Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko vaihdevuodet alkaa 34 vuoden iässä? Minulla ei ole ollut kuukautisia 1,5 vuoteen

Vierailija
12.01.2023 |

En ymmärrä. Kunnalliseen lääkäriin on kilometrin jono ja yksityiseen ei ole varaa. Muuten olen lapsesta saakka kasvanut ja kehittynyt ihan normaalisti. Kuukautiset alkoivat kun olin 12-vuotias. En käytä mitään säännöllistä ehkäisyä, pelkästään kondomia jos on satunnaisia kumppaneita. Toki jos olen epävarma oliko kumi koko ajan paikoillaan, olen hakenut jälkiehkäisyn.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olisin iloinen jos ne olisivat minulta loppuneet tuolloin. T. 46v joka edelleen kärsii 3 päivää joka kuukausi sikiöasennossa sängyssä...

Vierailija
2/21 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, älä vaan mee yksityiselle. Parempi vaikka kuolla kun maksaa vähän ekstraa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko laiha?

Vierailija
4/21 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rokotteet.

Voihan sitä muitakin syitä etsiä, mutta k-tökötit ovat looginen selitys.

Rokotteet? Et nyt ole tosissasi? Ap

Vierailija
5/21 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko laiha?

En, 158cm/55kg Ap

Vierailija
6/21 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ap. Jos olet tosissasi niin mene lääkäriin, hinnalla millä hyvänsä. Syy kannattaa selvittää, sillä esim. paksuuntunut limakalvo altistaa syövälle.

Sinuna ottaisin asian vakavasti.

Vierailija
7/21 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No oletko edes varannut sitä aikaa kunnalliseen? Tee edes se, vaikka joudut odottamaan. Olisin sinuna jo mennyt, jos jäisi muutamakin kierto välistä ilman järkevää syytä.

Vierailija
8/21 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin olet käynyt gynellä viimeksi, oletko käynyt seulonnoissa?

Vierailija
9/21 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin viimeksi joskus 17-vuotiaana kun halusivat varmistaa, ettei ole mitään sukupuolitautia. Minulla EI ole varaa maksaa mistään hoidoista tai tarkistuksista mitään. Sain juuri vanhat laskut pois tieltä. Mitään pikavippiä en tähän voi ottaa. Kaikki muu toimii kuitenkin normaalisti, ei ole mitään särkyjä tai patteja missään, virtsa ja uloste on sellaista kun sen pitäisikin olla.

Ap

Vierailija
10/21 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Varaa nyt aika kunnalliseen terveyskeskukseen. Sinun on mahdollista saada lähete kunnalliselle puolen gynekologiseen tutkimukseen, kun kerrot epänormaalista tilanteestasi 1,5 vuoden ajalta. Sano että haluat päästä gynekologiseen tarkistukseen, et siis vain hoitajalle vaan tutkimukseen. 

Vierailija
11/21 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävin viimeksi joskus 17-vuotiaana kun halusivat varmistaa, ettei ole mitään sukupuolitautia. Minulla EI ole varaa maksaa mistään hoidoista tai tarkistuksista mitään. Sain juuri vanhat laskut pois tieltä. Mitään pikavippiä en tähän voi ottaa. Kaikki muu toimii kuitenkin normaalisti, ei ole mitään särkyjä tai patteja missään, virtsa ja uloste on sellaista kun sen pitäisikin olla.

Ap

Perus lääkärikäyntimaksu kunnallisella on 40€. Ei ole normaalia olla noin kauan ilman kuukautisia.

Vierailija
12/21 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kohdunkaulan syöpä seulontaan kutsutaan 25-60 -vuotiaat naiset viiden vuoden välein ja se on ilmainen.

Vierailija
13/21 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipaino ja alipaino vievät kuukautiset mennessään. Eli kumpi itselläsi on, jos kuitenkin olet normaalipainoinen mene äkkiä vaikka istumaan julkiselle, jokin on pahasti pielessä.

Vierailija
14/21 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Serkullani alkoi vaihdevuodet 32-vuotiaana, ja hän sai niihin hormonikorvaushoidon.

Suosittelen käymään gynekologilla. Se on kallista, mutta elämä on.

Vierailija
15/21 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti lääkäriin/gynelle heti! Otat vaikka lainaa/maksat luottokortilla jos ei muuten ole varaa. Kuukautisten poisjääminen noin pitkäksi aikaa ilman syytä ei todellakaan ole normaalia. Pahimmassa tapauksessa saattaa olla pahanlaatuinen syöpä, harvalla vaihdevuodet tuossa iässä alkavat.

Vierailija
16/21 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sinne kunnalliselle tässä ajassa olisi aika tullut moneen kertaan. Äkkiä aikaa varaamaan!

Vierailija
17/21 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli tuo sama ongelma suunnilleen samanikäisenä. Gynekologi määräsi keltarauhashormonia ja kuukautiset alkoi pitkän ajan jälkeen. Mene lääkäriin!

Vierailija
18/21 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavaa hysteriointia taas ketjussa, taattua mammapalstaa :D

Aloittajalle sanoisin heti että ei hätää. Olin itse saman mittainen ja painoinen n. 10 vuotta sitten, menkat olivat aikuisiällä parhaimmillaan kokonaan pois 2 vuotta. Kävin gynellä 2x, ei löytynyt mitään suoraa syytä muu kuin stressi ja liika treenaaminen. Menkat palautuivat peräti 4v jälkeen vasta kun olin saanut lihaa luiden päälle n. 5 kg. Nyt treenaavana tuohon tullut vielä parit lisää, syön hyvin ja ekaa kertaa elämässä 30 -vuotiaana menkat tulee n. 2 kk välein :)

Vierailija
19/21 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos odotat vuoden tulee seulontakutsu, mut sanoisin, että älä odota vaan mene lääkäriin, makso mitä makso. 

Vierailija
20/21 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse syönyt keltarauhashormoonia saman ikäisenä

Se on lääkäriin AP mentävä eikä arvailla täällä palstalla.

Vaarallista olla ilman kk pidemmän päälle !!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän seitsemän