Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poliisi: Isossa Omenassa kuollut nainen ei tukehtunut vartijoita epäillään silti: "Kyllä hyvin suurella todennäköisyydellä henkilö olisi elossa, jos..."

Vierailija
11.01.2023 |

Espoon Isossa Omenassa kuollut nainen ei kuollut tukehtumalla, kertoo poliisi tiedotteessaan.

Poliisin mukaan kuolinsyystä ei kerrota toistaiseksi enempää. Poliisi perustelee tätä sillä, että kuolemansyyn selvittämistä koskevat tiedot ovat salassa pidettäviä.

Poliisin nyt kertomat tiedot naisen kuolemasta perustuvat oikeuslääketieteelliseen ruumiinavaukseen ja siitä tehtyyn alustavaan lausuntoon.

Tutkinnanjohtaja Jyrki Kallio kommentoi MTV Uutisille, että poliisi uskoo edelleen, että voimankäyttötilanteella ja naisen kuolemalla on syy-yhteys.

Kommentit (10574)

Vierailija
4081/10574 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen vähääkään järjellä varustettu ihminen näkee videolta että tuossa tapahtui jokin odottamaton sairaskohtaus tms, ja vaikka elvytys olisikin aloitettu aiemmin, mitään ei luultavimmin olisi ollut tehtävissä.

Tuolla logiikalla varustetulta toivon, ettet ole ensimmäinen onnettomuuspaikalla, jatkat taatusti matkaa sillä syy, "yllättävä sairauskohtaus, tuskin mitään tehtävissä".

Ja missä sä elät? Suurin osa ihmisistä todellakin jatkaa vaan sitä matkaansa. Et oo sattumoisin huomannut tätä ilmiötä?

Onko se sinusta eettistä ja että oikein ilmiö? Osalla ihmisistä on pelko ettei osaa elvyttää, osa ei halua koskea vieraaseen ihmiseen,( siksi suusta suuhun elvytystä ei enää edellytetä kaikilta, mutta muuten tulee osallistua elvytykseen sekä soittamaan apua, heitteillejättö on rikos!). Ei voi vain todeta, että mitään ei ole tehtävissä, tarkistamatta ensin! Sittenkin elvytystä on jatkettava hätäkeskuksen ohjeen mukaan, siihen asti että ambulanssin hoitohenkilökunta on paikalla. Esim. kohtauksen saaneen aivoinfarktipotilaan pystyy erottamaan humalaisesta mikäli on tietotaitoa. Samoin monet muut kohtaukset on maallikonkin hoidettavissa pitkälle, jotta potilaan henki säilyy tai hän ei vahingoitu enempää. Suosittelen EA- kurssia!

Vierailija
4082/10574 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen vähääkään järjellä varustettu ihminen näkee videolta että tuossa tapahtui jokin odottamaton sairaskohtaus tms, ja vaikka elvytys olisikin aloitettu aiemmin, mitään ei luultavimmin olisi ollut tehtävissä.

Tuolla logiikalla varustetulta toivon, ettet ole ensimmäinen onnettomuuspaikalla, jatkat taatusti matkaa sillä syy, "yllättävä sairauskohtaus, tuskin mitään tehtävissä".

Ja missä sä elät? Suurin osa ihmisistä todellakin jatkaa vaan sitä matkaansa. Et oo sattumoisin huomannut tätä ilmiötä?

Onko se sinusta eettistä ja että oikein ilmiö? Osalla ihmisistä on pelko ettei osaa elvyttää, osa ei halua koskea vieraaseen ihmiseen,( siksi suusta suuhun elvytystä ei enää edellytetä kaikilta, mutta muuten tulee osallistua elvytykseen sekä soittamaan apua, heitteillejättö on rikos!). Ei voi vain todeta, että mitään ei ole tehtävissä, tarkistamatta ensin! Sittenkin elvytystä on jatkettava hätäkeskuksen ohjeen mukaan, siihen asti että ambulanssin hoitohenkilökunta on paikalla. Esim. kohtauksen saaneen aivoinfarktipotilaan pystyy erottamaan humalaisesta mikäli on tietotaitoa. Samoin monet muut kohtaukset on maallikonkin hoidettavissa pitkälle, jotta potilaan henki säilyy tai hän ei vahingoitu enempää. Suosittelen EA- kurssia!

Juuri siksihän mä toivonkin etten ole se eka. Enkä varmasti ole ainoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4083/10574 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri siksihän mä toivonkin etten ole se eka. Enkä varmasti ole ainoa.

Jatkan: ei se ole oikein eikä eettistä, se on tosiasia.

Vierailija
4084/10574 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdysvalloissa oli tehty testi, missä ihminen oli mukamas tajuttomana makaamassa maassa, ainoa joka oli pysähtynyt huolehtimaan, oli sattumoisiin Suomalainen!👍👌

Vierailija
4085/10574 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhdysvalloissa oli tehty testi, missä ihminen oli mukamas tajuttomana makaamassa maassa, ainoa joka oli pysähtynyt huolehtimaan, oli sattumoisiin Suomalainen!👍👌

Hienoa! Harva haluaa tai kykenee ottamaan vastuun toisen ihmisen hengestä. Ihan kauhea tilanne kenelle vaan.

Vierailija
4086/10574 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liittykää elokapinajengiin, te vihaiset vasemmistoanarkistit

Ei mihinkään muuhun jengiin kuin TOTUUDELLISTEN jengiin!

Itselläni periaate että olen TOTUUDELLISTEN puolella olivatpa nämä muuten missä ryhmässä ikinä, vaikka sitten USA sta, Trumpilta, Bideniltä, Putinista, Zelenskyiltä  ikinään. Katson vaan mka asia on totta ja sitten menen hivutettujen puolelle asuivatpa he missä ikinä sitten.

Tätä asennetta tuntuu olevan monien ylivoimaista tajuta ollenkaan, vaikka se on ainoa oikea tapa suhtautua ihmisen tekoihin.

Vierailija
4087/10574 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko muut nähneet videon netissä jossa Eveliina paiskataan väkivaltaisesti maahan ja Eveliina huutaa ''mulla kuuskuinen'' ja sitten video katkeaa? Oliko Eveliina todella raskaana? Hänen mahansa kyllä näyttää monen mielestä raskausmahalta, sen näkee videolta kun häntä lopulta kuolleena käännellään.

Minun mielestäni hän huutaa pelokkaalla ja hätääntyneellä äänellä "muhun sattuu". Itseä sattuu sydämestä, kun kuulen sen. Miehiä pelkäävä nainen, jonka kimpussa 2 korstoa satuttamassa.

Vierailija
4088/10574 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liittykää elokapinajengiin, te vihaiset vasemmistoanarkistit

Ei mihinkään muuhun jengiin kuin TOTUUDELLISTEN jengiin!

Itselläni periaate että olen TOTUUDELLISTEN puolella olivatpa nämä muuten missä ryhmässä ikinä, vaikka sitten USA sta, Trumpilta, Bideniltä, Putinista, Zelenskyiltä  ikinään. Katson vaan mka asia on totta ja sitten menen hivutettujen puolelle asuivatpa he missä ikinä sitten.

Tätä asennetta tuntuu olevan monien ylivoimaista tajuta ollenkaan, vaikka se on ainoa oikea tapa suhtautua ihmisen tekoihin.

Autan myös IHMISEEN KATSOMATTA jokaista jolla on säällinen avuntarve. Eikä tästä saa syyttää minua mitenkään missään, katson voivani muodostaa itse käsitykset.

Vierailija
4089/10574 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairaskohtaus tuli juuri , kun jätkät oli pistänyt sen maahan ja siinä pitäneet kiinni ? Vaikea uskoa. Joka tapauksessa vartijat tekivät väärin. Pitävät kiinni vaan minuutista toiseen ja eikä aloita elvytystä. 

Ehkä alkamassa ollut sairauskohtaus tai yliannostus aiheutti myös sen häiriköinnin, mistä tilanne lähti liikkeelle, ja sen, ettei ymmärtänyt mitä vartijat hänelle sanoivat.

Älä höpötä. Ei ollut mikään sairaskohtaus alkamassa. Ihan normaalisti videolla kävelee. Ei mitään yliannostuksia. Ei hyökkäilyt tai kohdistanut vartijoihin millään tavalla. Ainut että sanio ettei lähde. Se ei oikeuta maahan paiskaamista, päälle ryntäämistä, raudoitusta, koska ei ollut heille mitenkään uhkaava. Ymmärrätkö. Kaikikki näkyy kaikille videolla. EI OLLUT UHKA VARTIOILLE.!!!!! 👍👍👍👍👍👍👍

Vierailija
4090/10574 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja kyllä toivon itse ihan samaa.

Harva varmaan haluaa olla se ensimmäinen paikalla ellei ole ensihoitoyksiössä itse töissä.

Kun odotuksetkin on sen mukaiset noin niinkun jokatapauksessa.

Olen käynyt ensiapukoulutuksen useampaan kertaan ja lisäksi järjestyksenvalvojakoulutuksen.

Ja kyllä, menen auttamaan ja otan jopa komennon jos näyttää siltä, että paikalla olijoilta on pallo ihan hukassa. Tuossa tapauksessa oli pahasti pallo hukassa kunnes siihen tuli se hoitaja neuvomaan vartijoita, valitettavasti liian myöhään.

Olen omassa rauhassani viihtyvä nainen, mutta autan kun näen jonkun olevan pulassa. Olen usein ollut ainoa auttaja. Olen odottanut paikalla rauhoitellen kunnes poliisipartio on hakenut dementoituneen vanhuksen tai sekavan naisen turvaan paleltumasta. Ym. Kaikissa tapauksissa pulaan joutunut on kiittänyt huolenpidosta.

Viimeksi autoin rautatieaseman rullaportaissa kaatunutta vanhempaa miestä. En nähnyt itse tapausta, vaan kiinnitin huomiota sekavaan verta valuvaan vanhukseen. Käytiin hakemassa läheisestä liikkeestä desinfiointiainetta ja laastaria. Hän kielsi soittamasta ensiapuun ja sanoi pärjäävänsä. Tarkkailin koko ajan hänen tilaansa samalla kun autoin matkalaukkujen kanssa. Lähdin saattamaan kotimatkalle. Pyysin häntä soittamaan kotiin, mutta kun hän vähätteli vammojaan, niin pyysin saada puhua suoraan hänen kumppaninsa kanssa varmistaakseni, että hän tulee metroasemalle vastaan.

Missä olivat vartijat?

Vierailija
4091/10574 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairaskohtaus jos on tullut, niin on aiheutunut runnomisesta ja pelosta ja hapenpuutteesta elimistössä.

Vierailija
4092/10574 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turvallisuus on tärkein vaaliteema. Nato keskiössä mutta myös kansalaisena arkiturvallisuus. Mietin tässä ketä äänestän ensi vaaleissa. Yleensä ääni menee Kokoomukselle. Nyt näyttää ettei heillä ole kiinnostusta turvallisuuden parantamiseen ja tappamisen estämiseen. Persuja ajattelin myös jotta ei tulisi sinipunaa. Mutta olivatko nämä naisentappajat persuja? Purra voisi ilmoittaa he he aikovat tehdä turvallisuudelle väkivallan vähentämiseksi. Nyt kuitenkin taitaa vahvasti käydä niin että ääni menee oikeistopuolueista KristillisDemokraateille..

Vierailija
4093/10574 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä keksi. Rajussa kaadossa maahan paiskaamalla ja päälle rynnimällä tulee kuolema. Niskat voi vaurioitua, reppu iskeytyy niskaan ym. Ei saa mieskasapainon alla verenkiertoa. Mahallaan painon alla sisuskalut siirtyy painamaan keuhkoja ja sydäntä. Hionon hapensaannin seurauksen sydän pettää. Sinun on hevetin turha puhua muuta. Videot ym ovat kaikkien nähtävillä. Nyt jo ulkomailla.

Kyllä tämä lähtee leviämään etenkin Jenkkeihin, koska oli nainen oli helluntalainen ja helluntalaisuus on jenkeistä lähtöisin ja tässä salaillaan jotain ihan median tasollakin. Tunnetut saarnamiehet saavat kuulla tästä rapakon takana.

Riippuu mikälaiset rangaistukset saavat. Jos tästä seuraa vain pienet tuomiot, niin sitten on ihmiset täällä ja muualla vihan ja pettymyksen vallassa. Meillä on oikeus koskemattomuuteen ja lakiin. Kansa voi viedä asian Haagiin.ihmisoikeuksissa. Ei kauppareissut voi vaan johtaa vartioiitten käsittelyn jälkeen mustaan ruumispussiin. 👍

Montakohan kohtaa tuosta meni pieleen?

https://www.ykliitto.fi/sites/www.ykliitto.fi/files/ihmisoikeuksien_yle…

Ainakin:

2. artikla

Jokainen on oikeutettu kaikkiin tässä julistuksessa esitettyihin oikeuksiin ja vapauksiin, ilman minkäänlaista rotuun, väriin, sukupuoleen, kieleen, uskontoon, poliittiseen tai muuhun mielipiteeseen, kansalliseen tai yhteiskunnalliseen alkuperään, omaisuuteen, syntyperään tai muuhun tekijään perustuvaa erotusta. Mitään erotusta ei myöskään pidä tehdä sen maan tai alueen valtiollisen, hallinnollisen tai kansainvälisen aseman perusteella, johon henkilö kuuluu, olipa tämä alue itsenäinen, huoltohallinnossa, itsehallintoa vailla tai täysivaltaisuudeltaan minkä tahansa muun rajoituksen alainen.

3. artikla

Kullakin yksilöllä on oikeus elämään, vapauteen ja henkilökohtaiseen turvallisuuteen.

9. artikla

Ketään ei saa mielivaltaisesti pidättää, vangita tai ajaa maanpakoon

12. artikla, kun kauppakeskuksen johtaja mustamaalasi uhrin heti tapahtuman jälkeen ennen kuin hänestä tai tapahtumasta tiedettiin mitään. 13. artikla, vartijat eivät antaneet hänen liikkua käytävällä (poliisin kertoma tilanteen alku)

Jälkimmäiset 18. ja 19. artikla olettamuksen mukaan, koska MIKSI kysymykseen ei ole vastattu. Eli hän on vain keskustellut vartijoiden kanssa, etenivätkö toimenpiteet uskonnon tai mielipiteen vuoksi? Hän ei itse ole paikalla todistamassa asiasta. Toivottavasti siitä saadaan selvyys.

12. artikla

Älköön mielivaltaisesti puututtako kenenkään yksityiselämään, perheeseen, kotiin tai kirjeenvaihtoon älköönkä loukattako kenenkään kunniaa ja mainetta. Jokaisella on oikeus lain suojaan sellaista puuttumista tai loukkausta vastaan.

13. artikla

(1) Jokaisella on oikeus liikkua vapaasti ja valita asuinpaikkansa kunkin valtion sisällä. (2) Jokaisella on oikeus lähteä maasta, myös omasta maastaan, ja palata maahansa.

18. artikla

Jokaisella ihmisellä on ajatuksen, omatunnon ja uskonnnon vapaus; tämä oikeus sisältää vapauden uskonnon tai vakaumuksen vaihtamiseen sekä uskonnon tai vakaumuksen julistamiseen yksin tai yhdessä toisten kanssa, sekä julkisesti että yksityisesti, opettamalla sekä harjoittamalla hartautta ja uskonnollisia menoja.

19. artikla

Jokaisella on oikeus mielipiteen- ja sananvapauteen; tähän sisältyy oikeus häiritsemättä pitää mielipiteensä sekä oikeus rajoista riippumatta hankkia, vastaanottaa ja levittää tietoja kaikkien tiedotusvälineiden kautta.

28. artikla

Jokaisella on oikeus sellaiseen yhteiskunnalliseen ja kansainväliseen järjestykseen, jonka puitteissa tässä julistuksessa esitetyt oikeudet ja velvollisuudet voivat täysin toteutua.

30. artikla

Mitään tässä julistuksessa ei saa tulkita niin, että valtio, ryhmä tai yksityinen henkilö voi sen perusteella katsoa oikeudekseen tehdä sellaista, mikä voisi hävittää tässä määriteltyjä oikeuksia ja vapauksia.

Vierailija
4094/10574 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku hyökkäisi veitsen kanssa ja huutaisi alluhakpar! nuo paskahousuvartijat käyttäisi tätejä ihmiskilpinä. Tai vaan juoksisivat karkuun.

Vierailija
4095/10574 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa ehkäistä. Pessari on hyva

Vierailija
4096/10574 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja kyllä toivon itse ihan samaa.

Harva varmaan haluaa olla se ensimmäinen paikalla ellei ole ensihoitoyksiössä itse töissä.

Kun odotuksetkin on sen mukaiset noin niinkun jokatapauksessa.

Olen käynyt ensiapukoulutuksen useampaan kertaan ja lisäksi järjestyksenvalvojakoulutuksen.

Ja kyllä, menen auttamaan ja otan jopa komennon jos näyttää siltä, että paikalla olijoilta on pallo ihan hukassa. Tuossa tapauksessa oli pahasti pallo hukassa kunnes siihen tuli se hoitaja neuvomaan vartijoita, valitettavasti liian myöhään.

Olen omassa rauhassani viihtyvä nainen, mutta autan kun näen jonkun olevan pulassa. Olen usein ollut ainoa auttaja. Olen odottanut paikalla rauhoitellen kunnes poliisipartio on hakenut dementoituneen vanhuksen tai sekavan naisen turvaan paleltumasta. Ym. Kaikissa tapauksissa pulaan joutunut on kiittänyt huolenpidosta.

Viimeksi autoin rautatieaseman rullaportaissa kaatunutta vanhempaa miestä. En nähnyt itse tapausta, vaan kiinnitin huomiota sekavaan verta valuvaan vanhukseen. Käytiin hakemassa läheisestä liikkeestä desinfiointiainetta ja laastaria. Hän kielsi soittamasta ensiapuun ja sanoi pärjäävänsä. Tarkkailin koko ajan hänen tilaansa samalla kun autoin matkalaukkujen kanssa. Lähdin saattamaan kotimatkalle. Pyysin häntä soittamaan kotiin, mutta kun hän vähätteli vammojaan, niin pyysin saada puhua suoraan hänen kumppaninsa kanssa varmistaakseni, että hän tulee metroasemalle vastaan.

Missä olivat vartijat?

Vartijoita ei näkynyt koska et ole yksinäinen nainen jonka voisi pahoinpidellä tai tappaa.

Vierailija
4097/10574 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko muut nähneet videon netissä jossa Eveliina paiskataan väkivaltaisesti maahan ja Eveliina huutaa ''mulla kuuskuinen'' ja sitten video katkeaa? Oliko Eveliina todella raskaana? Hänen mahansa kyllä näyttää monen mielestä raskausmahalta, sen näkee videolta kun häntä lopulta kuolleena käännellään.

Olen katsonut sen videon varmaan kymmeneen kertaan, enkä tunnista sieltä tuollaista huudahdusta. Pelkkää mielikuvituksen tuotosta. Myös videon kuvannut sanoi, ettei uhri sanonut mitään tuollaista.

Eikä ollut raskaana vaan hieman ylipainoinen. Ylipainoisilla varsinkin sydän voi pettää kun mahalla ollen painetaan maata vasten, tässä tapauksessa neljän rambon voimin.

Lopettakaa vanhojen jo viikko sitten paikkansa pitämättömäksi todistettujen juorujen levittäminen.

Minusta tuossa videolla ei edes sanota jauhojengi vaan ihan jotain muuta. Jokainen voi tietysti itse katsoa tuon videon ja kuunnella mitä siinä sanotaan.

Vierailija
4098/10574 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisilla on nyt kaksi turvatonta tilaa missä voi joutua väkivallan uhriksi ja mitä välttää, muukalaisten ajamat taksit ja isot vartiointiliikkeiden valvomat kauppakeskukset.

Vierailija
4099/10574 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olikohan nuo vartijat oikein tietoisia millainen ihminen on uhaksi on vaarallinen muilla asiakkaille kauppakeskuksessa. Tuo nainen ei varmasti ollut. Voisiko sanoa ressukat ei uskaltanut päästää edes jaloista irti vaikka nainen ei ollut liikkunut moneen minuuttiin. Pitivät kiinni vaikka nainen ei reagoinut mihinkään. Toivottavasti oikeus toteutuu. Turha kuolema.

Vierailija
4100/10574 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisilla on nyt kaksi turvatonta tilaa missä voi joutua väkivallan uhriksi ja mitä välttää, muukalaisten ajamat taksit ja isot vartiointiliikkeiden valvomat kauppakeskukset.

2? Voin listata monta muutakin. Koti, monet ulkomaat, mökki, pimeä kuja missä nyt tahansa. Eli melkein mikä vaan paikka voi olla turvaton, olet sitten nainen, mies ,lapsi tai vanhus

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kuusi