Miksi suomalaisten kodit näyttävät pikkulasten sisustamilta tai ainakin pikkulapsia varten sisustetuilta?
Valkoiset seinät, muoviset laminaattilattiat, tekstiilit, joissa pääväriset isot kuviot painettu valkoiselle pohjalle, koottavia lastulevyhionekaluja ja kuluneita, kellastuneita lakattuja aalto-hionekaluja.
Miksi?
Kommentit (17)
Ja se on aina näin.suomalaiset kaikki. Öööö
Ei kuulu sinulle ap, jokainen sisustaa juuri niin kuin haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi haluat sisustaa lapsellisesti? Miksi se on sinusta hienoa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi olla hienoa? Haluan että on mukavaa.
En mä ainakaan ole noin sisustanut.
Ap voisi opetella aivan ensimmäisenä kirjoittamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tuo ole ollenkaan mukava sisustustyyli. Ylelliset, pehmustetut huonekalut, paksut silkki- tai samettiverhot, aidot matot, ottomaanit ja runsaus ovat mukavaa sisustusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi se sinulle kuuluu, olet itse lapsellinen kun et erota tyylisuuntia. Yleensä lastenhuoneet sisustetaan lasten toiveiden mukaan.
Millaista sitten on aikuismainen sisustus?
Suurin osa ihmisistä ei sisusta noin. Vain ne, jotka seuraavat trendejä. Enemmistöllä on kerroksellinen sisustus. On huonekaluja eri vuosikymmeniltä ja eri sukupolvilta. On erilaista taidetta, ja usein aika lämpimiä sävyjä. Kuten meilläkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tuo ole ollenkaan mukava sisustustyyli. Ylelliset, pehmustetut huonekalut, paksut silkki- tai samettiverhot, aidot matot, ottomaanit ja runsaus ovat mukavaa sisustusta.
Et sä sitä kaikkien puolesta päätä mikä on mukavaa sisustamista. Mä sisustan itseäni varten, en muita varten.
Jotkut paksut verhot olisi aivan kauhistus mulle astmaatikolle. Mitkä on epäaitoja mattoja? Mulla on mun itse tekemiä mattoja osa, varmaan ap:n mielestä aivan kamalia. Runsaus ei ole kaikkien makuun.
Valkoinen koti lapsia varten? Mitä sä selität?
Suomalaiset ovat jysähtäneet tuollaiseen kiikkerään asumiseen, pieni matto, pieni pöytä maton päällä jne. kiiltävää mustaa ja valkoista jne. eteiset täynnä roinaa kaikilla ettei jalansijaa. Sillä kirjailija Kinnusella oli kunnon sisustukset, joku aika sitten oli hänen talostaan kuvia.
Millainen sisustus sinulla on ap?
Meillä ei ole mitään noista kuvailemistasi ratkaisuista, paitsi muutama valkoinen seinä.
MUTTA talo on pikkulapsille/pikkulasten sisustama. Lasten tekemiä piirustuksia, maalauksia ja askarteluja esillä seinillä ja kaikki huonekalut mahdollisimman helposti siivottava, korvattavissa ja halpoja. Ne muutamat arvokkaammat ennen miehen ja jälkikasvun tuloa hankitut huonekalut aiheuttavat tuhottuina lähinnä mielipahaa. Ehkä sitten taas joskus, kun lapset on teinejä ja rahaa enempi käytössä uskaltaa jotain muutakin ostaa :)
Ja kyllähän kodikkuus ja käytännöllisyys on tärkeintä, ei ois kiva asua kodissa, jossa pitäis koko ajan varoa ja vain katsella esineitä.
Minun kotini olisi varmaan esteetikon kauhistus. Koti on "sisustettu" sillä ajatuksella että siellä asuu naisihminen jolle riittää että mahtuu jumppaamaan järkevästi ilman että hajottaa mitään, mies joka harrastaa kaikenlaista näpertelyä, lapsia ja omat kissat ja ensikotikissoja. Koriste-esineinä on lasten askarteluja. Huonekalut on sellaisia mistä saa päälliset pesuun jos joku oksentaa niiden päälle. Kasveja ja kirjoja meillä tosin on paljon, kun niistä tykätään. Tämä on tässä elämäntilanteessa ihan hyvä koti, vaikka ei kaunis olekaan.
.