Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poliisi: Isossa Omenassa kuollut nainen ei tukehtunut vartijoita epäillään silti: "Kyllä hyvin suurella todennäköisyydellä henkilö olisi elossa, jos..."

Vierailija
11.01.2023 |

Espoon Isossa Omenassa kuollut nainen ei kuollut tukehtumalla, kertoo poliisi tiedotteessaan.

Poliisin mukaan kuolinsyystä ei kerrota toistaiseksi enempää. Poliisi perustelee tätä sillä, että kuolemansyyn selvittämistä koskevat tiedot ovat salassa pidettäviä.

Poliisin nyt kertomat tiedot naisen kuolemasta perustuvat oikeuslääketieteelliseen ruumiinavaukseen ja siitä tehtyyn alustavaan lausuntoon.

Tutkinnanjohtaja Jyrki Kallio kommentoi MTV Uutisille, että poliisi uskoo edelleen, että voimankäyttötilanteella ja naisen kuolemalla on syy-yhteys.

Kommentit (10574)

Vierailija
4361/10574 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vielä maanantaina poliisi kertoi, että heillä ei ole häirinnästä ilmoittaneen henkilön yhteystietoja. Keskiviikkona sitten kerrottiin, että yhteydessä häneen oli oltu, ja kuulustelu on lähipäivinä. Ison Omenan tapaus oli sunnuntain pääuutisia, joten voinee olettaa, että myös ilmoituksen tehnyt oli tapahtuneesta kuullut. Miksi hän ei sitten heti ottanut yhteyttä poliisiin? Luulisi että tuossa tilanteessa kuka tahansa normaali ihminen, jolla on puhtaat jauhot pussissaan, selvittäisi asian omalta osaltaan niin pian kuin mahdollista.

Tässä jutussa on paljon seikkoja mitkä ei natsaa, peittely, piilottelua, uhrin mustamaalaamista, vähättelyä, syyllisten suojelua etc. Sitten on nämä silminnäkijöiden videot. Selvästi voi kuulla ''mulla on kuuskuinen''.

Itse ajattelisin, että jos olisin raskaana 6. kuulla, voisin hyvin tuossa tilanteessa sanoa "Mulla on kuuskuinen mahassa".

Et ilmeisesti ole koskaan ollut raskaana?

En, oletko sinä? Miksi tuo lausahdus olisi jotenkin outo tuossa tilanteessa?

Vierailija
4362/10574 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on taas tietäjiä liikkeellä pilvin pimein. Jokaisella varma tieto, mihin nainen kuoli.

Ette te kuulkaa MITENKÄÄN voi sitä tietää. Ette yhtikäs mitenkään.

Arvailla voi, mutta ei sitä totuudeksi voi julistaa.

Tekijät kyllä tiedetään. Sen verran tarkkoja videoita. Ja nimethän tulee vielä julki kun syytteet luetaan.

Näiden apinoiden nimet, asuinpaikat ja iät on listattu eilen yliksen ketjuun Securitas vartijat. Sieltä vaan lukemaan, tosin nämä pellevartijat on poistaneet kaiken tiedon itsestään, googlaamalla ei löydy mitään kenestäkään.

No, aina joku tuntee.

-eri- Tais se rohkeus valua nilkkoihin ku ei ole ylivoimaa viatonta naista kohtaan. Luulis nyt et puolustelevat itseään jos kaikki meni niin ku piti. 

Näitä ei voi pitää mieninä. 4 +3 yhden naisen päällä, vielä silloinkin kun on tajuton ja kuollut. Eikö vähempi riittänyt. Heillä ei ole mitään puolustusta tappoon. Saatanan tunarit.

..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4363/10574 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun vartijat todettiin syyttömäksi, niin syyllisten täytyy olla sivullisten elvyttäjien joukossa. Taatusti ovat jotain laitonta touhunneet joka aiheutti kuoleman.

Ei vartijoita ole todettu syyttömiksi missään vaiheessa. He ovat vapaalla jalalla odottamassa tuomiota, rikosnimikkeenä tällä hetkellä kuolemnatuottamus, mutta rikosoikeuden proffan mukaan nimike voi vielä koventua.

Eli kuolemantuottamisesta/manslaughter (tappaminen) voi vaan käppäillä vapaana. Pikku juttu.

Suomessa ilmeisesti kyllä, USA:ssa ei. USA:ssa nuo apinat olisivat pidätettyinä heti alusta alkaen, Suomessa vain silitellään rikollisten päitä.

Sen kun muutat Jenkkeihin.

En siellä välttämättä asua haluaisi, mutta oikeuskäytännöt ovat siellä sentään mallillaan.

Vierailija
4364/10574 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vielä maanantaina poliisi kertoi, että heillä ei ole häirinnästä ilmoittaneen henkilön yhteystietoja. Keskiviikkona sitten kerrottiin, että yhteydessä häneen oli oltu, ja kuulustelu on lähipäivinä. Ison Omenan tapaus oli sunnuntain pääuutisia, joten voinee olettaa, että myös ilmoituksen tehnyt oli tapahtuneesta kuullut. Miksi hän ei sitten heti ottanut yhteyttä poliisiin? Luulisi että tuossa tilanteessa kuka tahansa normaali ihminen, jolla on puhtaat jauhot pussissaan, selvittäisi asian omalta osaltaan niin pian kuin mahdollista.

Tässä jutussa on paljon seikkoja mitkä ei natsaa, peittely, piilottelua, uhrin mustamaalaamista, vähättelyä, syyllisten suojelua etc. Sitten on nämä silminnäkijöiden videot. Selvästi voi kuulla ''mulla on kuuskuinen''.

Itse ajattelisin, että jos olisin raskaana 6. kuulla, voisin hyvin tuossa tilanteessa sanoa "Mulla on kuuskuinen mahassa".

Miten se voi sinulla olla mahassa, koska luotettavien tietojen mukaan harrastat ainoastaan anaali yhdyntää?

No niin Kalle 12v, pyydä äidiltäsi iltakaakao ja mene nukkumaan ennenkuin nolaat itseäsi enempää aikuisten keskustellessa.

Vierailija
4365/10574 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Montako kertaa nää kirjoittaa samat viestit tänne vai käykö aina eri ihminen kirjoittamassa saman mikä on jo sata kertaa kirjoitettu.

Näit kirjoitetaan vielä monta sataa Kerta, ole huoleti. Täällä ei ole pakko olla. 😵

Vierailija
4366/10574 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mahdollista että kuoli aivoverenvuotoon tai verenvouto keuhkoissa, sydämessä. Kaikki toiminta heikkenee tuossa pelkotilassa jokaisella. Naamallaan kuristui että hapensaanti heikkenee ja johtaa kuolemaan. Kaikki ovat syyllisiä, myös ne jotka hegaili ympärillä, se on heiltäkin heitteillejättö, kun eivät heti elvyttäneet tekohengityksellä. Miksi hekään evät voineet kääntää heti kyljelleen ja istumaan

Toiselta foorumilta luin että on joku video mistä näkee että Eveliinalla on tullut tukehtumisen johdosta vatsanesteet ulos suusta. Eikö nämä vartijat olet nähneet noita nesteitä vai eivätkö ole välittäneet?

Ei ihan kaikkea kannata uskoa, mitä netissä sanotaan. Kuolinsyy ei ollut tukehtuminen, eli vatsanesteet eivät ole tulleet suusta ainakaan tukehtumisen johdosta, jos ollenkaan.

Eikö ihminen tukehdu silloin kun on vatsallaan ja 4 satakiloista tyyppiä siinä häärää päällä? Eveliina oli huutanut ettei pysty hengittämään ja soittakaa 112 sivullisille ennen kuin kuoli.

Vierailija
4367/10574 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään ei vaan tapahdu, vaan teoilla on aina tekijä. Tässä vartijat teki väärin, aiheuttivat naisen kuoleman.

Vierailija
4368/10574 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun vartijat todettiin syyttömäksi, niin syyllisten täytyy olla sivullisten elvyttäjien joukossa. Taatusti ovat jotain laitonta touhunneet joka aiheutti kuoleman.

Ei vartijoita ole todettu syyttömiksi missään vaiheessa. He ovat vapaalla jalalla odottamassa tuomiota, rikosnimikkeenä tällä hetkellä kuolemnatuottamus, mutta rikosoikeuden proffan mukaan nimike voi vielä koventua.

Onhan se ihan selvää, että nainen olisi elossa ilman näitä vartijoita. Joku rangaistus on tultava, vaikka eivät tarkoituksella tappaneetkaan.

Vierailija
4369/10574 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisella oli mielenterveysongelmat jo nuoresta.

Lopettakaa kuolleen päällä paskominen palstan sairaat ihmiset.

Vartijat sentään teki työtään. Te vain viihdytätte itseänne.

Ei millään pahalla mutta jotenkin huomaa minkä tyyppiset ihmiset vartijoiden toimintaa puolustelee. Se on se empatiakyvyn puute. Kuollut ihminen mustamaalataan. Osa pilkkaa nauruhymiöiden kanssa. 

Minä en puolusta vartijoita. Minua etoo nimettömät kirjoittajat jotka tanssii kuolleen ihmisen ruumiin päällä.

Vierailija
4370/10574 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mahdollista että kuoli aivoverenvuotoon tai verenvouto keuhkoissa, sydämessä. Kaikki toiminta heikkenee tuossa pelkotilassa jokaisella. Naamallaan kuristui että hapensaanti heikkenee ja johtaa kuolemaan. Kaikki ovat syyllisiä, myös ne jotka hegaili ympärillä, se on heiltäkin heitteillejättö, kun eivät heti elvyttäneet tekohengityksellä. Miksi hekään evät voineet kääntää heti kyljelleen ja istumaan

Toiselta foorumilta luin että on joku video mistä näkee että Eveliinalla on tullut tukehtumisen johdosta vatsanesteet ulos suusta. Eikö nämä vartijat olet nähneet noita nesteitä vai eivätkö ole välittäneet?

Ei ihan kaikkea kannata uskoa, mitä netissä sanotaan. Kuolinsyy ei ollut tukehtuminen, eli vatsanesteet eivät ole tulleet suusta ainakaan tukehtumisen johdosta, jos ollenkaan.

Eikö ihminen tukehdu silloin kun on vatsallaan ja 4 satakiloista tyyppiä siinä häärää päällä? Eveliina oli huutanut ettei pysty hengittämään ja soittakaa 112 sivullisille ennen kuin kuoli.

No näin on poliisi tiedottanut, että kuolinsyy ei ollut tukehtuminen, eli tästä on turha jankata.

Vierailija
4371/10574 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi eivät seuranneet mitään toimintoja, esim pulssi ym. Miksi pidettiin vain mahallaan painojen alla. Tahallista kuoleman odottelua.

Vierailija
4372/10574 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisella oli mielenterveysongelmat jo nuoresta.

Lopettakaa kuolleen päällä paskominen palstan sairaat ihmiset.

Vartijat sentään teki työtään. Te vain viihdytätte itseänne.

Ei millään pahalla mutta jotenkin huomaa minkä tyyppiset ihmiset vartijoiden toimintaa puolustelee. Se on se empatiakyvyn puute. Kuollut ihminen mustamaalataan. Osa pilkkaa nauruhymiöiden kanssa. 

Minä en puolusta vartijoita. Minua etoo nimettömät kirjoittajat jotka tanssii kuolleen ihmisen ruumiin päällä.

Jos olet tuo sama joka kirjoitti "Naisella oli mielenterveysongelmat jo nuoresta. ja "Vartijat teki vain työtään" Niin kyllä tuossa kuollutta naista mustamaalataan ja vartijoiden toimintaa puolustellaan. Että pikkasen haiskahtaa tekopyhältä. Ainoat jotka "tanssi kuolleen ihmisen ruumiin päällä nuuskamälli huulessa oli ne vartijat". Että se siitä...

Vierailija
4373/10574 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Videoilta näkee kuinka pihalla kaikki tapaukseen liittyvät vartijat ja järjestyksenvalvojat ovat.

Miten ylipäätään on mahdollista, että vuorossa on vain parikymppisiä kokemattomia jannuja?

Eikö pitäisi olla vanhempia nuorempien parina, naisia ja miehiä sekä eri etnisistä ryhmistä.

Vai saako työvuorot valita samanmielisten kavereiden kanssa?

Tekee pahaa kun katson yhtäkin 8 minuuttista videota, jossa uhri makaa koko ajan elottomana. Vartijat keskittyvät lähinnä siihen, että pitävät kuolleen ruumiin liikkumattomana neljän miehen voimalla. Videon alussa on jo laitettu sermit ympärille, joten siihen mennessä tilanne on kestänyt jo jonkin aikaa. 

Onko noilla vartijoilla jokin joukkohallusinaatio päällä kun yksikään ei kyseenalaista toimintatapaa? 

Vierailija
4374/10574 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa ei ole tapana puhua sikiön iästä, vaan raskausviikoista/-kuukausista. Ei kukaan sano, että mulla on kuuskuinen mahassa, vaan että olen raskaana kuudennella kuulla/olen viikolla 22 tms.

Vierailija
4375/10574 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko oikeesti raskaana?

Aivan oikeasti me ei tiedetä, mutta varmasti oikeuslääketieteellisessä tutkimuksessa se on ensimmäisiä asioita jotka on varmistunut.

Kun laitettiin lakanan alle 40 minuutin jälkeen, pidän aika varmana, että ensihoitohenkilöstö on varmistanut, ettei siellä ole ketään muuta. Jos olisi ensihoitohenkilöstölle herännyt epäilyskään, eiköhän ruumis olisi kuskattu ambulanssilla avattavaksi, vaikka vatsan päältä ei ole enää elonmerkkiä ollut havaittavissa.

Hän oli kuitenkin hyvinkin hedelmällisessä iässä ollut nainen, niin eiköhän ensihoidon ensimmäisiä tehtäviä viimeistään kuoleman jälkeen ole varmistaa tuo.

Myös eikö tämä ole omaisten asia halutessaan ilmoittaa, jos näin on? Eikö raskaus ja keskenmeno kuulu salaissapidettäviin yksityistietoihin kuten kuolinsyykin?

Jos äiti saa esim. kolarissa keskenmenon ja vauva kuolee kohtuun ja syntyy kuolleena niin se kuuluu äidin salassapidettäviin potilasasiakirjoihin, jota ei saa julkistaa ilman äidin lupaa, mutta jos kolarin seurauksena syntynyt vauva on sekunninkin ajan elossa ennen lopullista menehtymistään, vauva katsotaan silloin "itsenäiseksi henkilöksi" jonka kuoleman saa mainita uutisissa vaikka sukulaiset kieltäisivät.

Vierailija
4376/10574 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jospa vartijat oli jotain vihervassareita joita alkoi ottaa päähän kauppakeskuksen asiakkaiden kerskakulutus? Ilmastokin kiittää kun ei ostella mitään ylimääräistä.

Roopeilla ei ole näin ylevää ajattelua.

Vierailija
4377/10574 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi eivät seuranneet mitään toimintoja, esim pulssi ym. Miksi pidettiin vain mahallaan painojen alla. Tahallista kuoleman odottelua.

Maallikon ei kannata edes tunnustella pulssia, koska saattaa vahingossa tuntea oman sykkeensä sormenpäistä.

Vierailija
4378/10574 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse tuollaisessa tilanteessa olisin vaan sanonnut/huutanut olevani raskaana! Ei niillä kuukausilla ole tossa kohtaa merkitystä. Tai ihan hätätilanteessa huutaa vaan vauva!

Vierailija
4379/10574 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan se ihan selvää, että nainen olisi elossa ilman näitä vartijoita. Joku rangaistus on tultava, vaikka eivät tarkoituksella tappaneetkaan.

Eikö tällaiset henkilöt ole silloin vaarallisia jos eivät ymmärrä millaisilla toimenpiteillä toinen ihminen kuolee tukehtumalla? Jos eivät ymmärrä kun tappavat niin eivätkö kuulu vankimielisairaalaan yhteiskunnalle vaarallisina henkilöinä?

Vierailija
4380/10574 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa ei ole tapana puhua sikiön iästä, vaan raskausviikoista/-kuukausista. Ei kukaan sano, että mulla on kuuskuinen mahassa, vaan että olen raskaana kuudennella kuulla/olen viikolla 22 tms.

Tiedän, mutta kyllä noinkin ("kuuskuinen") voi asian ilmaista vaikkapa hätääntyneessä tilassa. Et sinä määrää, miten jokin asia ilmaistaan milloinkin vaikka normaalitilanteessa asia ilmaistaisiinkin eri tavalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä neljä