Kerro kolme matkakohdetta jonne haluaisit joskus tulevaisuudessa mennä jos raha ei olisi este!
Minulla:
USA Road Trip
Australia / Uusi-Seelanti / Tyynenmeren saaret -risteily tms
Keski-Amerikan kiertomatka
Kommentit (32)
Muutama kuukausi Hawaijilla
USAn rodtrip
Japanin kiertomatka
Olisi kyllä vielä paljon lisää kohteita. Kiina on kiehtonut historiansa ja maantieteensä vuoksi, mutta Kiina on kyllä aika roistovaltio ja voi olla, että jää näkemättä.
Lapsena katsoin Matka maailman ympäri 80 päivässä, ja ne kohteet olisi hauska kiertää.
USA roadtrip NY-LA-Seattle-Florida
Australia roadtrip Adelaidesta Great Ocean Roadia ja rannikkoa pohjoiseen aina Cairnsiin
Uusi-Seelanti roadtrip, kummatkin saaret koluten
Uusi-Seelanti, Kalifornia ja Mikkeli kolmantena.
Suomen näkökulmasta katsottuna ja siten, että voisi matkustaa melkein mihin aikaan hyvänsä säiden osalta, niin :
- USA, florida. Huikeat aurinko rannat ja todella lämmintä koko vuoden ympäri. Myös englannin kielisenä tulee hyvintoimeen ja kohtuu turvallista kuulemma, ainakin turisti alueet. Miinuksena kalliit hinnat.
- Australia, samoin lämmintä vuoden ympäri ja englannilla pärjää. Myös siistiä ja turvallista, sekä länsimainen kulttuuri tuntuu kotoiselta. Löytyy kaikille kaikkea ja on biletys mestaa tai kulttuuri rientoa aikuiseen makuun. Hyvät rannat.
- Malediivit, vaikka ei oo tietoa tämän paikan hintatasosta, niin kiehtoo aasiassa lämpöisenä paikkana, jolla astetta parempi maine kuin thaimaa yms. Ei seks turismia vaan koralleja ja rantaa silmän kantamattomiin.
Argentiina
Intia
Meksiko
Intiassa ja Meksikossa olen käynyt jo aiemmin, mutta haluaisin vielä takaisin, koska oli ihanat lomat ja olisi paljon vielä nähtävää. Argentiina, ja varsinkim Buenos Aires, on aina kiehtonut minua, siellä haluaisin käydä. Se on bucket list-kohde.
Englannin puutarhakierros, voisin myös käväistä Doc Martinin maisemissa.
Uusi Seelanti
Karibian saarille voisin vielä lähteä 3. kerran
Tällä hetkellä omat matkat keskittyy Italiaan ja siitä naapurimaihin
Japani, Islanti ja Skotlanti. Neljäs olisi Irlanti, mutta siellä olen jo päässytkin käymään.
Vancouver. Kesäaikaan ja sanotaanko vaikka pariksi viikoksi.
Sveitsi. Vaikkapa viikko Zurichissa ja toinen viikko Genevessä. Kesäaikaan.
Australia. Sinne tarvitsisi useamman reissun, mutta Melbourne, joitain kansallispuistoja ja Iso Valliriutta ainakin olisi listalla.
Euroopan suurkaupungit, Lontoo, Pariisi, Hampuri. Edellytyksenä näille matkoille olisi, että ajan saisi käännettyä n. 25 vuotta taaksepäin.
Vaikka olen vain keskituloinen, niin pystyn matkustamaan sinne minne haluankin. Pitkille lennoille en lähde, joku Kanarian matkan 6 tuntia on minulle aivan äärirajoilla istua ahtaassa tilassa ilman mahdollisuuksia liikahtaa.
Islanti, Havana, New Orleans. Ei se raha ole este nytkään mutta ei ole vaan löytänyt sopivaa ajankohtaa. Havannaan tuntuu pääsevän vain AirFrancen kautta huonoilla lentoajoilla, ja inhoan pitkiä lentoja.
Vierailija kirjoitti:
Islanti, Havana, New Orleans. Ei se raha ole este nytkään mutta ei ole vaan löytänyt sopivaa ajankohtaa. Havannaan tuntuu pääsevän vain AirFrancen kautta huonoilla lentoajoilla, ja inhoan pitkiä lentoja.
Eikö USA:n kautta pääse Havannaan?
Vierailija kirjoitti:
Finnair lentää suoria lentoja Havannaan.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka olen vain keskituloinen, niin pystyn matkustamaan sinne minne haluankin. Pitkille lennoille en lähde, joku Kanarian matkan 6 tuntia on minulle aivan äärirajoilla istua ahtaassa tilassa ilman mahdollisuuksia liikahtaa.
Ohiksena pakko kommentoida, että miten niin lennoilla ei ole mahdollisuutta liikahtaa? Ellei käynnissä ole turbulenssi ja turvavyövalo pala, koneessa saa todellakin nousta jaloittelemaan, tämä on jopa suotavaa. Toki pitää huomioida muut matkustajat ja mahdollisesti käynnissä oleva tarjoilu tai vastaava, mutta kyllä ajoittainen jaloittelu on ihan ok.
Lempi haaveiluaineeni 😊
Lähtisin muutaman viikon eläinten ja luonnon tarkkailu luxus-safarille ehkä E-Afrikkaan, Keniaan tai Zimbabween. Sellaiselle luonnonsuojelusafarille, jossa ei metsästetä.
Kuukausi Bora Boralla Ranskan Polynesiassa. Asuisimme sellaisessa kristallinkirkkaan veden päälle puusta rakennetussa ultaluxushuvilassa, jonka yläkerrasta voi liukua vaikka aamu-uinnille omaa vesiliukumäkeä pitkin.
Sitten vielä kosmopoliitin kiertomatka maailman kymmeneen suurimpaan kaupunkiin: Tokio, NY, Mexico, Soul, Mumbai, Sao Paolo, Jakarta, Los Angeles, Osaka ja Delhi. Osa näistä on jo nähtykin, mutta olisi ihana viettää muutama päivä joka kohteessa ja sitten singahtaa seuraavaan.
Norja, Bergen ja useamman päivän kestävä vuonoristeily.
Britannian kiertomatka, pikkukyliä, Cornwall ja Skotlanti.
Italia, Firenze.
Kaikissa vähintään 4* tähden hotellit ja Briteissä autonkuljettaja käytettävissä 24/7.