Epätasainen työnjako perheessä ja valitus siitä
Meillä on yhden lapsen haasteiden takia kuormittava elämäntilanne, ollut jo vuosia. Tilanne kuormittaa sekä minua että miestäni, mutta epätasaisesti - vastuu on viime kädessä minulla. Olen uupunut, ja jo pitkään yrittänyt puhua miehelleni siitä, että en jaksa tätä.
Mieheni kokee, että ongelma on minun tyytymättömyyteni ja siitä seuraava jatkuva valitus. Minusta taas on entistä raskaampaa jos en voi ääneen sanoa, että työnjakomme on epäreilu.
En odota muutosta, tiedän ettei sitä tule. Mutta kestän paremmin, kun saan edes valittaa sillä välin kun odottelen, että kuormitus lapsen aikuistuessa helpottaa. Olenko kohtuuton?
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisten pitäisi ottaa rennommin, mutta eivät he osaa. Jos he jonkun ajatuksen ovat saaneet päähänsä, siitä ei jousteta.
Naisten pitäisi oppia ottamaan mallia miesten suurpiirteisyydestä. Lasta ei haeta huostaa, jossa siltä puuttuu toinen sukka tai se syö karkkiaamupalaksi.
Lapsi omaksuu hälläväliä asenteen.
Vierailija kirjoitti:
Naiset nyt ei näe reiluutta elämän vastuun jaossa ennen kun mies tekee kaiken ja maksaa kaiken. Jännästi se on lähes aina yksin nainen joka vaatii asioiden toteutusta ja valittaa kun mies ei tee niin kuin nainen yksin vaatii
Naiset käy Suomessa töissä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisten pitäisi ottaa rennommin, mutta eivät he osaa. Jos he jonkun ajatuksen ovat saaneet päähänsä, siitä ei jousteta.
Naisten pitäisi oppia ottamaan mallia miesten suurpiirteisyydestä. Lasta ei haeta huostaa, jossa siltä puuttuu toinen sukka tai se syö karkkiaamupalaksi.
Lapsi omaksuu hälläväliä asenteen.
Niin entä sitten?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset nyt ei näe reiluutta elämän vastuun jaossa ennen kun mies tekee kaiken ja maksaa kaiken. Jännästi se on lähes aina yksin nainen joka vaatii asioiden toteutusta ja valittaa kun mies ei tee niin kuin nainen yksin vaatii
Käy, käy, mutta miehet painavat töitä niska limassa – naiset eivät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni nainen voisi varmaan joustaa. Valitettavasti naisia arvostellaan vielä tänäkin päivänä enemmän tai vähemmän sen mukaan miltä koti ja lapset näyttävät.
Muistan varmaan aina sen kun mieheni isä tuli meille kylään ja kysyi minulta miksi en imuroinut. Jos lapsilla ei ole päiväkodissa sopivia vaatteita, he soittavat minulle. Ihan sama vaikka mies olisi heidät pukenut ja vienyt.
Tämä. Mieheni olisi mielellään kutsumassa ihmisiä aina lyhyellä varoitusajalla. Minä sanon, että ok, jos siivoaa sitä ennen kunnolla. Hän ei tajua, että ihmiset, mukaan lukien hänen vanhempansa, haukkuvat nimenomaan naisia kodin epäsiisteydestä.
Kuka haukkuu? En usko oikeasti, että kukaan haukkuu...muuta kuin aihe vapaalla.
Minä kirjoitin eilen tuon viestin, ja joo, kyllä, miehen vanhemmat haukkuu. Päivittelevät muiden ihmisten siivoamisia, ja myös meillä kommentoivat. Minulla on todella inhottavia muistoja siitä. Pahimmillaan on ollut meillä käydessä pakko pestä lattiat. Oikeasti. En tiedä tajuavatko ollenkaan, miksi heitä ei kutsuta kuin ihan vain pakollisiin juhliin enää meille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käy, käy, mutta miehet painavat töitä niska limassa – naiset eivät.
Omalla alallani, joka on perinteisesti miesvaltainen ala, nykyään naisvaltainen, on työn tuloksia jopa ihan tutkittu. Naisten tulokset kaikissa ikäluokissa oli paremmat kuin miehillä.
Joissain ammateissa naiset tekevät lyhyempää päivää kuin miehet. Koska jonkun pitää hakea se lapsi hoidosta.
Vierailija kirjoitti:
Naiset tekevät tutkitusti reilusti enemmän kotitöitä kuin miehet. Ihan tasajako riittäisi.