Miksi joku ei juo alkoholia koskaan vaikka voisi? Onko täällä ketään sellaista? :)
Kommentit (74)
Mikä ap sulle on "ei koskaan"? Olen huomannut, että joillekin "ei koskaan" tarkoittaa, että juo vain viikonloppuisin, eikä keskellä työviikkoa. Ja se on niin hurjan ihmeellistä, kun joku ei halua mennä töihin seuraavana päivänä krapulassa.
Juon mielummin appelsiinimehua, en pidä alkoholin mausta.
Enemmän ihmettelen .iso joku haluaa juoda alkoholia. Minä rentoudun paremmin selvinpäin. Tiedän monta paremman makuista juomaa. En ymmärrä miksi joku haluaa tästä jonkin erityisen perustelun. Yllättävän monikin. Mitä jos aikaisin aina kysellä miksi joku juo. Eipä tulisi mieleenikään.
Itse asiassa öykläreiden ja tajunkankaalle juojia ihmettelen mutten kehtaa edes kysyä toisin kuin he yleensä tilaavat asiaa.
Olen käyttänyt alkoholia. Juonut baari iltoina todella paljon. Pystyn juomaan naiseksi hirmu määrän. Krapula oli kyllä aivan karsea.
Join juhlissa.
2003 aloin odottamaan vauvaa. Sen jälkeen en ole vaan juonut. Ei tunnu tarpeelliselta. Pärjää hyvin ilmankin.
Vierailija kirjoitti:
Te ketkä olette lopettaneet juomisen niin millä te olette täyttäny sen tyhjän aukon? Nyt siis jos melkein joka viikonloppu menee baareissa hiprakassa niin jos sen lopettaa niin mitä sitten tekee?
Aloittaa elämisen. Jonkin kivan harrastuksen. Mistä kukakin tykkää. Urheilu, taide, marttakerho, kalastus, ompelu, nikkarointi, retkeily, valokuvaus, kokkaus, kahviloissa istuminen, lukeminen. Onko koko elämäsi vaan hiprakassa oloa etkä tee muuta? Varmaan aika raskasta. Mee vaikka vanhemmille kylään ja calmista 5 ruokalajin illallinen ta remppaa avuksi niiden nurkkia.
En enää tykkää alkoholin tuomasta mausta. Turhaa rahan menoa ja baanailtojen jälkeen kesti päiviä palautua siitä väsymyksestä. Henkinen morkkis vaikkei olisi tehnyt mitään, sekä tulin humalaan herkästi.
Arvostan nykyään enemmän sitä, että nousen vapaapäivillä virkeänä ja voin aamutoimien jälkeen suoraan siirtyä päivän askareisiin. Liikuntaa harrastan enemmän, uskoisin että parin päivän tauko tulisi alkon ottamisen jälkeen.
Ystäviä voi tavata kahvittelujen tai lounaan merkeissä, ne jotka halusivat nähdä vain kaljatuopin äärellä ovat jääneet taakseen. Ei heitä ole kiinnostanut tavata muualla.
Joskus saatan ottaa alkoholittomana viinin ravintolassa tai siiderin kesällä terassilla. Valinnanvaraa nykyään on hyvin.
Kärsin pahasta migreenistä eli saatan oksentaa 24 h. Ajatus, että saisin alkoholista migreenin on kauhea. Siksipä välttelen sitä.
En vain näe siihen mitään syytä miksi joisin sitä. Voisin hyvin juoda virtsaakin jos haluaisin, mutta minä en halua.
No, en ole täysin absolutisti, koska voin juoda vaikka alkumaljan häissä tai hieman viiniä hienolla aterialla tms, mutta en milloinkaan juo humalahakuisesti tai osta itse alkoholia. En ole koskaan juonut, koska humalatila ei houkuta ja humalaisten "hauskanpidon" näkeminen on inhottanut ja tehnyt vastenmielisyyden koko alkoholia kohtaan jo lapsuudesta lähtien. Minulla on aina ollut hauskaa ilmankin ja onneksi hyvää seuraa, joka ei ole juonut liikaa eikä ole vaatinut minua juomaan. Olen pian 50-vuotias, enkä koe jääneeni mistään paitsi ilman alkoholia.
Lisäksi alkoholi maistuu pahalta, on kallista ja terveydelle erittäin haitallista sekä aiheuttaa vahvasti riippuvuutta. En näe mitään syytä, miksi kenenkään tulisi erityisesti pyrkiä sitä juomaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te ketkä olette lopettaneet juomisen niin millä te olette täyttäny sen tyhjän aukon? Nyt siis jos melkein joka viikonloppu menee baareissa hiprakassa niin jos sen lopettaa niin mitä sitten tekee?
En ole missään vaiheessa kokenut että aika tulee pitkäksi. Päinvastoin, vapautuu energiaa. Ja jos aika tulisi pitkäksi niin mene kokeilemaan tehdä selvinpäin samoja temppuja kuin kännissä. T. Se 10 vuotta raittiina ollut alkoholisti
Ai selvinpäin tanssimaan discoihin tai laulamaan karaokea? Selvinpäin saunailtoihin ja bileisiin?
Kyllä, selvin päin voi tehdä kaikkea, mistä pitää ja mikä on hauskaa! Sitä hauskempaa vielä, kun on selvänä ja voi oikeasti nauttia siitä.
Ei ole mitään hyvänmakuista alkoholia. Haisee pahalle ja maistuu vieläkin pahemmalle. Te jotka juotte esim vodkaa. Onko hyvää oikeasti.Haiseekin niin pahalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole missään vaiheessa kokenut että aika tulee pitkäksi. Päinvastoin, vapautuu energiaa. Ja jos aika tulisi pitkäksi niin mene kokeilemaan tehdä selvinpäin samoja temppuja kuin kännissä. T. Se 10 vuotta raittiina ollut alkoholisti
Ai selvinpäin tanssimaan discoihin tai laulamaan karaokea? Selvinpäin saunailtoihin ja bileisiin?
Kyllä, selvin päin voi tehdä kaikkea, mistä pitää ja mikä on hauskaa! Sitä hauskempaa vielä, kun on selvänä ja voi oikeasti nauttia siitä.
Mitä jos ei oikeastaan mikään ole hauskaa eikä oikein mistään nauti? Alkoholin kanssa taas voi nauttia niistä viikonlopuista mutta ilman alkoholia on suorastaan tylsää kun mikään ei kiinnosta?
Taisin olla kymmen vuottakin kokonaan ilman alkoholia, ei ollut tilaisuuksia missä olisi tarjottu. En tunne mitään himoa alkoholin juomiseen, mutta voin kyllä seuraksi juoda vaikka oluen saunassa tai terassilla ja ruokailun yhteydessä viiniä. Minun takia ei kenenkään tarvitse varta vasten viinaksia mihinkään tilaisuuteen hankkia, voin kyllä juhlia ja pitää hauskaa ilman alkoholiakin. Säälittäviä he, jotka ovat koukuttaneet itsensä alkoholiin.