Ärsyttää tuo Turkin ja Unkarin vetkuttelu. Älkää matkustako Turkkiin. "Saamme ehkä odottaa sodan loppun saakka" linkki
https://www.is.fi/politiikka/art-2000009320459.html
Kerrassaan ärsyttävää, jos emme edes ensi kesänä Naton huippukokouksessa pääse sisään.
Näemmä aikovat hidastella miten pitkään vain. Turkki on venäjän kaveri.
Boikotoikaa Turkkia. Sinne ei pidä matkustaa eikä tietty unkariinkaan. Suomalaiset ovat sinne riemumielin aina matkanneet.
Itse kävin pikaisesti Turkin puolella kreikan-matkallani. Eipä ollut erityisen kiinnostava maa edes.
Kommentit (75)
Vierailija kirjoitti:
Ei tuo Suomen ja Ruotsin Nato-jäsennyys kiinnosta ketään Turkissa. Vaalit ei voi olla syy vetkutteluun kun Suomesta ja Ruotsista ei ole puhetta Turkissa - ainakin näin kertoo minun turkkilainen mies ja hänen sukulaiset ja meidän turkkilaist ystävät.
Eli vahvasti näyttää siltä että ainut syy tähän Turkin käytökseen on Erdoganin ja Putinin hyvä suhde ja heidän strateeginen päätös horjuttaa NATOa ja EU.
Venäjä pisti Turkin talouden jo kerran polvilleen sen ammuttua SU-24:sta selkään.
Tuskinpa ne haluavat sitä uudelleen välittömästi natoon liittymisen jälkeen alkavan ydinasesijoitusvatuloinnin takia.
Miksi Turkin vaalit muka mihinkään vaikuttaisi?
Oletan, että turkilla on sopimus itänaapurimme kanssa.
Suomen ja Ruotsin ei pidä antaa mitään myönnytyksiä Turkille, koska ei niistä ole mitään hyötyä.
Ihan oikeasti kyse on Turkista ja USA:sta ja Turkille luvatuista hävittäjistä. Suomi ja Ruotsi ovat vain pelinappuloita tässä.
Samoin Unkarin kohdalla kyse on vain ja ainoastaan Unkarille luvatuista EU:n tukirahoista.
Paras taktiikka on vain hiljaa odottaa ja antaa muiden hoitaa asia.
Jokainen järkevä ihminen on aina tiennyt näiden maiden olleen hanurista. Ikinä ei ole tullut mikään halu lähteä Turkkiin, vaikka toki sielläkin voi myös mukavia ihmisiä asua.
Vierailija kirjoitti:
Suomen ja Ruotsin ei pidä antaa mitään myönnytyksiä Turkille, koska ei niistä ole mitään hyötyä.
Ihan oikeasti kyse on Turkista ja USA:sta ja Turkille luvatuista hävittäjistä. Suomi ja Ruotsi ovat vain pelinappuloita tässä.
Samoin Unkarin kohdalla kyse on vain ja ainoastaan Unkarille luvatuista EU:n tukirahoista.
Paras taktiikka on vain hiljaa odottaa ja antaa muiden hoitaa asia.
Tulevaisuudessa nähdään mitä vaatimuksia Unkari esittää Suomen ja Ruotsin Nato-jäsenyydelle. Kyllä sieltä tulee joku 100 miljardin euron rahavaatimus, ennen kuin Orban hyväksyy meidät Naton jäsenmaiksi.
Taantumuksellinen muslimimaa on osa länsimaista puolistusliittoa. Olikohan ne Naton pojat järjissään perustamiskokouksessa.
"Minä kävin Turkissa, mutta älkää te muut menkö" Siinä puhuu taas meille kunnon pyhimys. Juu, ei tulisi mielenkään mennä Turkkiin. Ei ole koskaan tullut. En veisi rahojani roskavaltioihin.
Naton Stoltenberg on hissukka. Nostaisi tuon Turkin nokkavoudin seinälle.
Terveiset Alanyasta. Vähän viileää ollut, mutta muuten kivaa.
Vierailija kirjoitti:
"Minä kävin Turkissa, mutta älkää te muut menkö" Siinä puhuu taas meille kunnon pyhimys. Juu, ei tulisi mielenkään mennä Turkkiin. Ei ole koskaan tullut. En veisi rahojani roskavaltioihin.
Haluat kuitenkin Suomen liittoutuvan sotilaallisesti "roskavaltion" kanssa... Igorin hokijoiden logiikkaa...
Älkää menkö sit Amerikkaankaan ne ne vasta hulluja on tap paneet miljoonia ihmisiä ja ketä sekään kiinnosti.
Onko täällä Nato-paniikki kenties?
Minun maallikkoaivoihini ei millään mene se, että missään yhteisössä voi olla muutosten tai päätösten vaatimuksena 100% kannatus. Eihän se ole ollenkaan demokraattista vaan antaa yhdelle mahdollisuuden öykkäröidä eikä voi tällaista maata edes erottaa, kun itse vastustaa. Tässä tapauksessa, sanotaan vaikka 2% osuus siis päättää, että Suomea ja Ruotsia ei hyväksytä vaikka 98 % hyväksyy. Tämähän on ihan älytön kuvio. Määräenemmistö esim. 3/4 pitäisi riittää. Tai selittäkää minulle, miksi tuollainen sääntö on aikoinaan hyväksi arvioitu, kun en millään ymmärrä.
Mutta en matkusta Turkkiin, sääli vaan tosi ahkeria ja mukavia turkkilaisia matkailuyrittäjiä, joista suurin osa ei kannata johtajaansa.
No kyllähän se tiedetään että "isämmaalliset" tankkaavat mielellään rajan takana, hörppivät unkarilaista halpaa viiniä ja polttavat itseään Turkin auringossa. Siinä sitä osoitetaan oikein suurta isänmaan rakkautta.
Toiset maat panevat meidän maatamme suoraan hanuriin mutta ei haittaa kun on niin ihanan halpaa ja minä voin säästää.