Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Parveketupakoinnin kieltäminen on johtanut uusiin ongelmiin. Tupakoijat polttavat liesituulettimen alla ja pyörävarastossa, ne jotka menevät ulos herättävän koko rapun

Vierailija
13.01.2023 |

Kolistellessaan puolen tunnin välein hissille. Klo 3, klo 3.30, klo 4 (en nyt katso kelloa mutta suunilleen noin) PAM sanoo kotiovi, klonk klonk hissi kulkee, PAM sanoo alaovi ja sitten toisinpäin kun palataan kotiin. Liesituuletin- tupakoijat taas eivät jää kiinni kun on vaikea varmasti sanoa, mistä savu tulee.
Jotenkin aavistin että näin tässä kävisi, itse en polta mutta ei minua haitannut että ihmiset polttivat parvekkeillaan.

Kommentit (803)

Vierailija
781/803 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

TÄMÄ. Saatiin mitä haluttiin ja nyt sitten ollaan yllättyneitä ja närkästyneitä kun naapurin Maija lähtee  keskellä yötä ulos röökille.. Vähemmän meteliä tulee parvekkeen ovesta kuin rapussa ravaamisesta.

korsteenit pitäisi laittaa omiin kortteleihin asumaan, muut voisivat sitten nauttia puhtaasta ilmasta. 

Vierailija
782/803 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tupakointi pitää kieltää aivan ehdottomasti kokonaan.

Kannatan. Tämä pitää kohdistaa valmistajiin, koska kuluttajat löytää kyllä kanavat mitä kautta hankkia.

Alkoholi ja muut päihteet myös kieltoon.

Kofeiinilla ja sokerilla pärjää.

Ei tule koskaan tapahtumaan. Tupakka- ja alkoholiteollisuus on niin suuri bisnes. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
783/803 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poltan salaa parvekkeella, kun minulla on verhot siellä. Kukaan ei voi todistaa, mistä haju tulee.😂

Vierailija
784/803 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

TÄMÄ. Saatiin mitä haluttiin ja nyt sitten ollaan yllättyneitä ja närkästyneitä kun naapurin Maija lähtee  keskellä yötä ulos röökille.. Vähemmän meteliä tulee parvekkeen ovesta kuin rapussa ravaamisesta.

Maijan tulee poltella kämpässään, kun niin kovin tupakasta tykkää. Eikö se olekaan kiva, kun oma huusholli, mööbelit, matot ja verhot jne haisee tupakalta. Ja seinät ovat kellastuneet nikotiinistä. Ja  Maijan lapset altistuu savulle. Mitä, eikö olekaan kivaa?

Vierailija
785/803 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maijan tulee poltella kämpässään, kun niin kovin tupakasta tykkää. Eikö se olekaan kiva, kun oma huusholli, mööbelit, matot ja verhot jne haisee tupakalta. Ja seinät ovat kellastuneet nikotiinistä. Ja  Maijan lapset altistuu savulle. Mitä, eikö olekaan kivaa?

Tai samahan se on siinä vuokraluukussa, vaikka kessutteleekin. Muutan sen kuitenkin maksaa, siis vuokran ja rempan.

Vierailija
786/803 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä poltan. Asun myös hissittömän talon toisessa kerroksessa ja mulla on tupakkakenkinä puukengät. Toivon naapurien nyt nauttivan kun  kello 23 lähden tupakalle ja juoksen portaat alas. 

Sulla on puukengät ja puupää!

Vierailija
787/803 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonnah76 kirjoitti:

Tupakan vastustajat todellakin ampuvat itseään nilkkaan kuten joku jo tuossa ylempänä sanoikin. Kielletään tupakointi parvekkeilla-yöllinen ralli röökipaikalle alkaa. Poistetaan tuhkikset-piha on täynnä natsoja.

Ilmeisesti et nuku yöllä. No, eihän se oo niin justiinsa, kun ei oo aamulla töihin lähtöä. 

Vierailija
788/803 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tupakoitsijat saisi asua ihan omissa taloissaan. Terrorisoisivst sitten vaan toisiaan.

No nythän on jo tupakointikieltotaloja ja taloja joissa saa tupakoida. Eli tämä on ratkaistu. Enää pitäisi saada ne ei-tupakoijat sinne tupakkakieltotaloihin, jos tupakointi sallitulla alueella häiritsee.

Vierailija
789/803 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin sähkötupakan. Poltan sitä asunnossani. Yritän päästä tupakoinnista eroon. Sain valituksen, kun ravaan rapussa liian usein, mennessäni ulos tupakoimaan.

Rapussa ravaamisesta ei voi valittaa (varsinkin kun valittaja on varmasti yksi tupakointikieltoa hinkunut/hinkuva). Ihminen saa poistua kotoaan juuri niin usein kun haluaa. Olisit passiivisaggressiivisesti jatkanut vain ulosmenemistä. 

Vierailija
790/803 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asun uudessa talossa, jossa kaikkialla tupakointikielto. Silti on muuttanut polttajaporukkaa asumaan, pihamaalla ja oven edustalla sauhuttelevat. Pihamaa kylpee tietty natsoissa isännöinnin asiaan puuttumisesta huolimatta.

Vierailija
791/803 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieheni tupakoi jonkin verran. Parvekkeella ei saa enää polttaa, menee aina pihalle tai kadun varteen tupakalle. Hyvä puoli on se, että hän vie nykyisin aina roskat, kun ramppaa pihalla pari kertaa illassa, niin mun ei asioikseni tartte koskaan lähteä roskia viemään. Huono puoli on se, että jos käy yöllä (jos ei saa unta tms), herään siihen kun ovi käy kun lähtee asunnosta ulos ja palaa asuntoon.

pven voi varmaan jättää aukikin? Ainakin oma ulko-oveni on sellainen, että paitsi, että lukkopesästä oven voi jättää auki, niin ettei avaimia tarvita sisäänpääsyyn, niin oven voi myös jättää raolleen ja sitä pitää katsoa aika tarkkaan, että näkyisi ulkopuolelta, että ovi on auki. Muutenkin, kun yksi tupakka kestää noin 5 minuuttia (?), niin murron vaara on aika pieni ja jos tulee ulkopuoleta, niin miehesi varmasti näkee, että vieraita menee taloon.

Vierailija
792/803 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä poltan. Asun myös hissittömän talon toisessa kerroksessa ja mulla on tupakkakenkinä puukengät. Toivon naapurien nyt nauttivan kun  kello 23 lähden tupakalle ja juoksen portaat alas. 

Siitä vaan minun puolestani. Minä olen pelaamassa Call of Dutya kuulokkeet päässäni. En kuulisi, vaikka tulisit moottorisahan kanssa sisälle.

Vierailija
793/803 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poltan salaa parvekkeella, kun minulla on verhot siellä. Kukaan ei voi todistaa, mistä haju tulee.😂

itse asiassa voi. Markkinoilla on sellaisia mittareita, jotka voivat analysoida ilmassa olevat kaasut ja tunnistavat mm. tupakan ja sen perusteella voi sitten laskea mistä tulee .Sen voi hajustakin muuten sitten päätellä, tosin te tupakoitsijat ette ehkä tajua sitä, koska tupakka on vienyt jo hajuaistia, mutta tupakoimattomat huomaavat kyllä eron, että tupakoidaanko kaksi metriä alapuolella vai tuleeko vaimeammat haju t kauempaa

Vierailija
794/803 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkonaliikkumiskielto kello 23.00 alkaen. Alkaa se töihin meneminenkin sen jälkeen kiinnostamaan.

Vierailija
795/803 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jonnah76 kirjoitti:

Tupakan vastustajat todellakin ampuvat itseään nilkkaan kuten joku jo tuossa ylempänä sanoikin. Kielletään tupakointi parvekkeilla-yöllinen ralli röökipaikalle alkaa. Poistetaan tuhkikset-piha on täynnä natsoja.

Ilmeisesti et nuku yöllä. No, eihän se oo niin justiinsa, kun ei oo aamulla töihin lähtöä. 

miedän taloyhtiössä on tupakointikielto eikä minua haittaa tupakoitsijoiden ramppaaminen ulkona - ja asuntoni on vielä kiinni hissikuilussa. alussa heräilin aina hissin ääneen tai ovien kolahuksiin tai mielnosoituksellisiin KLOMPSKLOMPS askelluksiin, mutta nykyisin en edes huomioi niitä. Pari viikkoa siinä menee ja sitten aivot tottuu siihen ettei tarvi noista äänistä välittää eikä sitä herää.  samasta syystä päätin alussa etten turvaudu korvatulppiin, koska luotin siihen, että aivot tottuu ääniin ja sitten lopulta saan yöunet takaisi. niin sitten tosiaan kävi

Vierailija
796/803 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse asun uudessa talossa, jossa kaikkialla tupakointikielto. Silti on muuttanut polttajaporukkaa asumaan, pihamaalla ja oven edustalla sauhuttelevat. Pihamaa kylpee tietty natsoissa isännöinnin asiaan puuttumisesta huolimatta.

Ovatko vuokra-asujia vai omistus? Jos ei noudata sääntöjä, niin pihalle. Meillä saatiin tupakkakielto, mutta nyt on kriisinä se että kadulla saa polttaa ja kaikki savu tulee parvekkeiden kautta edelleen. Ja kun sitä ei voi kieltääkään, kun kyseessä kaupungin katu. Kaiken huipuksi nyt siihen parvekkeiden alapuolelle jää kaikki kaduntallaajatkin, kun taloyhtiön korsteenit pitää siinä purkkia natsoille.

Vierailija
797/803 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä sellaista kaikille sopivaa ratkaisua taida millään löytyä. Ymmärrän sen että tupakansavu ärsyttää, ymmärrän myös ärsytyksen siitä, ettei omalla parvelleella saa polttaa.

Tuommonen tupakoitsijoiden ja ei-tupakoitsijoiden erottelukaan ei toimi - ihmisillä on lapsia, puolisoita ym. jotka voivat aloittaa tai lopettaa tupakanpolton, perhekokoonpanot muuttuu, tulee uusia kumppaneita, stressaavia elämäntilanteita jne

Vierailija
798/803 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
799/803 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivät terveystarkastajatkaan voi asialle mitään, jos ei ole todisteita, missä asunnossa poltetaan. Lisäksi on taloja, joissa vanhoissa asunnoissa vuokrasopimusten turvin saa edelleen polttaa parvekkeella. Vuonna 2024. Jotkut haistattavat pitkät tupakoimattomille, edelleen.

Todisteet kyllä saadaan.

Vierailija
800/803 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun tupakka haisee ja ainoastaan yhdellä parvekkeella on verhot edessä ja muut parvekkeet on tyhjiä niin tosi vaikea arvata. Kas kun et vielä ole kyykyssä nortti kädessä ja hihität kuinka nero olet.