Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä te yksin asuvat teette töiden jälkeen?

Vierailija
12.01.2023 |

Itellä elämä menee arkena suunnilleen näin: herään 07.30 etätöihin, juon kahvit, teen töitä ja lopetan klo 16, syön, katson loppuillan tv:tä tai olen netissä josta katson youtube videoita. Kesällä kävin harrastin myös liikuntaa, mutta nyt talvella elämä on aika tylsää. Entä mitä te muut yksin asuvat teette? Olin reissussa tammikuun ensimmäisen viikon ja elämässä oli paljon enemmän sisältöä reissussa, kuin kotona.

Kommentit (84)

Vierailija
41/84 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fakta on että mulla on pahentunut em. nettiaddiktio. En tee juuri muuta kuin teen ruokaa, käyn koiran kanssa ulkona, ja olen netissä. Tuntikausia päivässä.

Vierailija
42/84 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä pahaa netissä roikkumisessa on? En ymmärrä. Netistä löytää kaikkea kivaa, uusia juttuja, tietoa, uutisia ym... Ilman nettiä ei tulisi monestikaan oltua iltaisin missään kontakteissa ulkomaailmaan tai ei ainakaan niin paljoa. Tässä nytkin jutellaan ja vaihdetaan ajatuksia. :)

Kokeilepa viettää vaikka pari viikkoa niin, että käytiin iltaisin elokuvissa, teatterissa, kävelemässä, uimassa, luennoilla, kaikenlaisissa tapahtumissa tai lue vaikka joka ilta tai opettele jotakin uutta. Pidä nettipaasto.

Tule sitten kertomaan, olitko tuon kahden viikon aikana onnellisempi vai onnettomampi kuin yleensä. Itselläni aukesi silmät, kun tein tuon kokeilun.

Käytiin? Puhuttiin yksin asuvista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/84 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn kuntosalilla tai ryhmäliikunnassa, menen kävelylle, näen kavereita, teen ruokaa, katson sarjoja, luen, käyn museoissa tai näyttelyissä jne.

Vierailija
44/84 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn 3-4 kertaa viikossa salilla + pari kertaa lenkillä joko yksin tai kavereiden kanssa. Kyläillään myös puolin ja toisin. Käyn treffeillä, viestittelen miesten kanssa. Laitan ruokaa, siivoan, pesen pyykkiä, luen, kuuntelen musiikkia, makaan sohvalla, katson sarjoja tai leffoja, surffaan netissä. Aika lailla tätä rataa menee illat.

Vierailija
45/84 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töistä kotiin klo 16, koirat lenkille, ruokaa naamaan ja pieni relax esim telkkua tai lukemista. Uudelleen lenkille koirien kanssa noin puoli kasilta. Suihkuun, telkkua, iltapala, koirat pikapissille, nukkumaan klo 22 jälkeen. Viikonloppuisin käyn teatterissa, museossa, tms arjesta poikkeavaa. Työni on sosiaalista joten en jaksa tavata ystäviä arkisin.

Vierailija
46/84 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas yksin asuvana olen viime aikoina miettinyt , että miten tähän saisi perheen mahtumaan. Herätys 7, etätöissä päivä, lopetan joskus klo 17. Iltaisin ulkoilua,

kavereiden näkemistä, hiihtämistä ja jossain vaiheessa pitäisi ehtiä opiskella ja hoitaa asioitakin sekä ylläpitää taloa yms.

Vierailija
47/84 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä pahaa netissä roikkumisessa on? En ymmärrä. Netistä löytää kaikkea kivaa, uusia juttuja, tietoa, uutisia ym... Ilman nettiä ei tulisi monestikaan oltua iltaisin missään kontakteissa ulkomaailmaan tai ei ainakaan niin paljoa. Tässä nytkin jutellaan ja vaihdetaan ajatuksia. :)

Kokeilepa viettää vaikka pari viikkoa niin, että käytiin iltaisin elokuvissa, teatterissa, kävelemässä, uimassa, luennoilla, kaikenlaisissa tapahtumissa tai lue vaikka joka ilta tai opettele jotakin uutta. Pidä nettipaasto.

Tule sitten kertomaan, olitko tuon kahden viikon aikana onnellisempi vai onnettomampi kuin yleensä. Itselläni aukesi silmät, kun tein tuon kokeilun.

Käytiin? Puhuttiin yksin asuvista.

Piti lukea KÄYT. Automaattinen korjaus taas sotkee.

Vierailija
48/84 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herään klo 5 - 7, riippuen siitä teenkö töitä kotona, konttorilla vai käynkö asiakkailla / yt - kumppaneilla.

Työt loppuu tilanteen mukaan klo 16 - 19, sen jälkeen käyn muutamana päivänä viikossa kuntosalilla ja kerran - pari uimassa, tulen kotiin ja luen, pesen pyykkiä yms. kotihommaa. Ennen nukkumaanmenoa luen tunnin, joskus kaksi. Kun on lämpöä edes hieman enemmän niin pyöräilen kuntosalin sijaan.

Viikonloppuisinkin tulee tehtyä jonkun verran töitä kotona, käyn kahvilla, mahd.taidenättelyssä, kirjastossa, välillä teen päiväretkiä täältä pk - seudulta toiseen kaupunkiin.

Työssä tapaan paljon ihmisiä, olen paljon puhelimessa jne eli tuntuu että kaikki sosiaaliset kontaktit tulee hoidettu työaikana, vapaa - aika kuluu itsekseen ihan hyvin.

Eli se vapaa - aika kuluu enemmän vähemmän liikkuessa, lukiessa ja maailmaa pohtiessa. TV:tä ei juuri tule katsottua mutta radiota kuuntelen paljon.

Vierailija
49/84 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trollaan vauva-palstalla.

Vierailija
50/84 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te jotka olette käyneet viime aikoina taidenäyttelyssä, leffassa tai museossa, minkä elokuvan/näyttelyn olette käyneet katsomassa? Suositteluja?

Vierailija
51/84 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen ruokaa, käyn hiihtämässä, tiistaina laulutunti, keskiviikkona kuorotreeni, torstaina ja maanantaina sali/jumppa/jooga, joskus opiskelen avoimessa amk:ssa, soitan pianoa kotona, laulan kotona, kesällä pihatöitä (asun rivarissa ja olen istuttanut kukkapenkkejä). Joskus on joku käsityöprojekti mutta ei just nyt. Katson sarjoja (Areenasta), luen.

Netissä roikkuminen ja videopelit passivoi, siihen kun jää kiinni niin ei huvita tehdä mitään. On nekin hetket tai päivät joskus kivoja mutta liika on liikaa.

Vierailija
52/84 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon huomannu, että yksinolo passivoi. Töistä kun tuun, niin saatan kyllä olla vielä päivällä ajatellu, että teen sitten sitä ja tätä kun pääsen töistä, mutta sitten kun tulee kotia niin jotenkin sitä lössähtää ja saattaa venyä pari tuntia sohvalla ennenkuin edes saa aikaseksi vaihtaa vaatteita. Sillon aikaisintaan kun oli kämppäkavereita, niin jotenki se toisen ihmisen olemassaolo aktivoi itteäkin puuhastelemaan kaikkea. Ja ei siihen siis vaikuttanut se, että pitäisi sen toisen kans tehdä jotain tai ettei vaan kehtaisi olla rennosti ja sen takia piti jotain häärätä. Huomaan saman ilmiön edelleen kun menen käymään vanhempien luona toisella paikkakunnalla. Sielläkin tulee keksittyä kaikenlaista puuhaa itselle ja käytyä ulkoileen kun tekee mieli, mutta jotenki oudosti tämä yksinasuminen tappaa kaiken inspiraation

Vierailija
53/84 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teen ruokaa, käyn hiihtämässä, tiistaina laulutunti, keskiviikkona kuorotreeni, torstaina ja maanantaina sali/jumppa/jooga, joskus opiskelen avoimessa amk:ssa, soitan pianoa kotona, laulan kotona, kesällä pihatöitä (asun rivarissa ja olen istuttanut kukkapenkkejä). Joskus on joku käsityöprojekti mutta ei just nyt. Katson sarjoja (Areenasta), luen.

Netissä roikkuminen ja videopelit passivoi, siihen kun jää kiinni niin ei huvita tehdä mitään. On nekin hetket tai päivät joskus kivoja mutta liika on liikaa.

Toisaalta ihmiset myös uupuvat helposti, kun heidän on pakko suorittaa myös vapaa-aika. 

Vierailija
54/84 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon huomannu, että yksinolo passivoi. Töistä kun tuun, niin saatan kyllä olla vielä päivällä ajatellu, että teen sitten sitä ja tätä kun pääsen töistä, mutta sitten kun tulee kotia niin jotenkin sitä lössähtää ja saattaa venyä pari tuntia sohvalla ennenkuin edes saa aikaseksi vaihtaa vaatteita. Sillon aikaisintaan kun oli kämppäkavereita, niin jotenki se toisen ihmisen olemassaolo aktivoi itteäkin puuhastelemaan kaikkea. Ja ei siihen siis vaikuttanut se, että pitäisi sen toisen kans tehdä jotain tai ettei vaan kehtaisi olla rennosti ja sen takia piti jotain häärätä. Huomaan saman ilmiön edelleen kun menen käymään vanhempien luona toisella paikkakunnalla. Sielläkin tulee keksittyä kaikenlaista puuhaa itselle ja käytyä ulkoileen kun tekee mieli, mutta jotenki oudosti tämä yksinasuminen tappaa kaiken inspiraation

toisaalta myös ehkä kimppakämppäikäsi oli sitä, kun olit nuori ? Kun ikää on 50 tai enemmän, niin sitä aktiivitontakin arki-iltaa arvostaa ihan eri tavoin kuin esim. pari-kolmekymppisenä. 

Vierailija
55/84 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen just sitä mitä sattuu huvittamaan ja sehän tässä onkin parasta. Menen salille tai jumppaan kotona, myös juoksumatto löytyy kotoa, menen uimahalliin uimaan matkaa. Luen, katselen suoratoistopalveluista kivoja ohjelmia, teen hyvää ruokaa, otan lasin viiniä, lojun kylvyssä. Opiskelen, teen käsitöitä, piirrän ja maalaan, opettelen soittamaan pianoa, opettelen kieliä, leivon mahtavia herkkuja, huudatan musaa ja tanssin kuin mielipuoli. Tykkään käydä välillä kirjastossa lukemassa lehtiä, tieteen kuvalehti yksi lemppareista. Shoppaan ja hengaan kaupungilla, käyn konserteissa, museoissa ja näyttelyissä, kahvilla, syömässä. Surffaan pinterestissä ja etsin sisustusideoita. Monesti on joku huonekalun tuunausprojekti tai muu vireillään. Ihan mitä mieleen juolahtaa ja fiiliksen mukaan myös.

Vierailija
56/84 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te jotka olette käyneet viime aikoina taidenäyttelyssä, leffassa tai museossa, minkä elokuvan/näyttelyn olette käyneet katsomassa? Suositteluja?

Kävin toissapäivänä Emma-museossa Espoossa. Voin suositella.

Vierailija
57/84 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen ite vuorotyötä, ja vaikka aamuvuoroissa mentäessä saatan nukkua 2-6h, vältän, etten mene töiden jälkeen sohvalle maleksimaan ja selaamaan nettiä ja pahimmillaan nukahdan. Se passivoi ja tekee tosi masentuneeksi. Tätä tein aikoinaan liikaa.

Näen kavereita välillä töiden jälkeenkin, vaikken olekaan mikään ekstrovertti (olen enemmän hiljaisen puoleinen ihminen). Käyn kuntosalilla nostamassa painoja ja jos lenkkisää ulkona on tosi huono, menen kuntosalille pyöräilemään tunniksi, se on hyvää peruskestävyysliikuntaa. Joskus käyn hiihtämässä. Joskus leivon, soitan pianoa tai katselen tv-sarjoja (ei tositv, sekin passivoi) Teen ruokaa. Käyn shoppailemassa. Ystävien kanssa syömässä. Siivoan ja tällaista. Joskus käyn elokuvissa, nyt pitäisikin mennä kun tuli luvattua kummilapsille sellaista.

On niitäkin päiviä, että en tee mitään töiden jälkeen ja annan itselleni luvan maleksia sohvalla, kunhan ei tavaksi tule. Kyllä keho kertoo jos on väsymystä, eikä jaksa mitään.

Vierailija
58/84 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musta tuntuu, että monilla tylsistyvillä on nettiaddiktio. Ei keksitä muuta, parempaa tekemistä kun netin imu on liian kova. Itsekin olen toipuva addikti.

Kokeile ensin rajoittaa kaikkia ruutuja. Sitten voit miettiä, mikä kiinnostaa. Uusi harrastus? Kansalaisopistossa, salilla, uimassa? Museot ja kulttuuri, ulkoilu, käsityöt? Kyllä sitä tekemistä keksii, ihanaa olisi, jos olisi aikaa harrastaa ja projekteille.

Mä olen joka päivä netissä mutta mulla ei ole tylsää.

Vierailija
59/84 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsen töistä noin 16.30. Käyn kaupassa (en joka päivä), laitan ruokaa, syön, teen jotakin mukavaa kuten luen kirjaa, neulon, käyn lenkillä (tai joskus ryhmäliikuntatunneilla tai salilla, jos on kortti, kesällä uin järvessä, talvella uimahallissa), surffailen netissä, kirjoitan, opiskelen kieliä, tapaan ystäviä, soittelen ystävien kanssa puhelimessa, teen iltatöitä toisinaan, teen vapaaehtoistyötä (suosittelen kaikille Pelastakaa Lapset Ry:n ja Punaisen Ristin vapaaehtoishommia!), toki kaikki kotityöt on tehtävä myös (siivous, tiskaus, pyykkäys, järjestely jne). Jos jää aikaa, katson jotakin mukavaa sarjaa tai elokuvaa, mutta harvoin kerkiän. Käyn teatterissa, elokuvissa, konserteissa, kirjastossa, jne. Harjoittelen myös eri instrumenttien soittamista ja käyn kansalaisopiston vaihtelevilla kursseilla, venyttelen ja joogaan, mitä ikinä milloinkin tulee mieleen ja sattuu tapahtumaan. Olen kohta 50-vuotias, eikä ole vielä sellaista päivää tullut, ettei olisi tekemistä, päinvastoin vuorokaudessa on liian vähän tunteja. Satunnaisesti jopa piipahdan täälläkin lukemassa keskusteluja.

Vierailija
60/84 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvipäivät: Herätys 6:30 ja aamupala. Töihin kävellen, 30 minuuttia. Klo 8-16 arkipäivät työssä. Sen jälkeen taas kävely kotiin. Ehkä pari kertaa viikossa omalla autolla kauppaan jos on enempi ostoksia. Iltaisin saatan opetella soittamaan kitaraa, käydä hiihtämässä, käydä saunassa, tehdä jotain ruokaa, katsoa jonkun TV ohjelman, ehkä vähän nettiä selaillen, yms. Viikonloppuna ehkä mökille, ehkä pilkille, menen hiihtämään, tapaan kavereita, .... Yms...

Keväisin, kesäisin ja syksyisin. Sama herätys yms, mutta iltaisin on enempi ulkoilua, mp reissuja, kavereiden tapaamisia, viikonloput ehkä mökillä, kesäloma menee reissaten, vaellusretkiä, kalastaen, fillariretkiä, yms...

Näin se eronneen sinkkumiehen aika kuluu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kuusi