Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pelottaa, aion erota miehestäni!

Vierailija
15.11.2006 |

En oikein osaa mitään kun ollaan oltu yhdessä aina, en osaa maksaa edes laskuja, ostaa vessapaperia, tankata autoa.

Ja nyt sitten minun pitäisi hankkia asunto, ero ja hoitaa tästä lähtien omia asioitani.

Pelottaa ihan kamalasti, en edes tiedä mitä minun nyt pitää tehdä.

Marssinko soskuun vai mitä teen?

Voi itku.... Auttakaa nyt minua tyhmeliiniä!

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
15.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimia sellaisena tukihenkilönä. Tai äiti, isä, joku?

Kyllä se siitä ajan kanssa alkaa sujua. Tsemppiä!

Vierailija
2/21 |
15.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensi töikseni hankin kyllä telkkarin, meillä ei ole ikinä ollut! :D

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
15.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ihan ensin varmaan kanattaisi ottaa yhteyttä oman kunnan vuokra-asunto tyyppeihin ja sitä kautta lähteä soluja aukomaan.

Vierailija
4/21 |
15.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensinnäkin joko luottokortti, pankkikortti tai käteistä mukana. Sitten menet kauppaan. Valkkaat tahtomasi paprun. Köyhät ostaa 2-kerroksista, mutta Lidlistä on varaa ostaa 4-kerroksista köyhänkin. Menet kassalle ja maksat ostoksen.

Auto tankataan sillai, että eka tarkistat missä puolella on se tankkausluukku. Ajat auton huoltsikalle ja avaat luukun. Laitat bensaletkun sinne luukkuun ja painat sitä " liipaisinta" . Sitte katot paljo haluat siitä mittarista. Kun tarpeeksi, otat letkun pois ja laitat telineeseen, laitat luukun kiinni ja maksat huoltsikan kassalla.

Vierailija
5/21 |
15.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

opettelee. Oletteko naimisissa eli pitääkö sinun hakea avioeroa?

Vierailija
6/21 |
15.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko saa olla vuokra, katsoin juuri netistä että kaksio maksaa täällä n. 600 eur/kk. Kuulostaa tosi paljolta.

Pitääkö lähteä yksiöön lapsen kanssa, ei kai?

Sanokaas säälijät, olisiko parempi että pysyisin vaan aina miehen kanssa enkä ikinä eläisi itse?

ap

Vierailija
7/21 |
15.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mahdollista että mies saa lapset, hakee huoltajuutta? Aion ottaa pienemmän mukaan (2kk vanha) ja jätän isomman isälle, jos vaan se huolii lapsen. En jaksa hoitaa kumpaakin yksin...

Entäs kun olen saanut perintöä n.30 000 joskus vuosia sitten, mies osti sillä auton jolla ajaa itse.

Saanko minä siitä rahasta enää mitään?

Tuntuu niin kauhean vaikealle, itkettää. On niin tyhmä olo, ja sitä kyllä olenkin.

ap

Vierailija
8/21 |
15.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

asuntohakemuksen. Kannattaa käydä täyttämässä samantien. Useiden kuntien kotisivuilla on lomake sitä varten eli ei tarvitse mennä minnekkään. Kaupungin vuokra-asunnot on usein halvempia kuin yksityiset vuokra-asunnot. Sovi aika lastenvalvojan luokse jossa saat tietoa " lasten kohtalosta" . Useimmiten lapien huoltajuudesta voidaan sopia lastenvalvojan kanssa jos ollaan asiassa yhtä mieltä ja yleensä sovitaan yhteishuoltajuudesta niin että äiti on lähihuoltaja ja isällä tapaamisoikeudet. Jos asiasta on riitaa menee se käräjäoikeuden päätettäväksi eli kannattaa ottaa yhteyttä vaikka oikeusaputoimistoon. Sieltä saat apua myös eroasiaan. Kyllä se elämä siitä lähtee rullaamaan.

Vierailija
9/21 |
15.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauanko olette olleet yhdessä?

Mikä sai sinut tekemään päätöksen juuri nyt?

Vierailija
10/21 |
15.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ihan kökkö äiti, masentunut ja vielä viinaan päin retkallaan.

Mies on koulutettu ja hyvässä työssä, minä olen käynyt vain peruskoulun enkä ole ikinä ollut töissäkään.

Luulen että saa lapset jos menee oikeuteen.

ap

Vierailija
11/21 |
15.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä saanut päättää mistään, en ole ikinä päässyt aikuiseksi kun mies on tehnyt kaiken ja minä olen suostunut kiltisti.

Mies päättää minun ja latsen hiuksistakin ja vaatteista, ruoasta yms...

En tiedä mitään meidän raha-asioista enkä mistään, olen ollut kuin koira.

Lapsien hankinnastakin mies päätti, en minä ole niitä koskaan halunnut. Pelkäsin että mies jättää jos en suostu, ja pelkäsin jäädä yksin, ja pelkään yhä kun en tosiaan omaa mitään elämään tarvittavia taitoja.

Muutin suoraan kotoani miehen luo, menimme naimisiin heti kun täysi-ikäistyin ja eka lapsi syntyi saman tien.

ap

Vierailija
12/21 |
15.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä...

Vierailija
13/21 |
15.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisinko auttaa?

Vierailija
14/21 |
15.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En haluaisi jättää mutta parempi sen on isänsä kanssa. Lapsen parasta ajattelen...

Voisin tietty ottaa sen luokseni vaikka vuoden päästä, mutta en usko että mies luopuu kummastakin lapsesta tappelutta.

Vierailija
15/21 |
15.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä jää elinikäiset arvet. Kokemusta on...

Vierailija
16/21 |
15.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisit ottaa molemmat mukaasi ja järjestää miehen kanssa yhteishuoltajuuden, eli lapset esim. joka toinen vko-loppu miehellä.

Vierailija
17/21 |
15.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu että minut on eristetty koko yhteiskunnasta ja ainoa tehtäväni on tehdä ruokaa ja hoitaa lapsia.

Niinhän se kyllä on.

Vierailija
18/21 |
15.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos miehesi ei ole väkivaltainen, en voi ymmärtää, ettet lastesi takia voi yrittää jaksaa vielä vuotta. Itsestäni olisi aivan totaalisen kamala ajatus erota esikoisestani.

Vierailija
19/21 |
15.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olis vaan ihana päättää edes millaista vessapaperia ostetaan! Ja opiskella jotain, mies ei ole antanut edes lehtiä lukea.

No radiosta saan kuunnella yhtä kanavaa....

Vierailija
20/21 |
15.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiselämä voi olla hei vaikka minkalaista, eikä se ole kaikilla ruusuilla tanssimista, niinkuin vissiin suurella osalla av-mammoista on!!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yksi