Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poliisi: Isossa Omenassa kuollut nainen ei tukehtunut vartijoita epäillään silti: "Kyllä hyvin suurella todennäköisyydellä henkilö olisi elossa, jos..."

Vierailija
11.01.2023 |

Espoon Isossa Omenassa kuollut nainen ei kuollut tukehtumalla, kertoo poliisi tiedotteessaan.

Poliisin mukaan kuolinsyystä ei kerrota toistaiseksi enempää. Poliisi perustelee tätä sillä, että kuolemansyyn selvittämistä koskevat tiedot ovat salassa pidettäviä.

Poliisin nyt kertomat tiedot naisen kuolemasta perustuvat oikeuslääketieteelliseen ruumiinavaukseen ja siitä tehtyyn alustavaan lausuntoon.

Tutkinnanjohtaja Jyrki Kallio kommentoi MTV Uutisille, että poliisi uskoo edelleen, että voimankäyttötilanteella ja naisen kuolemalla on syy-yhteys.

Kommentit (10574)

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on vähän aiheen sivusta, mutta en haluaisi aloittaa ihan uutta ketjua.

Toivoisin asiallisia vastauksia.

Mietin pitkään viitsinkö kirjoittaa tästä, mutta haluaisin kysyä, onkohan täällä muita jotka ovat ottaneet tämän tapauksen syystä tai toisesta todella raskaasti?

Olen viime lauantaista asti lukenut paljon tapaukseen liittyvää keskustelua ja uutisointia, nähnyt kuvia ja videoita. En tiedä miksi tämä tapaus vaikuttaa muhun jotenkin todella voimakkaasti. Uhria on kuvailtu että oli kaikille ystävällinen ja kiltti (jopa liian kiltti mikä johti siihen että oli joutunut elämänsä aikana väärinkohdelluksi) ja hän arasti/pelkäsi miehiä (voi vain kuvitella miten on pelännyt häntä piteleviä miesvartijoita). Hän tykkäsi käydä ostoskeskuksessa; hän viihtyi siellä ja viihtyi ihmisten keskellä (surettaa ajatella että koki tällaisen kohtalon "mielipaikassaan").

Näin lehdessä kuvan hänen kotiovesta, ja en voinut olla ajattelematta, miten lauantainakin hän on tapansa mukaan lähtenyt ostoskeskukseen;

laittanut repun selkään ja sulkenut oven, tietämättä ettei enää palaa. En saa mielestäni sitä kuvaa missä hän makaa ostoskeskusken lattialla reppu selässä vartijoiden painaessa häntä maahan. Voi vain kuvitella miten hän pelkäsi ja miten hädissään hän oli.

En tiennyt uhria, enkä ollut silminnäkijänä, mutta silti tämä vaikuttaa muhun jotenkin tosi paljon (voi toki olla että oma ahdistus/masennus taustalla vaikuttaa myös, olen myös muista syistä herkässä tilassa). Tämä tapaus järkyttää ja surettaa tosi paljon ja tuntuu että on pakottava tarve koko ajan lukea asian liittyviä keskusteluja jne. Tuntuu, että on vaikea keskittyä mihinkään.

Oon itkenyt eilen aika paljon (voi olla että myös jotkut muut taustalla olevat tunteet purkautuu samalla) ja mieli on tosi alhaalla.

Olen lukenut muilta että tapaus järkyttää jne. mutta en sen tarkemmin. Välillä mietin olenkohan ainoa (täysin ulkopuolinen) joka reagoi tähän tällä tavalla..

Et ole ainoa. 

Vierailija
1862/10574 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietin pitkään viitsinkö kirjoittaa tästä, mutta haluaisin kysyä, onkohan täällä muita jotka ovat ottaneet tämän tapauksen syystä tai toisesta todella raskaasti?

Olen viime lauantaista asti lukenut paljon tapaukseen liittyvää keskustelua ja uutisointia, nähnyt kuvia ja videoita. En tiedä miksi tämä tapaus vaikuttaa muhun jotenkin todella voimakkaasti. Uhria on kuvailtu että oli kaikille ystävällinen ja kiltti (jopa liian kiltti mikä johti siihen että oli joutunut elämänsä aikana väärinkohdelluksi) ja hän arasti/pelkäsi miehiä (voi vain kuvitella miten on pelännyt häntä piteleviä miesvartijoita). Hän tykkäsi käydä ostoskeskuksessa; hän viihtyi siellä ja viihtyi ihmisten keskellä (surettaa ajatella että koki tällaisen kohtalon "mielipaikassaan").

Näin lehdessä kuvan hänen kotiovesta, ja en voinut olla ajattelematta, miten lauantainakin hän on tapansa mukaan lähtenyt ostoskeskukseen;

laittanut repun selkään ja sulkenut oven, tietämättä ettei enää palaa. En saa mielestäni sitä kuvaa missä hän makaa ostoskeskusken lattialla reppu selässä vartijoiden painaessa häntä maahan. Voi vain kuvitella miten hän pelkäsi ja miten hädissään hän oli.

En tiennyt uhria, enkä ollut silminnäkijänä, mutta silti tämä vaikuttaa muhun jotenkin tosi paljon (voi toki olla että oma ahdistus/masennus taustalla vaikuttaa myös, olen myös muista syistä herkässä tilassa). Tämä tapaus järkyttää ja surettaa tosi paljon ja tuntuu että on pakottava tarve koko ajan lukea asian liittyviä keskusteluja jne. Tuntuu, että on vaikea keskittyä mihinkään.

Oon itkenyt eilen aika paljon (voi olla että myös jotkut muut taustalla olevat tunteet purkautuu samalla) ja mieli on tosi alhaalla.

Olen lukenut muilta että tapaus järkyttää jne. mutta en sen tarkemmin. Välillä mietin olenkohan ainoa (täysin ulkopuolinen) joka reagoi tähän tällä tavalla..

Et ole ainoa. Paljon on ihmisiä jotka eivät tule unohtamaan täysin ikinä koko tapahtumaa. Kaikkein surkeintahan tässä on kun henkilö joka ei varmaankaan kenellekään mitään pahaa halunnut koitetaan mustamaalata hihhuliksi, mielisairaaksi yms. Omaisilta lähti kiltti nainen lopullisesti pois ja silti pitää vielä muisto ja mainekin pilata.

Sama täällä. Tämä on satuttanut ja itkettänyt. Viimyönäkin valvoin kahteen ja tunsin sitä naisen hätää ja tuskaa puolustuskyvyttömiä. Mielessä pyöri miksi eivät soittaneet 112 kun tunsi että elämä loppuu. MIKSI, MIKSI, MIKSI. Edes yksi niistä miehistä. P

Miksi yleensäkään lähtevät taluttamaan naista, tässä tapauksessa on hyvin moni asia pielessä. Asiaan saadaan selvyys aikanaan ja rikollisia rangaistaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1863/10574 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

OMAISET, SUKULAISET. YSTÄVÄT. JA KOKO SUOMEN KANSA HALUAA OIKEUTTA JA. OIKEAA TIETOA. TÄMÄ ON MEIDÄN KAIKKIEN YTEINEN ASIA JA SURU.

...

Vierailija
1864/10574 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mahdollista että erehtyivät henkilöstä?

Vierailija
1865/10574 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun itse on elvyttänyt ja tietää miten jokainen sekunti merkitsee, on ihan sietämättömän piinallista katsoa miten se yksi säheltää käsirautojen kanssa ja hitaaaaaaasti vielä laittaa niitä takaisin taskuunsa. Ennen kuin alkaa tutkia puhelintaan että mitenköhän tällä nyt soitetaan... Siinä on kyllä niin hitaalla käyvä jantteri etten ikinä ole nähnyt. 

Vierailija
1866/10574 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää katsoko niitä videoita jos kerran alatte niistä itkemään ja järkytytte!

Vierailija
1867/10574 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko joku neulomisrinki alkaa tekemään noita Eveliinan puna-valko kaulaliinoja myyntiin saakka! Naiset voisimme osoittaa tukemme näin Hänelle ja kaikille naisille.

itse ainakin ostaisin 20-60  e ja kalliimmankin kaulaliinan. Tuosta voisi tehdä myös kesäbersion kunhan malli olisi sama.

Laitetaan tuulemaan naiset!

Kaulaliinoja  myyntiin vaan! Katsokaa malli videosta suoraan. Aika pitkän nököinen on, mutta voisi olla kaikenkokoisia kunhan tunnistaa Eveliinan kaulaliinaksi!

voisi neuloa myös minikaulaliinoja ja sitaista pylväisiin ostarille mennessä , tarrojakin. Tarroja tarvitaan myös kaulaliinasta!

Vierailija
1868/10574 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko mahdollista että erehtyivät henkilöstä?

On, joka tekee vielä lisänsä kaikkiaan järkyttävään tapahtumaan.

Vierailija
1869/10574 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ole ainoa. Paljon on ihmisiä jotka eivät tule unohtamaan täysin ikinä koko tapahtumaa. Kaikkein surkeintahan tässä on kun henkilö joka ei varmaankaan kenellekään mitään pahaa halunnut koitetaan mustamaalata hihhuliksi, mielisairaaksi yms. Omaisilta lähti kiltti nainen lopullisesti pois ja silti pitää vielä muisto ja mainekin pilata.

Sama täällä. Tämä on satuttanut ja itkettänyt. Viimyönäkin valvoin kahteen ja tunsin sitä naisen hätää ja tuskaa puolustuskyvyttömiä. Mielessä pyöri miksi eivät soittaneet 112 kun tunsi että elämä loppuu. MIKSI, MIKSI, MIKSI. Edes yksi niistä miehistä. P

Miksi yleensäkään lähtevät taluttamaan naista, tässä tapauksessa on hyvin moni asia pielessä. Asiaan saadaan selvyys aikanaan ja rikollisia rangaistaan.

Odotan tätä selvitystä, koska tämä vaan on mielessä raskaana plalana. Miksi...

Vierailija
1870/10574 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä tapaus on tuonut nyt erittäin näkyväksi aika piilossakin vielä olleen naisvihan, ihan pelottavassa määrin. Nyt on helpompi uskoa kaikkia kiusattuja naisparkoja kun äijät täällä ilmaisevat miksi vihaavat ja sen vihan määrä on ihan jäätävää. Ja johti sitten tällaiseen julkiseen tappoon jo suorilta.

Olen erittäin järkyttynyt. Ja vielä lauseita tullut joissa jo järkyttyneitä naisia muka karaistaan lisäjärkyttämällä kiusaten systemaattisesti- niin se on jo niin sairasta ettei mitään rajaa.

Naisvihakortti käytetty. GAME OVER!

Vierailija
1871/10574 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun itse on elvyttänyt ja tietää miten jokainen sekunti merkitsee, on ihan sietämättömän piinallista katsoa miten se yksi säheltää käsirautojen kanssa ja hitaaaaaaasti vielä laittaa niitä takaisin taskuunsa. Ennen kuin alkaa tutkia puhelintaan että mitenköhän tällä nyt soitetaan... Siinä on kyllä niin hitaalla käyvä jantteri etten ikinä ole nähnyt. 

Joo, sietämätön halu lyödä sitä nyrkillä päähän. 

Vierailija
1872/10574 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä se rauhallinen, kiltti nainen teki, että joutui vartioiden/järjestyksenvalvojien taholta näin rajuun käsittelyyn. Olen seurannut mediasta tapausta, mutta en ole saanut vielä ainakaan syytä selville.

Selvää on, ettei mitään syytä ollut.

Vierailija
1873/10574 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ole ainoa. 

No niin, tulihan se maskihullu tantta sieltä.

Vierailija
1874/10574 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ilmoituksen tehnyt mies ei kameratallenteiden mukaan ollut missään kohtaa lähellä tätä naista. Entä jos tosiaan vartijat lähti väärän henkilön perään?

Vierailija
1875/10574 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ne edes halunneet uhrin selviävän.

Vierailija
1876/10574 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

OMAISET, SUKULAISET. YSTÄVÄT. JA KOKO SUOMEN KANSA HALUAA OIKEUTTA JA. OIKEAA TIETOA. TÄMÄ ON MEIDÄN KAIKKIEN YTEINEN ASIA JA SURU.

....

Vierailija
1877/10574 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaulaliina palkanhan voi lahjoittaa Eveliinan omaisille tai Tukinaisille tai minne vaan jos ei halua itselleen.

Ja jos ajatus omasta kaulaliinasta on huono voi piirtää ikkunaan sen kaulaliinan ja osoittaa että tukee Eveliinan tapauksessa häntä ja kaikkia naisia. Punavalkoraita liina vaan kaikkialle. Nyt loppuu tämä pelleily naisten terveydellä!

Kaulaliina auttaa ahdistuneita naisia ostarille mennessä, jos näkee sellaisen tarran jossain tietää että on muitakin naisia ja miehiä jotka välittävät edes hiukan, mitä kävi nyt.

Vierailija
1878/10574 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuota pääapinaa ärsytti eniten se, että uhri antoi niin nopeasti periksi. Ohjeisti vielä elvyttäjää heti lopettamaan jos kuollut alkaa vastustella elvytystään :D Kuinka tyhmä voi laillisesti olla?!

Vierailija
1879/10574 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nainen oli heidän mielestään liian "halpa" apuun? Sen näki asenteista. Jos tuossa olisi maannut Marin olisi deffajätkä juossut, myös.

Vierailija
1880/10574 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

OMAISET, SUKULAISET. YSTÄVÄT. JA KOKO SUOMEN KANSA HALUAA OIKEUTTA JA. OIKEAA TIETOA. TÄMÄ ON MEIDÄN KAIKKIEN YTEINEN ASIA JA SURU.[🥀

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kuusi