Mitä Pippa Laukka sanoisi jääkaappisi sisällällöstä ?
Kommentit (97)
Löytyykö netistä jostain nuo ruokareseptit ja ruokapäiväkirjat mitä nuo Pipan koutsaamat tyypit nyt syö?
Voisi ottaa mallia.
Hän sanoisi että hyvältä näyttää.
Vierailija kirjoitti:
Kysyisin häneltä, miksi hän kiristyttää naamaansa. Häntä ei meinaa tuntea. Mitä hän pakenee, vanhuuttako? Käsistään huomaa et ikää jo on.
Tuskinpa vain on mitään kasvoilleen tehnyt, ei ole sen tyyppinen. Minusta luullaan samaa ja olen Pippaa muutaman vuoden vanhempi, mutta minkäänlaisia kiristyksiä tehty, vain hyvät geenit (=paksu, rasvainen iho) ja hyvin hoidettu iho, ei tupakkaa eikä aurinkoa. Ja olen muistanut kuoria myös käsien ihoa ja rasvata usein, nekin ovat samanlaiset kuin ennenkin. Juonteita kasvoihin tulee kyllä.
Varmaan ihmettelisi, että oikeastiko syön vain juustoa ja tulisia kastikkeita.
Oikeasti olen ylpeä, että olen saanut kaiken ruoan syötyä. Ja nyt voi aloittaa puhtaalta pöydältä, kun ei ole mitään turhia jämiä, mitkä pitäisi vielä käyttää pois.
Aikamoinen projekti ollut. Viikonloppuna sitten kauppaan.
Piputskan leukaperiin on laitettu botoxia.
Mä saisin moitetta täysrasvaisista tuotteista ja voista. Mitään margariinia tai kevytlevitteitä ei löydy.
Terveystarkastuksessa Pippa tipahtaisi pyllylleen. Kaikki arvot loistavat ja paino normaalipainon alarajoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En varmaan saisi isompia moitteita. Paljon vihanneksia ja hedelmiä, monenvärisiä. Joululta jäi yksi täysi 400 g voipaketti oveen, siitä varmaan.
No se voikin jakaa mielipiteitä. Joidenkin lääkäreiden ja koulukuntien/tutkimusten mukaan margariini on just se paha ja voi parempi. Mm. hormonit tarvii rasvoja ja kolesterolikin on oikeasti tärkeää, vaikka toisin tavattu toitottaa. Voi on toki sitä "kovaa rasvaa", mutta siihen kun yhdistää hyviä kasvirasvoja niin voila!
Luomu oliiviöljyä, avokadoöljyä, mustakuminaöljyä jne., niin hyvä tulee!
Kolesterolia ei tarvitse saada ruuasta lainkaan, koska elimistö tuottaa sitä tarvittaessa itse. Margariineissa on monenlaisia, itse käytän pääasiassa oliiviöljyä, pestoa ja erilaisia itse tehtyjä levitteitä leivän päällä. Äitini oli sydän- ja verisuonitautien tutkija, joten olen melko hyvin perillä sydän- ja verisuonitautien syntymekanismeista. Mutta ei voista tai muista kovista rasvoista tarvitse kokonaan luopua, kunhan niitä käyttää satunnaisesti juhlissa tms.
Kuten sanottu tutkimuksia ja koulukuntia erilaisia. Äitiäsi väheksymättä, koska hän teki uransa?
Joitakin vuosia sitten norjalainen tutkimusryhmä totesi, että korkea kolesteroli on sittenkin nimenomaan terveellistä naisille, ihan toisin kuin aiemmin ajateltu, ja itse päättelisin, että liittyy juuri mm. noihin naishormoneihin?
Nykyään monella naisella on hyvin vähärasvainen ruokavalio ja ongelmana estrogeenin ja/tai progesteronin mataluus, kilpirauhashäiriöitä, kuukautisongelmia, vaihdevuosivaivoja. Tietysti niihin liittyy paljon muutakin, mutta vähärasvaisuus voisi olla yksi merkittävä syy?
Myös maksan ja sapen toiminta tarvitsee rasvoja ja noiden toiminta vaikuttaa hormonien toimintaan.
Sanois varmaan että jaahas. Voisit perustaa keskikokoisen apteekin. Sitä nämä syöpä- kipu ym. lääkkeet aiheuttavat. Eivät ole muuten aikoihin mahtuneet mihinkään lääkekaappiin, jos se kaappi ei olisi pari kertaa asekaapin kokoinen.
Hyvältä näyttää! Mutta mites nuo ylimääräiset kilot ovat päässeet kertymään?
Olisi niin vaikuttunut, että jatkaisimme terveyskeskusteluja makkarissa liikuntatuokiolla.
Ei ainakaan kauhistuisi minun tuotteistani. Paljon vihanneksia, jonkin verran kasvispohjaisia levitteitä (hummus, tahnat), jonkin verran kasvispohjaisia valmisteita (härkistä, beanittia), sokeroimatonta soijajugurttia... ei siellä muuta taida juuri nyt minun hyllyilläni ollakaan. Puolisolla on maitoa (kahviin), piimää, maustettua jugurttia, juustoa, lenkkimakkaraa, maksamakkaraa, voita ja joku eines. Niin ja salaatinkastiketta.
Pakastimessa paljon kasvis-puolivalmisteita (chili sin carne, perunasipulisekoitus, bulgur-kasvissekoitus, hemapappia, wok-vihanneksia) ja kotiruokia pakastettuina kerta-annoksiksi. Puolisolla saattaa olla myös jäätelöä.
Syön mitä huvittaa. Hippa ei minun jääkaapille tule nokkaansa tunkemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En varmaan saisi isompia moitteita. Paljon vihanneksia ja hedelmiä, monenvärisiä. Joululta jäi yksi täysi 400 g voipaketti oveen, siitä varmaan.
No se voikin jakaa mielipiteitä. Joidenkin lääkäreiden ja koulukuntien/tutkimusten mukaan margariini on just se paha ja voi parempi. Mm. hormonit tarvii rasvoja ja kolesterolikin on oikeasti tärkeää, vaikka toisin tavattu toitottaa. Voi on toki sitä "kovaa rasvaa", mutta siihen kun yhdistää hyviä kasvirasvoja niin voila!
Luomu oliiviöljyä, avokadoöljyä, mustakuminaöljyä jne., niin hyvä tulee!
Kolesterolia ei tarvitse saada ruuasta lainkaan, koska elimistö tuottaa sitä tarvittaessa itse. Margariineissa on monenlaisia, itse käytän pääasiassa oliiviöljyä, pestoa ja erilaisia itse tehtyjä levitteitä leivän päällä. Äitini oli sydän- ja verisuonitautien tutkija, joten olen melko hyvin perillä sydän- ja verisuonitautien syntymekanismeista. Mutta ei voista tai muista kovista rasvoista tarvitse kokonaan luopua, kunhan niitä käyttää satunnaisesti juhlissa tms.
Kuten sanottu tutkimuksia ja koulukuntia erilaisia. Äitiäsi väheksymättä, koska hän teki uransa?
Joitakin vuosia sitten norjalainen tutkimusryhmä totesi, että korkea kolesteroli on sittenkin nimenomaan terveellistä naisille, ihan toisin kuin aiemmin ajateltu, ja itse päättelisin, että liittyy juuri mm. noihin naishormoneihin?
Nykyään monella naisella on hyvin vähärasvainen ruokavalio ja ongelmana estrogeenin ja/tai progesteronin mataluus, kilpirauhashäiriöitä, kuukautisongelmia, vaihdevuosivaivoja. Tietysti niihin liittyy paljon muutakin, mutta vähärasvaisuus voisi olla yksi merkittävä syy?
Myös maksan ja sapen toiminta tarvitsee rasvoja ja noiden toiminta vaikuttaa hormonien toimintaan.
Äiti on 70+ eli onhan hän ollut jo eläkkeellä jonkin aikaa. Eivät perusasiat ole muuttuneet, mutta se on väärinkäsitys, että sydän- ja verisuonitauteja ehkäistääkseen tulisi välttää rasvaa. Ei suinkaan, näin ei ole koskaan neuvottu, vaan ihmisille on neuvottu lisäämään rasvoja ruokavalioon eli öljyjä, koska osa niistä mm. edistää suonen seinämien kimmoisuutta. Jäykistyminenhän on oleellista sepelvaltimotaudissa. Siis vanha ohje on ollut, vaihda rasvat pehmeisiin.
Mutta en osaa ottaa sen tarkemmin kantaa noihin muihin asioihin, kun en itse ole lääkäri. Kuitenkin ne kansat, jotka eivät käytä kovia rasvoja (japanilaiset, Okinawan saarella esimerkiksi) elävät pisimpään terveimpänä sydän- ja verisuonitautien ja syöpien osalta. Ruokavalion kokonaisuus on kuitenkin vaikea tutkia. Siksi milloin mikäkin tutkimustulos nousee otsikoihin, mutta perusasiat ovat säilyneet samoina. Paljon kasviksia, kalaa ja pehmeitä rasvoja, vähän punaista lihaa ja kovia rasvoja = terveellinen ruokavalio.
Joulun jälkeen sai tosi edullisesti juustolajitelmia, joten juustoa on kaappi täynnä, päiväykset on pitkään niissä. Rakastan myös kaikkia majoneeseja ja kastikkeita joten jääkaapin ovi on niitä täynnä. Pippa ei arvostaisi.
Järkytystä aiheuttaisi varmasti juustot, voi ja pekoni. Kasviksia on paljon mm. kurkkua, tomaattia, kaalia, kesäkurpitsaa, kukkakaalia, purjoa ja avokadoa. Jääkaapista löytyy myös oliiveja, makeuttamatonta kookosjogurttia, marjoja, salamia ja maksamakkaraa.
Mutta ei ole maitoa, jogurttia, kermaa, perunaa, margariinia, vanukkaita, mehua, limsaa, eineksiä eikä mitään missä lukee kevyt, vähärasvainen tai rasvaton. Ei löydy myöskään leipää, jauhoja, sokeria, muroja tai hedelmiä.
Herkkuhyllyä/kaappia tästä huushollista ei löydy eli ei mitään makeisia, keksejä, leivonnaisia tai sipsejä. Pakastimessakin on vain vihanneksia, lihaa, kanaa ja kalaa - ei edes jäätelöä.
Vierailija kirjoitti:
Kuka on pippa laukka
Googleta. Se on suomen ykkösnyrkki.
Vierailija kirjoitti:
Lappa Piukka
Pappa Liukka
"pip pip"