Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko saaneet lääkärissä apua vaivoihinne?

Vierailija
11.01.2023 |

Olen valitettavasti lääkäripalveluiden suurkuluttaja. Perussairauksien ja muiden mystisten oireiden vuoksi olen joutunut käymään usein. Huomenna vaihteeksi yksityiselle, kun muualta ei saa apua oireisiin. En tosin olen kovin luottavainen, olen niin väsynyt siihen että lääkäreillä ei ole aikaa kuunnella potilasta. Esim. minun on pakko kertoa koko sairaushistoria, koska en tiedä mikä perussairauteni vaikuttaa mihinkin. Se vartin varattu aika menee jo yksistään siihen kun kerron sairaushistoriani. Miten te muut koette lääkärissäkäynnin nykyisin? Oletteko saaneet apua lääkäristä kertakäynnillä, vai joudutteko käymään useamman kerran ja eri lääkärillä? Itselläni on olo että olen liukuhihnatavaraa, jota pyöritetään hihnan päästä päähän ja joku välillä ottaa jaloista kiinni ja ravistelee rahat taskuista hihnalle ja taas heitetään uudelle hihnakierrokselle.

Kommentit (78)

Vierailija
1/78 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina. Olen hyvin tyytyväinen julkiseen terveydenhoitoon.

Vierailija
2/78 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus kyllä, joskus en. Erääseen vaivaan olen kuluttanut tuhansia euroja, käynyt kymmeniä kertoja tutkimuksissa, useilla eri lääkäreillä, syönyt erilaisia lääkkeitä ja mikään ei ole auttanut. Viimeksi sanoivat, että sitten pitää vain elää asian kanssa eikä valittaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/78 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on geenivirhe, käytännössä 15 eri sairautta. Olen saanut paljon hyvää hoitoa ja paljon apua elämääni. Suurin kiitollisuus on lääkärille, joka tunnisti harvinaisen sairauteni. Siitä lähti oikeanlainen apu ongelmiini ja neuvot, mitä elämässä pitää muuttaa. Toiseksi biologiset lääkkeet on olleet elämää muuttavia, kun niistä on saanut todella täsmällistä apua sairauden vaivoihin.

Vierailija
4/78 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on paljon perussairauksia, varaa pitkä aika ja aina samalle kokeneelle lääkärille.

Vierailija
5/78 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä kyllä, välillä ei. Aika usein on käynyt niin, että olen mennyt valittamaan jotain akuuttia vaivaa, niin lääkäri ei oikein ehdi edes huomioida sitä, kun alkaa saarnata ylipainosta. Kyllä, tiedän olevani ylipainoinen, mutta voisitko nyt silti kirjoittaa ne antibiootit tähän kynsivallin tulehdukseen.

Vierailija
6/78 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole saanut apua, enkä edes diagnoosia, vaikka oireet ovat selvät. Katselin jo yksityistä erikoislääkäriä. Löysinkin useita selkeästi vaivoihini erikoistuneita lääkäreitä, mutta hinnat hirvittävät. Ei köyhällä työttömällä ole tuollaiseen mahdollisuutta. Työkykyselvitys nyt oli ihan kamalaa, mutta pääsinhän kahdesti ilmaiseksi hienolle yksityiselle psykiatrille, joka antoi diagnoosin, jota en osannut aikaisemmin epäillä. Valitettavasti tämä jäikin sitten tähän. Kaipa tämä olisi jotain jatkotoimenpiteitä vaatinut. Kahdesta muusta vaivasta haluaisin kyllä diagnoosit, mutta kun se ei ole mahdollista niin ei kai voi mitään. Jos olisi rahaa niin todellakin menisin hankkimaan ne diagnoosit ahdistuksesta ja kroonisesta suolistosairaudesta. Olisin tarvinnut myös apua oikeanlaisen ruokavalion kanssa, mutta kun sitäkään ei ollut tarjolla niin vastoin kaikkia ohjeita tein ruokavaliokokeiluja sitten itse.

Vierailija
7/78 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa varata tupla-aika kun on paljon asioita.

Vierailija
8/78 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on paljon perussairauksia, varaa pitkä aika ja aina samalle kokeneelle lääkärille.

Yksityiselle kun ei rahat riitä joka kerta ja julkiselle on mahdotonta saada samalle lääkärille. Jos edes hyvää löytyy, yleislääkärit julkisella on vastavalmistuneita. Ap

Vierailija
9/78 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua saa hyvin, jos on yksi vaiva kerrallaan tai tyypilliset oireet, johonkin helposti diagnosoitavaan sairauteen.

Monisairailla on toisin. He saavat apua huonosti. Lisäksi osalla pitkäaikaissairaita on kokemus, etteivät saa mitään apua, vaikka terveydenhuollon näkökulmasta ovat jo kaiken mahdollisen avun ja terapian piirissä.

Vierailija
10/78 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi en saanut.

Oli pakko mennä päivystykseen, kun verenpaine oli vaarallisen korkealla. Pääsin kohtuullisessa ajassa ensin verikokeeseen ja jonkun ajan päästä ekg:hen, mutta sitten alkoi pitkä, kuuden tunnin odotus, jolloin ei tapahtunut mitään. Onneksi olin tajunnut eka-hoitajalle sanoa, että minun on pakko päästä makuulle odottamaan. Sittenpä sainkin odottaa eikä kukaan kiinnittänyt mitään huomiota. Paineet olivat luokkaa 240/140 ja olo oli karmea. Pelotti.

Lopulta nappasin yhden mieshoitajan paidanliepeestä kiinni ja näytin lapun, johon olin laittanut paineet ylös. Sanoin että olisikohan jo aika tehdä tälle jotain.

Sain sitten piikin, jonka piti tunnissa alentaa paineita. Todettiin tunnin päästä, että ei auttanut mitään, pitää antaa toisen kerran. Sitä piikkiä sainkin sitten odottaa. Lopulta kun sen sain, piti taas odottaa tunti. Paineet olivat laskeneet vain vähän. Nuori pojankloppilääkäri tuli ja sanoi että voin lähteä kotiin. Lääkitystä ei aloittanut ja juhannus oli parin päivän päästä alkamassa. Käski ottaa seuraavan viikon torstaina (!) yhteyttä omalle terveysasemalle. Sairauslomaakaan ei antanut, vasta kun sanoin etten millään jaksa mennä tällaisen yön jälkeen aamulla töihin ja pyörryttää, niin kirjoitti sen seuraavan päivän lomaa. Paitsi että oli kirjoittanut päivän väärin, se oli se päivä joka oli juuri mennyt.

En millään uskaltanut jättää asiaa siihen juhannuksen yli, vaan aamulla soitin heti terveysasemalle. Paineet oli taas siellä samoissa kuin päivystykseen mennessäni edellisenä päivänä. Joskus iltapäivällä terveysaseman lääkäri onneksi soitti ja selitin tilanteen. Hän kirjoitti lääkereseptin ja saikkua seuraavan viikon loppuun. Lääkitystä lisättiin vielä toisella lääkkeellä seuraavalla viikolla ja sain toisenkin viikon saikkua.

En voi muuta sanoa siitä päivystyksen lääkäristä, että tollo mikä tollo.

Vierailija
11/78 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asioinut vain julkisessa terveydenhoidodsa aikuisiällä, sillä olen työkyvyttömyyseläkkeellä ollut 23-vuotiaasta. Vaivani on aina otettu todesta ja olen saanut hoitoa. Sen lisäksi olen saanut tietoa ja ohjeita miten hoitaa itseäni. Olen selkeästi yhteiskunnan nettosaaja, ehkä koko elinaikani.

Sairaalahoitoonkin olen päässyt jos olen sitä tarvinnut.

Vierailija
12/78 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turussa ei enää pääse julkisella lääkärille jos on pelkästään työmarkkinatuella. Mielenkiintoisen vähån uutisoitu muutos joka tuli voimaan vuodenvaihteessa...

Vierailija
13/78 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ei sinun kannata kertoa koko historiaa. Onhan ne koneella. Harva lääkäri jaksaa kuunnella pitkiä selostuksia. Kerrot viimeisimmät oireet. Annat kysellä etkä ole koko ajan äänessä. Näin onnistut.

Vierailija
14/78 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Välillä kyllä, välillä ei. Aika usein on käynyt niin, että olen mennyt valittamaan jotain akuuttia vaivaa, niin lääkäri ei oikein ehdi edes huomioida sitä, kun alkaa saarnata ylipainosta. Kyllä, tiedän olevani ylipainoinen, mutta voisitko nyt silti kirjoittaa ne antibiootit tähän kynsivallin tulehdukseen.

No kyllä täytyy lihava olla jos lääkäri ottaa esille.

Vierailija
15/78 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksityiselle kun ei rahat riitä joka kerta ja julkiselle on mahdotonta saada samalle lääkärille. Jos edes hyvää löytyy, yleislääkärit julkisella on vastavalmistuneita. Ap

Saat valita terveysaseman julkisella myös. Monisairaat ainakin meillä keskitetään samalle lääkärille julkisella.

Vierailija
16/78 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsääntöisesti en. Kokeita ja diagnooseja kyllä vaikka kuinka

Vierailija
17/78 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, ei sinun kannata kertoa koko historiaa. Onhan ne koneella. Harva lääkäri jaksaa kuunnella pitkiä selostuksia. Kerrot viimeisimmät oireet. Annat kysellä etkä ole koko ajan äänessä. Näin onnistut.

Lisään vielä, että ei monia sairauksia yhdellä kertaa. Max. 2.

Vierailija
18/78 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vaivaudu enää menemään. Pitäisi varmaan mennä jossain vaiheessa, kun on tuo tunne-elämä latistunut, ollut muutama aivohalvauksen tapauksen verenkiertohäiriö juttu, halvaus, puhe on vaikeutunut pitkäksi aikaa kohtausten jälkeen, muisti on osittain mennyt, takkuaa ajatteleminen, kaikki ihmiset ärsyttää. Mitä vi**ua sinne menee hymisteltäväksi kun ei mitään vaivaa kuulemma ole eikä tutkita.

Vierailija
19/78 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Itsellä klitoriksessa hermovamma. En saa mitään apua.

Vierailija
20/78 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakkohan niille on kertoa kun käskevät kertomaan. 

-ei ap-

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi seitsemän