Mies ei suostu asumuseroon
Mitä voi tehdä, kun haluaisin erota ja toinen ei vaan suostu? Kaiket päivät on riitaa jota lapset joutuvat kuulemaan ja itsellä aina stressi ja paha mieli.
Ei ole sukua tai sellaisia ystäviä jotka voisivat tulla tueksi. Olen päävuokralainen ja hän myös tietenkin kirjoilla tässä, joten poliisikaan ei voi kai häntä pihalle heittää, enkä sellaista haluaisikaan lasten takia. Mikä taho voi tulla hätiin ja tueksi? En itse alkaisi etsimään asuntoa koska mielestäni se lähtee, kuka aina haastaa riitaa ja oletuksena on jäädä lasten kanssa kolmioon ja hän voisi etsiä pienemmän.
Kommentit (88)
Vierailija kirjoitti:
Avioliitto siis kyseessä. Olen vuokrasopimusten kirjoittaja ollut aina koska miehellä ei ole ollut luottotietoja.
-Ap
No sithän tää on selkeä homma. Jos tuomioistuin määrää puolisoiden yhteiselämän lopetetuksi, se voi samalla vuokranantajaa sitovasti määrätä, kumpi puolisoista asuntoa enemmän tarvitsevana on oikeutettu jäämään asumaan puolisoiden yhteisenä kotina käytettyyn vuokra-asuntoon.
Ero vireille, ei se muuta vaadi.
No ensinnäkin nyt aamulla , juotte kahvit ja rupeatte keskustelemaan vakavasti
ALOITA KESKUSTELU NÄIN
Näetkö sinä mihin tämä meidän liittomme on mennyt? riitelemmekin jo jokapäivä? Pitääkö lasten todellakin olla sijaiskärsijöitä meidän typeryytemme vuoksi?.
Kaksi vaihtehtoa joko te eroatte tai rupeatte OLEMAAN KAKSI TULISESTI rakastunutta.
Mutta älkää pitkittäkö eroa lapsienne takia, ja olkaa rehellisiä lapsille sanokaa suoraaan että te kaksi olette liian erillaisia tullaksenne toimeen ja täten päätätte erota.
Sit et hätäile uuden suhteen perään vaan kokeilet siipijäsi sinkkuna, älä hilaa joka viikko uutta ukkoa kotiin vaan ota ennemmin vakkari mies käymään (seksiä ilman tunteita.) ja kun kunnon miehen löydät
kerrot hänelle avoimesti mihin aiempi yhdessä asuminen ja seurustelu kautta avioliitto päättyi.
Miehesi on epävakaa ja levoton. Väkivaltainen ja ilmapiirin myrkyttäjä.
Itsesi ja lasten takia paras on, että hankkiudut siitä ihmisestä eroon pian.
Sun lapset sisäistää miehen käytöksen ja niistä tulee samalaisia isona. Kotoa ne tavat opitaan.
Onko mies lastesi isä vai isäpuoli?
Jos on isäpuoli, niin sitä suuremmalla syyllä äkkiä eroon siitä tyypistä.
Olen kuullut monta tapausta, joissa isäpuoli kokee lapset lähinnä rasitteiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huoh näitä vääriä neuvoja. Kyllä on olemassa keinot miten toisen saa asunnosta pois, yleensä sillä joka jää lähivanhemmaksi on isompi tarve jäädä isoon asuntoon. Löydät kyllä tietoa Googlella, esim avioeron tiedoista tai häätöprosessista. Nopeaa tai ilmaista se ei ole, mutta on mahdollista lakiteitse.
Jos miehen nimi ei ole vuokrasopimuksessa, niin miksi oletat, että vuokranantaja haluaa hänet vuokralaiseksi, vaikka mies saisi lapset huollettaviksi?
Sori nyt vaan, mutta siinä ei vuokranantajan halua kysellä vaan vuokraoikeus voidaan siirtää puolisolle ilman vuokranantajan suostumusta. Toki vuokranantajalla on oikeus vastustaa vuokraoikeuden siirtoa, jos vastustamiseen on perusteltu syy. Se jää sitten tuomioistuimen päätettäväksi.
Kuitenkin, kun yhteiselämän lopettaminenkin menee tuomioistuimen kautta niin eiköhän ne läpi menevät vuokranantajan vastustelutkin ole jo katsottu ennakkoon, kun päätetään kumpi saa jäädä. Eli vuokranantajana olisit aika heikoilla jäillä.
Perusteltuna syynä on esim. se, että uusi vuokralainen ei toimita vuokravakuutta, vaikka edellinen haluaa (vuokrasuhteen päättymiseen vedoten) vuokranantajalla olevan vakuuden itselleen.
64: biologinen isä on. Halusi itsekin lapsia, mutta on muutaman vuoden ollut äreä. Kiivastuu helposti lapsille jos nämä eivät heti toimi tai tottele ja mikäli sitten kritisoin kielenkäyttöään heitä kohtaan, haukkuu minut.
Vierailija kirjoitti:
64: biologinen isä on. Halusi itsekin lapsia, mutta on muutaman vuoden ollut äreä. Kiivastuu helposti lapsille jos nämä eivät heti toimi tai tottele ja mikäli sitten kritisoin kielenkäyttöään heitä kohtaan, haukkuu minut.
Hän ei kunnioita sinua. Haukkuuko lasten kuullen? Jos sitä tekee, niin kiireesti eri talouksiin.
Lapsethat oppii, että äitiä saa haukkua.
Vierailija kirjoitti:
En vaan voi ymmärtää, että kun hänkin ilmaisee olevansa koko ajan tyytymätön kaikkeen täällä ja räyhää pahantuulisena, niin miksi hän ei voi suostua lähtemään?? Välillä sitten jopa itkee jos ei hauku?? En käsitä mielensä syövereitä. Menisi vaikka vanhemmilleen aluksi ja etsisi oman asunnon rauhassa jos haluaa. Minulla ei ole moisia mahdollisuuksia mennä mihinkään sukulaisille.
-Ap
Ei tietenkään hän lähde jos hän on luottotiedoton. Ilman luottotietoja jo pelkän asunnon hankkiminen on vaikeaa, puhumattakaan puhelinliittymistä, vakuutuksista yms. Sinä olet hänen normaalin elämän mahdollistaja. Älä yritä väkisin pitää kiinni asunnosta, sinun on paljon tärkeämpää nyt päästä eroon miehestä.
Mies roikkuu pakon sanelemana ap:ssä
Pakkaa miehen tavaroita jo, ja alkakaa katsomaan kämppää hänelle.
Sossu jelppaa sitä saamaan kämpän.
Ei ole aihetta viivytellä.
Hän heräilee todellisuuteen, kun näkee tavaroitaan pakatun. Normaali tekisi ihan itse, mutta kun on niitä epänormaaleja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Avioliitto siis kyseessä. Olen vuokrasopimusten kirjoittaja ollut aina koska miehellä ei ole ollut luottotietoja.
-ApNo sithän tää on selkeä homma. Jos tuomioistuin määrää puolisoiden yhteiselämän lopetetuksi, se voi samalla vuokranantajaa sitovasti määrätä, kumpi puolisoista asuntoa enemmän tarvitsevana on oikeutettu jäämään asumaan puolisoiden yhteisenä kotina käytettyyn vuokra-asuntoon.
Ero vireille, ei se muuta vaadi.
Mitä tämä käytännössä tarkoittaa? Määrääkö tuomioistuin häädön toiselle osapuolelle vai miten hänet saadaan asunnosta ulos? Ihan konkreettisesti. Jos toinen ei halua lähteä, miten asia ratkaistaan?
Vierailija kirjoitti:
Pakkaa miehen tavaroita jo, ja alkakaa katsomaan kämppää hänelle.
Sossu jelppaa sitä saamaan kämpän.
Ei ole aihetta viivytellä.
Hän heräilee todellisuuteen, kun näkee tavaroitaan pakatun. Normaali tekisi ihan itse, mutta kun on niitä epänormaaleja.
Eikä jelppaa. Suomessa on eron jälkeen asunnottomaksi joutuneita paljon. Ihmisillä on oma vastuu. Ei voi vain hypätä jonnekin ja odottaa yhteiskunnan auttavan.
Voin omasta kokemuksesta kertoa, että tuossa tilanteessa ei auta sossu eikä poliisi. Ainoa tapa päästä asumaan erilleen on vuokrata itselle ja lapsille uusi asunto ja irtisanoa nykyinen.
Mikään taho ei myöskään tule apuun huonekalujen ja muun omaisuuden jakoon. Jos mies haluaa heittäytyä kusipääksi, hän voi ilmoittaa että saatte viedä päällä olevat vaatteenne, kaikki muu on hänen (Jos et pysty esim ostokuitilla todistamaan muuta).
Normaali mies lähtee pyynnöstä.
Tää kubbe on epänormaali hyväksikäyttäjä.
Milloin olette viimeksi rakastelleet toisianne silmiin katsoen. Koitapas tätä ja suhteenne varmasti paranee. Myös iltatähtönen voisi tuoda valoa elämäänne.
Älä jatka miehen hyysäämistä.
Se käyttää sua hyväksi.
Uuvatti ulos NYT.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisään, että eräänlaista väkivaltataustaa on seurusteluajalta. -Ap.
Ja teit hänen kansaan lapsia.🤦
Näinhän tää näyttää monesti menevän.
Ap on itse soppansa keittänyt ja nyt harmittaa.
Ratkaisu on ihan helppo. Etsit uuden vuokrakämpän ja muutat sinne. Jätät miehesi tekemään mitä nyt ikinä päättääkään tehdä. Miksi tää on sulle näinkin vaikea juttu. Lasten huoltajuutta et voi itse päättää.
Ajattelitko haureutta harrastaa asumuserossa?
En vaan voi ymmärtää, että kun hänkin ilmaisee olevansa koko ajan tyytymätön kaikkeen täällä ja räyhää pahantuulisena, niin miksi hän ei voi suostua lähtemään?? Välillä sitten jopa itkee jos ei hauku?? En käsitä mielensä syövereitä. Menisi vaikka vanhemmilleen aluksi ja etsisi oman asunnon rauhassa jos haluaa. Minulla ei ole moisia mahdollisuuksia mennä mihinkään sukulaisille.
-Ap