Mies ei suostu asumuseroon
Mitä voi tehdä, kun haluaisin erota ja toinen ei vaan suostu? Kaiket päivät on riitaa jota lapset joutuvat kuulemaan ja itsellä aina stressi ja paha mieli.
Ei ole sukua tai sellaisia ystäviä jotka voisivat tulla tueksi. Olen päävuokralainen ja hän myös tietenkin kirjoilla tässä, joten poliisikaan ei voi kai häntä pihalle heittää, enkä sellaista haluaisikaan lasten takia. Mikä taho voi tulla hätiin ja tueksi? En itse alkaisi etsimään asuntoa koska mielestäni se lähtee, kuka aina haastaa riitaa ja oletuksena on jäädä lasten kanssa kolmioon ja hän voisi etsiä pienemmän.
Kommentit (88)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Avioliitto siis kyseessä. Olen vuokrasopimusten kirjoittaja ollut aina koska miehellä ei ole ollut luottotietoja.
-ApNo sithän tää on selkeä homma. Jos tuomioistuin määrää puolisoiden yhteiselämän lopetetuksi, se voi samalla vuokranantajaa sitovasti määrätä, kumpi puolisoista asuntoa enemmän tarvitsevana on oikeutettu jäämään asumaan puolisoiden yhteisenä kotina käytettyyn vuokra-asuntoon.
Ero vireille, ei se muuta vaadi.
Mitä tämä käytännössä tarkoittaa? Määrääkö tuomioistuin häädön toiselle osapuolelle vai miten hänet saadaan asunnosta ulos? Ihan konkreettisesti. Jos toinen ei halua lähteä, miten asia ratkaistaan?
Ei häätöä mutta sen kumpi asuntoa tarvutsee ja saa siihen jäädä. Jos jäisi sinulle (koska lapset) eikä siltikään poistu, sä voit sitä häätöä sit hakea.
Eli pitää ensin hakea eroa, hakea tuomioistuimelta yhteiselämän lopetusta, hakea häätöä ja lopulta sen toimeenpanoa (jäikö ehkä vielä jokin vaihe välistä). Tässä kaikessahan menee ties kuinka kauan aikaa ja koko ajan ihminen vain istua napottaa asunnossa.
Yhteiselämän auvosta sänkykamarin puolella eräät haluavat tietää. No eipä puuha häntä kiinnosta, mukavampaa nukkua sohvalla ja katsella puhelinta ja telkkaria. Tuttu epäili syyksi jotain alhaisia testoja ja ylipainoa kun aiheesta kerran valitin. En tosiaankaan löydä enää juurikaan syitä, miksi liittoa pitäisi jatkaa. Ja lapset tosiaan näkevät huonon esimerkin parisuhteesta, ei lämpöä ja kosketusta, vaan rumaa kielenkäyttöä ja erillään nukkumista.
-Ap.
Vierailija kirjoitti:
Koska olet vuokrasopimuksen päävuokralainen, niin ei kai siinä siltä osin ole epäselvää, kenen on erotilanteessa lähdettävä.
Mutta jos mies kieltäytyy lähtemästä, niin kinkkinen tilanne. Mitä tarkoitat että ei ole ketään, joka voisi tulla tueksi? Tueksi miten? Puhua järkeä miehellesi?
Kyllä hänet jotenkin saa häipymään. Se on varma. Toivottavasti joku viisaampi osaa täällä neuvoa.
Minun oli lähdettävä vuokra-asunnosta, jossa olin siis päävuokralaisena kun tahdoin eron. Ex- vaimo sanoi, ettei suostu lähtemään. Käräjäoikeuden päätöksellä olisin saanut häädettyä hänet, mutta valitsin helpomman tien, lähdin itse.
Vierailija kirjoitti:
Yhteiselämän auvosta sänkykamarin puolella eräät haluavat tietää. No eipä puuha häntä kiinnosta, mukavampaa nukkua sohvalla ja katsella puhelinta ja telkkaria. Tuttu epäili syyksi jotain alhaisia testoja ja ylipainoa kun aiheesta kerran valitin. En tosiaankaan löydä enää juurikaan syitä, miksi liittoa pitäisi jatkaa. Ja lapset tosiaan näkevät huonon esimerkin parisuhteesta, ei lämpöä ja kosketusta, vaan rumaa kielenkäyttöä ja erillään nukkumista.
-Ap.
Eli sinä nyt vaan hankit sen kämpän sinulle ja lapsille. Ei se mies tuosta muutu, vastuu on sinulla. Ei se reilua ole, mutta elämä harvoin on. Itse pitää oman ja huollettaviensa onnen eteen työ tehdä.
Vierailija kirjoitti:
-Ap.
Mies on rasite sinulle.
Ei häätöä mutta sen kumpi asuntoa tarvutsee ja saa siihen jäädä. Jos jäisi sinulle (koska lapset) eikä siltikään poistu, sä voit sitä häätöä sit hakea.