Jos saisit palkkaa 4400€/kk ja vuosibonuksesi on kymppitonni. Työ on paikasta vapaa & työtunteja ei lasketa, mitä ajattelisit?
Jos saisit palkkaa 4400€/kk eikä työtunteja seurata vaan pelkästään tavoitteiden toteutumisella on merkitystä jonka takia yleensä teet vain 6 tunnin työpäiviä. Jos maanantaina ei huvita niin teet tunnin työpäivän, käyt siinä pakollisessa palaverissa. Voit tehdä työsi myös täysin etänä. Joskus teet töitä ulkomailta tai mökiltä. Lisäksi vuosibonuksesi voi olla maksimissaan 20% vuositulostasi. Eli summa lähenee kymppitonnia ja se maksetaan ennen kesää. Sinulla ei ole korkeakoulututkintoa vaan vaihdoit ammattia neljä vuotta sitten opiskelemalla itsenäisesti tämän alan. Mitä ajattelisit tilanteestasi? Voit myös veikata ammattia
Kommentit (71)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika huonolta palkalta kuulostaa. Olen tehnyt 6 vuotta etänä puhelinmyyntiä. Vakuutusasiamies yrittäjä. Palkka vaihtelee 15000-30000€/kk. Pistä paremmaksi ;)
Tuohon paskaduuniin en ikinä lähtisi.
Millä perusteella paskaduuni ? Helppoa kuin mikä ja voi tehdä kotoa käsin, sekä erittäin hyvä palkka.
Kokeile itsekin pari tuntia päivässä ? voi olla, että vaihdat alaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika huonolta palkalta kuulostaa. Olen tehnyt 6 vuotta etänä puhelinmyyntiä. Vakuutusasiamies yrittäjä. Palkka vaihtelee 15000-30000€/kk. Pistä paremmaksi ;)
Kuinka montaa vanhusta kus3tat eikun siis palvelet kuukaudessa?
Vastaan vain myynnistä ja myymme halvemmalla kuin muut, eli asiakkaat säästävät. Mielestäni se on reilua :)
Käsittelijät vastaa sitten tapauskohtaisesti korvauksista.
Perävalotakuulla mennään :-)
OT mutta kaveripiirini koostuu pitkälti koodareista ja niitä juttuja kuuntelemalla mietin kyllä välillä, että kovin on ruusuinen kuva maalailtu koodareiden työolosuhteista. Osalla on asiat toki oikein hyvä mutta kyllä se työelämä koodareillekin on monessa paikkaassa ihan "tulos tai ulos"-meininkiä, odotetaan että teet työtä myös vapaa-ajalla ja asiakkaiden vaatimuksiin pitäisi kyetä reagoimaan myös työajan ulkopuolella tai vähintäänkin tekemällä ylitöitä (koska en lupaukset aikatauluista antaa yleensä joku jolla ei ole hajuakaan paljonko siihen aikaa menee).
Ihan riippuisi työn mielekkyydestä ja haastavuudesta (kaipaan haasteita). Mulla oli tuollainen helppo duuni (palkka oli kyllä paljon enemmän), ja tiedän, että moni olisi onnellinen, kun ei tarvi tehdä paljon mitään, joustoa on rajattomasti ja palkka juoksee. Mutta se ei motivoinut millään tapaa. Passivoiduin ja se oli siis ihan vaan yksinkertaisesti tylsää.
Vaihdoin huomattavasti vaativampaan tehtävään, jossa pitää oikeasti vähän sykkiä ja tässä on tekemisen meininkiä. Paljon parempi, vaikkei enää pääsekään helpolla. Palkkakin on toki edellistä parempi, mutta ihan vaan vapaa-aika vs. palkka -suhteella se helppo työ oli tietysti parempi. Eli työn pitää olla kiinnostavaa ja mun tapauksessa myös haastavaa. Se on tärkeintä. Helppous vaan kuulostaa hyvältä, mutta oikeasti on masentavan tylsää.
Mitä tuosta pitäisi ajatella? Oma tilanteeni on aika samanlainen peruspalkkaa myöten, paitsi että olen viime vuosina saanut bonuksia noin 20.000€/vuosi. Etätöitä itselleni sopivana aikan. Jos on paljon töitä, teen maanantaista torstaihin vaikka pidempää päivää, ettei perjantaina tarvitse tehdä mitään. Hiljaisena aikana voi lähteä vaikka viikoksi etelään niin, ettei lomapäivät kulu.
Vierailija kirjoitti:
Tämä kertoo aika paljon tästä "paljon vaietusta etätyöstä", jota tehdään juuri sen verran kun huvittaa, eikä missään näy, onko tehty 1 vai 5 tuntia, kun se työ ei ole mitään välttämätöntä työtä.
Jos tavoitteet täyttyy, niin miksi ihmeessä pitäisi istua koneen ääressä 4h tekemättä mitään? Onneksi tulevaisuudessa työelämä on muillakin aloilla kehittymässä kellokortin tuntien kyttäämisestä enemmän aikaansaannosten ja tavoitteiden arviointiin. Ja ehkä se työajan tuntimääräinen lyhennyskin on ihan realismia myös "kellokorttialoilla". Lisääntynyt vapaa- ja palautumisaika lisää ihmisten jaksamista ja tehokkuutta töissä ja sama työmäärä saadaan aikaan paljon lyhyemmässä ajassa.
Suosittelen ottamaan jos tarjotaan. Itsellä eri ala, mutta samankaltaiset edut ja palkka yli tuplasti enemmän. Tosin minulla on pitkä työkokemus ja koulutus tehtävään, joten palkka on ehtinyt nousta hyvälle tasolle. Joka tapauksessa, ainakaan itse en halua enää palata toimistolle 8-16 hommiin, vaikka siitä maksettaisiin enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä kertoo aika paljon tästä "paljon vaietusta etätyöstä", jota tehdään juuri sen verran kun huvittaa, eikä missään näy, onko tehty 1 vai 5 tuntia, kun se työ ei ole mitään välttämätöntä työtä.
Jos tavoitteet täyttyy, niin miksi ihmeessä pitäisi istua koneen ääressä 4h tekemättä mitään? Onneksi tulevaisuudessa työelämä on muillakin aloilla kehittymässä kellokortin tuntien kyttäämisestä enemmän aikaansaannosten ja tavoitteiden arviointiin. Ja ehkä se työajan tuntimääräinen lyhennyskin on ihan realismia myös "kellokorttialoilla". Lisääntynyt vapaa- ja palautumisaika lisää ihmisten jaksamista ja tehokkuutta töissä ja sama työmäärä saadaan aikaan paljon lyhyemmässä ajassa.
Jos työn saa tehtyä 4 tunnissa/päivä, niin se on liian helppoa. Ei haasta tarpeeksi. Sama tyyppi pystyisi tekemään puolet enemmän.
Jos työn saa tehtyä 4 tunnissa/päivä ja tienaa tarpeeksi niin silloin voi hankkia elämään haastetta jostain muusta kuin työstä (tai halutessaan rakentaa oman bisneksen ylijäämäajalla) kuten vaikka antaa vaimolle mahdollisimman paljon orgasmeja päivässä. Kyllä sitä mieleistä tekemistä ja haastetta varmaan löytää elämään muualtakin kuin duunista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka montaa vanhusta kus3tat eikun siis palvelet kuukaudessa?
Vastaan vain myynnistä ja myymme halvemmalla kuin muut, eli asiakkaat säästävät. Mielestäni se on reilua :)
Käsittelijät vastaa sitten tapauskohtaisesti korvauksista.
Perävalotakuulla mennään :-)
Näin se on aina myyntityössä, mutta ainakin rahaa riittää kuin roskaa. Ei kannata olla kateellinen.
Kyllä mä nautin joka viikonloppu, kun on rahaa tilillä. ;)
Vakuutusasiamies helposti 10-20k€ / kk. Kannattaa googlata ja alkaa yrittäjäksi, niin pääsee rahan makuun.
En tekisi töitä noin pienellä palkalla.
Miettisin, mikä on mennyt vikaan. Olen vastaavassa tilanteessa noin suurinpiirtein ja tämän vuoden bonukset on jo yli 30 000 e. Ei esimiestehtäviä, ei alaisia, töitä voin tehdä missä tahansa ja vaikka harjoittaa toista ammattia tässä vierellä, kuten teenkin.
Olisin erittäin tyytyväinen ja ehkä välillä potisin huonoa omatuntoa olenko ansainnut tämän palkan näin vähäisestä työstä.
Surkea liksa, surkeatat bonarit. Tuollaista sain joskus AMK-inssiä 20 vuotta sitten. Nyt dippana kybä lisää...
Löysäilyä. Todennäköisesti muuttuisin etelän veteläksi noin mitättömillä työtunneilla.
Osa-aikaista työtä, joka on liian mukavaa tuntuakseen työltä, voin tehdä 6000 euron kuukausipalkalla. Työuran alussa tuli kokeiltua liikaa koiranvirkoja, mutta nyt nelikymppisenä asiat ovat hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikset ? verokoneesta voit tsekata alan yrittäjien tiedot. Helppoa puhelinmyyntiä.