Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi joku ei juo alkoholia koskaan vaikka voisi? Onko täällä ketään sellaista? :)

Vierailija
11.01.2023 |

Haluatko kertoa miten päädyit tuohon?

Kommentit (74)

Vierailija
21/74 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina juonut todella vähän eikä alkoholi ole ollut mun juttu. Korona-aikana tuli juotua vielä vähemmän ja lopulta alkoholi jäi kokonaan.

Tauon jälkeen yksittäisistäkin annoksista tuli unettomuutta ja levotonta oloa, niin päätin sitten, etten juo edes niitä yksittäisiä.

Nykyisin on muuten paljon myös hyviä alkoholittomia oluita.

Vierailija
22/74 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla mitä enemmän tulee ikää, sitä vähemmän alkoholi maistuu. Joskus iltaisin kaadan itselleni pienen lasin valkkaria ja katson sen seurassa telkkarista illan saippuasarjat. Jos tuota enemmän ottaa, väsyttää mutta silti ei pysty nukkumaan ja tulee vatsavaivoja ja kauhea krapula. Nuorempana join paljon ja kaikkea, olin bilehile. Enää en saa kännistä iloa irti. Tulee vain harmitus jos juon liikaa ja monen päivän huono olo. Hyvä näin. Iän myötä siirryn koko ajan terveempiin elämäntapoihin. Lähivuosina alkoholi jää luultavasti pois kokonaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/74 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on alkoholiongelma. Työt häiritsevät juomista enkä pysty juomaan niin paljon kuin haluaisin.

Vierailija
24/74 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi juoda?

Poltatko? Jos et, niin miksi et? Perustele heti!

Vierailija
25/74 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et polta tupakkaa? Mikset nuuskaa? Mikset polttele kannabista? Tai kevyempi, mikset juo kahvia?

Lopetin alkoholin käytön kaksi vuotta sitten kun sain läheiseltä palautetta. Aina kuvittelin että ei mun juomisessa mitään vikaa ole, saatoinhan olla pitkiäkin aikoja juomatta. Tämä palaute pisti mut maan pinnalle - toden totta, aina humalassa olen aggressiivinen ja oikein odotan että pääsee aukomaan päätänsä. Koskaan en aloittanut riitoja, tarkoitan siis mennyt turhan tähden vittuilemaan, mutta jos joku sanoi yhdenkään poikkipuolisen sanan niin kyllä täältä tuli tekstiä. Ja juominen oli humalanhakuista. Mitään yhden juomisia en ole koskaan ymmärtänyt, enkä ymmärrä edelleenkään.

Tämän parin vuoden aikana olen huomannut olon keventyneen henkisesti huomattavasti. Enää ei ole sellaista jatkuvaa ahdistusta mitä ennen oli. 

Koen elämäni olevan nyt paljon parempaa kuin silloin juovana aikana. Toki mukaan mahtui mukaviakin ryppyiltoja. Mutta eivät ne silti vie voittoa tästä nykytilasta, että alkaisin taas juomaan. 

Vierailija
26/74 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuli kunnon kus'pää kännissä. Sanoin liian suoraan mitä ajattelen jne. Lopetin kun en kestänyt morkkiksia.

Vierailija
27/74 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En juo koska en koe tarvetta.

En pidä mausta ja humalassa minusta tulee lähinnä syrjäänvetäytynyt, ei iloinen tai avoin.

Vierailija
28/74 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On olemassa ihmisiä, jotka ei vaan yksinkertaisesti koe tarvetta juoda alkoholia, ei sitten missään muodossa, vaikkei sille mitään estettä olisikaan.

Vierailija
29/74 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä alkoholin mausta. Nuorempana vetäisin muutaman kerran kunnon perskännit, koska muutkin. Sitten se sai jäädä, ja koska en tosiaan siitä alkoholin mausta pidä laisinkaan niin en ole mitään viinejäkään juonut ruoan kanssa. En ole absolutisti, voin ottaa vaikka juhlissa alkumaljan tms. mutta ihan samalla tavalla kuin en pidä salmiakista joten en osta enkä syö sitä, niin sama alkoholin kanssa. Olen ollut muutaman vuoden aivan täysin ilman alkoholia.

Myöskään vanhemmat eivät koskaan juoneet alkoholia. Äidin ehkä kerran tai pari olen koko elämäni aikana nähnyt ottavan lasin viiniä mutta isän en sitäkään.

N26

Vierailija
30/74 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua juoda enkä syödä sellaista, mistä tulee paha olo.

Vierailija
31/74 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En juo alkoholia, enkä keksi yhtään syytä miksi pitäisi?

Vierailija
32/74 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole tullut tavaksi. Olen mielelläni skarppi ja ajokuntoinen.

Samoin. Olen tottunut olemaan aina selvinpäin enkä kaipaa mitään kosteita illanistujaisia. Oma ystävä- ja tuttavapiirini on suhteellisen kuivahenkistä ja minusta on mukavinta tavata ihmisiä kahvittelun merkeissä enkä jaksaisi kuunnella humalaisten örinöitä.

Olen myös varsin tyytyväinen omaan elämääni enkä usko että kaljan tai viinan juonti millään tavalla parantaisi elämäni laatua. Ne teoriassa säästyneet rahat olen käyttänyt vuosien varrella erilaisiin harrastuksiin ja arkisiin menoihin kuten ruokaan ja vaatteisiin. Alkoholin sijasta juon mm. kurria, cokista, kahvia, teetä ja erilaisia täystuoremehuja.

Vierailija
33/74 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi juoda alkoholia vaikka haluasin ja tämä elämä on erittäin vaikeaa sen takia, syy miksi en voi juoda alkoholia liittyy terveyteen. Ennen join kyllä ehkä pari kertaa kuukaudessa alkoholia ja se oli sellaista hauskanpitoa minulla. Nyt kun en voi enää juoda niin olen erakko,masentunut ja todella yksinäinen. Nauttikaa te elämästä ketkä voitte pitää hauskaa :) 

Vierailija
34/74 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En juo alkoholia, enkä keksi yhtään syytä miksi pitäisi?

Koska Suomessa on hyvin alkoholimyönteinen kulttuuri, niin täällä voitu joutua perustelemaan omaa "juomattomuuttaan"  etenkin jos ei ole mikään sortin uskovainen tai entinen juoppo. Minusta kylläkin selvinpäin oleminen on se luonnollinen olotila. Jos on vielä vilkas ja sanavalmis, niin sitä osaa olla sosiaalinen ilman kaljoitteluakin.

Vierailija
35/74 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi minun tulisi perustella syyt sille, miksi olen absolutisti, mutta viiniä litkivät naiset luulevat olevansa minua sivistyneempiä ja HEIDÄN ei ikinä tarvitse perustella junttialkoholismiaan? M29

Vierailija
36/74 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pidä alkoholin mausta. Nuorempana vetäisin muutaman kerran kunnon perskännit, koska muutkin. Sitten se sai jäädä, ja koska en tosiaan siitä alkoholin mausta pidä laisinkaan niin en ole mitään viinejäkään juonut ruoan kanssa. En ole absolutisti, voin ottaa vaikka juhlissa alkumaljan tms. mutta ihan samalla tavalla kuin en pidä salmiakista joten en osta enkä syö sitä, niin sama alkoholin kanssa. Olen ollut muutaman vuoden aivan täysin ilman alkoholia.

Myöskään vanhemmat eivät koskaan juoneet alkoholia. Äidin ehkä kerran tai pari olen koko elämäni aikana nähnyt ottavan lasin viiniä mutta isän en sitäkään.

N26

Basic bitch.

Vierailija
37/74 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ei ole pakko.

Vierailija
38/74 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan kokenut tarvetta juoda alkoholia. Tai polttaa tupakkaa. Tai kokeilla huumeita. Tai syödä mämmiä tai lipeäkalaa. En myöskään koe tarvetta ryhtyä vuorikiipeilijäksi tai laskuvarjohyppääjäksi. Ihan hyvin pärjään elämässäni erilaisilla valinnoilla, mitkä tekevät minut onnelliseksi.

Vierailija
39/74 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös yksi joka masentui aika vaikeasti sen myötä kun alkoholin viihdekäyttö loppui. Alkoholismia ei ollut vaan se oli viihdekäyttöä, nykyään syön masennuslääkkeitä ja saan hoitoa masennukseeni. 

M31

Vierailija
40/74 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen alkoholisti. Kymmenen vuotta raittiina. Voisin juoda tietysti koska vaan, mutta huonosti siinä kävisi.