Muita oireettomia?
Hei, olen onnellisesti raskaana viikolla 7+1, onnistuimme siis toisesta PAS-hoidosta. Voin kuitenkin erittäin hyvin, ei pahoinvointia, ei väsymystä tms. Kaikki ruoka maistuu ja vieläpä tosi hyvin. Hajut ei ota nenään mitenkään erilailla mitä ennen.
Ainoastaan rinnat on arat. Ellei olisi, en tietäisi olevani raskaana!!
Tosin ultrassa olen jo käynyt ja sikiö ja sykekin näkyi, mutta silti tää oireettomuus saa kokoajan miettimään syntyjä syviä. Juontaako pelko pitkästä yrityksesta.. en tiedä. Pitäisi kyllä nauttia tästä hyvästä olosta ja nautinkin, mutta pieni epäilys silti takaraivossa.
Ja voi kai niitä oireita vieläkin tulla, vai mitä? Onko muita oireettomia ja silti kaikki hyvin? (huomatkaa.. siis syke on näkynyt ja silti epäilen.... uskomatonta. Epäilen varmaan vielä synnärilläkin, että tuleeko meille oikeasti vauva,..)
Kommentit (5)
Mulla on viikkoja nyt 15+2 eikä ole ollut mitään oireita koko aikana. Siis tietty rintojen arkuutta ja mahan nipistelyä välillä mutta ei mitään väsymystä tai pahoinvointia. Päinvastoin, kuulun kai siihen vähemmistöön, joka voi raskauden aikana jopa paremmin! Nauti hyvinvoinnista! :)
No ehkä niitä oireita ehtii sitten vielä tulemaan...:)
Ronsu: Mulla oli lugesteronit käytössä, mutta kuuri loppui. Kuuri oli 60 palleroa, ja 4kpl laitettiin vuorokaudessa. Itse tosin loppua kohti vähensin siten, että laitoin 2kpl päivässä... Enää ei siis lugeja. Olisin voinut jatkaa niitäkin, tuo osittain turvallisuuden tunnetta. Mulla PAS tehtiin luonnolliseen kiertoon. Miten sulla?
Eli täällä myös yksi lähestulkoon oireeton.
Pahoinvointia ei ole ollut missään vaiheessa (tähän mennessä), pientä kuvotusta tosin jossain viikon 7-10 välillä (en enää tarkalleen muista), mutta sekään ei ollut jatkuvaa ja se oli todellakin vähäistä.
Jonkin verran samaan aikaan ilmeni ruokahaluttomuutta ja jotkut ruoat eivät vain maistuneet. Plussauksen aikaan, ja siitä muutama vko eteenpäin, oli pikemminkin ruokahalu mitä parhaimmillaan.
Nyt taas tällä hetkellä menee kaikki mahdollinen ja tuntuu että maha on jopa pohjaton välillä. =D
Ainoa varsinainen oire, josta tiesin että olen raskaana, oli rintojen arkuus. Ne oli välistä erittäinkin kipeät.
Kyllä tuota epätietoisuutta minulla on jatkunut aina enemmän ja vähemmän ihan näihin päiviin saakka.
Nyt kun vauva jo liikkuu, niin siitä onneksi tiedän hänen olemassa olostaan. Mutta, vieläkin välillä tulee päiviä jolloin nyytti on paljon hiljaisempi ja silloin rupeaa miettimään, että onko kaikki varmasti hyvin.
Minustakin välillä tuntuu, etten usko tätä vauvaa ennen kuin hän on varmasti maailmassa meidän sylissä, mutta kyllä nyt jo varsin luottaisin mielin olen ollut.
Eiköhän se tästä.
Kaikkea hyvää siis sinulle odotukseen ja onnea plussa johdosta!
Se on kyllä jotain todella ihmeellistä.
-viivi ja onnimöttönen rv23+6
feledith: mulle pas tehtiin myös luonnolliseen kiertoon ja tähän asti olen käyttänyt 400mg/pvä ja nyt vähennettiin ensimmäiseen ultraan eli " tarkistus" ultraan (kahen viikon päästä) asti 200mg iltaisin. Edellisellä kerralla luget jätettiin tuon ultran jälkeen. Jotenkin ne tuo turvallisuutta, oma mieli ainakin rauhallisempi. ;)
ronsu
Mulla alkoi pahoinvointi ensimmäisestä raskaudestani vasta viikolla8 vai oliko 9 ja jatkui vkolle 16, joten kyllä sulle vielä huono olo kerkee tulla, jos on tullakseen. Toisaalta miten ihanaa olis nauttia raskaudesta ilman pahoinvointia, mikä taas tekee raskauden niin todelliseksi (ja karmeaksi).. Ite olen plussannut PAS:sta 10 pvää sitten ja koko ajan epäilen, olenko raskaana vai en. Kahden vkon päästä vasta ultra eli vkolla 7+, joten sinne asti pitää kestää ja pelätä. Sitten PITÄIS voida jo rentoutua, mutta kuten totesit, se on pirun vaikeaaaaaaa!!!!!!!!! Haluis koko ajan olla jossain ultrakoneessa kiinni, että tietäis raskauden olevan TOTTA!! Kuitenkin ultra pelottaa, koska jotenkin tämä totaalinen oireettomuus (tai no onhan mulla tuo valkovuoto, jota ei normaalisti ole) on niin karseaa. Mulla ei ole edes rinnat kipeät tai turvonneet, mutta eipä olleet edellisellä kerrallakaan. Onko sulla muuten lugesteronit käytössä? Kuinka pitkään ja millasella annoksella?
ronsu