Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Parveketupakoinnin kieltäminen on johtanut uusiin ongelmiin. Tupakoijat polttavat liesituulettimen alla ja pyörävarastossa, ne jotka menevät ulos herättävän koko rapun

Vierailija
13.01.2023 |

Kolistellessaan puolen tunnin välein hissille. Klo 3, klo 3.30, klo 4 (en nyt katso kelloa mutta suunilleen noin) PAM sanoo kotiovi, klonk klonk hissi kulkee, PAM sanoo alaovi ja sitten toisinpäin kun palataan kotiin. Liesituuletin- tupakoijat taas eivät jää kiinni kun on vaikea varmasti sanoa, mistä savu tulee.
Jotenkin aavistin että näin tässä kävisi, itse en polta mutta ei minua haitannut että ihmiset polttivat parvekkeillaan.

Kommentit (803)

Vierailija
41/803 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä varmaan lompsisin täältä ylimmästä kerroksesta ääneekkäästi portaita pitkin alas joissain kolikoli-kengissä, jos parveketupakointi kiellettäisiin.

Seuraava askel on että asuntoihin tulee remontit jossa asennetaan äänieristys. Sinä asukkaana maksat myös.

On muuten yksi kalleimmista rempoista mitä kerrostaloon voi tulla. Onnea vaan.

Ja otsikosta, ymmärrän että kesähelteillä ottaa nuppiin jos tulee naapuriparvekkeelta sauhut sisään mutta ketä se hiljaisuuden aikainen/talvinen parveketupakointi oikein haittaisi?

Kyllä se savu vituttaa ihan minä vuodenaikana tahansa. Haisee paskalta. Niin muuten haisee röökaajien henkikin. Ja se hajupilvi teidän ympärillä. Ei siinä menthosit auta 🥹

Vierailija
42/803 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jonnah76 kirjoitti:

Tupakan vastustajat todellakin ampuvat itseään nilkkaan kuten joku jo tuossa ylempänä sanoikin. Kielletään tupakointi parvekkeilla-yöllinen ralli röökipaikalle alkaa. Poistetaan tuhkikset-piha on täynnä natsoja.

No empä tiedä siinäs juoksevat ehkä kunto nousee ja herää ajatus kaato sateessa että olisiko aika lopettaa.

Jokaisesta kerrostalosta löytyy jonkinlainen sateensuoja tupakkamiehelle. Jos ei muuta, niin alaoven edessä lipan alla selviää kessumies kuivana kaatosateellakin.

Meidän kerrostalossa on kielto joka kattaa myös tontin.

Meillä kans, mutta silti jengi polttelee alaoven edessä tai parin metrin päässä siitä. Mieluummin sitten parvekkeella, koska yhtä kiellettyä sekin on eikä tule meteliä rappukäytävään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/803 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos naapureiden liike rappu käytävässä häiritsee niin silloin vika on äänieristyksessä. Olen tästä puhunut kymmeniä vuosia mutta asia ei ole ketään kiinnostanut vaan on todettu että se on normaalia asumisen ääntä. Joten pakko nyt vaan hyväksyä että röökin imuttelijat juoksee ulkona 10 minuutin välein.

Ei meillä ainkaan sinänsä ole äänieristyksessä vikaa, mutta ovet päästävät äänet läpi. Nykyisten palo-ovien kanssa ei käytetä erillisiä väliovia ja viereisten ovien pamahdus kuuluu tosi hyvin. 

Eli äänieristys ei ole kunnossa. 

No kerro sinä fiksu, millainen se äänieristetty ovi on? Muutama linkki vaikka olisi kiva.

Lisäyksenä vielä, että olet varmaankin tietoinen, että paloturvallisuuden takia väliovien asentaminen on kielletty uusiin asuntoihin?

Vierailija
44/803 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täysin samaa mieltä kanssasi. Meillä yritettiin samaa, mutta olen hallituksessa ja puhuin muille järkeä, helppo perustella, kun ei itse polta. Kun ei ole erillistä väliovea, herään joka aamu oven kolahdukseen, kun naapuri lähtee töihin. Jos samaa pauketta saisi kuunnella koko yön, niin en nukkuisi ollenkaan.

Ehdota hallituksessa että laitetaan jokainen kämppä remppaan. Äänieristykset kuntoon. 

Millaiset ovat ne äänieristetyt ovet? En ole vielä ollut sellaisessa asunnossa, jossa ulko-ovi ei päästäisi ääniä läpi.

Tällaiset talot on rikkaiden asuntoja koska ovat sen verran kallita rakentaa. Syy miksi jokainen talo ei ole äänieristetty löytyy siitä ettei rakennusmääräykset niitä vaadi. Siksi kansalaisaloite voimaan jotta saadaan ASUMISRAUHA!

Vierailija
45/803 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edesmenneenä tupakkaveikkona en siltikään hyväksy parveketupakointikieltoja. Se on asukkaan oma parveke ja hänen oma asiansa jos siellä polttaa. Minä vaadin lasten ja koirien kieltoa kerrostaloihin, metelöivät ja kantavat hiekkaa rappuun!

Asuisterveysasetuksen mukaan tupakasavua ei saa kulkeutua muihin huoneistoihin.

Et hallinnoi kuin omaa kämppääsi, ei sinulla ole lupa saastuttaa naapurien hengitysilmaa. Omalla alueellaan ei saa tehdä sellaista, mikä häiritsee muiden kotirauhaa tai vaikuttaa terveyteen.

Yhteenvetona on pakko sanoa, että tupakoitsijat ovat enimmäkseen erittäin itsekkäitä, eivät ota muita huomioon, kun oman addiktion tyydyttäminen tulee heillä kaiken muun edelle.

Tupakoitsijat ovat myös sotkuisia ja heittelevät tumppejaan ja tyhjiä askeja ympäriinsä. Sama kuin tupakoimaton heittelisi roskat, paperikääreet jne. sille paikalle, missä sattuvat kääreen avaamaan. Useimmat meistä aikuisista tupakoimattomista ymmärrämme, että roskat laitetaan niille osoitettuihin astioihin.

Sekin harmittaa, että moni tumppaa syöpäkäryleensä juuri ennen ulko-ovea ja menee hissiin. Hissi lemuaa kauhealle.

Tupakointi pitää kieltää kokonaan, EU:n laajuinen päätös. Aluksi tupakoinnin voi kieltää koko taloyhtiön alueella.

Vierailija
46/803 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen polttanut 30 vuotta ja surullinen tästä nykyisestä rajoittamisesta ja kyttäämisestä. Eikö se ole jokaisen oma asia mihin rahansa pistää? En yhtään ihmettele että kanssapolttajat päättävät pistää anarkian pystyyn ja viskovat tumpit kylmästi pihoille jos tuhkis viedään, itse en tekisi niin koska taapero tai koiranpentu voi syödä tumpin mutta ymmärrän kyllä miksi.

Ajattelet varmasti samoin huumeista.

Melkoinen aasinsilta! . Milloin huu meidekäyttäjät ovat voineet piikittää avoimesti junissa ja bussipysäkeillä? Milloin koulujen pihoissa on ollut huu merinki?Tupakka ja kahvi ovat lailliset päihteet, naurettavaa verrata tupakkaa johonkin hero iinin.

"Eikö se ole jokaisen oma asia mihin rahansa pistää? En yhtään ihmettele että nistit päättävät pistää anarkian pystyyn ja viskovat piikit kylmästi pihoille. itse en tekisi niin koska taapero tai koiranpentu voi syödä tumpin mutta ymmärrän kyllä miksi."

Vierailija
47/803 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edesmenneenä tupakkaveikkona en siltikään hyväksy parveketupakointikieltoja. Se on asukkaan oma parveke ja hänen oma asiansa jos siellä polttaa. Minä vaadin lasten ja koirien kieltoa kerrostaloihin, metelöivät ja kantavat hiekkaa rappuun!

Asuisterveysasetuksen mukaan tupakasavua ei saa kulkeutua muihin huoneistoihin.

Et hallinnoi kuin omaa kämppääsi, ei sinulla ole lupa saastuttaa naapurien hengitysilmaa. Omalla alueellaan ei saa tehdä sellaista, mikä häiritsee muiden kotirauhaa tai vaikuttaa terveyteen.

Yhteenvetona on pakko sanoa, että tupakoitsijat ovat enimmäkseen erittäin itsekkäitä, eivät ota muita huomioon, kun oman addiktion tyydyttäminen tulee heillä kaiken muun edelle.

Tupakoitsijat ovat myös sotkuisia ja heittelevät tumppejaan ja tyhjiä askeja ympäriinsä. Sama kuin tupakoimaton heittelisi roskat, paperikääreet jne. sille paikalle, missä sattuvat kääreen avaamaan. Useimmat meistä aikuisista tupakoimattomista ymmärrämme, että roskat laitetaan niille osoitettuihin astioihin.

Sekin harmittaa, että moni tumppaa syöpäkäryleensä juuri ennen ulko-ovea ja menee hissiin. Hissi lemuaa kauhealle.

Tupakointi pitää kieltää kokonaan, EU:n laajuinen päätös. Aluksi tupakoinnin voi kieltää koko taloyhtiön alueella.

Toi kommentti mihin vastasit ilmoitin sen trolli provoksi koska sitä se on. Turha mitään järkeä niille kirjoittaa kun tietää itse ihan hyvin että tupakan käry leviää muihin asuntoihin.

Vierailija
48/803 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vein viime kesänä mustikoita poimiessani tumppipurkin paikallisen metsikön levähdys/nuotiopaikalle, kun itse tupakoin enkä halua metsää kuitenkaan roskata ja näytti olevan muitakin tumppeja pitkin maata.

Seuraavalla kerralla se oli viety. Noh, ajattelin että olen varmaan itse hukannut ja vein uuden.

No sekin oli hävinnyt. Vein vielä yhden ja taas.

Onko se nyt kivempi tosiaan kun niitä natsoja on siellä pitkin poikin elukoiden syötävänä?

Vierailija
49/803 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä varmaan lompsisin täältä ylimmästä kerroksesta ääneekkäästi portaita pitkin alas joissain kolikoli-kengissä, jos parveketupakointi kiellettäisiin.

Seuraava askel on että asuntoihin tulee remontit jossa asennetaan äänieristys. Sinä asukkaana maksat myös.

On muuten yksi kalleimmista rempoista mitä kerrostaloon voi tulla. Onnea vaan.

Ja otsikosta, ymmärrän että kesähelteillä ottaa nuppiin jos tulee naapuriparvekkeelta sauhut sisään mutta ketä se hiljaisuuden aikainen/talvinen parveketupakointi oikein haittaisi?

Jos tupakoitsijat ei osaa liikkua hiljaa niin sitten tulee kallis remontti. Teoilla on aina seuraukset.

Vierailija
50/803 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jonnah76 kirjoitti:

Tupakan vastustajat todellakin ampuvat itseään nilkkaan kuten joku jo tuossa ylempänä sanoikin. Kielletään tupakointi parvekkeilla-yöllinen ralli röökipaikalle alkaa. Poistetaan tuhkikset-piha on täynnä natsoja.

No empä tiedä siinäs juoksevat ehkä kunto nousee ja herää ajatus kaato sateessa että olisiko aika lopettaa.

Jokaisesta kerrostalosta löytyy jonkinlainen sateensuoja tupakkamiehelle. Jos ei muuta, niin alaoven edessä lipan alla selviää kessumies kuivana kaatosateellakin.

Meidän kerrostalossa on kielto joka kattaa myös tontin.

Meillä kans, mutta silti jengi polttelee alaoven edessä tai parin metrin päässä siitä. Mieluummin sitten parvekkeella, koska yhtä kiellettyä sekin on eikä tule meteliä rappukäytävään.

Voit soittaa poliisin ja ilmoittaa kotirauhan rikkomisesta jos savu tulee asuntoon. 

Vierailija
51/803 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei kyllä haitta pihalla ravaavat naapurit - edes yöllä. Naapuriparvekkeella polttaminen kyllä häiritsi voimakkaasti.

Roskat jengi näyttää laittavan niille tarkoitettuihin astioihin eikä ole kantautunut tietoa sisällä polttajista (=ei vaikuta kenenkään muuhun, jos joku näin toimii), joten sanoisin, että meidän taloyhtiössä tämä on täysin toimiva järjestely. Kielto tuli 2019 ainoa valitus oli, että saadaan tumpeille niille tarkoitetut roskikset, jotka hankittiin.

Vierailija
52/803 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos naapureiden liike rappu käytävässä häiritsee niin silloin vika on äänieristyksessä. Olen tästä puhunut kymmeniä vuosia mutta asia ei ole ketään kiinnostanut vaan on todettu että se on normaalia asumisen ääntä. Joten pakko nyt vaan hyväksyä että röökin imuttelijat juoksee ulkona 10 minuutin välein.

Ei meillä ainkaan sinänsä ole äänieristyksessä vikaa, mutta ovet päästävät äänet läpi. Nykyisten palo-ovien kanssa ei käytetä erillisiä väliovia ja viereisten ovien pamahdus kuuluu tosi hyvin. 

Eli äänieristys ei ole kunnossa. 

No kerro sinä fiksu, millainen se äänieristetty ovi on? Muutama linkki vaikka olisi kiva.

Lisäyksenä vielä, että olet varmaankin tietoinen, että paloturvallisuuden takia väliovien asentaminen on kielletty uusiin asuntoihin?

Olen rakennusmestari joten olen tietoinen.

Vierailija
53/803 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rappukäytävässähän ei saa metelöidä, äänekkäille kulkijoille varoitusta!

Vierailija
54/803 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vai pitäisikö miettiä muuttoa pois kerrostalosta sellaisten joille liikkuminen rappukäytävässä on liikaa.

Ihmiset tekee vuorotyötä ja elää omien rytmien mukaan, siinä on muiden turha nillittää oli rapussa kävelijän syy rapussa kävelyyn mikä tahansa.

Ei liikkuminen ole liikaa vaan melu joka on määritelty niin talon säännöissä kuin suomen laissa.

Vierailija
55/803 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se savu vituttaa ihan minä vuodenaikana tahansa. Haisee paskalta. Niin muuten haisee röökaajien henkikin. Ja se hajupilvi teidän ympärillä. Ei siinä menthosit auta 🥹

En käytä menthosia tms. Antaa haista vaan.

Vierailija
56/803 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se nyt vaan on niin että omalla parvekkeellaan tupakoinnin kieltävät ansaitsevat ihan jokaisen lisähaitan, joka toisten elämään puuttuessaan pyysivätkin.

Vierailija
57/803 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rappukäytävässähän ei saa metelöidä, äänekkäille kulkijoille varoitusta!

Puukengillä käveleminen rapussa ei ole metelöintiä. Hollannikkaiden tuottama kopina portaikossa kuuluu normaaleihin elämisen ääniin. Hajoo siihen.

Vierailija
58/803 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se nyt vaan on niin että omalla parvekkeellaan tupakoinnin kieltävät ansaitsevat ihan jokaisen lisähaitan, joka toisten elämään puuttuessaan pyysivätkin.

Jos pidät huolen ettei savusi ja hajusi leviä haittaamaan toisten elämää niin senkun poltat.

Vierailija
59/803 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edesmenneenä tupakkaveikkona en siltikään hyväksy parveketupakointikieltoja. Se on asukkaan oma parveke ja hänen oma asiansa jos siellä polttaa.

Periaatteessa omalla parvekkeella voisi tehdä mitä vaan, mutta kun esim. tupakansavu ihan oikeasti voi levitä myös sen parvekkeen ulkopuolelle.

Meidän alakerrassa polttivat ketjussa tupakkaa yh-äiti ja hänen 2 ala-ikäistä lastansa. Siitä tuli niin kauheat hajut, että emme voineet omaa parveketta käyttää kesäisin ollenkaan. Ja jos asunto kuumeni kesällä, niin ei todellakaan voinut avata parvekkeen ovea edes yöksi, että olisi saanut läpivetoa ja viilennystä. Siinä olisi vauva joutunut hengittämään tupakansavua, ja varmasti olisi haju pinttynyt meidän olohuoneeseen. Mielummin valitsisin kolisteluäänet rapussa kuin syövän hajun.

Nyt olen niin tyytyväinen, kun kerrostaloomme tuli tupakointikielto parvekkeelle.

Vierailija
60/803 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonnah76 kirjoitti:

Onneksi asun sen verran tasokkaassa kerrostalossa että täällä ei ole lainkaan tupakoitsijoita eikä muitakaan häiriköitä. Säälittävää miten joiden elämä pyörii nikotiinin saatavuuden ympärillä kuin huumehörhöjen. Ne ovat varmaan niitä samoja tyyppejä, jotka ostavat kaupasta vain kaljaa ja tupakkaa viikonloppuksi eikä oikeastaan mitään tavallista syötävää.