Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä te yksin asuvat teette töiden jälkeen?

Vierailija
12.01.2023 |

Itellä elämä menee arkena suunnilleen näin: herään 07.30 etätöihin, juon kahvit, teen töitä ja lopetan klo 16, syön, katson loppuillan tv:tä tai olen netissä josta katson youtube videoita. Kesällä kävin harrastin myös liikuntaa, mutta nyt talvella elämä on aika tylsää. Entä mitä te muut yksin asuvat teette? Olin reissussa tammikuun ensimmäisen viikon ja elämässä oli paljon enemmän sisältöä reissussa, kuin kotona.

Kommentit (84)

Vierailija
81/84 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein vähän pientä ruokaa, kävin suihkussa, ja näköjään otin 4tunnin päikkärit..

Selkä aivan junissa. Kävelen kippurassa kun mummo!

Vierailija
82/84 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aamulla töihin, päiväksi takas kotiin. Hoidan asioita, kuntoilen, ulkoilen, käyn kirjastossa, käyn kaupassa, teen vähäiset kotityöt, jutustelen naapuruston mummujen kanssa, kusetan jonkun koiraa tai vahdin jonkun lapsia hetken, syön, kahvittelen (ei tätä kaikkea joka päivä, mutta joka päivälle on jotain puuhaa).

Menen illaksi takas töihin, kotiin palaan joskus seitsemän aikaan illalla. Käyn suihkussa, syön iltapalaa, saatan tehdä pienen kävelylenkin tai venyttelen. Katson tv:tä, palstailen, luen, nukkumaan noin 23.

Teetkö henkilökohtaisen avustajan töitä ?

Maatalouslomitus.

Joo, teinkin joskus ohjelmapätkää, missä haastateltiin maatalousyrittäjiä ja kertoivat tuosta, että heidän työntekijöillä on tuollaiset työajat ( ja siksi moni suomalainen ei niihin suostu vaan paljon on työntekijöitä muualta kuin Suomesta). Työni puolesta olen tehnyt yhteistyötä myös näyttelijöiden kanssa ja heilläkin on usein harjoitukset aamulla, esitykset illalla. Ja sitten ystävistä löytyy henkilökohtaisia avustajia, heidän työajat ovat myös hyvin siroteltuja. Samoin bussikuskeilla. Tuntuu todella raskaalta, ja niissä pitäisi olla palkanlisää ja paljon noista "paluista". 

se työstäsi kysynyt

Kyllähän se raskasta on. Mutta toisaalta on siinä hyvätkin puolensa, esim päivällä voi ulkoilla ja näkee aurinkoa talvellakin. Iltapäivät menee kelloa kyttäillen, ettei vaan myöhästy töistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/84 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mua huvita yksin tehdä mitään joten kyllä se seuranputäjä on sitten netti tai televisio.

Jotkut tykkää yksin tehdä asioita mutta mä en.

Vierailija
84/84 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on kyllä kauheeta miten some on uinut ihmisten elämää passivoimaan. Tosi monien vastauksissa sama toistuu: yksin kökötetään tv:n/somen äärellä.

What a waste of life.

Ennen somea katsoin telkkaria.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi neljä