Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Poliisi: Isossa Omenassa kuollut nainen ei tukehtunut vartijoita epäillään silti: "Kyllä hyvin suurella todennäköisyydellä henkilö olisi elossa, jos..."

Vierailija
11.01.2023 |

Espoon Isossa Omenassa kuollut nainen ei kuollut tukehtumalla, kertoo poliisi tiedotteessaan.

Poliisin mukaan kuolinsyystä ei kerrota toistaiseksi enempää. Poliisi perustelee tätä sillä, että kuolemansyyn selvittämistä koskevat tiedot ovat salassa pidettäviä.

Poliisin nyt kertomat tiedot naisen kuolemasta perustuvat oikeuslääketieteelliseen ruumiinavaukseen ja siitä tehtyyn alustavaan lausuntoon.

Tutkinnanjohtaja Jyrki Kallio kommentoi MTV Uutisille, että poliisi uskoo edelleen, että voimankäyttötilanteella ja naisen kuolemalla on syy-yhteys.

Kommentit (10574)

Vierailija
1241/10574 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä tätä kommentointia. He olivat vartijoita, eivät nasan avaruustieteilijöitä saati aivokirurgeja, eivät edes ensihoitajia, eivät terkkareita, vaan ihmisiä. Aivan tavallisia hyvinkin nuoria ihmisiä jotka tuskin ovat ikinä kohdanneet moista tilannetta, saati olivat siihen millään tavalla valmiina tai valmistautuneita. Ei ihminen osaa toimia missään tilanteessa välttämättä ihan järjellä jollei sitä tilannetta ole harjoiteltu todella monta kertaa. En olisi varmasti itsekkään ymmärtänyt mitä tehdä. En ole koskaan ketään joutunut tekohengittämään tai mitään muutakaan. En osaisi vaikka olenhan sentään insinööri.

Mutta heillähän on tai pitäisi olla koulutus juuri näiden tilanteiden varalle. Jos tämä meni muka ihan ohjekirjan mukaan, niin sitä manuaalia on varmaan syytä korjata.

Varmasti koulutus onkin rähinän hillintään muttei se nyt ihan taida vastata ensiapukoulutusta. Nyt on ihmisillä tieto tästä pahasti hukassa.

Eihän tuo nainen rähissyt. Voimakeinot olivat täysin ylimitoitettuja. Käsivarresta kiinnipitäminen olisi riittänyt. Ei ole mitään perustetta kaataa ihmistä maahan ja istua hänen päällään, jos hän ei itse käytä väkivaltaa, ei kanna asetta eikä ole edes pakenemassa minnekään.

Vierailija
1242/10574 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen neukkulan propagandasanastoon kuului neuvostovastainen. Neuvostovastainen oli pahin synti Kekkosen Suomessa.

R y s sä t  ovat korvanneet sanan haukkumalla länsimaalaisia russofobeiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1243/10574 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä arvelette kuolinsyyksi? Minä luulen, että nainen säikähti toden teolla eli sai shokin ja sen seurauksena sydänkohtauksen.

Vierailija
1244/10574 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä tätä kommentointia. He olivat vartijoita, eivät nasan avaruustieteilijöitä saati aivokirurgeja, eivät edes ensihoitajia, eivät terkkareita, vaan ihmisiä. Aivan tavallisia hyvinkin nuoria ihmisiä jotka tuskin ovat ikinä kohdanneet moista tilannetta, saati olivat siihen millään tavalla valmiina tai valmistautuneita. Ei ihminen osaa toimia missään tilanteessa välttämättä ihan järjellä jollei sitä tilannetta ole harjoiteltu todella monta kertaa. En olisi varmasti itsekkään ymmärtänyt mitä tehdä. En ole koskaan ketään joutunut tekohengittämään tai mitään muutakaan. En osaisi vaikka olenhan sentään insinööri.

Mutta heillähän on tai pitäisi olla koulutus juuri näiden tilanteiden varalle. Jos tämä meni muka ihan ohjekirjan mukaan, niin sitä manuaalia on varmaan syytä korjata.

Varmasti koulutus onkin rähinän hillintään muttei se nyt ihan taida vastata ensiapukoulutusta. Nyt on ihmisillä tieto tästä pahasti hukassa.

Eikö järjestyksenvalvojilla pidä olla myös ensiapukoulutus? Itsellänikin on, koska olen työskennellyt tapahtuma-alalla, jossa voi sattua ja tapahtua mitä tahansa.

Vierailija
1245/10574 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä arvelette kuolinsyyksi? Minä luulen, että nainen säikähti toden teolla eli sai shokin ja sen seurauksena sydänkohtauksen.

Oma arvioni on videon perusteella että kuristui siihen halvatun kaulaliinaan. Oli sitten sellanen kiedottuna kaulalle.

Vierailija
1246/10574 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisättynä ehkä katkenneilla kylkiluilla tai sillä, että jotain hermoa on painettu. 

Vierailija
1247/10574 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikähän poliittinen agenda on näillä vartijoiden mustamaalaajilla..

Tavallisia mielenterveyspotilaita vaan.

Venäläinen käräytetty. Olen seurannut ketjussa haukkumasanoja. Ne ovat niitä joita venäläiset käyttävät. Tehdään vastustajat h u l l u i k s i  eri nimityksillä ja diagnooseilla.

Ihan tyypillistä r y s s i e n  touhua. Te ette osaa uudistua.

Lääkkeet.

Myös tuo kuuluu v e n a k k o j e n  sanastoon nettifoorumeilla.

Vierailija
1248/10574 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma arvioni on videon perusteella että kuristui siihen halvatun kaulaliinaan. Oli sitten sellanen kiedottuna kaulalle.

Ihminen voi yöllä kuristua myös omaan kaulaketjuunsa. Ei tämä ihmeellistä olisi.

Vierailija
1249/10574 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku seurakuntatuttava ilmeisesti kirjoitti FB:ssä että nainen kärsi paniikkihäiriöstä :(

Vierailija
1250/10574 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma veikkaukseni, että jokin syy niistä mitkä oikeuslääkäri kertoi Iltalehdessä.

Toinen artikkeli Lääkärilehdessä.

Vierailija
1251/10574 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärtääkö insinöörikin, että jos otetaan nämä inhimilliset reaktiot huomioon myös "kohteen" puolelta, täytyy rakentaa systeemi joka minimoi väkivallan (maahanlaittamisen) käytön. Kuolema kun on minusta jotain muuta kuin hyväksyttävä riski tilanteissa, joissa sitä rauhalliseen ja vaarattomaan ihmiseen ensisijaisena keinona käyetään.

Vierailija
1252/10574 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti se häiriköinti on ollut jotain lehtisen jakamista tai Jeesuksesta kertomista. Mulla on yksi tuttu harrastuksen kautta - kirjoitin tästä toiseenkin ketjuun mutta se poistettiin - joka kertoo Jeesuksesta jokaiselle ja joka välissä. Mutta paljon vähemmän hän häiritsee kuin joku hemmetin sähkö tai liittymämyyjä, joka häiritsee ostosreissuja, vaikka välillä vähän jo rasittaakin. 

Mutta jos joku asiakas tulee vartijalle kertomaan, että tuo toinen henkilö häiritsee minua, niin ei vartijan tehtävä ole vähätellä hänen kokemaansa häiriötä. Itse ainakin sanoisin että selvä, hoidan asian. Poistaisin sen jonka sanottiin häiritsevän, koska en usko että kovin moni turhaan tulee sellaista sanomaan. Sitten he voisivat selvittää sen asiansa vaikka kauppakeskuksen ulkopuolella, että kuka häiritsi vai häiritsikö. Ei kuulu vartijalle enää se.

Niin tässä varmaan kävi. Eli se tyyppi hälytti vartijan koska hänellä oli ollut "suukopua" naisen kanssa ja hän halusi rangaista naista. Ei ehkä niin, että nainen peräti kuolisi vaan niin, että nainen saisi nolon "pikku näpäytyksen".

Ironista tässä on, että naisia aina ohjeistetaan

oman turvallisuutensa varmistamiseksi, sopimaan vähänkin "eskaloitumis alttiit" tapaamiset aina julkisille paikoille, joissa on vartijoita ym. Esim. juurikin ostoskeskuksiin.

Ei koskaan omaan kotiin tai sen toisen yksityisasuntoon tai syrjäiselle paikalle.

Vierailija
1253/10574 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keijolla on vahva tunne tästä asiasta. Keijo luulee, että kansaa nyt vedätetään. Vahva tunne on Keijolla.

Vierailija
1254/10574 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vartijat ja järkkärit vois mennä lakkoon. Ainakin 3000e lähtöpalkka tai ei kukaan enää tee niitä hommia.

Vois olla hauskaa nähdä kuinka ihmiset pärjäilis ilman.

Vierailija
1255/10574 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kaulaliina oli kaulalla tiukasti ja kun vartijat piti häntä maassa niin se kiristyi eikä päässyt löystymään. No eihä sitä vartijat huomanneet kun liian myöhään

Vierailija
1256/10574 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihminen voi yöllä kuristua myös omaan kaulaketjuunsa. Ei tämä ihmeellistä olisi.

Hölmöt. Poliisi antoi jo tiedotteen, ettei nainen tukehtunut. Kuolinsyy on joku muu, vaikkapa sydäninfarkti.

Vierailija
1257/10574 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Videossa näkyy selvästi kuinka kaksi vartijaa toinen toiselta puolelta ja toinen toiselta puolelta tarrasivat naista kiinni ja heittivät lattiaan, että naisen jalat vain viuhuivat ilmassa. Loput vartijat tuli myös mukaan.

Ihmetellä täytyy että viatonta ihmistä käsitellään kuin jotain sarjamurhaajaa kiiniottotilanteessa.

Vierailija
1258/10574 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis jos joku väittää vartijoille minun häiriköineen häntä, joudun käsirautoihin ja kauppakeskuksen lattialle makaamaan, jos en suostu poistumaan? Olin häiriköinyt tai en. Melkoista.

Kyllä! Vihdoin sinäkin sen tajusit!

Oikeus tulee olemaan eri mieltä.

Vierailija
1259/10574 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärtääkö insinöörikin, että jos otetaan nämä inhimilliset reaktiot huomioon myös "kohteen" puolelta, täytyy rakentaa systeemi joka minimoi väkivallan (maahanlaittamisen) käytön. Kuolema kun on minusta jotain muuta kuin hyväksyttävä riski tilanteissa, joissa sitä rauhalliseen ja vaarattomaan ihmiseen ensisijaisena keinona käyetään.

Tuskin kuolema nyt missään tilanteessa noin muutenkaan on hyväksyttävä riski.

Eihän tuollaiseen kukaan voi varautua eikä kukaan osaa ennustaa tulevaakaan. Asioita sattuu.

Vierailija
1260/10574 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se kaulaliina oli kaulalla tiukasti ja kun vartijat piti häntä maassa niin se kiristyi eikä päässyt löystymään. No eihä sitä vartijat huomanneet kun liian myöhään

eikös juuri uutisissa sanottu, että kuolinsyy ei ollut tukehtuminen esim. kuristaminen.