Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaverisynttärilahjan arvo vs hinta! Jos ostaa tarjoushintaisia lahjoja...

Vierailija
25.08.2008 |

Joskushan lelut on todella reippaasti alennettuja. Meillä on "yläkaapissa" jemmassa mm pari peliä jotka olen ostanut hintaan 5 euroa vaikka alkuperäinen hinta on ollut noin 35 euroa. Löytyy myös ponipalatsi jonka olen ostanut hintaan 7 euroa, alkuperäinen hinta on ollut 37,90 euroa.

Onko nämä tälläiset halvalla ostetut mutta alkuperäishinnaltaan arvokkaat lelut mielestänne liian arvokkaita kaverilahjaksi esimerkiksi luokkakaverille/kerhokaverille?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
25.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma siinä on kyllä se, että jos samat lapset käy toistensa synttäreillä ja ovat rahanarvosta tietoisia niin he voivat ihmetellä miksi Matti sai 35 euron pelin ja Pekka 7 euron legopaketin. Tai vähän pienemmillä, jotka ei rahasta tajua, miksi Matti sai noin ison legopaketin ja Pekka noin pienen

Vierailija
2/14 |
25.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettei lahjan saajan vanhemmille tule semmosta oloa, että vastaavasti minun lapselle pitäisi tuoda jotain kallista. Eli kaverisynttäreille ollaan viety noin 10 euron lahja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
25.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

- vanhemmat meinaa pyörtyä kun lapsen lahjapaketista paljastuu "kallis" lahja. Tuskin siinä enää alehintalappua on kiinni, jotenkin kuvittelevat että lahjasta on maksettu maltaita.

- muiden lasten lahjat tuntuu mitättömiltä ja tämän yhden kovin pröystäilevältä

Itse antaisin tuollaisia lahjoja kummilapsille ja sukulaislapsille joulu- ja synttärilahjoiksi.

Vierailija
4/14 |
25.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian isot ja hienot lahjat on hankalia sikäli, että kaikilla ei ole kaapin kätköissä tälläisiä halvalla ostettuja juttuja. Olisi musta ainakin vanhempana noloa, jos meille tuotaisiin tuollaisia lahjoja koska tulee sellainen olo että pitäisi sitten viedä vastalahjaksi jotain parempaa kuin se 7 euron legopaketti.

Vierailija
5/14 |
25.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

en olisi itse maksanut niistä mitään. Siinä muut lahjanantajat joutuvat vähän altavastaajiksi.

Vierailija
6/14 |
25.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen vie mitä vie lahjaksi varallisuutensa mukaan.

Vierailija
7/14 |
25.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän tyttö ainakin on hyviltä kavereiltaan saanut joskus melko kalliitakin lahjoja. Mutta jos on kyseisen lapsen kanssa tekemisissä vain koulussa/päiväkodissa/kerhossa niin sitten jotain pientä vaan...

Vierailija
8/14 |
25.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki vien suunnilleen saman arvoisen lahjan ja tämä arvo saisi olla max 10 euroa.

Kyllä meilläkin rahaa olisi ostaa kalliimpiakin, mutta ihan jo periaatteesta ei osteta. Kaverisynttäreille ei vaan kuulu viedä tuon kalliimpaa!

Vierailija
9/14 |
25.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

just oli tytön synttärit, ja hän sai kaikilta n. 15e arvoiset lahjat, pari oli jopa n. 30e arvoista. So what? En todellakaan meinannut pyörtyä, lahja kuin lahja. Mitä väliä mitä se maksaa? Kyllä mä itsekin ostan ihan normaalihinnalla lahjoja, jotka maksaa n. 20-30e lasten parhaille kavereille, se on ihan yleistä meidän lasten kaveripiirissä. Ei sitä kukaan ihmettele ja päivittele. Enemmänkin niinpäin, että ollaan nolona, jos joku tuo jonkun 5e lahjan.

Vierailija
10/14 |
25.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki vien suunnilleen saman arvoisen lahjan ja tämä arvo saisi olla max 10 euroa.

Kyllä meilläkin rahaa olisi ostaa kalliimpiakin, mutta ihan jo periaatteesta ei osteta. Kaverisynttäreille ei vaan kuulu viedä tuon kalliimpaa!

el jos sinä viet nico-petterille vaan 10e maksavan lahjan, niin kaikkien pitää viedä vaan 10e maksava lahja? Just joo.

Vierailija
11/14 |
25.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä käypä lahja on ollut varmaan yleisesti siinä 5-10e tienoilla - ellei puhuta naapureissa olevista parhaista kavereista: heidän kanssa lahjat on joskus olleet suurellisiakin.

Ja minua ainakin hämää, jos lapsi saa minusta "liian kalliin lahjan". Ja mitä taas tulee vähäisempiin lahjoihin, niin omille lapsille olen sanonut, että jokaisesta lahjasta täytyy olla kiitollinen ja se täytyy myös osoittaa lahjan anjatalle.

Vierailija
12/14 |
25.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleensä on jo sen arvoisia! Meidän lasten kaveripiirissä ainakin siis. Täällä olisi noloa antaa 5e lahja.

Vierailija
13/14 |
25.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli alennettu ja maksoin siitä 14,95. Eipä tullut edes mieleen, että tekisin jotain arveluttavaa. Olen kai niin lapsellinen, että kuvittelin tärkeintä olevan synttärisankarin ilahduttaminen.

Vierailija
14/14 |
25.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ajattelen kyllä niin että jokainen vie lahjaksi mitä vie, enkä todellakaan koe olevani valvollinen korvaamaan kalliit lahjat! Kyllä meillekkin on joskus kaverit tuoneet arvokkaampia lahjoja, joita olen mielessäni hämmästellyt mutta siinä kaikki.

Samoin itse olen joskus tehnyt läytöjä ale-koreista ja pannut lelut hyvillä mielin kiertoon. Minusta on ihmisen oma ongelma jos tekee asiat niin vaikeiksi ja kaivaa joka tilanteesta negatiiviset puolet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kuusi