Sossu ei maksa mun vesilaskua
Sain 400e lisämaksua viime vuoden vedestä. Ennakkomaksu on 17e/kk. En ymmärrä millä ton maksaa, mulla jää pakollisten maksujen jälkeen 150e/kk ruokarahaa + hygieniarahaa. Enhän mä näillä kohonneilla ruokien hinnoilla pysty ikinä maksaa tota? Mistä ihmeestä maksan 400e ? Ennen ovat maksaneet ton.
Kommentit (57)
Onneks asun ite kerrostalossa jossa vesi sisältyy vuokraan. Tai siis ei ole erikseen vesimaksuja. Toki vuokrat varmaan nousee jos liikaa ihmiset alkaa käyttää vettä mutta meidän talossa on paljon eläkeläisiä jotka on nuukia muutenkin ja osa on jossain kesäpaikoilla varhain keväästä pitkälle syksyyn.
Jossain taloyhtiöissä kuuma vesi maksaa maltaita. Tulee halvemmaksi ottaa hanasta kylmää vettä, maksaa sähköstä ja keittää se kuumaksi esim. astian pesuun.
Mulla oli vesimaksu 50e/kk. Toisessa taloyhtiössä samanlaisella kulutuksella 20e/kk. Nyt muutin asuntoon, jossa vesi sisältyy vuokraan.
Sosiaaliturvamenoista 40 % menee eläkeläisiin ja lisäksi maksetaan 30 miljardia työeläkkeitä eli 62,7 miljardia menee eläkeläisiin.
Linkki sosiaaliturvamenoihin
https://thl.fi/fi/tilastot-ja-data/tilastot-aiheittain/sosiaali-ja-terv…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä perusteella eivät tällä kertaa maksa?
Kuulemma ylittää kulutuksen rajat. No joudun pyykkäämään paljon, koska olen sisäilmasta sairastunut ja oireilen hajusteista ym kun käyn kaupassa. Hiukset joutuu aina pesemään ja vaatteet, kun on kauppapäivä.
Kulutuksesi on lähes 4-5 kertaa oma kulutukseni, enkä itsekään pihistele veden kanssa. Nuo perustelusi ei vakuuta, jotain jätät nyt kertomatta tarkoituksella. Käytätkö ammetta päivittäin, omistatko uima-altaan, pyöritätkö pesulaa kotona?
600e vuodessa on ihan järjetön vesilasku yksinasuvalle. Meillä on 600e kahdestaan ja sekin on mun mielestä liikaa. Me vaan molemmat tehdään sellaista työtä että pakko käydä kunnon pesulla töiden jälkeen ja työvaatteiden pesusta tulee jo 4 koneellista viikossa kaiken muun pyykin lisäksi. Miehellä ei ole ollenkaan mahdollisuutta käydä töissä suihkussa, mulla olis mutta en ala odottamaan kun samat 3 akkaa varaa suihkutilan pariksi tunniksi (pari kertaa olen joutunut odottamaan kun itellä ollu vedet poikki), heidän vuoronsa loppuu 10 min aikasemmin niin mulla ei oo mahdollisuuksia ehtiä ennen heitä.
Tee töitä tuon summan eteen. Jaa vaikka mainoksia ja sovi maksu erissä, niin saat hoidettua. Varmasti löytyy paikkoja, joissa voi muutenkin tienata tuollaisen pikkusumman.
Vierailija kirjoitti:
Tee töitä tuon summan eteen. Jaa vaikka mainoksia ja sovi maksu erissä, niin saat hoidettua. Varmasti löytyy paikkoja, joissa voi muutenkin tienata tuollaisen pikkusumman.
Mutta sitten ei saa toimeentulotukea.
Miten irtisanotut meinaa tulevaisuudessa laskunsa maksaa, kun ansiosidonnaista leikataan eikä rahoitusvastike/yhtiölaina ole lasku toimeentulotuessa, kaupunki ei saa antaa harkinnanvaraista tilalle.
Ulosottoa pukkaa
No eikö ne maksa edes osan tuosta summasta? Voisitko tilata ruuat kotiinkuljetuksena, se taitaa tulla halvemmaksi kuin tuolla vedellä lotrailu kaupassa käynnin jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Miten irtisanotut meinaa tulevaisuudessa laskunsa maksaa, kun ansiosidonnaista leikataan eikä rahoitusvastike/yhtiölaina ole lasku toimeentulotuessa, kaupunki ei saa antaa harkinnanvaraista tilalle.
Ei toimeentuloa kuulu maksaa ihmisille, joilla on oma asunto. Jos rahat ei riitä, myytävä asunto ja muutettava vuokralle. Miksi ihmiset kuvittelevat että sen omistusasunnon saa pitää, vaikka siihen ei olisi rahaa?
ei hitsi mikä vesisika ap on. Pistää vihaksi tuollainen. Ja ihan täällä ihmettelee, miksi tuollainen järjetön tuhlaus ei ole ok. Säästä sitä vettä porsas.
Vierailija kirjoitti:
600e vuodessa on ihan järjetön vesilasku yksinasuvalle. Meillä on 600e kahdestaan ja sekin on mun mielestä liikaa. Me vaan molemmat tehdään sellaista työtä että pakko käydä kunnon pesulla töiden jälkeen ja työvaatteiden pesusta tulee jo 4 koneellista viikossa kaiken muun pyykin lisäksi. Miehellä ei ole ollenkaan mahdollisuutta käydä töissä suihkussa, mulla olis mutta en ala odottamaan kun samat 3 akkaa varaa suihkutilan pariksi tunniksi (pari kertaa olen joutunut odottamaan kun itellä ollu vedet poikki), heidän vuoronsa loppuu 10 min aikasemmin niin mulla ei oo mahdollisuuksia ehtiä ennen heitä.
Ja sä et mahdu sinne suihkuun sitten? Ei kai he kolme siellä kolmessa suihkussa sitä kahta tuntia vietä päivässä? Kyllä sä varmaan mahdut siellä käymään kun joku heistä on pesemässä itseään?
Jännä, kuinka omalla työpaikalla oli kaksi suihkua ja sauna ja meitä oli noin 15 naista, jotka työvuoron jälkeen kävi suihkussa ja saunassa. Hyvin me kaikki päästiin työvuoron jälkeen nopeasti lähtemään.
Nyt ryhtiä- joku pikkuduuni josta maksat osissa vesilaskun.
Sit haet apua sun mielenterveysongelmiin, kouluttaudut ja menet töihin.
Kaikki ongelmat ratkaistu,ei tarvi enää sossusta kerjätä.
Niinpä. Meillä tulee taloyhtiön remppa, korot on noussut, harrastukset on noussut, vakuutukset on noussut, ruoka on noussut, kaikki kulut ovat nousseet! Lapset kasvavat silmissä ja uutta vaatetta on ostettava. Kulut vaan nousevat, mutta palkat ei. Ja sitten kaiken tämän lisäksi minun on maksettava myös sinun vesilaskusi, joka on ihan tolkuton!!!!! Niin se elämä yleensä menee, että itse pitää omat laskut maksaa. Tiedätkö mitä, ei sossu minunkaan kulujani maksa, vaikka nykyään tuntuu, että rahat eivät riitä enää vaikka kuinka töissä käydään.
Hyvä kun saat kelasta edes jotain sillä minä en saanut mitään vaikka jouduin elämään 1.5 kuukautta ilman minkäänlaisia tuloja.
Mene luuseri töihin ja maksa itse laskusi.