Mies ei suostu asumuseroon
Mitä voi tehdä, kun haluaisin erota ja toinen ei vaan suostu? Kaiket päivät on riitaa jota lapset joutuvat kuulemaan ja itsellä aina stressi ja paha mieli.
Ei ole sukua tai sellaisia ystäviä jotka voisivat tulla tueksi. Olen päävuokralainen ja hän myös tietenkin kirjoilla tässä, joten poliisikaan ei voi kai häntä pihalle heittää, enkä sellaista haluaisikaan lasten takia. Mikä taho voi tulla hätiin ja tueksi? En itse alkaisi etsimään asuntoa koska mielestäni se lähtee, kuka aina haastaa riitaa ja oletuksena on jäädä lasten kanssa kolmioon ja hän voisi etsiä pienemmän.
Kommentit (88)
Se lähtee vuokra-asunnosta, joka haluaa eron.
Se lähtee joka haluaa lähteä. Reiluuttahan noissa tilanteissa on turha vaatia. Älä nyt jämähdä siihen sen takia.
Miksi ajattelet, että lapset jäisi sinulle?
Hanki uusi asunto ja sano vuokra ja mies irti.
No itse hän välillä ilmaisee meidän, siis myös lasten, olevan niin rasittavia ja ärsyttäviä, niin ajattelin, että tuskin hän heitä kokonaan olisi itselleen vaatimassa. Ap.
Huoh näitä vääriä neuvoja. Kyllä on olemassa keinot miten toisen saa asunnosta pois, yleensä sillä joka jää lähivanhemmaksi on isompi tarve jäädä isoon asuntoon. Löydät kyllä tietoa Googlella, esim avioeron tiedoista tai häätöprosessista. Nopeaa tai ilmaista se ei ole, mutta on mahdollista lakiteitse.
Ei miehen tarvii suostua mutta joutuu suostumaan. Sinä irtisanot vuokrasopimuksen. Vuokraat uuden asunnon ja mies joutuu kodittomaksi tai vuokraa oman asunnon.
Koska olet vuokrasopimuksen päävuokralainen, niin ei kai siinä siltä osin ole epäselvää, kenen on erotilanteessa lähdettävä.
Mutta jos mies kieltäytyy lähtemästä, niin kinkkinen tilanne. Mitä tarkoitat että ei ole ketään, joka voisi tulla tueksi? Tueksi miten? Puhua järkeä miehellesi?
Kyllä hänet jotenkin saa häipymään. Se on varma. Toivottavasti joku viisaampi osaa täällä neuvoa.
Kummanko nimissä on vuokrasoppari.. se päättää.
Sano vuokrasoppari irti nyksä asunnosta ja etsi uusi kämppä, tenavat otat mukaasi. Kunta/ kaupunki auttaa löytämään asunnon piankin. Asumistukeakin voit saada jos et töissä tai olet matalapalkkainen. Kelasta kyselet eri tuista mitä voisit saada.
Eron ei tarvitse aviopuolison lupaa.Eroa voi hakea yksin ja ei vaadita syytä miksi haluaa erota. Aikanaan asiasta tulee kirjalinen tieto toiselle osapulele,ero on vireillä.Asuntoon jää se joka on päävuokralainen ellei toisin henkilöt sovi?
Normaalit miehet käsittääkseni suostuvat eroprosessiin, jos toinen haluaa ja itsekin huomaavat jos liitto ei toimi enää. Sitte asiallisesti hoidetaan asumis- ja lasten jutut. Mutta tämä tapaus suuttuu entisestään, nimittelee minua, sanoo että voin itse lähteä ja sanoo suoraan ettei lähde mihinkään. Edellisessä suhteessaan naisen isä on auttanut heidän erotilanteessaan, mutta oma isäni ei enää elä, ei ole veljiä tms.
Ap.
Minun 1. puoliso ei halunnut muuttaa pois, vaikka olimme jo eronneet virallisesti.
Sama tilanne oli. Lapsia 2 ja asunto kolmio. Mies ei tehnyt kodinhoidollisia töitä ja lasten hoitamista ollenkaan. Ei siis käynyt edes ruokaostoksillakaan.
Sanoin lopulta, että no minä lähden sitten, ja hän saisi hoitaa lapset, ruuat, siivoukset ja kaikki mitä lapsiperheeseen kuuluu hoitaa.
JO VAIN MUUTTUI ÄÄNI KELLOSSA miehellä. Löysi nopsaan pienemmän asunnon itselleen vuokralle ja muutti pois. Minä jäin lasten kanssa.
Ero oli selvä, niin äijä lähti siitä päivästä laskien vasta 8 kk kuluttua.
Haet oikeudesta yhteiselämän lopetusta jne. Kysy sossusta sekä oikeusaputoimistosta. Kyllä sen pois saa.
Ei tarvita miehen lupaa, hommaat asunnon ja lähdet.
Vierailija kirjoitti:
Normaalit miehet käsittääkseni suostuvat eroprosessiin, jos toinen haluaa ja itsekin huomaavat jos liitto ei toimi enää. Sitte asiallisesti hoidetaan asumis- ja lasten jutut. Mutta tämä tapaus suuttuu entisestään, nimittelee minua, sanoo että voin itse lähteä ja sanoo suoraan ettei lähde mihinkään. Edellisessä suhteessaan naisen isä on auttanut heidän erotilanteessaan, mutta oma isäni ei enää elä, ei ole veljiä tms.
Ap.
NIIN SINUN KUULUUKIN LÄHTEÄ!!!!! Ei hänen.
Olen varma, että jos hän jäisi tähän kolmioon ja minä lähtisin lasten kanssa, että hän hakisi pian itselleen pienempää ja halvempaa asuntoa. Eli tämä menisi ihan haaskuun, koulun yms. kannalta sijainti on hyvä. -Ap.
Neuvoa voit kysyä polisilta, sos.toimistosta tai oikeusaputoimistosta. Minua auttoi työtoverit jotka tunsivat tilanteen . He olivat eron alussa myös turvana minulle. Kyllä se vuoden vei kun jouduin suostuttelemaan ja ovelasti järjestämään turvaverkkoja. Ei sukulaisista yleensä ole apua. Maksoin miehelle osuuden asunnosta ja muusta omaisuudesta. Tuntui kyllä ihan väärältä kun itse olin työlläni eniten maksanut kaikesta. Hän oli taloudellisesti täysin hunsvotti. Kohta oli pelannut ja tuhlannut oman osuutensa. Ainoa lapsi jäi minulle ja eron sain heti käräjillä.
Vierailija kirjoitti:
Olen varma, että jos hän jäisi tähän kolmioon ja minä lähtisin lasten kanssa, että hän hakisi pian itselleen pienempää ja halvempaa asuntoa. Eli tämä menisi ihan haaskuun, koulun yms. kannalta sijainti on hyvä. -Ap.
No, hittojako siinä sitten jos haluaa tehdä asiat itselleen vaikeaksi.
Lähtijä on se, joka haluaa lähteä.
Mies ei halua, joten sinä lähdet. Muilla keinoin et saa asumuseroa voimaan.