Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko omenan pestä tiskiaineella?

Vierailija
13.01.2023 |

Jos ei ole mahdollisuutta kuoria.

Kommentit (68)

Vierailija
61/68 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kuorin aina ulkomaalaiset omenat ja muutenkin en osta niitä juuri koskaan.

Vierailija
62/68 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luomu ratkaisuksi ja vesipesu, kuorinta? Joskus ollut pusseissakin omput, jossa on mini-ilma-aukot. Rypäle luomuna?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/68 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luomu ratkaisuksi ja vesipesu, kuorinta? Joskus ollut pusseissakin omput, jossa on mini-ilma-aukot. Rypäle luomuna?

Luomuus ei auta siihen, että näitä omppoja käsittelee useat kädet (eri vaiheissa puusta kuluttajalle kotiin), joista osa on muutama hetki sitten pyyhkinyt takapuoltaan, tai joku on aivastanut roiskeet hedelmien päälle. Syö siinä sit tyytyväisenä toisten p4s k4n jäänteet tai räät tai alapäähiivat. 

Mä en pelkää kasveissa käytettäviä myrkkyjä, inhoan ihmisten epähygieenisyyttä. 

Vierailija
64/68 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lukenut jostain prohvessorin sanoneen/kirjoittanee kuinka sooda käy ulkolaisten omenien pesuun.Mainitsi että hyvällä pesulla ei tarvitse kuoria omenia.Tuli mieleeni kun täytin astianpesukonetta, että sooda käy APK:n kuin nenä päähän. Ainoa kyseenalainen seikka on lämpötila, kuinka APK:n 30 asteen vesi sopii omenille. Sooda kun ei vaahtoa niin miksei pesu sovi.Luulisin lopputuloksen olevan hyvä.

Vierailija
65/68 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäi mainitsematta että astianpesukoneeseen kannattaa pistää useampi omen ja päärynät y.m.s. Vaikka ylä- ja alakori täyteen.

Ruokasoodahan on myrkytön aine jota käytetään mm. leivonnassa.

Soodalla myöskin puhdistetaan ja poistetaan hajut astianpesukoneesta.

Kuten aiemmin mainitsin niin prohvessorikin mainitsi sooda pesun, mainitsi vielä että pitää olla huolellinen pesun suhteen, Huuhtelu normaaliin tapaan.

Vierailija
66/68 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei myrkyt pelkällä vedellä lähde.

Vierailija
67/68 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei. On mahdollista että ainetta jää tai imeytyy kuoreen, astisaine on voimakas aine eikä sitä saisi niellä. Hankaava aine jne.

Astiat, tiskiharja, pesusieni, kipot ja kupit. Kaikki pestää tiskiaineella. Joten ei se mitään vahvaa myrkkyä ole.

Jaa. Minä en ole kyllä koskaan syönyt astioita, tiskiharjaa tai lautasia ym. Omena sensijaan SYÖDÄÄN. Vesihuuhtelu riittää hyvin. Syön omenat aina kuorineen. 

Vierailija
68/68 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei. On mahdollista että ainetta jää tai imeytyy kuoreen, astisaine on voimakas aine eikä sitä saisi niellä. Hankaava aine jne.

Astiat, tiskiharja, pesusieni, kipot ja kupit. Kaikki pestää tiskiaineella. Joten ei se mitään vahvaa myrkkyä ole.

Jaa. Minä en ole kyllä koskaan syönyt astioita, tiskiharjaa tai lautasia ym. Omena sensijaan SYÖDÄÄN. Vesihuuhtelu riittää hyvin. Syön omenat aina kuorineen. 

Vesihuuhtelu tosiaan riittää. Jos haluaa vahakerroksen pois, pitää käyttää niin vahvoja aineita että tulee myrkytetyksi se omena. Ei se vaha myrkyllistä ole ja sitä paitsi omenissa on vahakerros luonnostaankin. Lisävahan sijasta omena voi myös olla päällystetty sellakalla, joka sekin on syötävää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä neljä