jos teillä on jo tupakointikielto taloyhtiössä, niin silloin saat valokuvata. Se on todiste rikkomuksesta. Aivan samalla lailla saa ottaa kuvan rikollisesta ihmisestä tekemässä rikosta, vaikka hän tekisi sitä parvekkeellaan. Pidät vain huolta siitä ettet käytä valokuvaa väärin, eli sitä ei jaeta netissä eikä esitetä mitenkään ikävässä valossa. Paras todiste on kuitekin joku toinen naapuri, joka todistaa sinun lisäksesi, että on nähnyt henkilön tupakoimassa. Silloi ei tarvita valokuvia. Pahimmillaan parveketupakoitsijan valokuvaamisesta voi saada sakot, mutta se parveketupakoitsijakin saa kuitenkin saktiot siitä parveketupakoinistaan, joten ehkä tuossa mielessä sakkojen maksaminen on ok.
Isännöitsijä sanoi, että ei voi tehdä mitään, jos ei ole faktatietoa, missä asunnossa poltetaan sisällä.
En ymmärrä miten parveketupakoitsija ei vaan tajua, että ei ole millään lailla ok toimia tavalla, josta aiheutuu toiselle terveydellistä vaaraa. Tupakka tekee sitä. Miten siis joku voi tahallisesti ja tietoisesti vahingoittaa toisen terveyttä, en vain tajua.
Jos asukas polttaa huoneissaan ja liesituulettimen ääressä, ei voi valokuvata. Vaikea paikantaa, mistä haju tulee.
Vierailija kirjoitti:
Jos asukas polttaa huoneissaan ja liesituulettimen ääressä, ei voi valokuvata. Vaikea paikantaa, mistä haju tulee.
Pois sulku tekniikalla tuokin selviää. Vähän aikaa kun seuraa jokaista asukasta niin jos nortti on pihalla suupielessä niin on epäilty.
Vierailija kirjoitti:
Isännöitsijä sanoi, että ei voi tehdä mitään, jos ei ole faktatietoa, missä asunnossa poltetaan sisällä.
tuo ei ole ongelma, koska taloyhtiöllä on velvoite ryhtyä toimenpiteisiin, jos asuntoihin tulee tupakansavua sisälle (asumisterveys). Kyllä niitä keinoja sitten löytyy, kun tajutaan miten kalliiksi tulee ilmastointiremontti. Laitetaan vaikka tupakansavuilmaisimet jokaiseen asuntoon sisälle, tai jotain vastaavaa. Hotellihuoneissahan näitä jo on.
Vierailija kirjoitti:
Näinpä on. En itse tupakoi, mutta olen vastustanut tuota tupakointikieltoa koko ajan. Lähinnä siitä syystä, että ne ihmiset, jotka etupäässä polttavat (50-80-vuotiaat), ovat joutuneet lapsuutensa ja nuoruutensa aikana sangen aggressiivisen tupakkamainonnan kohteiksi ja myös eläneet valtaosan elämästään täydellisen tupakkamyönteisessä ympäristössä. Kyse on äärimmäisen voimakasta riippuvuutta aiheuttavasta aineesta, ja siihen nähden muutos savuttomuuden suuntaan on ollut sekä välttämätön että nopea. Välttämätön siitä syystä, että estetään uusien sukupolvien riippuvuutta aineesta. Sen sijaan heidän osalta, jotka ovat polttaneet vuosikymmeniä, ei ole ajateltu näitä taustoja ollenkaan. Toki on nikotiinikorvaustuotteiden mainoksia televisiossa, mutta se ei paljoa auta. Lisäksi on sanottava, että suurin osa tämän hetken tupakoijista kuuluu vähävaraisempaan kansanosaan, jolla on todennäköisesti terveyden, terveiden elintapojen ja niihin k
Kiitos tästä aidosti fiksusta kommentista.
Ostakaa addiktit vieroittavia tuotteita, jos olette kuvottavalle haisevia röökin orjia.