Miksi joku ei juo alkoholia koskaan vaikka voisi? Onko täällä ketään sellaista? :)
Kommentit (74)
Reilu parikymppiseksi join paljon/usein, mutta koskaan en tykännyt siitä humalasta ja seuraavasta päivästä, vaikka krapuloita ei ollutkaan. Join siis ihan vaan ajanvietteenä kavereiden kanssa, ei välttämättä siis mitään baareilua edes. Tuli sit kai vainnähtyä se maailma ja eipä oo nyt 15 vuoteen maistunut. Pari kertaa olen yrittänyt alkoholin kera nauttia illanistujaisista, mutta riittää jo kolme lonkeroa, niin känni alkaa tulla, enkä yhtään tykkää siitä olosta. Niimpä en enää juo lainkaan tai korkeintaan joku juhlan vuoksi nostettu skumppalasi. Sinänsä itse alkoholin makua on joskus ikävä, mutta ei viiti edes sitä yhtäkään ostaa.
Haluan pudottaa painoa.
T. Läski juoppo
Te ketkä olette lopettaneet juomisen niin millä te olette täyttäny sen tyhjän aukon? Nyt siis jos melkein joka viikonloppu menee baareissa hiprakassa niin jos sen lopettaa niin mitä sitten tekee?
Minäkään en juo. Tai no, kesällä join jotain yksittäisiä juomia ja pikkujouluissa otin 2 annosta alkoholia. Joten absolutisti en ole. Helposti voin olla juomattakin. En tykkää siitä mitä alkoholi minulle tekee, menee helposti päähän ja aiheuttaa vielä helpommin huonon olon. Jos ahdistaa, niin ahdistus moninkertaistuu, varsinkin krapulapäivät on kamalia. Ja krapula tulee todella vähästä määrästä.
Mielummin olen ilman. Tai hyvin hyvin vähällä juomisella.
N42
Koska en ole koskaan tykännyt alkoholin mausta. Nainen 48v
Krapulat oli niin hirveitä ettei se ole sen arvosta. Ja huomasin, että herkästi juon kerralla liikaa jos alotan. Humalassa on kyllä hauskaa, mutta seuraava päivä helvettiä, kuten jo kerroin. Tein päätöksen pari vuotta sitten ja siinä olen pysynyt.
Vierailija kirjoitti:
Te ketkä olette lopettaneet juomisen niin millä te olette täyttäny sen tyhjän aukon? Nyt siis jos melkein joka viikonloppu menee baareissa hiprakassa niin jos sen lopettaa niin mitä sitten tekee?
Minulla vaati kovaa totuttelua se etten enää viikonloppuna lähde baariin tai ystävien kanssa bilettämään, todella vaikeaa se oli ja vieläkin vähän asia ottaa päähän kun ei voi lähteä pitämään hauskaa.
Nykyään mä olen paljon kotona ja täytin sen aukon pelaamisella eli pelaan tosi paljon pleikkaria ja syön hyviä ruokia viikonloppuna paljon eli ostan kaupasta hyviä ruokia.
Yksinäiseksi tässä tuli kun enää ei juo ja olen ollut nyt 5 vuotta juomatta.
M31
Vierailija kirjoitti:
En ole missään vaiheessa kokenut että aika tulee pitkäksi. Päinvastoin, vapautuu energiaa. Ja jos aika tulisi pitkäksi niin mene kokeilemaan tehdä selvinpäin samoja temppuja kuin kännissä. T. Se 10 vuotta raittiina ollut alkoholisti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole missään vaiheessa kokenut että aika tulee pitkäksi. Päinvastoin, vapautuu energiaa. Ja jos aika tulisi pitkäksi niin mene kokeilemaan tehdä selvinpäin samoja temppuja kuin kännissä. T. Se 10 vuotta raittiina ollut alkoholisti
Ai selvinpäin tanssimaan discoihin tai laulamaan karaokea? Selvinpäin saunailtoihin ja bileisiin?
En ole koskaan edes maistanut alkoholia. Ei kiinnosta. Lapsesta asti saanut katsella, kun sukulaiset örveltävät kännissä. Sitten tapellaan. Kesälomareissut tehtiin aina Tallinnaan. Omat vanhemmat onneksi eivät ole mitään juoppoja.
En myöskään halua krapulaa tai olla mitenkään huonovointinen, joten en ota pientäkään riskiä. En myöskään näe minkäänlaista ideaa alkoholissa. Elämä on tuskallista, jokainen hetki on vaikea, mutta en halua turruttaa tunteita alkoholiin. Osaan pitää hauskaa myös ilman viinaa.
Vierailija kirjoitti:
Maistuu paskalta.
Maistuu pahalta, känni ei ole kivaa, krapula kauheaa. Tissuttelusta saa vain päänsärkyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai selvinpäin tanssimaan discoihin tai laulamaan karaokea? Selvinpäin saunailtoihin ja bileisiin?
Kyllä, niinkin voi tehdä. :D Alkoholittomat juomat mukaan saunailtoihin ja baareista saa nykyisin kaikkea holittomana. Miksi pitäisi kännissä heilua, kyllä ihan yhtä kivaa ellei kivempaa on olla selvinpäin. Ei sitä tarvitse elämistä silti lopettaa.
Tuli kiintiö täyteen. Juomaa riittää kyllä, reilu 10 litraa väkeviä ja viinejä ehkä 20 litraa.
Mulle alkoholi ei oo mikään erityisempi juttu mihinkään suuntaan. Juon mitä haluan sen verran kuin haluan silloin kun haluan. Se vaan sattuu tarkoittamaan erittäin harvoin(0-6krt/vuosi), vähän kerralla(1-5 annosta) ja vain jos saatavilla on jotain niistä muutamasta vaihtoehdosta, joista pidän. Sopivasti humalassa on kyllä ihan mukavaa, mutta ei niin huikeaa, että tavoittelisin sitä tilaa yhtään aktiivisemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai selvinpäin tanssimaan discoihin tai laulamaan karaokea? Selvinpäin saunailtoihin ja bileisiin? [/quot
Alkotta sujuvat nuokin ihan ok.
Vierailija kirjoitti:
Täällä myös yksi joka masentui aika vaikeasti sen myötä kun alkoholin viihdekäyttö loppui. Alkoholismia ei ollut vaan se oli viihdekäyttöä, nykyään syön masennuslääkkeitä ja saan hoitoa masennukseeni.
M31
Alkoholisteille on tavallista selittää omaa käyttöään parhain päin. Jos oma alkoholinkäyttösi ei ollut kuin satunnaista, ei sen lopettamisesta tule masennusta.
Yhtä hyvin voisi sanoa, että masennuin, koska en enää päässyt Linnanmäelle tai Hoploppiin. Sekin on vain satunnaista viihdettä.
Irwinisti kirjoitti:
Kaikki alkoi siitä kun mä lopputilin sain
Sitten juhlan kunniaksi täyden lastin hain
Eikä siinä turhaan liioin kainosteltu lain
Pullo kiersi ringissä ja irvisteltiin vainEi tippa tapa ja ämpäriin ei huku
Kun on alkuun päästy niin antaa mennä vaan
Ei tippa tapa ja ämpäriin ei huku
Kun on alkuun päästy niin antaa mennä vaanElämä on tylsää jos ei joskus juhli näin
No kuka sitä aina jaksaa olla selvinpäin
Antaa mennä samaan tahtiin viikko peräkkäin
Kaikki murheet huuhdotaan me sisältämme näinEi tippa tapa ja ämpäriin ei huku
Kun on alkuun päästy niin antaa mennä vaanKaikkihan me täällä ollaan pieni hetki vaan
On aivan turhaa mammonaa näin koota päälle maan
Joku toinen kuitenkin sen ryyppää aikanaan
Juodaan kaikki nyt ja juokoon toiset omiaanEi tippa tapa ja ämpäriin ei huku
Antaa mennä vaan, antaa mennä vaan
Vaikutat vähän hitaalta.
Jos olisi krapulatonta alkoholia niin sitten vois juoda vaikka aina.
Vierailija kirjoitti:
Miksi et polta tupakkaa? Mikset nuuskaa? Mikset polttele kannabista? Tai kevyempi, mikset juo kahvia?
Lopetin alkoholin käytön kaksi vuotta sitten kun sain läheiseltä palautetta. Aina kuvittelin että ei mun juomisessa mitään vikaa ole, saatoinhan olla pitkiäkin aikoja juomatta. Tämä palaute pisti mut maan pinnalle - toden totta, aina humalassa olen aggressiivinen ja oikein odotan että pääsee aukomaan päätänsä. Koskaan en aloittanut riitoja, tarkoitan siis mennyt turhan tähden vittuilemaan, mutta jos joku sanoi yhdenkään poikkipuolisen sanan niin kyllä täältä tuli tekstiä. Ja juominen oli humalanhakuista. Mitään yhden juomisia en ole koskaan ymmärtänyt, enkä ymmärrä edelleenkään.
Tämän parin vuoden aikana olen huomannut olon keventyneen henkisesti huomattavasti. Enää ei ole sellaista jatkuvaa ahdistusta mitä ennen oli.
Koen elämäni olevan nyt paljon parempaa kuin silloin juovana aikana. Toki mukaan mahtui mukaviakin ryppyiltoja. Mutta eivät ne silti vie voittoa tästä nykytilasta, että alkaisin taas juomaan.
Kyllä se kofeiiniaddiktio on yhtä typerää etten sitäkään myrkkyä juo. Suomalaisille maistuu kaikki mikä nousee päähän.
Alkoholi ei ole koskaan ollut mun juttu. Ei mitään intohimoja puoleen eikä toiseen. Kyllä join pari lasillista + alkoholi glögiä jouluna. Varmaan pääsiäisen aikana jtn. Kesän aikana saattaa kulua jtn marketti janojuomaa maybe 10 tlk yhteensä. Että semmoista.