Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vihani kasvaa joskus niin suureksi, että luulen kuolevani

Vierailija
12.01.2023 |

siihen. Saan päänsärkyä ja tulee todella huono olo ja tunnen oikein verisuonet. Tulee hikinen olo ja tuntuu siltä, että saan sydänkohtauksen.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs jos lopettaisit vihaamisen. Se on itsestäsi kiinni.

Vierailija
2/28 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei. Kerro mitä vihaat, ehkä se helpottaa vähän? Mullakin tunteet on joskus niin voimakkaita että päähän sattuu, se ei oo kivaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunpa osaisin. Elämäntarinani vuoksi vihaan jo lähes kaikkia. Uskon kaikkien myös vihaavan minua. 

Ap

Vierailija
4/28 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viha on yleensä reaktio siihen, että henkilökohtaisia rajoja rikotaan. Vihareaktio ei synny tyhjästä. Välinpitämättömyys seuraa kauan jatkuneesta provosoinnista eikä ole sen parempi vaihtoehto, kuin vihakaan.

Vierailija
5/28 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kunpa osaisin. Elämäntarinani vuoksi vihaan jo lähes kaikkia. Uskon kaikkien myös vihaavan minua. 

Ap

Eli toisin sanoen olit liian heikko.

Vierailija
6/28 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vihaan myös noista "se on itsestä kiinni" ja vastaavista kommenteista paistavaa tyhmyydellä marinoitua ylimielisyyttä- joka useimmiten onkin tyhmyyden läheinen kaveri ja liikkuu samoissa piireissä.

Vierailija
7/28 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko paniikkikohtaus?

Tunteet tulevat, tunteet menevät, älä yritäkään estää niitä, siitä vain voimistuvat.

Vierailija
8/28 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Traumat ja se että olet joutunut tukahduttamaan valtavasti tunteita, siitähän tuollainen yleensä johtuu. Reaktiosi on täysin looginen. Kaikki eivät vihaa sinua (minäkin toivon sinulle pelkästään kaikkea hyvää.) Voimia!

Vierailija
9/28 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Näin voisi sanoa.

Ap

Vierailija
10/28 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ajattelen vihaisia ajatuksia ja jopa väkivaltaisia, just kun mun esim. on kiusattu. Mutta näistä pääsee yli koska ne on vaan ajatuksii. Kannattaa puhua jollekin luotettavalle taholle, jollekin ulkopuoliselle asioista, mutta ei vihan syypäälle.

Vierailija
11/28 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Vihalla ja heikkoudella ei ole keskenään tekemistä. Aplle: Eivät kaikki sinua vihaa ja jos tunnustelet tunteitasi niin luultavimmin huomaat vihasi suuntautuvan sinua kaltoin kohdelleeseen/ kohdelleisiin - ei kaikkiin tai kaikkeen.

Vierailija
12/28 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Sinä käännät vihasi muihin ihmisiin, ja se on hyvin sairasta käytöstä.

Vierailija
13/28 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viha on voimavara, kun sen energian kohdentaa oikeisiin asioihin.

Vierailija
14/28 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä vihaan myös noista "se on itsestä kiinni" ja vastaavista kommenteista paistavaa tyhmyydellä marinoitua ylimielisyyttä- joka useimmiten onkin tyhmyyden läheinen kaveri ja liikkuu samoissa piireissä.

Syy pahoinvointiin ei yleensä ole itsestä kiinni. Jos kaikki olisi itsestäs kiinni ja muuttus paremmaksi kun ottaa itseä niskasta kiinni ja nostaa sieltä suosta niin eiköhän ihminen olisi näin tehnyt jo. Me ollaan ihmisiä ja tarvitaan hyväksyntää, rakkautta, oikeudenmukaista kohtelua.

Vierailija
15/28 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyrkkeilysäkki tai terapia

Vierailija
16/28 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Älä tee tuota. Et tiedä oikeasti onko sairasta, tuo vaan syyllistää turhaan, voi lisätä vihaa, niin ajattelen.

Vierailija
17/28 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ensinnäkin, jos vihaan on syy, niin on huomattavasti terveempää suunnata viha kaltoinkohtelijaan, kuin itseensä. Väittäisitkö esimerkiksi pahoinpitelyn kohteeksi joutuneelle ettei hän saisi tuntea vihaa pahoinpitelijää kohtaan? Vihan tunnehan ei tarkoita, että toimisi tunteen mukaan. Viha on myös yksi osa suruprosessia. Tunteista pitää ja täytyy puhua. Myös niistä joita on vaikea hyväksyä itsessään tai muissa. Tänne avoimesti kirjoittaminen ei tarkoita konkreettisia tekoja tai kenellekään vaaran tai kivun aiheuttamista. Terveempää sekin, kuin hautoa ajatuksia ja tunteita sisällään.

Vierailija
18/28 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunteiden sieto on vaikeaa. Mutta sitä voi oppia pikkuhiljaa. Onnistumisen kokemukset, hyvän kokemukset, pienet hyvät asiat auttaa. Kuuntele ihmisiä joita arvostat, kiinnitä huomiota niihin. Tee itse pieniä hyviä tekoja. Ihan pieniä, vaivihkaa. Huomaat että siitä tulee hyvä mieli.

Vierailija
19/28 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syy pahoinvointiin ei yleensä ole itsestä kiinni. Jos kaikki olisi itsestäs kiinni ja muuttus paremmaksi kun ottaa itseä niskasta kiinni ja nostaa sieltä suosta niin eiköhän ihminen olisi näin tehnyt jo. Me ollaan ihmisiä ja tarvitaan hyväksyntää, rakkautta, oikeudenmukaista kohtelua.

Kyllä. Juurikin tämä. Ei kukaan meistä ole immuuni ympäristön ja seuran vaikutukselle.

Vierailija
20/28 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun on valmis, voi sanoa ääneen noita asioita jotka herättää vihan tunteita.

Terapiassa kai?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kolme